Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 november 2007, 16:02   #161
Kaal
Minister-President

Standaard

Het is inderdaad heel slim van Bart om het kartel voorlopig niet op te blazen maar de CD&V bij wijze van spreke te verplichten het zelf te doen. Dat is de beste manier om de interne spanning binnen de CD&V te vergroten.

Er is nl. een verschil tussen Bartje die naar de media stapt en zegt "dit is erover voor ons, wij kappen ermee" en een N-VA die zegt "dit is voor ons niet genoeg, aan de formateur om te zien hoe het verder moet". De hete aardappel wordt dan netjes weer in de schoot van Leterme gezet. En zo hoort het. De groootste tsjeef ooit moet de beker volledig leegdrinken : dat hij maar publiekelijk zegt dat hij de N-VA achter zich laat. Zijn gezichtsverlies is dan compleet.

Laatst gewijzigd door Kaal : 27 november 2007 om 16:04.
Kaal is offline  
Oud 27 november 2007, 16:04   #162
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Er is nl. een verschil tussen Bartje die naar de media stapt en zegt "dit is erover voor ons, wij kappen ermee" en een N-VA die zegt "dit is voor ons niet genoeg, aan de formateur om te zien hoe het verder moet". De hete aardappel wordt dan netjes weer in de schoot van Leterme gezet. En zo hoort het. De groootste tsjeef ooit moet de beker volledig leegdrinken : dat hij maar publiekelijk zegt dat hij de N-VA achter zich laat. Zijn gezichtsverlies is dan compleet.
Zeer juist. Zoals gezegd: BDW heeft veel geleerd van de Franstaligen.
Kortaf is offline  
Oud 27 november 2007, 16:05   #163
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is niet zo hoor.

Dat zou goed kunnen. Bart speelt het voorlopig wel goed. Alleen die Conventie, die mag hij onder geen beding aanvaarden.
Citaat:
CD&V/N-VA wil steeds opnieuw duidelijk en helder binnen de regering afbakenen waar over gepraat moet worden op de Conventie

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...N-VA+conventie
N-VA ging dus idd akkoord met de conventie maar wil enkel zekerheid over wat er daar op de menukaart komt te staan.
Oud 27 november 2007, 16:06   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad heel slim van Bart om het kartel voorlopig niet op te blazen maar de CD&V bij wijze van spreke te verplichten het zelf te doen. Dat is de beste manier om de interne spanning binnen de CD&V te vergroten.

Ik hoop dat BDW het ook zo ziet.
Oud 27 november 2007, 16:09   #165
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die had Bart toch al aanvaard?
Nee, niet onder de huidige voorwaarden.
Er moeten van hem duidelijke afspraken gemaakt worden over wat die conventie moet behandelen en er moeten data vast liggen, of hij stapt met de N-VA niet in de regering.

Wie tussen de lijnen leest heeft dus door dat men zelfs met die conventie geen stap verder is geraakt dan een NEE van N-VA.
Bartje heeft dus duidelijk door, dat hij de sterke man is in heel het verhaal.
CHD moet zijn eisen aanvaarden of MR en VLD moeten de sossen er bij roepen.
Iets dat die twee partijen nu net niet willen, en CD&V ziet dat dus ook niet zitten.
Jantje is offline  
Oud 27 november 2007, 16:14   #166
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat BDW het ook zo ziet.
Ik hoop het niet alleen. Ik snak ernaar. Ik denk dat ik Leterme zo mogelijk nog meer ga haten dan de Guy. Hij moet genadeloos gekraakt worden. Op TV, in de kranten, bij de linksen en de rechtsen, bij de gelovigen en de goddelozen, op café, op Internet, bij de chiro en de meisjesgidsen. Ik hoop dat elke dag van Leterme I een lijdensweg wordt, een maartelarengang. Dat die kwast elk uur van de dag zucht van "had ik het been maar stihfgehouden". Leugenaar. Rund.

