![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zo waanzinnig dom en arrogant... Wanneer ik zulke onzin wil horen kijk ik wel naar het zesde zintuig, dat is tenminste nog komisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je weet nu mijn standpunt over hetgeen je me vroeg. Gelieve nu op een ander te gaan schelden ok, ik verspil mijn tijd niet meer aan jouw soort.
Lieve groetjes, Hot Marijke A Day without Sex is a Day without Sunshine Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 12 november 2010 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Succes met je zoektocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1784 |
Minister
|
![]() HM, sta mij toe te zeggen dat je wel een labiel persoon bent op vlak van politieke keuze.
Je wist (of dacht te weten) wat je nu (denkt te) w(e)et(en) over het VB, maar toch vond je dat voor jezelf een goede partij, 2 maal komen er enkele onozelaars met enkele vreemde extreme ideeën, die door het VB als persoonlijke mening afgedaan wordt, en dus niet als partijstandpunt, maar jij rekent er wel je (toen nog) eigen partij op af? Als je maar zo baanvast bent op dat vlak, dan hoor je eigenlijk al niet op een partij te stemmen als het VB, die steeds dezelfde standpunten in acht blijft nemen, en niet van hun pad afwijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedere keer als je denkt dat het dieptepunt nu wel bereikt is, zinken we nog een beetje dieper in de walg en de waanzin. Vive la Belgique ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1786 |
Banneling
|
![]() Niets is zwart -wit.
![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 12 november 2010 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1787 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1788 |
Banneling
|
![]() Oud, stokoud of helemaal niet oud, �*l deze schuldig bevonden kinderverkrachters moeten opgesloten worden in cellen in dezelfde afdeling als Dutroux, tot als ze sterven. Op water en brood. Heeft weinig met wraak, maar alles met gerechtigheid te maken. Degenen die hen wensen te verdedigen door hun misdaden te verdoezelen (= medeplichtigheid ) mogen er bij gaan zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1789 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1790 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1791 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1792 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omstandigheden veranderen toch ? Indertijd was N-VA een piepklein partijtje, je was niet eens zeker of ze wel de drempel zouden halen. Ze zaten in kartel met CD&V, wat deed vrezen dat er van hun programma niet veel zou in huis komen (en CD&V schoof hen inderdaad aan de kant om aan de macht te kunnen komen). Voor dat N-VA bestond was er de Volksunie, maar met Bert Bleiter aan het roer, was daar niet veel Vlaams aan. Dat hij uiteindelijk naar de SP.a overgelopen is, bewijst hoe weinig Vlaamsgezind die wel was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1793 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik hoopte dat het VB zou mee-evolueren met de tijd waarin we nu leven. Daarbij hoort o.a. afstand nemen van een duister verleden, mensen niet discrimeren vanwege hun geaardheid en het niet-slaafs volgen van middeleeuwse senielen als Léonard en co. Niet van jullie pad afwijken is geen verdienste, het is domweg doordraven als een paard met oogkleppen, stekeblind voor de belangrijke evoluties van de wereld om je heen. Daardoor plaatsen jullie jezelf hoe langer hoe meer in een isolement, een andere vorm van cordon, dat je jezelf aandoet.
![]() |
![]() |
#1794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die open deur intrappen (open deur dan nog bij de buren, ik bedoel: in een andere discussie met een ander onderwerp), draagt dat iets bij tot het item van deze draad. Je weet het zelf goed genoeg: neen. Je hebt gespeeld en je hebt verloren. Je verdient een straf: drie weesgegroetjes ter aanbidding van Leonard en zijn bejaarde beschermelingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik aan de kaloten extreem vind (en aan andere godsdiensten, indien ze ook zo 'handelen'), is dat ze hun ideeën en praktijken opdringen via de wetgeving, aan niet-kaloten.
Neem nu abortus. Ik vind dat abortus veel vrijer moet toegelaten worden dan nu reeds het geval is. Maar noch ikzelf, en geen enkele andere partij die ik ken, zouden abortus ooit verplichten. De overheid heeft zelfs de plicht om een heel breed en diepgaan arsenaal in de sociale wetgeving te voorzien, voor mensen die geen abortus wensen te ondergaan, maar toch in soortgelijke problemen zitten ... De kaloten niet. Zij willen iedere vrouw die tot abortus overgaan, zelfs vb. een meisje van 15 die verkracht is, de gevangenis inzwieren. (kom nu niet af met: ik, individuele kaloot, ben op dit specifieke punt wel toleranter. Want het gaat niet om individuele afwijkingen in tolerantie. 't Zelfde met het contract van wederzijdse sociale en familiale steun, dat volgens de kaloten niet zou mogen afgesloten worden tussen mensen van hetzelfde geslacht. ' t Zelfde met condoomgebruik, met contraceptie, met sex buiten het huwelijk, met echtscheiding .. enz. En om de link met het item van de draad volledig te maken: het Belang heeft de moed niet om die extreme kaloten, die tot op heden politiek onderdak bij hen vonden, tot de orde te roepen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 november 2010 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je moet nu precies niet naar HM privé gaan voor een privé politieke sessie zou ik zeggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of hoe jeugdige naïviteit doorbroken wordt door het aanschouwen van de realiteit. Vergt moed! ![]()
![]() |
![]() |
#1798 |
Staatssecretaris
|
![]() Jeugdige naïviteit zou ik het niet noemen. Eerder een overschatting van de flexibiliteit en het aanpassingsvermogen van het VB. Die had moeten blijken bij de neergang, er gebeurde echter helemaal niets: de boer boerde voort. Hun uitleg is hun zogezegde vastberadenheid, in realiteit heet dat verstarring.
![]() |
#1799 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1800 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|