Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 19:18   #161
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Arabisch bestaat niet eens als een echte taal, het is een wirwar van diverse dialecten.
Oud 11 november 2007, 19:18   #162
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee, Brussel is meertalig.
Maar de officiële talen zijn er Nederland en Frans.
En geen Arabisch ondanks de islamitische enclaves ...
Tijd om wakker te worden! Ga eens naar Brussel. Brussel is Franstaling en NIETS zal dat veranderen. De discussie gaat hier niet om B-H-V, maar ik voer dit om de toekomst van het Arabisch te schetsen in België. Of het Arabisch een kans maakt om een officiële landstaal te worden zal afhangen van de demografische evolutie. En zo'n concept als "Vlaams grondgebied" zal daar niets aan kunnen veranderen. Brussel was vroeger een bijna volledig Nederlandstalige stand (wel al lang geleden). En zie nu.

We zullen zien.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:19   #163
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Arabisch bestaat niet eens als een echte taal, het is een wirwar van diverse dialecten.
En ik ga het geen twee keer zeggen!
Oud 11 november 2007, 19:19   #164
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Je zegt dat taal niets te maken heeft met aantal, maar met grondgebied. Wat zien we in de rand van Brussel gebeuren. De meerderheid is Franstalig en men begint dan ook het officiële gebruik van die taal te vragen. En zelfs al doen de Vlamingen alles om het Frans te beknotten (faciliteiten afschaffen bijvoorbeeld) dan nog zal het niet helpen.

Wat niet wil zeggen dat ik de Franstalige aanpak altijd goedkeur ... wat meer wederzijds begrip kan geen kwaad.
Aantal heeft geen belang hé? Als 95 % van de Brusselse rand Franstalig wordt - dat is niet onrealistisch - wees dan maar zeker dan het van belang wordt.
Om maar aan te tonen dat de toekomst van het Arabisch in België afhangt van de demografische evolutie.
Je vergelijking met de Franstaligen in de Rand is exact de reden waarom het Arabisch als officiële taal een zéér slecht idee is. Waarom zijn er zoveel Franstaligen in de Vlaamse Rand? Omdat tientallen jaren aan een stuk Franstaligen geweigerd hebben zich aan te passen en geëist hebben dat elke Vlaming hen zou bedienen in de eigen taal. Het resultaat daarvan is dat het Nederlands in de Vlaamse gemeenten meer en meer in de verdrukking gekomen is.

Wanneer jij, naar het voorbeeld van de Franstaligen in de Vlaamse Rand, een agressieve taalpolitiek wil voeren om het Nederlands en/of het Frans te verdringen uit Vlaanderen/Brussel, dan moet je dat zeker proberen maar dan zal daar ongetwijfeld zwaar en fel protest tegen komen, zoals er nu meer en meer protest komt tegen de verfransingspolitiek in de Vlaamse Rand.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:20   #165
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Integratie van onszelf in onze steden?
Maar jongen toch...
ja, leuk. Misschien weten we dan hoe we moeten reageren als we bv aangevallen worden.

Want kijk, ik woon al 30+ jaar in Brussel, en de 2 enige keren dat ik met véél goede wil van mijn kant Noord Afrikanen heb leren kennen en dacht dat ik ermee bevriend te worden, en zo mee te werken aan de verrijkende integratie, wel beide keren bleek het om venten te zijn, van goede komaf, tandarts en ingenieur, die een... schijnhuwelijk wilden, voor de papieren.

Toen ik duidelijk maakte dat dat bij mij niet kon heb ik beide Goede Vrienden nooit meer gezien.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:25   #166
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Kijk! Ik ben geen vreemdeling meer maar een burger. Integratie is hier beduidend gemakkelijker dan in het echt!

Laat eens zien:

Ik kan Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.

Hoe moet ik mij nog verder integreren? Toch niet door exact dezelfde Vlaams-Dietsche praat te verkopen als sommigen hier. Maakt alleen d�*t je een echte Vlaming? Hoe kan ik nog beter een Vlaming worden??

edit: Vermits dit hier niet thuishoort heb ik een ander topic geopend. Altijd dat gemekker over ons integreren. Ik ben al geïntegreerd. Ik vrees dat het echter nooit genoeg zal zijn voor sommigen.

