![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 26,67% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk ook wel dat ik mag zeggen dat ik op een vrij degelijke manier kan schrijven, althans ik doe wat dat betreft mijn best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
positief-autoritaire manier te ontmoedigen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo heel erg repressief ben ik nu ook niet ingesteld. Ik ben trouwens een tegenstander van de doodstraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Puur reflexmatig ben ik niet zo direct een grote voorstander van referenda. Verkozen politici moeten zelf maar de moed hebben om desnoods ook moeilijke maatregelen te nemen, zoals bv. structurele besparingsmaatregelen. Dat is tenslotte hun job. En als ze hun werk niet goed doen, moet de kiezer hen maar niet herverkiezen. Langs de andere kant, in Zwitserland werkt het systeem van referenda wel goed en staat dat onder meer ook garant voor een eerder streng vreemdelingenbeleid. Indien het volk zich in ons land had kunnen uitspreken over het te voeren vreemdelingenbeleid, zaten we nu misschien niet opgescheept met die snelbelgwet, die regularisatie van illegale vreemdelingen, een veel te soepel vluchtelingenbeleid, dat vreemdelingenstemrecht, enz. In België zouden referenda over nationale thema's mogelijk sterk uiteenlopende uitslagen hebben in de verschillende gewesten. Op die manier bekeken zouden referenda misschien het uiteenvallen van België kunnen bespoedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch heb ik daar reeds af en toe eens iets gepost, zoals u onder meer hier, hier, hier, hier, hier, hier, en hier kunt zien. Mijn peiling "hoe rechts ben ik ?" werd indertijd ook naar dat subforum verplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De polsen oversnijden lijkt me toch eerder een barbaarse methode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bedoel je zoiets? Ik ben iig voorstander van goede preventiecampagnes. Het is cynisch dat we tegenwoordig massaal sterven aan ziektes die ontstaan door ons wangedrag inzake gezond leven. En bedankt voor je antwoorden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Sociologie dan maar.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Hoe zie je de wereld rondom u ?
![]() |
#174 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer in het algemeen ben ik mij maar al te zeer bewust van de relativiteit van hetgeen ik hier op het forum zoal neerschrijf. Ik laat dat onderschrift gewoon steeds staan. Ik hou mij er niet mee bezig om af te wegen in welk geval dat op een bepaald bericht eerder wel of eerder niet van toepassing is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Hoe bekijk je de toekomst ? hoopgevend, deprimerend...?
![]() |
#176 |
|
![]() Wat heb je liever;
A) kunst ,philisofie, boeken lezen, klassieke klederdracht ? Of B) computer spelletjes, film bekijken, pop-muziek luisteren, hamburger eten ?
![]() |
#177 |
|
![]() Bent u in het echte leven cynisch , of hangt u graag (of soms) de sarcastische klown uit ?
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 oktober 2007 om 20:41. Reden: hangt u graag ipv hang je graag |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Laat ons zeggen dat de overbevolkte regio "Randstad Holland", waar naar ik aanneem (corrigeer mij eventueel) ook de grootste concentratie inzake niet-Westerse vreemdelingen woont, er te veel zou aan zijn.
Al bij al, ben ik dus geen enthousiaste voorstander van een Groot-Nederland. Laat ons van Vlaanderen eerst een soort Beieren aan de Noordzee maken, waar eerst eens orde op zaken kan worden gesteld. Later zien we dan wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de derde wereld betreft, vrees ik dat ik er eerder ronduit reactionaire ideeën op nahoud. Tiermondistisch geweeklaag is in ieder geval niet aan mij besteed, en over het nut van ontwikkelingshulp heb ik op zijn zachtst gezegd zo mijn twijfels. Het grootste probleemgebied blijft Afrika, en ik vrees eerlijk gezegd dat dat min of meer een verloren continent is. De rest van de derde wereld (of van landen die daar voorheen werden toe gerekend) zijn in volle ontwikkeling. Wat Afrika betreft vraag ik mij af of de dekolonisatie daar wel echt zo'n goede zaak was. In het algemeen vind ik niet dat we ons veel met de derde wereld moeten bezighouden, tenzij bepaalde regimes een gevaar zouden vormen voor het Westen. Een dictatuur zoals Iran moet in ieder geval scherp in het oog worden gehouden. Het zou ontoelaatbaar zijn dat dat land atoomwapens zou ontwikkelen. In dat laatste geval zou ingrijpen vereist zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |