Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 13:09   #161
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Die mensen hebben een gezicht, een reputatie en eer en die is zwaar geschonden met die beelden. Ze kunnen misschien niet meer buiten komen of
hun beroep nog deftig uitvoeren. Wie zal de plastische chirurgie betalen ?
Kunnen ze niet bij UNIZI (unie van zelfstandige inbrekers) aankloppen? Eventueel een fonds voor betrapte inbrekers oprichten?

Maar eigenlijk, zouden die inbrekers hun inkomsten wel aangeven bij de belastingen? Waarschijnlijk niet, dus zijn het witteboordscriminelen! Dat ze inbreken dat is geen probleem, maar die inkomsten niet aangeven dat is onacceptabel
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:10   #162
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Kunnen ze niet bij UNIZI (unie van zelfstandige inbrekers) aankloppen? Eventueel een fonds voor betrapte inbrekers oprichten?

Maar eigenlijk, zouden die inbrekers hun inkomsten wel aangeven bij de belastingen? Waarschijnlijk niet, dus zijn het witteboordscriminelen! Dat ze inbreken dat is geen probleem, maar die inkomsten niet aangeven dat is onacceptabel

Juist, de fiscus verliest miljoenen aan dit beroep.
Oud 11 december 2007, 13:33   #163
Marlientje
Banneling

Standaard

Goed voor de BTW, de werkgelegenheid,de verzekeringen,de armen,... slachtoffer dient alles nieuw aan te kopen, meer productie in de fabriek, omzet, economie marcheert, e-bay solden,... goed en kwaad moet in evenwicht zijn en we worden der allemaal beter van.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:46   #164
Boadicea

Standaard

Citaat:
Goed voor de BTW, de werkgelegenheid,de verzekeringen,de armen,... slachtoffer dient alles nieuw aan te kopen, meer productie in de fabriek, omzet, economie marcheert, e-bay solden,... goed en kwaad moet in evenwicht zijn en we worden der allemaal beter van.

Vergeef me, maar dat is nu het stomste dat ik ooit gehoord heb. Bepaalde stukken zijn uniek en niet te vervangen. Jij vind dus dat diefstal, heling en belastingsontduiking onze maatschappij ten goede komt.
Oud 11 december 2007, 13:47   #165
Boadicea

Standaard

Zou het misschien niet nuttig zijn dat bepaalde mensen hun computer gestolen wordt, want het is toch zo goed voor de economie en dan kramen ze er misschien minder domme dingen uit op het internet?
Oud 11 december 2007, 13:49   #166
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

Vergeef me, maar dat is nu het stomste dat ik ooit gehoord heb. Bepaalde stukken zijn uniek en niet te vervangen. Jij vind dus dat diefstal, heling en belastingsontduiking onze maatschappij ten goede komt.
zo draait de wereld en iedereen heeft wat werk, advocaten, handelaars, arbeiders, cipiers, sociaal werkers,politie,banken,belastingen,transport...
geld moet rollen,anders wordt het hier maar saai. Mensen moeten zich
losmaken van het materiele en er vanuit gaan dat uw bezit ook mijn bezit is en dat je niets meeneemt naar de astrale werelden.

Laatst gewijzigd door Marlientje : 11 december 2007 om 13:55.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:52   #167
Boadicea

Standaard

Citaat:
zo draait de wereld en iedereen heeft wat werk, advocaten, handelaars, arbeiders, cipiers, sociaal werkers,politie,banken,belastingen,transport...
geld moet rollen,anders wordt het hier maar saai. Mnesen moeten zich
losmaken van het materiele en er vanuit gaan dat uw bezit ook mijn bezit is en dat je niets meeneemt naar de astrale werelden.
Ik denk dat ik meer van de astrale wereld ken dan je denkt en geen enkele entiteit is het eens met wat jij hier uitkraamt.

Besef jij dat je eigenlijk aanzet tot misdaad? Ik vermoed dat met jouw wereldvisie er meer gestolen dan gekocht zou worden en je weet toch dat wat je oneerlijk in je bezit krijgt, ongeluk brengt?

