Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus?
1 2 13,33%
2 0 0%
3 1 6,67%
4 0 0%
5 1 6,67%
6 1 6,67%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 2 13,33%
8.5 3 20,00%
9 4 26,67%
9.5 1 6,67%
10 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2007, 18:56   #161
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
hmm, je leek me meer de talenknobbel. Je taal is altijd verzorgd, en heb je nog niet kunnen betrappen op lelijke dt-fouten
maar goed, als je zegt dat je beter in wiskunde bent, zal dat wel zo zijn.

vertel mij is de vierkantswortel van 25?
5. U maakt het me wel bijzonder makkelijk.

Ik denk ook wel dat ik mag zeggen dat ik op een vrij degelijke manier kan schrijven, althans ik doe wat dat betreft mijn best.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 19:02   #162
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Toegegeven over milieuthema's heb ik op het forum nog niet zo heel erg veel geschreven. Toch vind ik het milieu een zeer belangrijk thema.

Milieu kan niet los gezien worden van andere thema's.

Zo is het alleen al omwille van puur ecologische redenen verantwoord om te pleiten voor een zeer streng immigratiebeleid (met op zijn minst een zeer strikte immigratiestop). Het ecologisch draagvlak van een regio heeft nu eenmaal zijn grenzen.

Dat is waar, maar helaas willen alle mensen nu eenmaal graag op de leukste plekken wonen. En dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen vind ik.

Dat kan hen inderdaad moeilijk kwalijk genomen worden, maar, hoe graag sommigen dat ook zouden willen, het is nu eenmaal onmogelijk om zomaar iedereen die hier zo willen wonen binnen te laten. Anders zou een klein gebied als Vlaanderen compleet onleefbaar worden.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 19:03.
Oud 27 oktober 2007, 19:06   #163
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Over dat Kyoto-gedrag kan ik je moeilijk ongelijk geven. Het zal geen zoden aan de dijk zetten. Meer dan een manier om het tot dan toe vooral in uitsluitende wetenschappelijke kringen gevoerde klimaatdebat maatschappelijke aandacht te geven door het op de politieke agenda proberen te plaatsen is het niet.
Ik denk dat de opwarming van de aarde in eerste instantie geen directe gevolgen zal hebben voor onze regio, maar wel indirecte. Op korte termijn denk ik dan aan de grondstofprijzen die zullen stijgen omdat de oogsten tegenvallen. Op de meer lange termijn denk ik dat we een vloed aan ecologische vluchtelingen zullen ontvangen en daar al dan niet mee samenhangend met een schaarste aan basisproducten (water, voedsel, ...) te maken zullen krijgen.
Ik ben eerder pessimistisch over de mogelijke bewoonbaarheid van de gebieden die voordien onbewoonbaar waren door hun harde klimaat. Ze zullen geen voldoende compensatie vormen voor de delen land die we zullen verliezen, zeker niet op korte termijn.

Het blijft inderdaad koffiedik kijken wat de gevolgen van de mogelijke opwarming zouden zijn.
Oud 27 oktober 2007, 19:11   #164
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Citaat:
Milieubeleid hangt mijns inziens ook samen met een gezondheidsstimuleringsbeleid. Daarover heb ik inderdaad ook uitgesproken ideeën die wellicht in de loop van de forumsessie nog verder aan bod zullen komen. Ik vind in ieder geval dat het volk de plicht heeft tot gezondheid en dat ieder individu de morele plicht heeft om daartoe zijn steentje bij te dragen.

Daarin kan ik je zeker steunen. En eerlijk waar: ik kan niet wachten om je ideeën daarover te horen.

Ik heb reeds een aantal (deels omstreden) voorstellen gelanceerd om een aantal ongezonde levensgewoonten (roken, zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten, drugs, overmatig zonnen, alcoholmisbruik, enz.) op een
positief-autoritaire manier te ontmoedigen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 27 oktober 2007 om 19:14.
Oud 27 oktober 2007, 19:17   #165
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me voorstellen, afleidend uit wat je al op dit forum geschreven hebt, dat iemand als jij het beleid waar het VB voorstaat inzake de aanpak van de kleine en grote criminaliteit (repressie) nog wat te soft vind. Klopt dat?

Neen, toch niet.

Zo heel erg repressief ben ik nu ook niet ingesteld. Ik ben trouwens een tegenstander van de doodstraf.
Oud 27 oktober 2007, 19:34   #166
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wat vind je van directe democratie? Denk je dat een zeer ver gedreven directe democratie ver haalbaar is?
Ik heb daar niet direct een uitgesproken mening over, en ik geef toe dat ik er nog niet helemaal uit ben.

