Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2007, 11:14   #161
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

tenminste is het een interessante discussie

ik moet nu even van de pc af

tot later jantje want ik kom hier zeker nog op terug
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 november 2007 om 11:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 11:35   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als ik bij de pakken bleef zitten zou ik zoals de meeste van mijn lotgenoten ergens in het verborgene gaan zitten janken en beschaamd zijn om ook maar iets op een publiek forum - waar mijn echte naam bekend is - te vertellen over mijn situatie en die van duizenden van mijn lotgenoten.
Voor iemand als mij blijf je dus wel bij de pakken neerzitten.
En geloof mij vrij, ik weet waar ik het over heb.
Op mijn 15de had ik geen nagel om aan mijn gat te krabben.
En op mijn 18 had ik reeds meermaals mijn leven in gevaar gebracht voor land en volk.
Op mijn 21ste heb ik voor de eerste keer dit volk de rug toegekeerd en op mijn 23 had ik terug geen cent meer om eten te kopen.
Op mijn 32ste verloor ik mijn mogelijkheden om te genieten van een gezond en vrij leven door een arbeidongeval en op mijn 45ste verloor ik heel mijn leven door de echtscheiding.
Ik lag als het ware in de goot te sterven en was alles bijna kwijt, zelfs mijn kids.
Citaat:
nee ik blijf niet bij de pakken zitten jantje - ik laat jullie niet met rust tot ik er niet meer ben of mijn lap grond heb
Kom dus niet tegen mij vertellen dat je niet bij de pakken bent gaan neerzitten.
Want iemand die vecht, klaagt niet over wat andere zouden moeten doen en wat andere hem zouden moeten geven.
Want iemand die vecht, spreekt en denkt niet aan de rechten waar hij recht op heeft door de strijd van andere.
Want iemand die vecht, geniet van alles wat hij heeft en gebruikt alles wat hij heeft.
Want iemand die vecht, gebruikt de middelen die hij heeft om de andere te verslagen.
Want iemand die vecht weet waar zijn grenzen liggen en weet hoe hij de kracht van de andere tegen de andere moet keren.
Als ik zoals jij, enkel zou hebben zitten klagen en niet zelf voor mijn rechten zou hebben gevochten, wel dan zou ik nu waarschijnlijk naast jou hebben gezetten en niet kunnen genieten van de vrijheid die ik nu heb.
En ja, ik heb daar offers voor moeten geven.
En ja ik heb daar hielen voor moeten likken.
En ja ik heb daarvoor de slaaf van andere moeten spelen.
Maar ik ben NOOIT mijn vrije gedachten verloren en NOOIT heeft iets of iemand mijn gedachten kunnen knechten.
Want daar zit de echte vrijheid, in je hoofd en niet in wat je hebt of bent..
En pas als je die vrijheid hebt en pas als je daar voor gevochten hebt, weet je wat vrijheid echt is.
En kan je pas echt genieten van wat je hebt en bent en kan je pas echt voor je rechten vechten.
Niet de lap grond die ik bezit, niet het geld dat ik bezit, niet de luxe die ik heb zijn mijn vrijheid en rechten, maar het feit dat ik NOOIT mijn gedachten heb laten knechten en dat ik NOOIT eigendom ben geweest van andere en dat ik NOOIT van rechten door andere bevochten heb moeten genieten, dat maakt mij echt los van deze maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 17:33   #163
eno2
Banneling

Standaard De Armen-index

Citaat:
Elementaire zaken worden onbetaalbaar. Aanpak?
Bron: ERW

Antwoord:
Voer een armenindex in.
Want nu is het zo, dat de index, niettegenstaande elementaire zaken onbetaalbaar worden, nauwelijks of niet stijgt, omdat al die electronische
hoogtechnologische hoogstandjes (zoals flatscreens en laptops) maar steeds goedkoper worden. Maar die kan je niet eten.
Er moet dus een armenindex komen, die bestaat uit een korf producten die levensnoodzakelijk zijn, zoals basisvoeding, huur, energie.
Op die manier kunnen de armen van de langzame hongerdood gered worden. En zo worden de voedselbanken een beetje ontlast...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 19:55   #164

