Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 12 januari 2008, 03:03   #161
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wat ik bij bijna alle WL in mijn buurt vaststel = een gevoel van grondig vernederd te zijn door de VL die denken dat in VL alles beter is en dat zij superieur zijn en dat de WL in de ogen van de VL untermenschen zijn.

Sorry hoor, maar zo denken zij.
Slachtoffer spelen, die grote, boze, neo-nazistische Vlaming die egoïstisch is en niets wil delen met de minderbedeelden... Mijn hart breekt ervan...

Als zij dat werkelijk denken (ik denk dat het gewoon opgeklopte praat is van Uzelf om reacties uit te lokken) dan raad ik hen aan om eens stil te staan bij de vraag WAAROM Vlaanderen het idd. beter heeft, waarom de Vlaming idd. meer en meer van zich afbijt en de onevenwichtige transfers naar Wallonië aan de kaak stelt. Ik heb nog quasi nooit een Waal weten de hand in EIGEN boezem steken hoor. Iets wat de Vlamingen dan weer té veel doen.
Oud 12 januari 2008, 06:33   #162
fransV
Gouverneur

Standaard nochtans

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Slachtoffer spelen, die grote, boze, neo-nazistische Vlaming die egoïstisch is en niets wil delen met de minderbedeelden... Mijn hart breekt ervan...

Als zij dat werkelijk denken (ik denk dat het gewoon opgeklopte praat is van Uzelf om reacties uit te lokken) dan raad ik hen aan om eens stil te staan bij de vraag WAAROM Vlaanderen het idd. beter heeft, waarom de Vlaming idd. meer en meer van zich afbijt en de onevenwichtige transfers naar Wallonië aan de kaak stelt. Ik heb nog quasi nooit een Waal weten de hand in EIGEN boezem steken hoor. Iets wat de Vlamingen dan weer té veel doen.
Er zijn nochtans veel zelfverklaarde "Vlaamse "politici die alle reden hebben om die hand in eigen boezem te steken.
fransV is offline  
Oud 12 januari 2008, 07:30   #163
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, zo denk jij.
Volgens Maingain zijn het immers de Franstaligen die in de sterke positie staan.
Ik sta altijd vol verbazing te kijken naar mensen die tegen iemand zeggen: ik weet hoe jij denkt.
Als er iets is, wat men hopelijk nooit zal kunnen doen = weten hoe iemand anders denkt.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 07:32   #164
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
YLT kan best de 16 op zijn buik schrijven en ongeloofelijk de materlaar uithangen. 2009 kan terug zijn moment de gloire worden.Ondertussen het federaal niveau verder uithollen , saboteren,...via de CD&V.
In 2009 kan hij in "dialoog" met de nieuwe minister-president van de franstalige gemeenschap afspreken wat men federaal nog samen gaat doen "artikel 37 , geloof ik).
Indien het niet past , roept de vlaamse regering de onafhankelijkheid uit.
Wat zullen de tegenstanders nog betekenen:groen, Spa ?
Hoe zal het met de VLD gesteld zijn ?
onafhankelijkheid uitroepen = Brussel en (deel van) de rand kwijt.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 07:36   #165
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Euhm, als vlaanderen bevoegdheden krijgt, krijgt wallonie die ook eh?
Helaas is meer bevoegdheden in WL =/= beter bestuur.

Ze zijn bevoegd voor de wegen en ze worden slecht onderhouden.

Dus denken veel Frbelgen: federaal houden = beter.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 07:44   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas is meer bevoegdheden in WL =/= beter bestuur.

Ze zijn bevoegd voor de wegen en ze worden slecht onderhouden.

Met andere woorden: ze kunnen het zelf niet dus moeten anderen hen niet alleen onderhouden maar ook nog hun problemen oplossen.
Oud 12 januari 2008, 09:00   #167
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden: ze kunnen het zelf niet dus moeten anderen hen niet alleen onderhouden maar ook nog hun problemen oplossen.
Misschien dat federaal samenwerken met de VL het beste in hen naar boven brengt.

1+1=3???

Zie Zone 30; indien geen federale materie zouden de FRbelgen daar nooit op gekomen zijn.
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:15   #168
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien dat federaal samenwerken met de VL het beste in hen naar boven brengt.

1+1=3???