Ha. Ik voel me al een beetje beter
Kaal is offline  
Oud 27 november 2007, 16:15   #167
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, niet onder de huidige voorwaarden.
Er moeten van hem duidelijke afspraken gemaakt worden over wat die conventie moet behandelen en er moeten data vast liggen, of hij stapt met de N-VA niet in de regering.

Wie tussen de lijnen leest heeft dus door dat men zelfs met die conventie geen stap verder is geraakt dan een NEE van N-VA.
Bartje heeft dus duidelijk door, dat hij de sterke man is in heel het verhaal.
CHD moet zijn eisen aanvaarden of MR en VLD moeten de sossen er bij roepen.
Iets dat die twee partijen nu net niet willen, en CD&V ziet dat dus ook niet zitten.
Jantje ik help het je hopen. Bart wordt mijn held indien je gelijk hebt. Dat beloof ik stellig.
Kaal is offline  
Oud 27 november 2007, 16:18   #168
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop het niet alleen. Ik snak ernaar. Ik denk dat ik Leterme zo mogelijk nog meer ga haten dan de Guy. Hij moet genadeloos gekraakt worden. Op TV, in de kranten, bij de linksen en de rechtsen, bij de gelovigen en de goddelozen, op café, op Internet, bij de chiro en de meisjesgidsen. Ik hoop dat elke dag van Leterme I een lijdensweg wordt, een maartelarengang. Dat die kwast elk uur van de dag zucht van "had ik het been maar stihfgehouden". Leugenaar. Rund.
Ik zou wel eens een peiling willen zien. Vreemd dat er nu niets verschijnt.

Leterme heeft heel zijn kapitaal opgesoupeerd in zes maanden, zoveel is zeker.
Kortaf is offline  
Oud 27 november 2007, 16:19   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als de flaminganten België opblazen hebben franstaligen een deftige kans bij Frankrijk, terwijl Vlaanderen alléén maar een klein prutske zal zijn in de EU: d�*n zullen flaminganten weten wat "geminorizeerd zijn" wil zeggen: binnen Belgisch kader zijn ze nog zeer sterk, in de EU niets. Dus moeten ze dan het Wallonië van Nederland worden.

een reputatie �* la Denemarken, Zweden, Zwitserland etc ... ik kan mij ergere zaken voorstellen : geminoriseerd, geminacht en uitgeknepen binnen Belgische context bijvoorbeeld
Anna List is offline  
Oud 27 november 2007, 16:19   #170
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha. Ik voel me al een beetje beter
Leterme is immers al meer dan 170 dagen aan het vloeken dat hij ooit het kartel heeft opgericht en dat hij zijn post van minister-president heeft opgegeven.
En de VLD hebben in Gent getoond dat ze het zich dik beklagen ooit met de sossen in zee te zijn gegaan.
Ze hebben daar zelfs met het VB mee gestemt tegen het hoofddoek.
Jantje is offline  
Oud 27 november 2007, 16:21   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje ik help het je hopen. Bart wordt mijn held indien je gelijk hebt. Dat beloof ik stellig.
Wees gerust, je moet niet hopen.
Zelfs op de bbc was dit te horen toen ze daar over de belgische politiek bezig waren.
Jantje is offline  
Oud 27 november 2007, 16:22   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist!

En dat laatste gaf ik BDW ook mee in mijn mail vanmorgen.

als heer Hugo nog leefde, had Bartje net dezelfde telefoon gekregen als Geertje van Spirit bij de vorige regeringsonderhandeling ... 'afbollen ! '

wie had gedacht dat we nog om die ouwe rot gingen roepen !
Anna List is offline  
Oud 27 november 2007, 16:24   #173
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zijn het volledig eens, Kaal.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 27 november 2007, 16:28   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik vrees dat Bartje een andere piste volgt : hij wil mee wegen op het regeerakkoord, maar gaat niet in een regering stappen ... en blaast toch het kartel niet op ... op die manier kan hij zijn maagdelijkheid behouden en een paraplu opsteken als we voor een paar fiscale aftrekken een corridor prijsgeven, een paritaire senaat opgesolfert krijgen en bijkomende financiele garanties geven voor de interpersoonlijke transfers

tjeevenstreken ...