Standaard

euhm jantje ik ga hier bij nader inzien toch niet verder meedoen aan een opbod tegenover mekaar van wie het hardste leven heeft gehad en wie er ondanks de miserie de taaiste is geweest

als je wilt horen of denken dat jij de taaiste bent dan wil ik je dat gerust gunnen (hoewel je totaal niets kan weten over mijn leven maar soit ) - persoonlijk vind ik niet dat er verdienste te halen valt uit de mate waarin je in je leven hebt afgezien of harde tijden hebt gehad of wat dan ook van die miserie

wat ik er wel nog over wil zeggen dat is dat we in een generatieconflict verzeild geraken - jij vergelijkt appelen met peren in die zin dat je jouw situatie vele jaren geleden vergelijkt met de mijne nu en deze is vanzelfsprekend totaal anders

op een manier hadden jullie het vroeger harder dat is zeker waar maar op een andere manier waren jullie vrijer in mogelijkheden tot plantrekkerij en zelfvoorziening

om dezelfde lap grond bvb te kopen die jij hebt gekocht moet ik omgerekend vandaag de dag veel langer gaan werken dan jij

en mijn punt hier is dat deze periode nu zo lang is geworden dat het niet meer haalbaar is - ook voor jouw zou dat zo zijn indien je in deze tijd moest opbouwen ipv in de gouden jaren die je overigens van harte gegund zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 november 2007 om 19:57.
Oud 26 november 2007, 20:21   #165
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euhm jantje ik ga hier bij nader inzien toch niet verder meedoen aan een opbod tegenover mekaar van wie het hardste leven heeft gehad en wie er ondanks de miserie de taaiste is geweest

als je wilt horen of denken dat jij de taaiste bent dan wil ik je dat gerust gunnen (hoewel je totaal niets kan weten over mijn leven maar soit ) - persoonlijk vind ik niet dat er verdienste te halen valt uit de mate waarin je in je leven hebt afgezien of harde tijden hebt gehad of wat dan ook van die miserie

wat ik er wel nog over wil zeggen dat is dat we in een generatieconflict verzeild geraken - jij vergelijkt appelen met peren in die zin dat je jouw situatie vele jaren geleden vergelijkt met de mijne nu en deze is vanzelfsprekend totaal anders

op een manier hadden jullie het vroeger harder dat is zeker waar maar op een andere manier waren jullie vrijer in mogelijkheden tot plantrekkerij en zelfvoorziening

om dezelfde lap grond bvb te kopen die jij hebt gekocht moet ik omgerekend vandaag de dag veel langer gaan werken dan jij

en mijn punt hier is dat deze periode nu zo lang is geworden dat het niet meer haalbaar is - ook voor jouw zou dat zo zijn indien je in deze tijd moest opbouwen ipv in de gouden jaren die je overigens van harte gegund zijn
het gaat er niet over wie er taai is en wie er ellende kent.
Het gaat er over dat je zelf je eigen lot in handen moet nemen en voor je zelf moet zorgen en dat doe je niet door te klagen en te zeggen dat andere jou problemen maar moeten oplossen.

En werken, nee, je moet niet werken om iets te bereiken en dat werd al in mijn jeugd bezongen door Julle Kabas.

Gebruik je verstand en je verdiend meer zonder te werken en zelfs door te studeren, dan de gemiddelde loontrekker.

Om je een voorbeeld te geven, mijn zoontjes van 10 en 15 jaar verdienen gemiddeld per uur zo'n 25€ tot 50 € terwijl ze hun hobby uitoefenen.
Lonen waar een arbeider of bediende enkel van kunnen dromen.
Oud 26 november 2007, 20:31   #166

Standaard

Citaat:
Het gaat er over dat je zelf je eigen lot in handen moet nemen en voor je zelf moet zorgen en dat doe je niet door te klagen en te zeggen dat andere jou problemen maar moeten oplossen.
als ik al een beklag heb dan is het net dat deze maatschappij zo betuttelend is en dat de aard ( niet de mate ) van haar sociale zekerheid dat lot in eigen handen nemen; meer en meer onmogelijk maakt

ik geef uw kinderen bovendien ook geen ongelijk maar wat ze doen is wellicht niet strikt legaal wat ook weeral illustreerd wat ik bedoel ( ps ook hier gaat het over een maatregel die oorspronkelijk bedoeld was om kinderen terecht tegen kinderarbeid en uitbuiting te beschermen maar die nu uw kinderen, indien ze de wet volgen, verbieden om dit geld zonder uitgebuit te worden te verdienen en maw de ontwikkeling van hun zelfredzaamheid nu al in de kiem smoort )

