Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 12:01   #161
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
water met een chloorsmaakje, lekker?
Bijlage 28833
En nu nog een duwtje geven, wil wel eens weten of die daar nog levend uit zou geraken.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:05   #162
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
twee van onze drie : waar het hart van vol is loopt de pc van over....

't Is mijn zetelke :
Bijlage 28832

water met een chloorsmaakje, lekker?
Bijlage 28833
Schoon beesten, heel schoon.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:07   #163
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
En nu nog een duwtje geven, wil wel eens weten of die daar nog levend uit zou geraken.
Aangezien we ze enkel buitenlaten als we thuis zijn is dat risico zo goed als uitgesloten. Een van onze kippen stond al eens op de eerste trede, met haren buik in 't water verwonderd te kijken.... tot mijn madam ze der heeft uit genomen. kat en zwemmen zal nog lukken maar kip en zwemmen daar durf ik aan twijfelen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:10   #164
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Schoon beesten, heel schoon.
Twee zusjes uit het asiel..... de derde hebben we van aan mijn vriendin haar werk, waarschijnlijk afgezet ...beesten van mensen die dat doen....

Laatst gewijzigd door lantjes : 10 december 2007 om 12:11.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:15   #165
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien we ze enkel buitenlaten als we thuis zijn is dat risico zo goed als uitgesloten. Een van onze kippen stond al eens op de eerste trede, met haren buik in 't water verwonderd te kijken.... tot mijn madam ze der heeft uit genomen. kat en zwemmen zal nog lukken maar kip en zwemmen daar durf ik aan twijfelen.
Pas maar op dat gaia u niet aanklaagt, voor poging tot dierenmoord.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 12:46   #166
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Twee zusjes uit het asiel..... de derde hebben we van aan mijn vriendin haar werk, waarschijnlijk afgezet ...beesten van mensen die dat doen....
Een vriend van mij heeft zo een Mechelaar gevonden aan een paaltje tijdens de vakantieperiode, nooit zo geen trouwe hond gezien als diene. Ondertussen is hij gestorven door ouderdom, hij heeft een heel mooie tweede kans gekregen. Je kon hem overal mee naartoe nemen, nooit geen last mee gehad, die snapte dat.
Oud 10 december 2007, 13:25   #167
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Die van ons viel regelmatig in de vijver als em naar de vissen was aant loeren. Katten kunnen zwemmen.

Ze worden er alleen niet blij van.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 13:27   #168
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vriend van mij heeft zo een Mechelaar gevonden aan een paaltje tijdens de vakantieperiode, nooit zo geen trouwe hond gezien als diene. Ondertussen is hij gestorven door ouderdom, hij heeft een heel mooie tweede kans gekregen. Je kon hem overal mee naartoe nemen, nooit geen last mee gehad, die snapte dat.
Zo hebben wij jarenlang een Cockerspaniel gehad, vastgebonden op een sluis in de buurt van Luik (m'n ouders zaten in de scheepvaart). Dat was in het voorjaar van 1980 rond de kroning van Beatrix.We hebben hem dan ook Trix genoemd.
Oud 15 december 2007, 13:11   #169
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

vechten jullie katten ook zo vaak? Gisteren nog ben ik tussenbeide moeten komen toen de onze in gevecht was met een vreemde kat, het leek wel een gevecht op leven en dood.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 december 2007 om 13:20.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 13:18   #170
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
vecht jullie katten ook zo vaak? Gisteren nog ben ik tussenbeide moeten komen toen de onze in gevecht was met een vreemde kat, het leek wel een gevecht op leven en dood.
Katten durven wel eens vechten vooral met vreemde katten, dit kan er idd zeer hevig aan toe gaan en dikwijls lopen ze (grote) wonden op. Eens ze elkaar wat kennen worden ze verdraagzamer tegen elkaar en verminderd het geschreeuw tot geblaas om dan uiteindelijk helemaal te verstommen.

Het zijn ook altijd dezelfde die een grote mond hebben. Het minste wat je kan zeggen is dat ze een soort van pikorde bepalen, je hebt een alfa kater en alfa kattin, al de rest kent zijn plaats daartussen na een tijdje. Ze spannen ook samen tegen vreemde katten.

