Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoe rechts vindt u mij ?
centrum-rechts 11 9,48%
rechts 33 28,45%
extreem-rechts 72 62,07%
Aantal stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2004, 07:10   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Hoe rechts ben ik ?

Wie mijn berichten eens doorneemt, zou mij waarschijnlijk niet bepaald als een linkse rakker bestempelen. Maar hoe rechts vinden de forumgangers mij eigenlijk ?

Hier volgt een (niet-limitatieve) greep van de ideeën waar ik achtersta :

- waterdichte immigratiestop;
- alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
- afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
- afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
- behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
- een asielontmoedigingsbeleid;
- afschaffing ontwikkelingshulp;
- harde aanpak van de criminaliteit;
- afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
- geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
- scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
- het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
- afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
- werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
- structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
- een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
- de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
- alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
- streven naar uitstekende relaties met Amerika;
- ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 21 juli 2004 om 07:23.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:42   #2
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het moeilijk om iemand te beoordelen als ik die persoon nog nooit in real gezien of gesproken heb.
Maar omdat je het zo lief vraagt...
Ik heb mezelf dan maar als vergelijking gepakt en dan vind ik dat je in sommige ideeën te extreem bent.
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:53   #3
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

- behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;

-alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen

- een asielontmoedigingsbeleid

Je moet twee indelingen maken op vlak van ethiek ben je naar mijn mening extreem-conservatief ( bovenstaande punten geven dat weer ). Op vlak van economie ben je naar mijn mening rechts. Extreem-rechts kan je moeilijk zijn, want liberaler als liberaal bestaat moeilijk.
Oud 21 juli 2004, 10:54   #4
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

extra nota: Uiteraard kan je jer erover discussieren want de conservatieven in England denken eigenlijk zogoed als krak hetzelfde als u.
Oud 21 juli 2004, 10:57   #5
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Ik ben rechts tot extreem rechts op het gebied van vreemdelingenbeleid, communautaire problemen en gezinsbeleid, tenminste, wanneer ik het Vlaams Blok als maatstaf neem voor extreem rechts. Op het gebied van sociaal-ethische kwesties (abortus, drugbeleid, ...) ben ik echter vaak eerder te vinden in de centrum/centrum-rechtse hoek.

Ik vind u dus persoonlijk wel vrij rechts en vaak zelfs extreem rechts.

Laatst gewijzigd door Timor : 21 juli 2004 om 11:00.
Timor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 11:01   #6
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Ik ben rechts tot extreem rechts op het gebied van vreemdelingenbeleid, communautaire problemen en gezinsbeleid, tenminste, wanneer ik het Vlaams Blok als maatstaf neem voor extreem rechts. Op het gebied van sociaal-ethische kwesties (abortus, drugbeleid, ...) ben ik echter vaak eerder te vinden in de centrum/centrum-rechtse hoek.

Ik vind u dus persoonlijk wel vrij rechts en vaak zelfs extreem rechts.
rechts op communautaire problemen wilt zeggen dat je in België voor het behoud van België bent, dat ben je toch niet
Oud 21 juli 2004, 11:02   #7
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Daar staan enkele punten bij die niets te maken hebben met het begrip rechts of links. Het gaat over de toepassing van de wet. Is iemand die door het rood links rijdt meer links dan iemand die daarvoor stopt? Men kan moeilijk de toepassing van de wet als rechts beschouwen en het ontwijken daarvan als links.

Het thema dat door cynicus wordt aangehaald heeft wel zijn merites, omdat het aantoont dat begrippen links en rechts alleen maar etiketten zijn, die in een debatcultuur gebruikt worden om het ‘grote’ gelijk te halen.

Sommige punten zijn links, andere rechts volgens politiek correcte terminologie (wat dit ook moge betekenen!?) Dikwijls gebruikt men deze termen om eigen onmacht (en geknoei) te vergoelijken.

Ik neem hier bijvoorbeeld:
“…structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;”

In principe heeft dit niets met politieke gezindheid te maken, maar alles met eerlijke boekhouding en grondig inzicht in de staathuishoudkunde. Wanneer die schuld onder Martens exponentieel steeg, dan was dit het resultaat van geknoei!