Laatst gewijzigd door Abdelkader : 11 november 2007 om 19:31.
Oud 11 november 2007, 19:26   #167
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Helemaal niet. Wat Online zegt klopt als een bus. Als het aan de bedoeienen zelf zou gelegen hebben leefden ze nu nog steeds van hun kamelenmelk in de woestijn. En neen, het 'wetenschappelijke' boek koran, waar dat zogezegd alles instaat wat een mens hoeft te weten, heeft hen niet kunnen helpen.
Als Mohammed echt zo alwetend was dan hij wel de ontdekking van petrol in zijn woestijn voorspeld !
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:27   #168
bk232214
Gouverneur

Standaard een van

[quote=Abdelkader;3062820]Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.[/quote

Dit is de beste mop van het jaar doe zo voort
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:30   #169
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt dat taal niets te maken heeft met aantal, maar met grondgebied. Wat zien we in de rand van Brussel gebeuren. De meerderheid is Franstalig en men begint dan ook het officiële gebruik van die taal te vragen. En zelfs al doen de Vlamingen alles om het Frans te beknotten (faciliteiten afschaffen bijvoorbeeld) dan nog zal het niet helpen.
Dat zijn er ook die in Vlaanderen komen wonen zijn en zich weigeren aan te passen omdat ze denken dat ze beter zijn omdat ze Frans spreken. Minder en minder Vlamingen blijven dit pikken.
Oud 11 november 2007, 19:32   #170
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Om maar aan te tonen dat de toekomst van het Arabisch in België afhangt van de demografische evolutie.
Ja het is bekend dat jullie vrouwen bekijken als "akkers die je mag beploegen zoals je goed dunkt" en dat "het scherpste zwaard van Mohammed de buik van zijn vrouw is". Jij geeft dus eigenlijk toe de islamitische gewoonte om te kweken als konijnen eigenlijk DE methode is om Eurabië te vestigen, mooi is dat!
Oud 11 november 2007, 19:33   #171
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Altijd dat gemekker over ons integreren. Ik ben al geïntegreerd. Ik vrees dat het echter nooit genoeg zal zijn voor sommigen.
Als dat integreren een methode is om het wereldkalifaat op te dringen aan ons heb ik liever dat jullie geen ene moer integreren.
Oud 11 november 2007, 19:34   #172
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk! Ik ben geen vreemdeling meer maar een burger. Integratie is hier beduidend gemakkelijker dan in het echt!

Laat eens zien:

Ik kan Nederlands.
Ik studeer.
Ik gehoorzaam de wet.

Hoe moet ik mij nog verder integreren? Toch niet door exact dezelfde Vlaams-Dietsche praat te verkopen als sommigen hier. Maakt alleen d�*t je een echte Vlaming? Hoe kan ik nog beter een Vlaming worden??
Het gaat hier niet om jouw integratie (trouwens: proficiat met je Nederlands en ik wens je ook van harte succes met je studies), maar om Arabisch hier in te voeren, heeft daar niets meer mee te maken.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:36   #173
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Het gaat hier niet om jouw integratie (trouwens: proficiat met je Nederlands en ik wens je ook van harte succes met je studies), maar om Arabisch hier in te voeren, heeft daar niets meer mee te maken.
Heb daarom maar een andere topic geopend. Wat het is wel een interessante vraag? En niet alleen voor mij, maar voor vele allochtone jongeren.
Oud 11 november 2007, 19:37   #174
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Als dat integreren een methode is om het wereldkalifaat op te dringen aan ons heb ik liever dat jullie geen ene moer integreren.
Ik zal het eens duidelijk zeggen: ik ben geen voorstander van een wereldoverheersing van Islam. Tevreden?
Oud 11 november 2007, 19:40   #175
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zal het eens duidelijk zeggen: ik ben geen voorstander van een wereldoverheersing van Islam. Tevreden?
Dan ga jij als een afvallige aanzien en bestraft worden door uw meer geharde geloofsbroeders eens ze aan de macht zijn en dat gaat geen plezier zijn...
Sterker nog, jij bent helemaal geen moslim als je daar niet naar streeft!

Laatst gewijzigd door slobodan : 11 november 2007 om 19:41.
Oud 11 november 2007, 19:41   #176
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral: ik pleit er niet voor dat nieuwkomers zich niet moeten inburgeren! Ik spreek toch Nederlands? Ik pleit er voor een minimum van Arabisch te introduceren in het middelbaar onderwijs ter bevordering van het wederzijds begrip. En zelfs al wordt het vroeg of laat een officiële landstaal: de economische realiteit vereist nog steeds dat je Nederlands of Frans meester bent hoor. Liefst allebei.

