Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 december 2007, 23:57   #161
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had ooit ook een lidkaart van de N-VA. Nu stem ik om strategische redenen VB. Ik ben officieel geschrapt uit het doopregister en heb dus ook geen boodschap aan de superkatholieke La Colen. Ik ga niet akkoord met de standpunten van het VB betreffende abortus en euthanasie. Mij zul je ook niet voortdurend horen vitten op de moslims. Wat niet wil zeggen dat ik de 'fobie' van FDW niet voor een groot stuk deel. Ik ben een vrijheidslievende vrouw, weet je.
Daarom ben ik echter nog geen fan van FDW.

ALS ik me dus zou willen vereenzelvigen met die partij dan is dat uitsluitend wegens haar separatistische elementen.
Niet iedere N-VA-er lust Geert Bourgeois even graag als Mark Demesmaker.
Niet iedere VLD-er was een even grote fan van Bart Somers als van JMDD.
Niet elke CD&V-er wil Leterme inruilen voor Dehaene.
Niet iedereen verkiest Freya Vandebossche boven Frank Vandenbroecke.

Waar ik moeite mee heb is dat Vlaams-nationalisten het aanvaarden, en zelfs steunen, dat een semi-dictatoriaal regime zoals Belgique een regimebedreigende tegenstander buitensporig demoniseert en vervolgt omdat ze het niet op moslims begrepen heeft.
Heeft ze er soms één vermoord?
Kan ze er terug naar huis sturen?
Hen verbieden de grens over te steken?
Hen beletten hun bruiden en bruidegommen met hun hele familie naar hier te halen?
Hen uit onze sociale woningen, vluchthuizen en...gevangenissen houden?
NEEN! En dat zou ze zelfs niet kunnen indien ze 51% zou behalen op federaal niveau!

Waaraan maakt die partij zich dan zoveel schuldiger
- dan de opdrachtgevers van de moord op André Cools?
-Dan de veroordeelden voor de Agustazwendel, Claes, Coeme, Mathot en Spitaels?
-Dan Flahaut met zijn de schandalige benadeling van Vlaanderen?
-Dan zuipschuit Dardenne met zijn zatte gebral?
-Dan de PS met zijn ontelbare schandalen?
-Dan Albert met zijn roze baletten?
-Dan de taaie die nu al voortdurend zijn royale boekje te buiten gaat?
-Dan Laurent en zijn oplichtingspraktijken gesteund door het Belgische leger?
-Dan Boudewijn die de abortuswet weigerde goed te keuren maar er tegelijkertijd eentje regelde ten gunste van zijn eigen neef?
-Dan LeopoldII die 10 miljoen zwarten liet vermoorden om zijn geldzucht te bevredigen?
-Dan LeopoldIII en zijn collaboratie met Hitler?
Knuppel,....perfect verwoord van hoe ik er ook over denk. Achter,"gesteund door het Belgische leger", hoort nog te staan," en door het gerecht", want hij werd reeds onschuldig bevonden door de procureur zelf nog zonder hem voordien te verhoren. Wat een rechtstaat toch he.

En werden vroeger de VU ook niet gemeden als de pest omdat ze versleten werden als collaborateurs? En wie dehoorde er vroeger tot de VU?
Garry is offline  
Oud 23 december 2007, 00:02   #162
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ze hebben het alleszins voor elkaar gekregen dat de CD&V terug luisterd naar de CVP. Van Deurzen was de gemakkelijkste met een postje, De Wever staat opzij er naar te kijken er vast van overtuigd dat het allemaal nog in orde is.
Het was in elk geval frappant hoe snel de CD&V-top haar ACW-petje terug opzette. Hoe zou het intussen gesteld zijn met Michel Doomst & co?

Ik denk niet dat De Wever daar zo zeker van is. Bij zijn laatste optredens in de media was het triomfalisme in zijn blik ver te zoeken.
Superlux is offline  
Oud 23 december 2007, 00:12   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Hier in mijn woonplaats heeft de burgemeester zich laten ontvallen: als ze dit keer plooien voor de Koning, stap ik eruit. En hij is lang niet de enige CD&V-burgemeester. In de nationale top heeft het ACW nog veel te zeggen, maar lokaal heeft het ACW veel macht verloren.
Dus CD&V mag kiezen: groot blijven en het ACW negeren of naar het ACW luisteren en de ontploffing van de partij.
Ooit heb ik de Burgemeester van Leuven, horen zeggen, "Als die trein er komt leg ik me op de sporen." Die trein rijd intussen al enige tijd maar ik heb nog niets gehoord van burgemeesters die op de sporen zijn teruggevonden.

De reporters zouden zo wat meer de politiekers moeten confronteren met hun eerdere GEDANE uitspraken.

