![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik volg die logica niet, sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enkel voor de VB kan er geen sprake zijn van vaste kiezers, de vb heeft jaren lang aan stigmatisatie, demonisatie, en angst-paniek zaaierij gedaan om de stemmen van de andere partijen af te snoepen op de rekening van de vreemdelingen !! En dat is een zeer zeer vuile spelletje !
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Marokkaanse wijk hoort in Marokko thuis. Een (Belgische) wijk waar ook Marokkanen wonen, dat is iets anders dacht ik... Sommigen denken dat ze het land al hebben overgenomen, of toch hun wijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als "racisme" betekent dat de burgers geen dank u zeggen voor allochtoons geweld, echt racisme tov hen en profitariaat, dan lopen er hier veel "racisten" rond en moeten er dringend nog een paar honderdduizenden bijkomen vooraleer het helemaal naar de bliksem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo lang ze niet in de meerderheid zijn hangen ze de sukkelaar uit en worden zij "racistisch" behandeld, van zodra ze ergens ter wereld de macht te pakken hebben zijn ze zelf de grootste racisten en nog tirannen erbovenop... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor wat het onderwijs betreft met zijn zo door sommigen geroemde "diversiteit"... moet jij eens het grote voordeel en aanwinsten daarvan aangeven. Ik dacht meer aan taalproblemen, islam-gerelateerde problemen, zeer veel schoolverlaters zonder diploma die daar een tijdje hun broek hebben zitten verslijten en straks het grote werklozenleger gaan vervoegen, het naar beneden halen van het algemeen niveau dat zo al aan het slabakken was enz enz In het onderwijs valt er nog wat anders te beleven dan lieve kleutertjes uit alle uithoeken van de wereld die elkaar in elkaars taaltje tot tien leren tellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik behoor tot de eerste groep, maar ik zie niet in waarom ik mijn kinderen die ondertussen in een multiculturele omgeving zijn opgegroeid zou moeten shofferen door mij gal uit te spuwen over de Marokkanen en de Turken. In die zin heb ik mij dus ook geïntegreerd. Maar je bent tenminste eerlijk door te beweren dat je je niet meer thuis voelt in uw eigen streek. Eerlijker dan wie zich verstopt achter een afkeer voor een religie maar uiteindelijk niets liever zou willen dan dat alles bij het oude blijft. Laatst gewijzigd door Rudy : 16 november 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men zich niet wenst te vinden in een totalitaire ideologie waarvan de volgelingen zich in uw nabijheid komen vestigen (net zoals de eerste nazi-aanhangers zich tussen de bestaande bevolking vestigden/woonden), dat men een probleem hoeft te hebben met etnische achtergronden van mensen. U bent grandioos in de open val getrapt Rudy! Noem kritiek op het nazisme in het vervolg dan ook maar "racisme" dan is je hersenspoeling compleet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem, tenzij je je zou beperken tot één godsdienst. De ene stenigt, de andere verbrandt heksen, of reduceert de vrouwen tot broedmachines die zich vooral moeten bezighouden met het verzorgen, niet opvoeden, van de kinderen. Pastoors die de vrouwen met een blauw oog en gebroken lip wezen op hun christelijke plicht. Tja, er valt wat te zeggen, maar dan liefst niet selectief en dus binnen een bredere context.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een bezoek breng aan mijn familie die in de Polders woont dan denk ik ook al eens bij mezelf: sjonge sjonge wat is het leven hier toch iets eenvoudiger, minder complex. Ik ken er mensen die jaarlijks op vakantie gaan naar Noord-Afrika. Het is er warm in de winter, er zijn vriendelijke mensen, en je koopt er alles voor een "prikje". Maar ze schreeuwen moord en brand indien ook maar één neger of Marokkaan in hun straat durft te wonen, want dan daalt de waarde van hun eigendom in waarde. Zielig niet ? Ik forumleden gekend die kost wat kost zouden beletten dat hun dochter met een Marokkaan over de vloer komt. Ik ben het met je eens dat een cultuur mag worden beschermd. Zolang het geen obsessie wordt en nostalgie naar enkele decennia geleden niet de overhand heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die pastoors, met hoeveel lopen die nu nog rond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vermoed dat U daar geen enkel probleem mee hebt zeker Rudy? Want zoiets heet "behoud van eigen cultuur" zeker hé? En tja, wat doe je eraan als je zoals jijzelf géén greintje "eigen cultuur" hebt? Standaard plat op de buik gaan zeker en vooral dénken dat je zéér verrijkt bent. zoiets?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2007 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het mij uiteindelijk allemaal om gaat is dat alle leden van een gemeenschap op een hoopje worden gegooid. Ik kan mij best voorstellen dat het niet gemakkelijk is voor wie hier in onze regio is geboren, maar waarvan de ouders uit een land komen met gewoontes en wetten die niet stroken met onze Westerse wetten, normen. Ieder is op een of andere manier een product van zijn opvoeding, wat uiteraard geen argument is om wandaden goed te praten. Ik ken moslims genoeg die neerkijken op geloofsgenoten die er nog steeds achterlijke principes op nahouden. Ze hebben geen ongelijk. Ik kijk ook neer op sommige mannen die vinden dat hun vrouw moet zwijgen omdat ze geen kostwinner is. Op dat vlak zijn er nog voorbeelden genoeg. En ik vind al even achterlijk om een broodjeszaak te ruïneren die wordt uitgebaat door andersgelovigen. Binnenkort moeten winkels van anderstaligen er misschien ook nog aan geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, mij maakt het allemaal niet uit om welk geloof het gaat. Binnen alle culturen en godsdiensten bestaan nog steeds wantoestanden. Maar inderdaad, ik ken niet zo direct een voorbeeld van een christelijke theocratie. Het is ook geen kwestie niet meer over een greintje cultuur te beschikken. Feit is wel dat ik door omstandigheden al enkel keren verhuisd ben, ik woon al 33 jaar niet meer in een regio waar je nog enkel kan kennismaken met de Vlaamse cultuur. ik heb er wel respect voor. Maar niet voor wie streeft naar een soort Vlaams eilandencultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de regimes die in de fout zijn. Niet de inwoners. Of denk je dat de vrouwen in Iran zo gelukkig zijn indien de kledijvoorschriften plots worden verstrengd (onlangs nog) en de kledijpolitie op pad wordt gestuurd. |
|
![]() |
![]() |