Puur reflexmatig ben ik niet zo direct een grote voorstander van referenda. Verkozen politici moeten zelf maar de moed hebben om desnoods ook moeilijke maatregelen te nemen, zoals bv. structurele besparingsmaatregelen. Dat is tenslotte hun job. En als ze hun werk niet goed doen, moet de kiezer hen maar niet herverkiezen.

Langs de andere kant, in Zwitserland werkt het systeem van referenda wel goed en staat dat onder meer ook garant voor een eerder streng vreemdelingenbeleid. Indien het volk zich in ons land had kunnen uitspreken over het te voeren vreemdelingenbeleid, zaten we nu misschien niet opgescheept met die snelbelgwet, die regularisatie van illegale vreemdelingen, een veel te soepel vluchtelingenbeleid, dat vreemdelingenstemrecht, enz.

In België zouden referenda over nationale thema's mogelijk sterk uiteenlopende uitslagen hebben in de verschillende gewesten. Op die manier bekeken zouden referenda misschien het uiteenvallen van België kunnen bespoedigen.
Oud 27 oktober 2007, 19:53   #167
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Cynicus, even iets anders, je post hier nooit bij koetjes & kalfjes, is daar een reden voor?
Dat desbetreffende subforum ligt me niet zo goed.

Toch heb ik daar reeds af en toe eens iets gepost, zoals u onder meer hier, hier, hier, hier, hier, hier, en hier kunt zien.

Mijn peiling "hoe rechts ben ik ?" werd indertijd ook naar dat subforum verplaatst.
Oud 27 oktober 2007, 20:08   #168
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u geen middelbaar student meer bent omdat uw ideeën duidelijk meer rijping hebben gehad en uw antwoorden van pienterheid getuigen.
Ik denk dat u geen humaan wetenschapper bent, omdat u anders zou weten dat repressie niet effectief was om ongewenst gedrag te voorkomen.
Ik verdenk u van het zijn van een exact wetenschapper, iets ingenieurigs ofzo? Industriële bv.? Ofwel bent u iets in het bankwezen?

Neen, ik gok maar wat. U bent voor mij nog steeds een raadsel.
Inzake humane of sociale wetenschappen bestaan er nochtans zeer uiteenlopende disciplines.
Oud 27 oktober 2007, 20:09   #169
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Ben blij dat je eindelijk een vriendje hebt.
Uiteraard.
Oud 27 oktober 2007, 20:18   #170
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wanneer het over zelfmoord (of zelfbevrijding, zoals je zelf wilt) gaat, spreek jij over de pil, zijn er geen andere mogelijke oplossingen om zelfmoord te plegen? Bijvoorbeeld uw polsen oversnijden, ga je dat dan ook legaliseren?
Mijn voorstel inzake de legalisatie van een zelfbevrijdingspil is juist bedoeld om mensen die zelfmoord willen plegen hen daartoe een pijnloze, humane mogelijkheid te geven. Hoewel men die realiteit liever niet onder ogen wil of durft te zien, zijn er nu eenmaal een aantal mensen die uit het leven willen stappen en die zullen er altijd zijn, alle mogelijke preventiemaatregelen ten spijt.

De polsen oversnijden lijkt me toch eerder een barbaarse methode.
Oud 27 oktober 2007, 20:21   #171
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik heb reeds een aantal (deels omstreden) voorstellen gelanceerd om een aantal ongezonde levensgewoonten (roken, zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten, drugs, overmatig zonnen, alcoholmisbruik, enz.) op een
positief-autoritaire manier te ontmoedigen.
In een bepaald Italiaans stadje krijgen bewoners een premie als ze afslanken. Het is slechts bedoeld voor de mensen die licht overgewicht hebben over de schreef te halen. Hoe meer ze afslanken en hoe langer ze op dat gewicht blijven, hoe hoger de premie.

Bedoel je zoiets?

Ik ben iig voorstander van goede preventiecampagnes. Het is cynisch dat we tegenwoordig massaal sterven aan ziektes die ontstaan door ons wangedrag inzake gezond leven.