HET WOORD DAT DE MAN SPREEKT IS NIET STEEDS HET ZELFDE DAN DAT WAT HIJ DENKT.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2007 om 00:14.
Garry is offline  
Oud 23 december 2007, 00:21   #164
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier in mijn woonplaats heeft de burgemeester zich laten ontvallen: als ze dit keer plooien voor de Koning, stap ik eruit. En hij is lang niet de enige CD&V-burgemeester. In de nationale top heeft het ACW nog veel te zeggen, maar lokaal heeft het ACW veel macht verloren.
Dus CD&V mag kiezen: groot blijven en het ACW negeren of naar het ACW luisteren en de ontploffing van de partij.
Hoe kan CD&V groot blijven en tegelijk het ACW negeren? Ze kan beter het kartel opblazen en een beetje krimpen.

Over welke burgemeester hebt u het? Kwestie van de man aan zijn woord te houden
Superlux is offline  
Oud 23 december 2007, 00:21   #165
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Wij willen niet immobiel blijven door een verlammende stabiliteit, wij willen eigen toekomst stilaan uittekenen met zelfs een stabiel Wallonië in de toekomst, goeie en juiste rekeningen maken goeie buren.
Buren, dat is iets anders dan een echtgenote die 't geld langs ramen en deuren buiten gooit. Ik denk dat daar uw juiste rekeningen niet veel aan zullen veranderen.

Voor ze goede vrienden of buren kunnen worden zullen ze eerst moeten scheiden, of je het nu graag hoort of niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2007 om 00:25.
Garry is offline  
Oud 23 december 2007, 09:02   #166
straatrue
Minister-President

Standaard

Etienne Schouppe heeft gezegd: De N-VA heft een historische kans gemist.

De N-VA heeft mogen aantonen dat ze, mits een beetje redelijkheid, een meerwaarde was voor de CVP; maar heeft laten zien van dat niet te kunnen.

De mooipraterij van de N-VA heeft enkel voor chaos gezorgd en de CVP kiest weer voor de ACW-pet, die heel wat meer stabiliteit biedt.

Fractieleider is ook ACW denk ik; lichtgewicht en beetje te veel vlaamsgezind Hendrik Bogaert mag weer toontje lager zingen.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 09:50   #167
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht

De N-VA heeft mogen aantonen dat ze, mits een beetje redelijkheid, een meerwaarde was voor de CVP; maar heeft laten zien van dat niet te kunnen.

De mooipraterij van de N-VA heeft enkel voor chaos gezorgd en de CVP kiest weer voor de ACW-pet, die heel wat meer stabiliteit biedt.

Fractieleider is ook ACW denk ik; lichtgewicht en beetje te veel vlaamsgezind Hendrik Bogaert mag weer toontje lager zingen.
Helaas, niet alleen Schouppe koos voor kort gewin, macht hé, maar of je het nu graag hebt of niet, de CD&V zal nooit meer dezelfde partij zijn, is op korte tijd al veel veranderd, nooit voor mogelijk gehouden in bepaalde kringen, misschien ben je al wijzer VOOR Pasen. Vroeger schaarden de meerderheid van de leden zich massaal achter de top, nu echter vormen ze meer en meer hun eigen mening en komen daar ook meer voor uit, ondanks de drukkingsgroepen.
Principes winnen aan veld in onze partij.

Laatst gewijzigd door rik47 : 23 december 2007 om 09:51.
rik47 is offline  
Oud 23 december 2007, 09:55   #168
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het duidelijk getoonde GEBREK aan enthousiasme in de kamer,binnen de CD&V-fraktie, bij het voorlezen van de "regeringsverklaring" spreekt boekdelen....

Nog eens,het past niet echt om NVA "af te schrijven",die hebben zelf beslist even niet mee te doen,maar CD&V neemt momenteel wel een zeer groot risico.

Hoe groot is het gevaar?

Welnu,zowat 10 jaar her-opbouwen van de vroegere,grondig doorkankerde CVP-resten(en dat ging ook niet van een leien dakje) tot een nogal dynamische Vlaamse Christen-democratische partij staat nu op het spel...

Daar zal niet licht mee omgesprongen worden!
kelt is offline  
Oud 23 december 2007, 09:58   #169
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het duidelijk getoonde GEBREK aan enthousiasme in de kamer,binnen de CD&V-fraktie, bij het voorlezen van de "regeringsverklaring" spreekt boekdelen....

Nog eens,het past niet echt om NVA "af te schrijven",die hebben zelf beslist even niet mee te doen,maar CD&V neemt momenteel wel een zeer groot risico.

Hoe groot is het gevaar?

Welnu,zowat 10 jaar her-opbouwen van de vroegere,grondig doorkankerde CVP-resten(en dat ging ook niet van een leien dakje) tot een nogal dynamische Vlaamse Christen-democratische partij staat nu op het spel...

