![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Walen zoals bij Toudi, RPW en Li Rantoele. Walen die voor Wallonië kiezen in plaats van voor Brussel/Helgië. Wallonie libre et indépendante ! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beste Kallikles moest dat niet zo zijn dan zat Leterme nu toch op rozen! Ongeveer alle parameters die de regering in België nu bijna onmogelijk maken vinden daar hun oorsprong. Het is een koud kunstje voor de regering om zomaar 10 miljard te voorschijn te toveren. Maar BHV splitsen is het einde van belgië (dixit Di Rupo). Wat is er nu links of progressief of wat dan ook dit onloochenbare feit te loochenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Yoda lees eens hierboven mijn vorige bijdrage.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 26 april 2008 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Tja dat zou je wel willen, maar helaas voor jou is er geen meerderheid te vinden voor een splitsing. Moest die meerderheid er zijn zou een politieke partij simpelweg de verkiezingen kunnen winnen met de belofte op een referendum. Toch is er geen enkele partij die aanstuurt op een referendum omdat er gewoon geen meerderheid is en dan zeg ik echt niet dat die mensen zoals ik gekant zijn tegen een splitsing, maar die gewoon niet uit zijn op verandering.
Laatst gewijzigd door Yoda : 26 april 2008 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Die resoluties botsen op totaal onbegrip in het federale parlement. Dat toont toch overduidelijk aan dat Vlaanderen en België botsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Is het gewoon dom om in deze tijd nog te gaan liggen zeuren over een eigen cultuur en identiteit vermits die toch al volledig uitgevlakt is. Vlaanderen bestaat niet en niemand zal zich ooit nog echt met vlaanderen vereenzelvigen omdat de grenzen vervagen en niet vlaanderen maar deze wereld onze thuis is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtonen voelen zich wel nog als één volk. Daarom juist dat je niet kan verhinderen dat het moeilijk blijft om ze echt te doen integreren. Turken kopen huizen in een welbepaalde buurt en marokkanen doen dit in een andere buurt maar beiden leven in concentraties. Zij voelen zich als volk verbonden. De Walen voelen zich meer als volk verbonden dan veel Vlamingen. Vandaar dat er telkens zo een grote verdeeldheid is. Walen pretenderen alsof ze zich Belg voelen en Vlamingen zijn kiekens, die laten zich daar aan vangen en vinden het ook een noodzaak om Belgisch te zijn. Als morgen de geldkraan naar Wallonië droog staat is er geen enkele Waal meer die zich nog Belg voelt. Laatst gewijzigd door Garry : 27 april 2008 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom denk je dat en wie zijn concreet die 'ze die dat zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Een vb: Luxemburg was niet zo heel lang geleden (degeeltelijk) duitstalig;
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() (ik heb niet alle 9 gp's gelezen maar alle)
waarom moet je per sé 'kiezen' om vlaming of belg te zijn? Ik voel mij wel vlaming omdat ik in dit landsgedeelte ben geboren en opgevoed, met een katholieke opvoeding, met een vrij typische vlaamse mentaliteit denk ik : werken en niet klagen. Enerzijds valt er veel te zeggen voor deze vlaamse katholieke mentaliteit: het heeft ons in elke geval geen windeieren gelegd en heeft er bv na de WO voor gezorgd dat de boel weer werd opgebouwd Anderzijds moet je die mentaliteit ook niet gaan verheerlijken want het zorgt er ook voor dat de meeste vlamingen vrij stug, zwijgzaam, niet communicatief en soms ronduit bekrompen zijn. Ik vind dat dan net de combinatie met de Walen die negatieve kanten opheft. Het verheft de vlaming boven zijn boerenerf en zijn polders bij wijze van spreken. En dat heeft ook het typische belgie doen ontstaan: het surrealisme, de zeflrelativering, de variatie,... en die combinatie maakt ons minder bekrompen, opener, warmer,....
![]() |
#179 |
Vreemdeling
|
![]() Hoi, ik zoek voor de woorden van "Eer Vlaanderen vergaat" van Jef Elbers.
Is iemand die heeft het ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
gemeenschappelijke taal en cultuur is één ding, maar mensen kunnen zich ook door zoveel andere dingen verbonden voelen: door je interesses, door wie je bent, door je politieke overtuiging, .... t is maar wat je zelf t belangrijkste vindt...
![]() |