Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2007, 16:22   #161
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Beetje misplaatst, niet?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 16:23   #162
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Inderdaad, alle Marokkanen (=mensen met Marokkaanse ouders) in het buitenland hebben dus sowieso twee paspoorten. Sta me toe erop te wijzen dat hiermee al een bron voor de problemen die we ervaren bij het samenleven geschapen is en dat dit tevens een bron is voor een nog grotere identiteitscrissis bij het opgroeien naar volwassene.
Marokkaans paspoort dient voor een échte nationaliteit te hebben, het Belgisch paspoort is enkel om hier alle rechten van een échte Belg te hebben, en daarvan schaamteloos te kunnen genieten, en vooral misbruiken.Geen één van die mannen voelt zich "Belg", voor hen is dat eerder een scheldwoord.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 16:27   #163
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Beetje misplaatst, niet?
awel ja daar gaat het bij hem net om he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 16:30   #164
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik weet dat dit waar wij vroeger woonden door de jongeren (Vlamingen, jaja) ook gebruikelijk was. Ze gooiden die op een inrit van een huis dat een stuk hoger dan de straat lag, het feit dat deze bommetjes dan omhoog gegooid moesten worden en vervolgens naar beneden kletterden tijdens het ontploffen vonden ze geweldig. De mensen die er woonden waarschuwen of toestemming vragen vonden ze niet nodig. Bij mijn weten zijn er daar nooit ongelukken van gekomen.

Maar een bommetje gooien in een groep met onschuldige mensen en dan nog eens kinderen lijkt me net iets erger. Hoog tijd om de politie richting dader en ouders te sturen...
Als de 'aangevallenen' (ik ga er vanuit dat het de bommenwerpers waren, maar is dat correct? Waarom gooit iemand zomaar bommetjes naar een groep onschuldige mensen? ) op dezelfde manier moesten reageren zouden zij dus met de ganse familie en een aantal tweelopen naar die jongeren moeten gaan en vuren, stel je voor.
Als ze een jaar of acht zijn beginnen ze met bommmekes naar mensen te smijten, als ze 16 zijn steken ze mensen omver met messen, en als 24 zijn, leren ze in een trainingskamp van islamietische integristen het betere werk: met échte, dodelijke bommen gooien. Jong geleerd, oud gedaan.
Notabene: die kleine kinderen, wiens Sinterklaas feest bedorven werd, die gaan ook opgroeien.En hoe gaan die over de bruin mannen denken, hoe gaan die stemmen denkt u? Want een kind vergeet zulke dingen niet, vaders die men omver steekt met messen op wat een vrolijke dag moest worden...Tot die schoften kwamen opdagen natuurlijk.
Oud 3 december 2007, 16:37   #165
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk! Dat is nu net het heikele punt.

Turken kunnen hun originele nationaliteit afstaan, maar wensen dit niet. marokkanen geraken nooit van hun marokkaanse nationaliteit af;

Telkens de ouders (en dan mogen het dus al derdegeneratie "belgen" zijn) hun spruiten gaan aangeven aan het marokkaanse consulaat, komt er dus een marokkaantje bij.

spijtig dat nog té weinig oude belgen dit weten; Toen Clijsters met een Australier wou huwen had ze de keuze: belg-af en australische, of belg-aan en geen australische. Niet zo voor de pampergroepen: die mogen (itt de oude belgen) wèl dubbel nationaliteiten behouden.

Ondertussen heeft men de wet dus aangepast: ook oude belgen zouden nu belg-aan mogen blijven als ze een tweede nationaliteit wensen te krijgen.
Ergens in mijn achterhoofd staat het me voor dat dit niét in functie van het genoegen van de oude belgen is, maar eerder in functie van de nieuwe belgen, die zou nog verder nationaliteitje kunnen shoppen, mét behoud van hun inkomstticketje in Europa.
Ik las ooit, dat voor Autochtone Belgen die discriminatie gepland was te zullen worden verholpen; echter niet (in de Nederlandse Media) vernomen dat dat ontwerp zou zijn bekrachtigd. Weet iemand met zekerheid hoe dat er inmiddels bij staat?