Mijn bezit is niet het jouwe. Ik ben altijd bereid om te delen en normaal een zeer vrijgevig mens, maar ik wil wel iets geven uit vrije wil en niet dat men het zonder mijn wil om van mij neemt. Dan overtreedt je wel de regels, ook die van de astrale wereld.
Oud 11 december 2007, 13:56   #168
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geld moet rollen,anders wordt het hier maar saai. Mnesen moeten zich
Oh en jij denkt dat een dief die steelt goed karma maakt zeker? En dat diefstal aanmoedigen goed is voor de mensheid?

Hé, dan heb ik een idee: waarom pleur je niet gewoon meteen alles op straat, jezelf inbegrepen, zo te grabbel voor die losers?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:57   #169
PollyCorrect

Standaard

Oh maar wacht even, dat doé je waarschijnlijk al. Goed, lientje!
Vleesch voor den Jakhals der Samenleving!
Oud 11 december 2007, 14:31   #170
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En de gehandicapte inbreker kan op eenvoudig verzoek vragen of u zo goed zou willen zijn om uw spullen tot bij hem te willen dragen.

Eén vraagje Marlientje: mag er bij de inbreker thuis ook ingebroken worden?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 14:32   #171
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
geld moet rollen,anders wordt het hier maar saai. Mensen moeten zich

Ik denk dat dit uw voornaamste drijfveer is.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 december 2007 om 14:32.
Oud 11 december 2007, 14:56   #172
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Je moet steeds voor ogen houden dat die razende zot op zijn beurt een crimineel kan worden. Wil je hem daarom stigmatiseren? Een beschaafde samenleving stigmatiseert zijn criminelen toch niet? Mss wordt hij een nog ergere crimineel als hem celstraf staat te wachten? Een beetje gemeenschapsdienst zou hier soelaas kunnen brengen.
Awel, ja. De man ziet er op de beelden van de vrt echter verstandig uit. Als hij kan worden overtuigd die houding vol te houden is dat misschien al voldoende. Een kort bezoekje van een struisse com. van politie moet eigenlijk volstaan om dolgedraaide slachtoffers te beletten de rechtsorde te verstoren. Razende zotten komen soms al bij zinnen door een oorveeg van papa of mama. In het voorliggende ernstige geval zou het misschien ook niet slecht zijn om hem een paar foto's te laten zien van de verminking (niet het stigma) dat zijn wapen aanricht. De man gelooft namelijk in de kracht van foto's.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 december 2007 om 15:16.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 15:13   #173
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En de gehandicapte inbreker kan op eenvoudig verzoek vragen of u zo goed zou willen zijn om uw spullen tot bij hem te willen dragen.

Eén vraagje Marlientje: mag er bij de inbreker thuis ook ingebroken worden?
Dat mag volgens dit forum bijna blijkbaar, na hem eerst tot aan zijn kieën in het graf te hebben gemept. Allez, allez, een beetje ernstig blijven, hé.
En dan de meermaals getoonde Beretta, die door ditzelfde forum wordt gedoogd! Een halfautomatisch pistool, astemblief, waarmee je op een knip ook de hele buurt van gekleurde medemensen kunt afknallen! Kan niet geloven tot wat de massahysterie hier kan leiden.
En dan de minderjarigen nog meeslepen ook! Laat schande, en stigma uw deel zijn!

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 december 2007 om 15:30.
Oud 11 december 2007, 15:37   #174
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Dat mag volgens dit forum bijna blijkbaar, na hem eerst tot aan zijn kieën in het graf te hebben gemept. Allez, allez, een beetje ernstig blijven, hé.
En dan de meermaals getoonde Beretta, die door ditzelfde forum wordt gedoogd! Een halfautomatisch pistool, astemblief, waarmee je op een knip ook de hele buurt van gekleurde medemensen kunt afknallen! Kan niet geloven tot wat de massahysterie hier kan leiden.
Ook ernstig blijven hé vriend. Ik heb allerhande sociale bevlogenheden zoals het lot van straatkatten. Ik stort elke maand aan Artsen Zonder Grenzen en Amnesty International. En ik wil gerust toegeven dat als een zakkenroller mijn portefeuille heeft gejat dit eerst en vooral mijn eigen stomme fout was.