“waterdichte immigratiestop”. Dit steunt op economische realiteit.
“alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;”
Een illegaal is zoals het begrip aanduidt, iemand die ‘onwettig’ aanwezig is. Hij weet dit, wij weten dit en dus moet de wet toegepast worden. Alleen komedianten zoals de SP.A, VLD en CD&V hebben daar problemen mee. Zij stemmen de wetten en doen dan alles opdat ze niet zouden toegepast worden. De fiscale amnestie is daar weer zo’n prachtvoorbeeld van. Men is nu al akkoord om ze te gedogen en geen controles uit te voeren.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 11:45   #8
Eugene
Gouverneur

Standaard

Allee weldra...hoe links ben ik...hoe x-treem ben ik...hoe braaf ben ik...wat voor ne kwiet ben ik ..Ik dacht dat binnenlandse politiek over binnenlandse politiek moest gaan en niet over hoe rechts-links-averechts of avelinks iemand is.

Laatst gewijzigd door Eugene : 21 juli 2004 om 11:46.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 11:54   #9
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ik vind je vooral een attention whore. Waar moet ik daarvoor stemmen?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 12:49   #10
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Wie mijn berichten eens doorneemt, zou mij waarschijnlijk niet bepaald als een linkse rakker bestempelen. Maar hoe rechts vinden de forumgangers mij eigenlijk ?

Hier volgt een (niet-limitatieve) greep van de ideeën waar ik achtersta :

- waterdichte immigratiestop;
- alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
- afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
- afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
- een asielontmoedigingsbeleid;
- afschaffing ontwikkelingshulp;
- harde aanpak van de criminaliteit;
- geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
- scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
- het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
- afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
- werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
- structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
- een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
- de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
- alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
- streven naar uitstekende relaties met Amerika;
- ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.
mag ik je erop wijzen dat NAVO zware druk uitoefent op de EU om Turkijke te aanvaarden als EU-lid?
Oud 21 juli 2004, 12:52   #12
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

-alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen

- een asielontmoedigingsbeleid

Je moet twee indelingen maken op vlak van ethiek ben je naar mijn mening extreem-conservatief ( bovenstaande punten geven dat weer ). Op vlak van economie ben je naar mijn mening rechts. Extreem-rechts kan je moeilijk zijn, want liberaler als liberaal bestaat moeilijk.
maw je snapt hoegenaamd niet wat "liberaal" wil zeggen

NO TAXATION WITHOUT REPRESENTATION -> STEMRECHT VOOR ELKE BELASTINGSBETALER
dat is een voorbeeld van puur liberalisme
de huidige VLD is een aanfluiting van het liberalisme
Oud 21 juli 2004, 12:55   #13
BONDGIRL_2170
Burger

BONDGIRL_2170's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BONDGIRL_2170 Stuur een bericht via Yahoo naar BONDGIRL_2170
Standaard

ik vrees da'k totaal nie rechts ben maar LINKS ( SP.a & GROEN! )

xxx
LK

http://chrisvantongelen.forumsplace.com
BONDGIRL_2170 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:10   #14
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
.
Proficiat U bent geslaagd!

U bent een volbloed Vlaams Blokker: racistisch, conservatief, met een onbedwingbare drang tot discrimineren, antiparlementair, antidemocratisch kortom extreemrechts (ultrarechts ben je vergeten te vermelden).

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 juli 2004 om 13:14.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:14   #15
Der Spiegel
Banneling

Der Spiegel's schermafbeelding

Standaard

Ja , den die ook
Der Spiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:20   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Ik vind je vooral een attention whore. Waar moet ik daarvoor stemmen?
Daar sluit ik me bij aan. Numarx heeft het hier weer meteen bij het rechte eind!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:26   #17
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) [size=5]Ik ben Links !!!! 8) [/size]
Dat werd niet gevraagt.We weten wel dat jij links bent en dat is jouw goed recht.
Oud 21 juli 2004, 13:31   #18
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Zeg post zoon berichten is in K&K
Oud 21 juli 2004, 13:44   #19
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

ik krijg zo de indruk dat de oprichter van deze thread heel warm en hitsig wordt als iemand hem extreem-rechts noemt. Wist niet dat men daar ook al opgewonden van kon raken. Maar goed: ik wil je best een links-handje helpen: extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts, extreem rechts...
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 13:49   #20
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Met extreem rechts is niets mis.

En ja, met DIE meningen is cynicus zowel historisch als "in huidige context" extreem rechts.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be