Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 6 november 2007, 20:47   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik ben het zelfs met u eens, maar moeten we ze dan hun zin geven? Ik dacht dat jullie daar tegen waren
Het is juist doordat de Franstaligen HUN zin tegen alles in proberen door te drijven dat ze binnen afzienbare tijd naar 12 milard 'solidariteit' kunnen fluiten.

DIT willen zij tot elke prijs voorkomen:

Citaat:
Halle-Vilvoorde behoort nu wat verkiezingen en justitie betreft nog niet tot Vlaanderen. Na de splitsing zal dat wel het geval zijn en zal Vlaanderen bevoegd zijn over zijn hele grondgebied. De taalgrens zal eindelijk ononderbroken zijn. De splitsing van BHV is dus de sluitsteen van de Vlaamse staatsvorming, en het is precies daarom dat de Belgicisten en de franstaligen zich er zo hard tegen verzetten.

Egidius

Oud 6 november 2007, 20:47   #162
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En de MR neemt een partij mee in de boot die als hoofddoel heeft Vlaanderen te verfransen en het daarna zijn grondgebied te ontfrutselen.
zoals ik reeds eerder zei ik kom ook groen van waals gezind gewauwel
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 20:49   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door swamp Bekijk bericht
dit is een wel zeer gekleurde tevens enge versie van wat BHV voorstelt
Niet dat jij er er deze keer wat van zult snappen what's in a sentence
Het is geen gekleurde visie maar HARDE FEITEN, gestaafd door het Grondwettelijk Hof.
Oud 6 november 2007, 20:49   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals ik reeds eerder zei ik kom ook groen van waals gezind gewauwel
Doe d�*�*r dan wat aan.
Oud 6 november 2007, 20:51   #165
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen gekleurde visie maar HARDE FEITEN, gestaafd door het Grondwettelijk Hof.
lolzor !!!
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 20:58   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lolzor !!!
Je ontkent dus de uitspraak van het grondwettelijk hof?

Ik steek dus geen energie meer in het uitleg geven aan grondwetnegationisten zoals jij.

Jij gaat bij deze mijn forumvergeetput in. Doei!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 november 2007 om 21:05.
Knuppel is offline  
Oud 6 november 2007, 21:07   #167
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
ik ga volledig akkoord met je dat geld in een bodemloze put storten komplete waanzin is maw heb je een goed bestuur nodig.

als goed besturen gelijk staat aan gewauwel over comunautaire uitvindingen dan pas ik.

hoeveel forumleden/belgen/vlamingen kunnen een juiste gedetailleerde uiteenzetting geven wat het dossier Brussel halle vilvoorde juist inhoudt met of zonder kopie paste?

9/10 vlamingen willen geen toegevingen doen op BHV terwijl nagenoeg niemand de finesse van dit dossier kent.

voor diegenen die nu beweren dit wel te kennen doe ik mijn hoed af en zou ik zeggen get a life
Je zou er van versteld staan! Het is niet omdat JIJ niet weet hoe het in elkaar zit, dat dit ook zo is voor een ander.

Belgicisten , DIE weten niet waarover ze spreken, of ze zouden wel van idee veranderen!

.
Eddy B is offline  
Oud 6 november 2007, 21:07   #168
Vlaming 1302
Vreemdeling

Vlaming 1302's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Statistoek zal dan wel een wetenschap zijn. Maar resultaten van peilingen zijn dat zeker niet.
Daar ga ik gedeeltelijk mee akkoord: er wordt ook altijd met foutenmarges gewerkt.

Bij de betrokken peiling van HLN wordt de foutenmarge niet vermeld, maar stel dat dit 4% is, dan kan het aantal separatisten teruggebracht worden tot 40% OF verhoogd worden naar 48%.
In dit geval zou een uitspraak als 'het aantal separatisten ligt tussen 40 en 48%' wel wetenschappelijk onderbouwd zijn.

The Guardian: 'A country called Flanders is an entirely plausible prospect - a wealthy, successful, diligent country of six million.'
Vlaming 1302 is offline  
Oud 6 november 2007, 21:09   #169
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

knuppel
ik mag dan volgens jou een negationist zijn he
ik ondervind alvast niet veel positiefs van jou
en je gecopy paste tekstje waarvan de stukjes die je kan gebruiken uit zijn context kan rukken en dan beweren dat je BHV tot in de fijnste details kent
dat is lolzor
ik mag dan wel in je forumvergeet put zitten
ik zal het niet laten om je te wijzen op je oncorrectheden

zonder dank
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 21:16   #170
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je zou er van versteld staan! Het is niet omdat JIJ niet weet hoe het in elkaar zit, dat dit ook zo is voor een ander.