Maar als er een inbreker voor mijn neus staat en die maakt geen aanstalten om te vluchten, dan is het hij of ik. Een geoefende inbreker die er enkel op uit is om wat spullen mee te nemen zal doorgaans elk risico vermijden en bij voorkeur toeslaan als hij quasi zeker weet dat er niemand in huis is. Een soort seizoensarbeider tijdens vakantieperiodes. Iemand die er zich niets van aantrekt dat de bewoners thuis zijn lijkt mij van een ander kaliber. Een home-jacker. En dan kun je wel een idee hebben wat er je vrouw en kinderen eventueel te wachten staat.
Oud 11 december 2007, 16:17   #175
sfiete
Burger

sfiete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen moeten zich
Hallo?
leeft u in een ander tijdperk misschien?
mijn bezit het uwe??
astrale werelden???

al gehoord van realisme?
ik weet wat u reactie zal zijn: dit is de werkelijkheid, zie het in, helaas voor u: ik zie het niet in en velen met mij!
Oud 11 december 2007, 17:26   #176
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben een gezicht, een reputatie en eer en die is zwaar geschonden met die beelden. Ze kunnen misschien niet meer buiten komen of
hun beroep nog deftig uitvoeren. Wie zal de plastische chirurgie betalen ?
dat heb jij ook allemaal je VRAAGT erom, lientje.
Oud 11 december 2007, 17:38   #177
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ook ernstig blijven hé vriend. Ik heb allerhande sociale bevlogenheden zoals het lot van straatkatten. Ik stort elke maand aan Artsen Zonder Grenzen en Amnesty International. En ik wil gerust toegeven dat als een zakkenroller mijn portefeuille heeft gejat dit eerst en vooral mijn eigen stomme fout was.

Maar als er een inbreker voor mijn neus staat en die maakt geen aanstalten om te vluchten, dan is het hij of ik. Een geoefende inbreker die er enkel op uit is om wat spullen mee te nemen zal doorgaans elk risico vermijden en bij voorkeur toeslaan als hij quasi zeker weet dat er niemand in huis is. Een soort seizoensarbeider tijdens vakantieperiodes. Iemand die er zich niets van aantrekt dat de bewoners thuis zijn lijkt mij van een ander kaliber. Een home-jacker. En dan kun je wel een idee hebben wat er je vrouw en kinderen eventueel te wachten staat.
Dat is allemaal hypotetisch. Het gaat hier om een concreet geval van krapule dat minderjarigen wil opjutten er maar op los te schieten.
Oud 11 december 2007, 17:49   #178
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal hypotetisch. Het gaat hier om een concreet geval van krapule dat minderjarigen wil opjutten er maar op los te schieten.
Niks hypothetisch. Wat ik heb aangehaald kan wel degelijk gebeuren. En dan moet je vaak beslissen in een fractie van tijd.

Het gaat hem om het principe van hoe je jezelf kan beschermen tegen criminaliteit in je eigen woonst. En als die filmpjes kunnen helpen om te vermijden dat je met zulke keuzes, zoals ik eerder heb aangehaald, geconfronteerd te worden dan is dat des te beter.

Het moet ook een béétje een uitdaging blijven voor potentiële inbrekers nietwaar?
Oud 11 december 2007, 17:56   #179
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hem om het principe van hoe je jezelf kan beschermen tegen criminaliteit in je eigen woonst. En als die filmpjes kunnen helpen om te vermijden dat je met zulke keuzes, zoals ik eerder heb aangehaald, geconfronteerd te worden dan is dat des te beter.
Dit geval toont echter dat je beter de politie en de rechtbank hun werk laat doen, in plaats van op te roepen tot burgelijke ongehoorzaamheid. Alleen zij hebben te beslissen of, wanneer en hoe het ideaal is de bevolking te raadplegen. Of ben jij daarvoor opgeleid?
Verhuis naar het wilde westen als je dat niet aanstaat.
Oud 11 december 2007, 18:09   #180
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit geval toont echter dat je beter de politie en de rechtbank hun werk laat doen, in plaats van op te roepen tot burgelijke ongehoorzaamheid. Alleen zij hebben te beslissen of, wanneer en hoe het ideaal is de bevolking te raadplegen. Of ben jij daarvoor opgeleid?
Verhuis naar het wilde westen als je dat niet aanstaat.
De toenemende mondigheid van de burger is toch een beangstigend feit nietwaar?

Je doet wat je wilt in je eigen huis maar de veiligheid in mijn huis ga ik niet overlaten aan jouw gekleurde maatschappelijke beschouwing. En ik zal zelf beslissen waar ik wens te wonen dankuwel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be