op diezelfde manier wordt met nog allerlei andere mechanismen mijn zelfredzaamheid en die van vele zogenaamd luie werklozen al jaren in de kiem gesmoord - tot zover dat dit nu de fase heeft bereikt waarin het quasi geheel onmogelijk wordt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 november 2007 om 20:33.
Oud 26 november 2007, 22:03   #167
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik al een beklag heb dan is het net dat deze maatschappij zo betuttelend is en dat de aard ( niet de mate ) van haar sociale zekerheid dat lot in eigen handen nemen; meer en meer onmogelijk maakt
De maatschappij verhinderd helemaal niet dat je zelf je lot in handen neemt, je moet enkel de aangeboden hand willen aanvaarden.
Citaat:
ik geef uw kinderen bovendien ook geen ongelijk maar wat ze doen is wellicht niet strikt legaal wat ook weeral illustreerd wat ik bedoel ( ps ook hier gaat het over een maatregel die oorspronkelijk bedoeld was om kinderen terecht tegen kinderarbeid en uitbuiting te beschermen maar die nu uw kinderen, indien ze de wet volgen, verbieden om dit geld zonder uitgebuit te worden te verdienen en maw de ontwikkeling van hun zelfredzaamheid nu al in de kiem smoort )
Er word nergens in de wet verboden aan kinderen om geld te verdien en zij doen dus niets onwettigs. Er word enkel door de wet verboden dat kinderen handenarbeid verrichten, wat zij dus ook niet doen.
Citaat:
op diezelfde manier wordt met nog allerlei andere mechanismen mijn zelfredzaamheid en die van vele zogenaamd luie werklozen al jaren in de kiem gesmoord - tot zover dat dit nu de fase heeft bereikt waarin het quasi geheel onmogelijk wordt.
Ik heb een kameraad toen ik hem leerde kennen was hij 55 jaar enl eefde meer dan 15 jaar van zijn werkloosheidsuitkering en die geen enkele eigendom bezat, zelfs zijn bed was niet van hem.
Hij was alles kwijt geraak bij zijn echtscheiding.
Met een kleine aanmoediging en wet richtlijnen is hij uit zijn put gekropen en heeft hij zijn eigen lot in handen genomen.
Nu is hij 60 en de trots eigenaar van een huisje met een tuintje en verricht hij 15 uur per maand beroepsactiviteiten, voor de rest voert hij zijn hobby uit, rondrijden met zijn bakfiets en oud ijzer verzamelen en verkopen.

Dus King, wat ik heb gekunnen en wat hij heeft gedaan als oudere mensen dan jij, zijn toch een bewijs dat jij het ook moet kunnen.
Denkna en vecht terug en klim uit het dal van zelfbeklaag en verknechting, want je kan het je moet enkel je moed en kracht terug bij elkaar rapen en laat zien dat je een echte vrije man bent.
Oud 28 november 2007, 10:08   #168
Groentje-18

Standaard

Goed nieuws, of de eerste politiek noodzakelijke interventie in een straatje zonder einde:

Citaat:
Vanwege de sterke vraag en de hoge prijzen gaan de lidstaten van de Europese Unie voor één jaar de douanetaksen op de import van granen opheffen.

Het schrappen van de taksen is ingegeven door de hoge prijzen voor graan op de wereldmarkt. Daardoor worden ook voedingsproducten als brood en pasta duurder. De stijging van de prijzen is het gevolg van de sterke vraag naar granen in opkomende industrielanden als China en India en van slechte klimatologische omstandigheden.
http://www.hbvl.be/nieuws/Economie/default.asp?art={F64781D0-8E34-4CA9-AF76-E023180838D8}
Oud 28 november 2007, 10:24   #169
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Goed nieuws, of de eerste politiek noodzakelijke interventie in een straatje zonder einde:

http://www.hbvl.be/nieuws/Economie/default.asp?art={F64781D0-8E34-4CA9-AF76-E023180838D8}
Dat is helemaal geen goed nieuws, want de enige die daar van gaat genieten zijn de graanmolens. die gaan meer winsten maken, maar de eindverbruiker gaat door niets van merken bij zijn aankopen.
Het enige dat hij zal voelen is dat er nieuwe taksen op andere goederen zullen bijkomen, want het geld dat de EU-landen verliezen met het opheffen van deze taksen zal ergens anders vandaan moeten komen.

De enige werkbare en blijvende oplossingen zijn dat Europa eindelijk stopt met mensen van over heel de wereld hier te laten komen leven en eindelijk eens werk maakt van het winnen van zijn eigen betaalbare energie.
Zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de rest van de wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be