Zie Zone 30; indien geen federale materie zouden de FRbelgen daar nooit op gekomen zijn.
Het land is gered omdat er overal ten lande zone 30 werd ingevoerd? Of dacht u ook aan onbemande camera's? Of ziet u nog andere voorbeelden van die heilzame Vlaamse invloed? Ik vind dat allemaal prachtig hoor en doe daar zeker niet geringschattend over, maar wat heeft dat te maken met goed bestuur? Je zit in Belgie met een armlastige federale overheid die binnen de kortste keren zijn basistaken niet meer naar behoren zal kunnen uitvoeren. Over fundamentele zaken (justitie, gezondheidszorg, mobiliteit...) bestaan er bovendien twee totaal verschillende visies maar toch moet alles samen worden gehouden, omdat we mekaar zodanig graag zien dat we mekaar voortdurend verrot zitten te schelden. Welke Waalse politicus heeft ooit al eens de hand in eigen boezem gestoken? Naast Destexhe zie ik er niet zo veel hoor! Dat men maar eens open en duidelijk zegt dat men geen verdere defederalisering wil omdat men er aan Franstalige kant een potje van maakt. Men wil geen nieuwe bevoegdheden omdat men nu al ver boven zijn stand leeft en niet bereid is te snoeien waar nodig. Eigen volk eerst, zonder dat het met zoveel woorden wordt gezegd. Ik begrijp dat zelfs, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur en wat meer is: dat ik het moet blijven aanvaarden. Als een vriend van me (of een familielid) bij me komt aankloppen omdat hij om de een of andere reden zijn rekeningen niet krijgt betaald, wil ik gerust overwegen om hem te helpen. Als hij echter daarna mijn deur blijft platlopen met uitgestoken hand dan ga ik hem toch duidelijk moeten maken dat hij zijn eigen boontjes moet doppen. Of moet ik de toekomst van mezelf en mijn kinderen hypthekeren omdat hij zijn eigen zaken niet fatsoenlijk weet te regelen? Zoals zo vaak geldt ook hier: goede afspraken maken goede vrienden. In Belgie blijkt dit niet mogelijk en de schuld daarvoor ligt enkel en alleen bij de Vlamingen die dit toelaten en zichzelf blijven verknechten.
den ambetantsten is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:33   #169
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Het land is gered omdat er overal ten lande zone 30 werd ingevoerd? Of dacht u ook aan onbemande camera's? Of ziet u nog andere voorbeelden van die heilzame Vlaamse invloed? Ik vind dat allemaal prachtig hoor en doe daar zeker niet geringschattend over, maar wat heeft dat te maken met goed bestuur? Je zit in Belgie met een armlastige federale overheid die binnen de kortste keren zijn basistaken niet meer naar behoren zal kunnen uitvoeren. Over fundamentele zaken (justitie, gezondheidszorg, mobiliteit...) bestaan er bovendien twee totaal verschillende visies maar toch moet alles samen worden gehouden, omdat we mekaar zodanig graag zien dat we mekaar voortdurend verrot zitten te schelden. Welke Waalse politicus heeft ooit al eens de hand in eigen boezem gestoken? Naast Destexhe zie ik er niet zo veel hoor! Dat men maar eens open en duidelijk zegt dat men geen verdere defederalisering wil omdat men er aan Franstalige kant een potje van maakt. Men wil geen nieuwe bevoegdheden omdat men nu al ver boven zijn stand leeft en niet bereid is te snoeien waar nodig. Eigen volk eerst, zonder dat het met zoveel woorden wordt gezegd. Ik begrijp dat zelfs, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur en wat meer is: dat ik het moet blijven aanvaarden. Als een vriend van me (of een familielid) bij me komt aankloppen omdat hij om de een of andere reden zijn rekeningen niet krijgt betaald, wil ik gerust overwegen om hem te helpen. Als hij echter daarna mijn deur blijft platlopen met uitgestoken hand dan ga ik hem toch duidelijk moeten maken dat hij zijn eigen boontjes moet doppen. Of moet ik de toekomst van mezelf en mijn kinderen hypthekeren omdat hij zijn eigen zaken niet fatsoenlijk weet te regelen? Zoals zo vaak geldt ook hier: goede afspraken maken goede vrienden. In Belgie blijkt dit niet mogelijk en de schuld daarvoor ligt enkel en alleen bij de Vlamingen die dit toelaten en zichzelf blijven verknechten.
Ik lees al niet graag lange teksten op het scherm en dan nog zonder dat hij ingedeeld is in alinea's = pfffff
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:34   #170
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht

Met uw stelling ben ik het eens, natuurlijk.

Evenwel : ik weet uit ervaring dat het door Straatrue omschreven idee dat veel walen hebben over de vlamingen, inderdaad klopt. Het is wat te fel veralgemeend voorgesteld, en het is vanzelfsprekend totaal onjuist op zich.

Maar het is nuttig om te beseffen dat de franstalige politiek en media er in geslaagd zijn van de walen te doen geloven in een totaal verwrongen, onterecht en volkomen onjuist "vlaams=vijand" beeld.

De toestand is ginds op dat vlak (en op veel andere vlakken) veel erger dan men in Vlaanderen algemeen aanneemt.

Mochten de meest hardleerse vlaamse belgicisten eens een paar maanden in Wallonië verblijven en daarbij hun oren en ogen openhouden, dan zouden ze een veel minder romantisch beeld hebben van het land hunner dromen.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 januari 2008 om 10:36.
Hallebarde is offline  
Oud 12 januari 2008, 10:56   #171
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Met uw stelling ben ik het eens, natuurlijk.