Daar zal niet licht mee omgesprongen worden!
Laat ons hopen!
Chipie is offline  
Oud 23 december 2007, 10:57   #170
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Vakbonden zijn degenen die mobiliseren.(*) Hun leden vormen de basis, en met de grootste vakbonden wordt rekening gehouden. Veel bedrijfsbesluiten en sectorbesluiten gebeuren met de goedkeuring van de vakbonden. Zonder het ACW, toevallig een grote vis staat de CD&V nergens, raakt het onderling verdeelt en krijgt het de basis tegen zich.
Dat de sociale beweging zo anti-vlaams is redelijk normaal gezien de asociale neoliberale praat die n-va, ldd en veebee verkondigen. Zolang de Vlaamse beweging donkerblauw van karakter blijft zullen de sociale middenveld organisaties zich tegen Vlaanderen verzetten.

Citaat:
* Mijn pa heeft het al meegemaakt dat hij aan hogerhand vroeg om een juridisch bevel om stakers weg te jagen/ het werken te verplichten. Hij kreeg het antwoord : "Niet doen, anders leggen ze heel België plat".
en terecht.
Oud 23 december 2007, 13:07   #171
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
schelden = gebrek aan argumenten.

ACW/ACV heeft lange traditie van gedegen bestuurders.

Zelfs in WL is het AVC de grootste vakbond geworden door hun "goed bestuur" om het in de termen van YLT te zeggen.
Gedegen bestuurders? Nou nou zelfs een kalfslap doet beter, om het in vlezige termen uit te drukken

Ooit eens commentaar gegeven toen een video van Luc Cortebeeck werd getoond over solidariteit. Ik heb daar ter plaatse die zijn stellingen de grond ingeboord.
Oud 23 december 2007, 13:09   #172
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zonder mobilisatie van het ACW staat CD&V nergens.
Steun ACW (ACV, KWB, CM,..) is ook heel belangrijk voor een stabiel beleid.
Ik ben via mijn ouders nog verbonden aan de christelijk. Maar wat het ziekenfonds betreft, heb ik al een mooi alternatief. En qua vakbond...bwa de liberale.
Oud 23 december 2007, 13:10   #173
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eerst WL eruit trappen wegens blok aan het been en dan willen samenwerken = slim bekeken; zal de eerste 10 �* 15 jaar heel zeker een uitstekende strategie blijken te zijn
Op Noord-Frankrijk zullen de Walen ook niet moeten rekenenen en die Duitsers gaan dan ook eens hartelijk lachen met die mannen
Oud 23 december 2007, 13:15   #174
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Op Noord-Frankrijk zullen de Walen ook niet moeten rekenenen en die Duitsers gaan dan ook eens hartelijk lachen met die mannen
Zoals de vlamingen niet op de NV-A moeten rekenen
Je weet wel BHV Groote staatshervorming
Of zit BDW nog aan de visvijver?
Oud 23 december 2007, 13:17   #175
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Zoals de vlamingen niet op de NV-A moeten rekenen
Je weet wel BHV Groote staatshervorming
Of zit BDW nog aan de visvijver?
Van iemand met de naam EXTREEM heb ik zeker geen lessen te krijgen.
Aan de gemiddelde VB-kiezer kan je de opleiding zo afleiden tzijn enkel de slimmerikken die het hoogst geraken, maar ja die zien de partij ook als hun hobbyclubje, en ik kan ze verstaan: ''de rest van ons kiezerskorps is toch te dom om dat in te zien''.
Jaja ik heb aanhalingstekensgezet...het is gezegd door ene Jaak Van den Broeck.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 23 december 2007 om 13:20.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 23 december 2007, 13:20   #176
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aan de gemiddelde VB-kiezer kan je de opleiding zo afleiden
De waarheid is hard
Bij de NV-A trekken ze een lotje wie zich mag onthouden
Oud 23 december 2007, 13:22   #177
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De waarheid is hard
Bij de NV-A trekken ze een lotje wie zich mag onthouden
Voorspelbaar: de rest van de post negeert u fijntjes. Goed zo u bevestigt enkel wat ik dacht
Oud 23 december 2007, 13:22   #178
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aan de gemiddelde VB-kiezer kan je de opleiding zo afleiden tzijn enkel de slimmerikken die het hoogst geraken, maar ja die zien de partij ook als hun hobbyclubje, en ik kan ze verstaan: ''de rest van ons kiezerskorps is toch te dom om dat in te zien''.
Jaja ik heb aanhalingstekensgezet...het is gezegd door ene Jaak Van den Broeck.
NV-A heeft voor de 2x zijn kiezers veraden
Oud 23 december 2007, 13:25   #179
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
NV-A heeft voor de 2x zijn kiezers veraden
En alweer gaat hij niet in op de inhoud... . Maar goed, in luiaards steek ik toch geen energie hoor.

Het ga u goed, zet een jump-plaat op, of ga nog wat op in hardcore...whatever ik ga nu weer 6 nieuwe lidmaatschappen in orde maken.

Gegroet mensen op dit forum en tot later!
Oud 23 december 2007, 13:26   #180
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Voorspelbaar: de rest van de post negeert u fijntjes. Goed zo u bevestigt enkel wat ik dacht
Ik heb jullie stuiptrekkingen al eens gezien
WIJ DE GROOTE NVA treden niet in een vlaamseregering,
BOERKE SWA plat op zijn BUIK zonder VIS

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be