![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als zij dat werkelijk denken (ik denk dat het gewoon opgeklopte praat is van Uzelf om reacties uit te lokken) dan raad ik hen aan om eens stil te staan bij de vraag WAAROM Vlaanderen het idd. beter heeft, waarom de Vlaming idd. meer en meer van zich afbijt en de onevenwichtige transfers naar Wallonië aan de kaak stelt. Ik heb nog quasi nooit een Waal weten de hand in EIGEN boezem steken hoor. Iets wat de Vlamingen dan weer té veel doen.
![]() |
#162 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er iets is, wat men hopelijk nooit zal kunnen doen = weten hoe iemand anders denkt. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: ze kunnen het zelf niet dus moeten anderen hen niet alleen onderhouden maar ook nog hun problemen oplossen.
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1+1=3??? Zie Zone 30; indien geen federale materie zouden de FRbelgen daar nooit op gekomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het land is gered omdat er overal ten lande zone 30 werd ingevoerd? Of dacht u ook aan onbemande camera's? Of ziet u nog andere voorbeelden van die heilzame Vlaamse invloed? Ik vind dat allemaal prachtig hoor en doe daar zeker niet geringschattend over, maar wat heeft dat te maken met goed bestuur? Je zit in Belgie met een armlastige federale overheid die binnen de kortste keren zijn basistaken niet meer naar behoren zal kunnen uitvoeren. Over fundamentele zaken (justitie, gezondheidszorg, mobiliteit...) bestaan er bovendien twee totaal verschillende visies maar toch moet alles samen worden gehouden, omdat we mekaar zodanig graag zien dat we mekaar voortdurend verrot zitten te schelden. Welke Waalse politicus heeft ooit al eens de hand in eigen boezem gestoken? Naast Destexhe zie ik er niet zo veel hoor! Dat men maar eens open en duidelijk zegt dat men geen verdere defederalisering wil omdat men er aan Franstalige kant een potje van maakt. Men wil geen nieuwe bevoegdheden omdat men nu al ver boven zijn stand leeft en niet bereid is te snoeien waar nodig. Eigen volk eerst, zonder dat het met zoveel woorden wordt gezegd. Ik begrijp dat zelfs, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur en wat meer is: dat ik het moet blijven aanvaarden. Als een vriend van me (of een familielid) bij me komt aankloppen omdat hij om de een of andere reden zijn rekeningen niet krijgt betaald, wil ik gerust overwegen om hem te helpen. Als hij echter daarna mijn deur blijft platlopen met uitgestoken hand dan ga ik hem toch duidelijk moeten maken dat hij zijn eigen boontjes moet doppen. Of moet ik de toekomst van mezelf en mijn kinderen hypthekeren omdat hij zijn eigen zaken niet fatsoenlijk weet te regelen? Zoals zo vaak geldt ook hier: goede afspraken maken goede vrienden. In Belgie blijkt dit niet mogelijk en de schuld daarvoor ligt enkel en alleen bij de Vlamingen die dit toelaten en zichzelf blijven verknechten.
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evenwel : ik weet uit ervaring dat het door Straatrue omschreven idee dat veel walen hebben over de vlamingen, inderdaad klopt. Het is wat te fel veralgemeend voorgesteld, en het is vanzelfsprekend totaal onjuist op zich. Maar het is nuttig om te beseffen dat de franstalige politiek en media er in geslaagd zijn van de walen te doen geloven in een totaal verwrongen, onterecht en volkomen onjuist "vlaams=vijand" beeld. De toestand is ginds op dat vlak (en op veel andere vlakken) veel erger dan men in Vlaanderen algemeen aanneemt. Mochten de meest hardleerse vlaamse belgicisten eens een paar maanden in Wallonië verblijven en daarbij hun oren en ogen openhouden, dan zouden ze een veel minder romantisch beeld hebben van het land hunner dromen. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 12 januari 2008 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik sta daar ook met verbazing naar te kijken maar hier lees je hoe de meesten zich voelen: http://www.lalibre.be/actu/belgique/...tre-faute.html |
|
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de Walen over de Vlamingen denken kan je elke dag in hun kranten en op hun fora lezen. Wat ik niet geloof is dat straatreu er met verbazing naar kijkt. Hij heeft immers precies dezelfde ideeën.
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit soort mensen en hun ideeën zijn de grootste vijanden van een zelfbewust en dynamisch Wallonië. Als dat werkelijk is wat jullie wensen te geloven, dan zullen jullie ten onder gaan en met reden. |
|
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hahahah, jij dacht dat Straatrue een goeie was of wat? Een redelijke?
Laatst gewijzigd door HAMC : 12 januari 2008 om 13:48. |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik deel de wereld niet in in "goeien" en "slechten". |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straatreu zegt er alleen niet bij hoe zijn volk andermans land denkt te kunnen inpikken zonder dat daar oorlog van komt. Brussel mag hij voor mijn part hebben.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 januari 2008 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie aan Vlaamse kant velen die zich authentiek voor België inzetten, ik zie er geen aan Franstalige kant. De Franstaligen moeten beslissen of zij België willen of niet. Zo ja, moeten ze de taal en cultuur van de meerderheid ook aanleren. (De aanmatigende domheid, die erin bestaat, te weigeren iets te leren kan ik niet begrijpen.) Zo neen, dan zijn ze de objectieve bondgenoten van Bart De Wever. |
|
![]() |
![]() |
#179 |
Europees Commissaris
|
![]() Bart De Wever spreekt uitstekend Frans. In aanvang klinkt je betoog enigszins evenwichtig, maar in cauda venenum: aan het eind schakel je moeiteloos over naar het valse, racistische betoog van de Brusselse francofonie.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 januari 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als de Franstaligen zo denken, dan hebben die nooit meer onderwijs genoten dan lager onderwijs zeker? Wat ze zelf doen doen ze slechts, dus moet het door de federale regering gedaan worden. Maar die federale moet dan wal door henzelf gedomineerd worden?
![]() Als ze van zichzelf vinden dat ze het niet kunnen, dat ze dan die mensen die iets meer kunnen het eens proberen! |
![]() |