En bedankt voor je antwoorden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 20:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 20:22   #172
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Inzake humane of sociale wetenschappen bestaan er nochtans zeer uiteenlopende disciplines.
Dus toch?
Sociologie dan maar.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 20:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 20:33   #173
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Hoe zie je de wereld rondom u ?
Oud 27 oktober 2007, 20:34   #174
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Wat ik hier schrijf moet sterk worden gerelativeerd. Ik hang nu eenmaal graag de cynicus uit.
Slaan die uitspraken op al uw posts?
Ik ben mij er van bewust dat ik op het forum soms wel eens uit de bocht ga, en dat ik de zaken soms nogal scherp stel. Vaak hanteer ik een schaamteloos oprechte stijl, waarbij uit de enigzins overdreven scherpe formulering alleen al zou kunnen begrepen worden dat dat allemaal met een korrel zout mag worden genomen, doch voor alle duidelijkheid laat ik dat dan in mijn onderschrift nog eens uitdrukkelijk blijken ten behoeve van de lezers die dat niet spontaan zouden doorhebben.

Meer in het algemeen ben ik mij maar al te zeer bewust van de relativiteit van hetgeen ik hier op het forum zoal neerschrijf.

Ik laat dat onderschrift gewoon steeds staan. Ik hou mij er niet mee bezig om af te wegen in welk geval dat op een bepaald bericht eerder wel of eerder niet van toepassing is.
Oud 27 oktober 2007, 20:34   #175
Lincoln

Standaard

Hoe bekijk je de toekomst ? hoopgevend, deprimerend...?
Oud 27 oktober 2007, 20:38   #176
Lincoln

Standaard

Wat heb je liever;

A) kunst ,philisofie, boeken lezen, klassieke klederdracht ?

Of

B) computer spelletjes, film bekijken, pop-muziek luisteren, hamburger eten ?
Oud 27 oktober 2007, 20:40   #177
Lincoln

Standaard

Bent u in het echte leven cynisch , of hangt u graag (of soms) de sarcastische klown uit ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 oktober 2007 om 20:41. Reden: hangt u graag ipv hang je graag
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 20:42   #178
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat vind je van het concept Groot-Nederland?
Laat ons zeggen dat de overbevolkte regio "Randstad Holland", waar naar ik aanneem (corrigeer mij eventueel) ook de grootste concentratie inzake niet-Westerse vreemdelingen woont, er te veel zou aan zijn.

Al bij al, ben ik dus geen enthousiaste voorstander van een Groot-Nederland.

Laat ons van Vlaanderen eerst een soort Beieren aan de Noordzee maken, waar eerst eens orde op zaken kan worden gesteld. Later zien we dan wel.
Oud 27 oktober 2007, 20:58   #179
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vind jij dat we ons passief op moeten stellen t.o.v. de derde wereld en dictaturen, of dat we moeten ingrijpen (en ''onze verantwoordelijkheid moeten nemen als medemens'') als men over de schreef gaat?

Wat de derde wereld betreft, vrees ik dat ik er eerder ronduit reactionaire ideeën op nahoud. Tiermondistisch geweeklaag is in ieder geval niet aan mij besteed, en over het nut van ontwikkelingshulp heb ik op zijn zachtst gezegd zo mijn twijfels. Het grootste probleemgebied blijft Afrika, en ik vrees eerlijk gezegd dat dat min of meer een verloren continent is. De rest van de derde wereld (of van landen die daar voorheen werden toe gerekend) zijn in volle ontwikkeling. Wat Afrika betreft vraag ik mij af of de dekolonisatie daar wel echt zo'n goede zaak was.

In het algemeen vind ik niet dat we ons veel met de derde wereld moeten bezighouden, tenzij bepaalde regimes een gevaar zouden vormen voor het Westen. Een dictatuur zoals Iran moet in ieder geval scherp in het oog worden gehouden. Het zou ontoelaatbaar zijn dat dat land atoomwapens zou ontwikkelen. In dat laatste geval zou ingrijpen vereist zijn.
Oud 27 oktober 2007, 21:05   #180
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht

Citaat:
Misschien zouden de niet zo dicht bevolkte, en ik neem aan nog niet al te multiculturele, Nederlandse provincies Zeeland, Noord-Brabant, Limburg, Gelderland, Overijssel, Drenthe, Flevoland, Groningen en Friesland er beter aan doen er voor te opteren om samen met Vlaanderen één staatkundige eenheid te vormen.

Cynisch bedoeld?

Vergis je niet in het aantal allochtone bewoners in de genoemde provincies. Ik betwijfel trouwens of je Noord-Brabant als niet-zo-dicht-bevolkt kan aanduiden.

Maar ik stem voor . Een groot voordeel, wordt ik in Nederland niet meer als 'Belg' aangesproken en in Vlaanderen niet meer als 'Hollander'.
Eerder ironisch bedoeld. Ik denk niet dat het bovengeciteerde reeds als cynisme beschouwd kan worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be