Nederland heeft nog de "oude" regeling waarover te spreken politiek-incorrect is: een Autochtoon mag slechts 1 paspoort hebben.
Oud 3 december 2007, 16:38   #166
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
heb je er zo ééntje met de profeet? Dan staat er in de korste keren een fatwah op je hoofd...
Oud 3 december 2007, 16:40   #167

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
heb je er zo ééntje met de profeet? Dan staat er in de korste keren een fatwah op je hoofd...
teeuwen gaat nochthans helemaal tot het einde - ook over allah hoor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 3 december 2007, 16:49   #168
luc broes

Standaard

Citaat:
Beetje misplaatst, niet?
Totaal misplaatst!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 16:50   #169

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Totaal misplaatst!
en dus weer geslaagd
Oud 3 december 2007, 16:51   #170
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
teeuwen gaat nochthans helemaal tot het einde - ook over allah hoor
tja,en wat ben je ermee hé .....
Oud 3 december 2007, 17:12   #171
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
VRT dan wil dit zeggen dat het allochtonen waren,anders zou er Belgen hebben gestaan
Dacht reeds op de radio klaar en duidelijk gehoord te hebben dat het om allochtonen ging. In het VRT-nieuws hebben ze waarschijnlijk hun babbel vijf keer moeten inoefenen om toch nergens het woord "allochtoon" te gebruiken, per ongeluk.
Afgezien daarvan, het is toch maar weer ver gekomen, zoals gewoonte. Een gewoon sinterklaasfeestje en die vreemde onnozelaars moeten het al komen verstoren. Eén van die idioten krijgt terecht een lap tegen zijn kop... en de rest van die nietsnutten komen uit spleten en kieren gekropen om weer hun gelijk te halen, gewapend met messen. Net zoals in Frankrijk toen die twee tegen een politiewagen vlamden. Wanneer gaan ze hier weer auto's en gebouwen in brand steken? Wanneer gaan onze "beleidsverantwoordelijken" daar eens komaf mee maken? Nadat er weer burgers zijn die ze neerknallen?

Laatst gewijzigd door andev : 3 december 2007 om 17:14.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 17:17   #172
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Racisme kan volgens het CGKR niet uitgaan van allochtonen (racisme kan volgens hen enkel uitgaan van een meerderheid).
Cortez en de zijnen konden dus onmogelijk racisten zijn geweest volgens die redenering. Het CGKR doet zelf aan fundamentele discriminatie. Hoeveel subsidies krijgen die ook alweer?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 17:21   #173
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Een schande dat een Sinterklaasfeest op dergelijke manier verpest wordt!
Mijn voorstel: wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roede!
Dus: 7000 slagen met de roede! Ze zullen het wel afleren op die manier!
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 17:25   #174
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik las ooit, dat voor Autochtone Belgen die discriminatie gepland was te zullen worden verholpen; echter niet (in de Nederlandse Media) vernomen dat dat ontwerp zou zijn bekrachtigd. Weet iemand met zekerheid hoe dat er inmiddels bij staat?

Nederland heeft nog de "oude" regeling waarover te spreken politiek-incorrect is: een Autochtoon mag slechts 1 paspoort hebben.
Ik meen dat het ondertussen gefikst is, maar helemaal zeker ben ik langs geen kanten.
Ik behoor tot degenen die ook geloofden dat we een nieuwe nummerplaat moesten hebben zie je....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 17:26   #175
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het land uitzetten... Wat doe je als ze de Belgische nationaliteit hebben?
Hou toch eens op met je Belgische nationaliteit! Als ze zich hier verder als vreemdelingen gedragen en menen nog het recht te hebben om het krapuul uit te hangen tov de echte inwoners van dit land omdat die niet tot hun soort behoren, zijn dat geen Belgen. Een stom blaadje papier maakt je geen Belg, dringend ophouden met die komedie! Men had dat al veel vroeger moeten regelen! Het is niet onze schuld dat sommigen zelfs na twee of drie generaties nog altijd zijn wat ze oorspronkelijk waren...onhandelbare achterlijke lastposten die hier hier gewoon op onze kosten komen leven.
Eigen gespuis den bak in, vreemd gespuis buiten. Straks staat er in elke straat een gevangenis om het uitschot van de ganse wereld op te vangen!
En zelfs dat is nog beter dan ze gewoon laten rondlopen, zoals nu.
Oud 3 december 2007, 17:29   #176
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Het viel me vorig jaar al op dat een aantal straatbengeltjes wilden bijdragen tot de kerstsfeer door voetzoekertjes te laten knallen. Liefst op een moment dat argeloze voetgangers passeren. Dit heeft echter niets te maken met cultuurrivaliteit. Geef die jongeren de zekerheid dat ze zullen afstuderen en dat ze later gegarandeerd een job zullen hebben.