De 'kattentijd' is het ergst, dan wordt het meest gevochten, om de vrouwkes natuurlijk.
Oud 15 december 2007, 13:32   #171
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vechten jullie katten ook zo vaak? Gisteren nog ben ik tussenbeide moeten komen toen de onze in gevecht was met een vreemde kat, het leek wel een gevecht op leven en dood.
Mijn twee katten vechten vaak. Dan ligt de ene bij mij, komt de andere binnen. Ze kijken naar elkaar, blazen en dan jaagt de 1 de ander weg

En ze zijn ook zeer agressief tegen vreemde katten in de tuin
Oud 15 december 2007, 15:28   #172
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Katten durven wel eens vechten vooral met vreemde katten, dit kan er idd zeer hevig aan toe gaan en dikwijls lopen ze (grote) wonden op. Eens ze elkaar wat kennen worden ze verdraagzamer tegen elkaar en verminderd het geschreeuw tot geblaas om dan uiteindelijk helemaal te verstommen.

Het zijn ook altijd dezelfde die een grote mond hebben. Het minste wat je kan zeggen is dat ze een soort van pikorde bepalen, je hebt een alfa kater en alfa kattin, al de rest kent zijn plaats daartussen na een tijdje. Ze spannen ook samen tegen vreemde katten.

De 'kattentijd' is het ergst, dan wordt het meest gevochten, om de vrouwkes natuurlijk.
In die boerderij in mijn straat, die nu vrijhaven is voor die katten, gebeurt er ook al eens wat.
Soms om twee uur 's nachts hoor je ineens twee katten intens lawaai maken. Dat kan dan zijn omdat ze willen paren, of juist niet, of gewoon een gevecht tussen twee katers (vechten vrouwelijke katten ook eigenlijk?)

Ik weet eigenlijk niet of het allemaal katten van die boerderij zijn. Ik weet eigenlijk ook niet of katten in "clans" denken (wij zijn van die boerderij, "die" zijn van "daar")
Is er iemand die daar meer zicht op heeft?
(Wat is eigenlijk de actieradius van een kat die op nachtelijke tochten gaat? Een kilometer?)

Het blijven fascinerende dieren.
Oud 15 december 2007, 15:32   #173
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
In die boerderij in mijn straat, die nu vrijhaven is voor die katten, gebeurt er ook al eens wat.
Soms om twee uur 's nachts hoor je ineens twee katten intens lawaai maken. Dat kan dan zijn omdat ze willen paren, of juist niet, of gewoon een gevecht tussen twee katers (vechten vrouwelijke katten ook eigenlijk?)

Ik weet eigenlijk niet of het allemaal katten van die boerderij zijn. Ik weet eigenlijk ook niet of katten in "clans" denken (wij zijn van die boerderij, "die" zijn van "daar")
(Wat is eigenlijk de actieradius van een kat die op nachtelijke tochten gaat? Een kilometer?)

Het lijkt Belgie wel
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 15:48   #174
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
... (vechten vrouwelijke katten ook eigenlijk?)
Ze maken veel van hun oren als er een kat in de buurt komt die ze niet kennen of niet graag hebben. Echt vechten doen kattinnen niet neen, het blijft bij een stevige uithaal met de klauwen meestal. Uiteraard zal het wel eens gebeuren maar het zijn meestal de (ongecastreerde) katers die echt vechten met elkaar.
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet of het allemaal katten van die boerderij zijn. Ik weet eigenlijk ook niet of katten in "clans" denken
Echt in clans denken zoals, we gaan vandaag samen eens de buurt afbreken, doen ze niet maar ze kennen elkaar en gedogen elkaar wel als ze samen wonen.
Citaat:
(wij zijn van die boerderij, "die" zijn van "daar")
Dat herken ik wel, vreemde katten moeten een lange weg afleggen alvorens ze kort bij mogen komen, maar als ze onderdanigheid tonen lukt ze dat ook. Katten hebben ongelooflijk veel geduld en tijd.
Citaat:
Moeilijk te zeggen dit hangt heel veel van kat tot kat af. Ik heb katten die nooit buiten gaan en anderen die bijna nooit thuis zijn. Ook hoever ze gaan is verschillend maar ik schat toch wel een straal van enkele kilometers.
Citaat:
Ik ben het volkomen met je eens.
Oud 15 december 2007, 16:36   #175
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vroeger wel, mr nu al lang nt meer ( de twee katten in kwestie zijn reeds lange tijd op een natuurlijke wijze heengegaan en nt tijdens gevecht )