wil iemand YLT eens wakkerschudden ?
Anna List is offline  
Oud 27 november 2007, 16:50   #175
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vrees dat Bartje een andere piste volgt : hij wil mee wegen op het regeerakkoord, maar gaat niet in een regering stappen ... en blaast toch het kartel niet op ... op die manier kan hij zijn maagdelijkheid behouden en een paraplu opsteken als we voor een paar fiscale aftrekken een corridor prijsgeven, een paritaire senaat opgesolfert krijgen en bijkomende financiele garanties geven voor de interpersoonlijke transfers
Nooooooooooo
Kaal is offline  
Oud 27 november 2007, 16:59   #176
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

tjeevenstreken ...

wil iemand YLT eens wakkerschudden ?
YLT wakker schudden een CD&V er
Die droomt verder over wetstraat 16vertrouw geen tseef
EXTREEM is offline  
Oud 27 november 2007, 17:00   #177
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Wat voor een politieke kaste hebben wij eigenlijk? Met de stemming over BHV werd het duidelijk hoe zwak de Franstaligen wel niet zijn, en nu, net nu we eens écht kunnen klappen, komen ze af met zoiets.
Er moet toch iets zijn dat hen daartoe aanzet?
Oud 27 november 2007, 17:01   #178
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wat voor een politieke kaste hebben wij eigenlijk? Met de stemming over BHV werd het duidelijk hoe zwak de Franstaligen wel niet zijn, en nu, net nu we eens écht kunnen klappen, komen ze af met zoiets.
Er moet toch iets zijn dat hen daartoe aanzet?
De slavenmentaliteit weet je wel.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 27 november 2007, 17:02   #179
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

le roi???
omaplop is offline  
Oud 27 november 2007, 17:13   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een reputatie �* la Denemarken, Zweden, Zwitserland etc ... ik kan mij ergere zaken voorstellen : geminoriseerd, geminacht en uitgeknepen binnen Belgische context bijvoorbeeld

Filo hoeft niet bang te zijn dat Vlaanderen het slechter zal doen dan Belgique. Nadat Belgique jaar na jaar zakte op de TI lijst (corruptiemeting) zakt het ook al elk jaar op de lijst van meest ontwikkelde landen.

Citaat:
Belgique zakt op lijst meest ontwikkelde landen
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_670272.html?wt.bron=homeArt1

België zakt weer vier plaatsen op lijst meest ontwikkelde landen. IJsland voert voor het eerst de lijst van meest ontwikkelde landen ter wereld aan. Het haalt daarmee Noorwegen in, dat al zes jaar aan de top stond van de Human Development Index. Die wordt elk jaar opgesteld door het Ontwikkelingsprogramma van de Verenigde Naties (UNDP). België zakt opnieuw vier plaatsen naar zeventien. In 2002 stonden we nog op de vierde plaats te pronken.

De VN maakte de nieuwe rangschikking dinsdag bekend in New York en de Braziliaanse hoofdstad Brasilia. IJsland steeg twee plaatsen in vergelijking met vorig jaar. Daardoor staat Noorwegen nu op twee, gevolgd door Australië, Canada en Ierland.

België komt pas op een zeventiende plaats in de lijst van 177 landen. Vorig jaar stond ons land nog op nummer dertien, in 2005 op nummer negen en in 2002 haalde het zelfs de top vier van de VN-rangschikking. Nu moet het onder andere buurlanden Nederland (9) en Frankrijk (10) laten voorgaan, net zoals Zweden (6), Zwitserland (7), Spanje (13) en Groot-Brittannië (16). Luxemburg (18), Italië (20) en Duitsland (22) doen het nog slechter. Bij UNDP in Brussel is het volledige rapport nog niet bekend en persverantwoordelijke Peter Thesin kon dinsdag dan ook nog geen verdere uitleg geven over de positie van België.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 november 2007 om 17:15.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be