Het is spijtig om te lezen dat opkomen voor je rechten als een provocatie wordt afgedaan. Nogal gemakkelijk hé.
GRRRRW Ik ben boos.
Hoe durft gij over wederzijds begrip praten. Dat begrip is meestal éénzijdig. Arabisch introduceren hoort bij de veroverings tactiek en ga nu nie de verongelijkte duts uithangen. Ik ben nie achterlijk.
Begrip van uit de islam en moslims, dikke vette zever en bullshit.
Ik heb van de week gehoord hoe moslims handelen met mensen in gebieden waar zij de meerderheid zijn en de baas spelen. Dieronwaardig, zo erg dat een beest beter behandelt wordt. Gaja zou erop afkomen.
Een moeder verkracht en in stukken gesneden en de dochter aangerand en bedreigt met zelfste lot.
Tenzij ze trouwde met een ouwe zak van 70 jaar, just als die pedofiele Mohammed. Ze is gelukkig dank zij haar roepen tot de Ware God gered. En die Ware God is niet die mislukte achterlijke allah.
Christenen hebben haar voor 800€ vrijgekocht en veilig in een pleeggezin geplaatst. Da was dus logsgeld bij een gijzelings situatie.
En zo zijn er nog meer toestanden.
Wel uw begrip kan ik missen als kiespijn.
En die rechten, pfffffff. Ge zijt hier te gast en als ge u niet kunt of wilt aanpassen zijt ge vrij om te vertrekken. Wij hebben meer rechten, het is onze cultuur, onze waarden en normen ons grondgebied, ons land..
Blijf er met je vingers af van, verstaan !!!!!!!
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 19:45   #177
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dan ga jij als een afvallige aanzien en bestraft worden door uw meer geharde geloofsbroeders eens ze aan de macht zijn en dat gaat geen plezier zijn...
Sterker nog, jij bent helemaal geen moslim als je daar niet naar streeft!
Hier heerst blijkbaar de perceptie dat moslims één blok vormen. Er zijn genoeg gekken die Islam misbruiken voor hun obscene machtswellust en mij met plezier een kopje kleiner zouden maken. Maar ik ben wel een moslim. Zoals de overgrote meerderheid: nogal gematigd hoor.
Oud 11 november 2007, 19:47   #178
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
GRRRRW Ik ben boos.
Hoe durft gij over wederzijds begrip praten. Dat begrip is meestal éénzijdig. Arabisch introduceren hoort bij de veroverings tactiek en ga nu nie de verongelijkte duts uithangen. Ik ben nie achterlijk.
Begrip van uit de islam en moslims, dikke vette zever en bullshit.
Ik heb van de week gehoord hoe moslims handelen met mensen in gebieden waar zij de meerderheid zijn en de baas spelen. Dieronwaardig, zo erg dat een beest beter behandelt wordt. Gaja zou erop afkomen.
Een moeder verkracht en in stukken gesneden en de dochter aangerand en bedreigt met zelfste lot.
Tenzij ze trouwde met een ouwe zak van 70 jaar, just als die pedofiele Mohammed. Ze is gelukkig dank zij haar roepen tot de Ware God gered. En die Ware God is niet die mislukte achterlijke allah.
Christenen hebben haar voor 800€ vrijgekocht en veilig in een pleeggezin geplaatst. Da was dus logsgeld bij een gijzelings situatie.
En zo zijn er nog meer toestanden.
Wel uw begrip kan ik missen als kiespijn.
En die rechten, pfffffff. Ge zijt hier te gast en als ge u niet kunt of wilt aanpassen zijt ge vrij om te vertrekken. Wij hebben meer rechten, het is onze cultuur, onze waarden en normen ons grondgebied, ons land..
Blijf er met je vingers af van, verstaan !!!!!!!
Een verschrikkelijke misdaad aanhalen om aan te tonen dat alle moslims beesten zijn. Tja, dan haal ik Hitler maar weer boven om aan te tonen hoe kwaadaardig de blanken zijn. Een even foute, domme en bekrompen redenering als de uwe.
Oud 11 november 2007, 19:47   #179
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

euh ... en ik ben hier geen gast: ik ben hier geboren.
Oud 11 november 2007, 19:48   #180
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh ... en ik ben hier geen gast: ik ben hier geboren.
Maar als buitenlander opgevoed
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be