Belgicisten , DIE weten niet waarover ze spreken, of ze zouden wel van idee veranderen!

maar Beste Eddy ik sta er al jaren niet meer van versteld
en ik ben ervan overtuigd dat jij voor jezelf heel goed weet hoe BHV in elkaar zit en waarvoor het staat en wat de gevolgen zijn op korte en lange termijn

en ik ben er ook van overtuigd dat rasechte 'Belgicisten' even vervelend zijn als rasechte 'Flamiganten' die ook denken te weten waarover ze spreken

nationalisme heeft nog nooit zinnige dingen opgebracht
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 21:24   #171
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
9/10 vlamingen willen geen toegevingen doen op BHV terwijl nagenoeg niemand de finesse van dit dossier kent.

En de Walen die evenmin toegevingen willen doen kennen die wel?
Wie het wel goed kent is het grondwettelijk hof en die oordeelde dat de situatie daar in strijd is met de grondwet.
De Vlamingen vragen gewoon respect voor de grondwet en een arrest en dan kom jij hier even vertellen dat de Vlamingen zouden moeten toegeven.
Zou je niet beter vragen dat de Walen de grondwet en een arrest nakomen?
daiwa is offline  
Oud 6 november 2007, 21:31   #172
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

hoe verklaar je dan dat zoveel vlamingen stemmen op mensen die al meermaals veroordeeld zijn voor zaken die evenzeer in strijd zijn met de grondwet en heel wat gewichtiger zijn ?
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 21:46   #173
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Ik heb hier zopas op de Japanse tv gehoord dat België passé is, grote persconferenties waar de Vlamingen het einde aankondigen.

De Franstaligen rijden woest weg in hun zwarte SUV's.

Vlaamse paracommando's worden uit het buitenland teruggetrokken om zich naar Brussel te begeven.

Balkenende heeft aangegeven Vlaanderen te steunen in zijn eerste kinderpasjes in de grote wereld.

Sarkozy zegt de Walen in zijn armen te willen sluiten.

Merkel merkt aan of er niet te snel gehandeld is.

Bush zegt dat ze zich niet zullen moeien maar hun troepen wel zullen klaar houden.

De eerste vernielingen in de faciliteitengemeenten door Fransen zijn begonnen. Twintig auto's in brand gestoken, honderden ramen ingeslaan.

DiRupo kondigt aan de nieuwe president van Wallonie te worden.

De paus kondigt aan de bub te steunen in zijn opmars voor een hereniging van de twee uitersten.

Australië zend een 'we will help you' kaartje naar Wallonië om ze een hart onder de riem te steken.

Een twintigtal belgicisten zijn vertrokken met hun verhuis naar Wallonië, onderweg proberen ze het feestgedruis te verstoren.

De partij, 'steun de derde wereld, steun Wallonië' wil aan de verkiezingen meedoen.

PS: In Japan lopen ze wat voor met de tijd dus als het je nog niet zo familiair voorkomt.
Hashiwokakero is offline  
Oud 6 november 2007, 21:47   #174
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe verklaar je dan dat zoveel vlamingen stemmen op mensen die al meermaals veroordeeld zijn voor zaken die evenzeer in strijd zijn met de grondwet en heel wat gewichtiger zijn ?

Dat heb je in Wallonié ook hoor.
Niet dat ik daar akkoord mee ben.......
daiwa is offline  
Oud 6 november 2007, 21:51   #175
swamp
Vreemdeling

swamp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat heb je in Wallonié ook hoor.
Niet dat ik daar akkoord mee ben.......

idd zat dat net ook te bedenken
swamp is offline  
Oud 6 november 2007, 21:58   #176
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

HLN BREAKING NEWS Formateur Yves Leterme heeft vanavond in allerijl de Wetstraat verlaten. Diverse bronnen menen te weten dat Leterme een akkoord zou bereikt hebben met de Vlaamse onderhandelaars van oranje-blauw over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Na gesprekken van Leterme vanavond met CD&V/N-VA en Open Vld zouden de Vlaamse onderhandelaars zich geschaard hebben achter het voorstel van de formateur.
Oud 6 november 2007, 22:04   #177
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Dit is, beste Swamp, HET probleem van België: De franstaligen hebben nooit kunnen aanvaarden dat het Nederlands en de Vlamingen op gelijke hoogte komen te staan met het Frans. Ergens willen ze zoveel mogelijk nog hun zegje hebben over de Vlamingen en Nederlandstaligen. Vandaar hun hang naar het Federale niveau wat op z'n zachts gezegd irrationele trekken begint te vertonen. Alle Vlaamse voorstellen voor "goed bestuur" werden gecompenseerd met RARA Geen enkel voorstel voor Wallonië: WEL: uitbreiding van Brussel ten koste van Vlaamse grond, afschaffing pariteit in Brussel weeral TEGEN de Vlamingen enz. Voorbeelden genoeg:
1. BHV: Halle en Vilvoorde: Vlaamse grond met rechten en stemrecht voor de übermenschen.
2. Vlaanderen mag meebetalen voor Brussel, maar Franstaligen beweren bij hoog en laag dat Brussel een Franstalige stad is en dus van hen is.
3. De prioriteit die de Franstaligen leggen voor het federale niveau. Het federale niveau wordt gefinancierd door Walen en Vlamingen. En wat lazen we vorige week: Reynders benoemt nog vlug wat Franstaligen, meestal op de meest lucratieve posten.
4. Zelfs ons gefederaliseerd Rode kruis is niet gespaard gebleven van de Herrenvolkmentaliteit van onze zuiderburen. De Vlaamse vleugel mag wel elk jaar de Franstalige rode schuldenput vullen, maar wanneer Vlaanderen iets met zijn eigen geld alleen wil doen, dan werken de franstaligen tegen: hier het artikel:
'Franstaligen draaien klok terug'
29/10/2007 15:00