een ervan is trouwens in mijn armen gestorven.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 16:56   #176
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze maken veel van hun oren als er een kat in de buurt komt die ze niet kennen of niet graag hebben. Echt vechten doen kattinnen niet neen, het blijft bij een stevige uithaal met de klauwen meestal. Uiteraard zal het wel eens gebeuren maar het zijn meestal de (ongecastreerde) katers die echt vechten met elkaar.Echt in clans denken zoals, we gaan vandaag samen eens de buurt afbreken, doen ze niet maar ze kennen elkaar en gedogen elkaar wel als ze samen wonen.Dat herken ik wel, vreemde katten moeten een lange weg afleggen alvorens ze kort bij mogen komen, maar als ze onderdanigheid tonen lukt ze dat ook. Katten hebben ongelooflijk veel geduld en tijd.Moeilijk te zeggen dit hangt heel veel van kat tot kat af. Ik heb katten die nooit buiten gaan en anderen die bijna nooit thuis zijn. Ook hoever ze gaan is verschillend maar ik schat toch wel een straal van enkele kilometers.Ik ben het volkomen met je eens.
maar dat is zoiets raars, in onze buurt zijn zowat 3/4 van de katten familie van elkaar. Zo heb ik een kat met haar "tante" weten vechten, en onze kat slaat en klauwt geregeld naar haar "dochter" die werd geadopteerd door de buren van twee huizen verder.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 december 2007 om 16:57.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 16:59   #177
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat is zoiets raars, in onze buurt zijn zowat 3/4 van de katten familie van elkaar. Zo heb ik een kat met haar "tante" weten vechten, en onze kat slaat en klauwt geregeld naar haar "dochter" die werd geadopteerd door de buren van twee huizen verder.
Het rare is dat ik mensen ken die een kat hadden die een jong had gekregen, dat ze heeft opgevoed zoals het hoort...maar nadien vonden die mensen geen nieuw onderkomen dus bleven ze met twee katten zitten. Die moeder leek het echter niet te pikken dat haar zoon daar ook was en liet duidelijk blijken dat dat geen deel meer uitmaakte van haar "gezinsplanning".
Oud 15 december 2007, 17:05   #178
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Het rare is dat ik mensen ken die een kat hadden die een jong had gekregen, dat ze heeft opgevoed zoals het hoort...maar nadien vonden die mensen geen nieuw onderkomen dus bleven ze met twee katten zitten. Die moeder leek het echter niet te pikken dat haar zoon daar ook was en liet duidelijk blijken dat dat geen deel meer uitmaakte van haar "gezinsplanning".
botsende karakters mss ? katten hebben het niet te kiezen of ze kindjes krijgen of nt e.

ze krijgen die gewoon, met of tegen hun zin.

Oud 15 december 2007, 17:21   #179
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Woensdagavond zette ik mijn auto aan de parking van een frituur. Bij het uitstappen merkte mijn vriendin een poes op, die regelrecht in haar armen spurtte. Vriendin direct verkocht en wou het beest meenemen. Ik beetje terughoudend: 'als ze er na het eten nog is, nemen we ze misschien wel mee'.
We eten, we doen de deur van de frituur open, 'wie' staat daar. Juist, die kat.
Ik heb die kat dus meegedaan naar huis. Eerst bij de ouders gestopt om wat whiskas en kattenbakvulling mee te pikken. Valt thuis mijne frang, dat ik van mn huisbaas geen huisdieren mag houden. Besloten om het de dag erop toch maar eens te vragen aan de huisbaas. Beestje hele nacht braaf geweest. Pipi en kaka in kattenbak. Maar 's morgens. Hell broke loose. Dat beest had honger. Dus ik geef het eten, voor ik naar m'n werk vertrek. Beestje gelukkig, ik vertrek naar mijn werk. Aan de voordeur van het appartementsgebouw - ik woon op het eerste verdiep - hoor ik die kat janken. Meteen enkele buren wakker ...

*zucht*

Heb het beest in een doos gestopt, en gedropt in de tuin van m'n grootouders (met nog een extra pot whiskas).

En nu dat kakgevoel. Misschien had die kat wel een baasje en een matje voor een warme kachel. Neemt een of andere onverlaat die kat mee om ze de dag nadien te moeten droppen op een plek die vreemd is voor die kat.

Wat denken jullie?

Vindt die kat zn weg terug? Ik woon ongeveer zes kilometer van de parking waar we ze vonden.

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  . 006.jpg‎
Bekeken: 71
Grootte:  399,7 KB
ID: 28967  

Laatst gewijzigd door Nick_ : 15 december 2007 om 17:22.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 17:24   #180
the outlaw torn
Minister

Standaard

geen idee, als dat beestje terug wil, zal dat wel lukken.

en anders zoekt ze rustig verder.

is die kat nt welkom bij je grootouders ? anders kunnen zij die toch in huis nemen ?

dat beestje was duidelijk verlaten, anders zou een kat nooit zo gewillig meegaan met iemand.

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 15 december 2007 om 17:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be