Je zult zien, dergelijk asociaal gedrag zal smelten als sneeuw voor de zon. En maak ze ondertussen aub niet kwaad want anders vliegen er weer auto's in de fik.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 17:32   #177
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Is het al ooit bij je opgekomen dat de kiezer die "multiculturele poco's", zoals u ze zo poëtisch omschrijft, een mandaat gegeven heeft?
Ondertussen begrijpen meer en meer kiezers wat het resultaat daarvan is en werden ze bij de vorige verkiezingen reeds opzij gezet. Zelfs al ze er nu weer eventjes bijkomen zal het niet voor jaren zijn: dat poco-gedoe+ gevolgen dat zijn de mensen beu.
Oud 3 december 2007, 17:34   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het viel me vorig jaar al op dat een aantal straatbengeltjes wilden bijdragen tot de kerstsfeer door voetzoekertjes te laten knallen. Liefst op een moment dat argeloze voetgangers passeren. Dit heeft echter niets te maken met cultuurrivaliteit. Geef die jongeren de zekerheid dat ze zullen afstuderen en dat ze later gegarandeerd een job zullen hebben.

Je zult zien, dergelijk asociaal gedrag zal smelten als sneeuw voor de zon. En maak ze ondertussen aub niet kwaad want anders vliegen er weer auto's in de fik.
U bedoelt een gratis voor niks diploma en nadien een jobke bij de PS?
Moeten ze naar Wallonie verhuizen hé jongen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 18:23   #179
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racisme kan volgens het CGKR niet uitgaan van allochtonen (racisme kan volgens hen enkel uitgaan van een meerderheid).

Bij mijn weten staat dat nergens in een wet beschreven en is dat een zuivere drogreden van het hypocriet CKGR om niet te moeten optreden tegen hun lievertjes.
Trouwens dat het wel kan heeft Zuid Afrika en het bewind onder handenafhakker Leopold II in Congo bewezen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 december 2007 om 18:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 18:48   #180
Banneling

Standaard

De VRT-speech : na het 'bus-incident' nu het 'café-incident'.
Ze zijn niet een beetje beschaamd dat linkse hoernaille.

Nog geen spoor van daders steekpartij

Citaat:
ma 03/12/07 - De politie is nog altijd op zoek naar de jongeren die gisteren betrokken waren bij een steekpartij op de Dageraadplaats in Antwerpen. Daarbij moesten vier mensen naar het ziekenhuis worden gebracht.
Citaat:

In café Zomerhof in Berchem was er gisteren een Sinterklaasfeestje voor kleine kinderen.

Na het feestje kregen de spelende kinderen ruzie met een groepje twaalfjarigen van allochtone afkomst. Zij gooiden een paar bommetjes naar binnen.

Een van de vaders gaf een van die jongeren een tik. Het groepje kwam later terug met versterking van oudere tieners, gewapend met messen.

Twee vaders werden door de oudere jongeren neergestoken. Een derde werd met een verkeersbord geslagen. Hij liep een snijwonde op aan zijn hoofd.

Ook een vrouw die de kinderen probeerde te beschermen, kreeg een klap van een verkeersbord. Zij liep een lichte hersenschudding op.

De drie mannen mochten het ziekenhuis intussen alweer verlaten.

Van de daders, die naar schatting 14 tot 15 jaar oud zijn, ontbreekt elk spoor. Het is ook nog niet duidelijk hoeveel jongeren bij het incident betrokken waren.

Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be