Communautair gekrakeel blijft het Belgische Rode Kruis plagen. Nu weer tekende de Franstalige vleugel op de algemene vergadering, in aanwezigheid van nationaal voorzitter prinses Astrid, verzet aan tegen plannen van het Rode Kruis Vlaanderen om 6 miljoen euro in een stichting voor wetenschappelijk bloedonderzoek onder te brengen.

'Godgeklaagd', vindt Philippe Vandekerckhove, algemeen directeur van het Rode Kruis Vlaanderen, ook al zal het Franstalige protest in de praktijk geen gevolgen hebben.

Wat was het probleem?

Het Rode Kruis Vlaanderen heeft besloten om met 6 miljoen van de eigen inkomsten een aparte stichting voor wetenschappelijk bloedonderzoek te financieren, en dat zint de Franstalige vleugel niet. De Vlaamse en de Franstalige vleugel van het Rode Kruis werken met gescheiden boekhoudingen.

Maar aangezien het Belgische Rode Kruis nog altijd één rechtspersoonlijkheid is, wat wij sterk betreuren, moeten wij één keer per jaar op een nationale vergadering pro forma elkaars boekhoudingen goedkeuren. Dit keer hebben de Franstaligen zich bij die stemming onthouden.

Maar het is toch onbegrijpelijk dat het Rode Kruis Vlaanderen wel mee de verantwoordelijkheid moet dragen voor de schulden van de Franstalige vleugel, zonder dat we daar beleidsmatig iets in de melk te brokkelen hebben, maar dat die Franstalige vleugel tegelijk vindt dat wij niet zonder haar toestemming, met onze eigen middelen, een stichting in het leven mogen roepen. Dat kan alleen in België.

Hoe staat het dan met de communautaire vredesgesprekken tussen de twee vleugels?

De Franstaligen willen niet meewerken aan de modernisering van de structuren van het Rode Kruis. Blijkbaar is de bestaande situatie voor hen veel comfortabeler. Alle voorstellen van de Franstaligen tot dusver draaien de klok veeleer terug. We staan dus niet dichter bij een oplossing.

Han Renard
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 6 november 2007, 22:06   #178
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
HLN BREAKING NEWS Formateur Yves Leterme heeft vanavond in allerijl de Wetstraat verlaten. Diverse bronnen menen te weten dat Leterme een akkoord zou bereikt hebben met de Vlaamse onderhandelaars van oranje-blauw over de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. Na gesprekken van Leterme vanavond met CD&V/N-VA en Open Vld zouden de Vlaamse onderhandelaars zich geschaard hebben achter het voorstel van de formateur.
Als het is wat hier op tafel leg met stemrecht in de faciliteit gemeenten dan ziet het er voor de Vlamingen niet goed uit. NADRUK op ALS.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 6 november 2007, 22:07   #179
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

de standaard:

Formateur Yves Leterme (CD&V) is weggereden uit de Wetstraat. CD&V, N-VA en Open VLD nemen Letermes voorstel rond Brussel-Halle-Vilvoorde als vertrekbasis. Er komt vanavond geen overleg meer tussen de Franstalige en de Vlaamse onderhandelaars. Woensdagochtend, om 9 uur, komt er nog een ultieme onderhandelingspoging.
Oud 6 november 2007, 22:20   #180
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
nationalisme heeft nog nooit zinnige dingen opgebracht
Ik denk dat je hier een foutje maakt. Er bestaat nogal veel nationalisme in de wereld en staatsnationalisme is er slechts één vorm van. Jij bent voor de staat België, ik voor de staat Vlaanderen.

Gewoon al het onstaan van de legale regio Vlaanderen binnen het Belgisch bestel, logenstraft je woorden, nietwaar? Of hebben we nog niets berijkt mischien?

Inderdaad, we zijn niet zover dat het leegzuigeffect die België pleegt op ons gestopt is, maar ook daar zal een einde aan komen, net zoals het dwarsliggen op ons eigen terrein van de franstaligen.

We komen er wel. En ik zou echt niet durven stellen dat nationalisme daar vreemd aan is.

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be