Evenwel : ik weet uit ervaring dat het door Straatrue omschreven idee dat veel walen hebben over de vlamingen, inderdaad klopt. Het is wat te fel veralgemeend voorgesteld, en het is vanzelfsprekend totaal onjuist op zich.

Maar het is nuttig om te beseffen dat de franstalige politiek en media er in geslaagd zijn van de walen te doen geloven in een totaal verwrongen, onterecht en volkomen onjuist "vlaams=vijand" beeld.

De toestand is ginds op dat vlak (en op veel andere vlakken) veel erger dan men in Vlaanderen algemeen aanneemt.

Mochten de meest hardleerse vlaamse belgicisten eens een paar maanden in Wallonië verblijven en daarbij hun oren en ogen openhouden, dan zouden ze een veel minder romantisch beeld hebben van het land hunner dromen.
Ik ben blij dat je me gelooft Hallebarde.
ik sta daar ook met verbazing naar te kijken maar hier lees je hoe de meesten zich voelen:

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...tre-faute.html
straatrue is offline  
Oud 12 januari 2008, 13:12   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat de Walen over de Vlamingen denken kan je elke dag in hun kranten en op hun fora lezen. Wat ik niet geloof is dat straatreu er met verbazing naar kijkt. Hij heeft immers precies dezelfde ideeën.
Oud 12 januari 2008, 13:25   #173
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik sta daar ook met verbazing naar te kijken maar hier lees je hoe de meesten zich voelen:

Vandewoestyne is een typisch product van de Brussels-francofone bourgeoisie die met haar racisme het land vergiftigt. Dat jij je daarmee wil associëren...

Dit soort mensen en hun ideeën zijn de grootste vijanden van een zelfbewust en dynamisch Wallonië.

Als dat werkelijk is wat jullie wensen te geloven, dan zullen jullie ten onder gaan en met reden.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 13:47   #174
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Vandewoestyne is een typisch product van de Brussels-francofone bourgeoisie die met haar racisme het land vergiftigt. Dat jij je daarmee wil associëren...
Hahahah, jij dacht dat Straatrue een goeie was of wat? Een redelijke?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 12 januari 2008 om 13:48.
HAMC is offline  
Oud 12 januari 2008, 13:52   #175
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hahahah, jij dacht dat Straatrue een goeie was of wat? Een redelijke?
Een "goeie"? Wat is dat?

Ik deel de wereld niet in in "goeien" en "slechten".
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 14:10   #176
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Roekoe!
Zwartengeel is offline  
Oud 12 januari 2008, 14:49   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatreu
Met andere woorden: Dok die 12 miljard per jaar braafjes verder af of WIJ zorgen ervoor dat jullie Brussel én zoveel mogelijk stukken van Vlaanderen kwijt geraken.

Straatreu zegt er alleen niet bij hoe zijn volk andermans land denkt te kunnen inpikken zonder dat daar oorlog van komt.

Brussel mag hij voor mijn part hebben.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 januari 2008 om 14:50.
Knuppel is offline  
Oud 12 januari 2008, 15:08   #178
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je me gelooft Hallebarde.

Ik heb die tekst ook gelezen, maar het toont ook de incoherentie van de Franstalige positie aan (en als perfect tweetalige uit een Franstalige, zij het niet Belgisch-Franstalige, familie kan ik hier toch met enige objectiviteit over oordelen): enerzijds worden de Vlamingen als nazi's en taalracisten verketterd, anderzijds wil men absoluut samenblijven met diezelfde Vlamingen. Dat is toch absurd, nietwaar?

Ik zie aan Vlaamse kant velen die zich authentiek voor België inzetten, ik zie er geen aan Franstalige kant. De Franstaligen moeten beslissen of zij België willen of niet. Zo ja, moeten ze de taal en cultuur van de meerderheid ook aanleren. (De aanmatigende domheid, die erin bestaat, te weigeren iets te leren kan ik niet begrijpen.) Zo neen, dan zijn ze de objectieve bondgenoten van Bart De Wever.
Kallikles is offline  
Oud 12 januari 2008, 15:46   #179
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo ja, moeten ze de taal en cultuur van de meerderheid ook aanleren. (De aanmatigende domheid, die erin bestaat, te weigeren iets te leren kan ik niet begrijpen.) [i]Zo neen, dan zijn ze de objectieve bondgenoten van Bart De Wever.
Bart De Wever spreekt uitstekend Frans. In aanvang klinkt je betoog enigszins evenwichtig, maar in cauda venenum: aan het eind schakel je moeiteloos over naar het valse, racistische betoog van de Brusselse francofonie.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 januari 2008 om 15:49.
Kortaf is offline  
Oud 12 januari 2008, 17:27   #180
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de Franstaligen zo denken, dan hebben die nooit meer onderwijs genoten dan lager onderwijs zeker? Wat ze zelf doen doen ze slechts, dus moet het door de federale regering gedaan worden. Maar die federale moet dan wal door henzelf gedomineerd worden?

Als ze van zichzelf vinden dat ze het niet kunnen, dat ze dan die mensen die iets meer kunnen het eens proberen!
Burry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be