![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flashback Video - Nigel Farage Special - Confronts Herman Van Rompuy, José Manuel Barroso & Martin Schulz
Neemt ook U een kijkje mijn vriend @Voltian, ik hoop van harte dat het zonder onderbrekingen stroomt. EXTRA : Video - De zekering van Barroso slaat door (een aanrader!!!) Laatst gewijzigd door zonbron : 6 oktober 2013 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Barroso in complete denial without any valid argument.
De achterlijke schooier met z'n gilstem komt met een absoluut waardeloze argumentatie. Global warming of niet, Barroso kan er niets tegen doen. Schreeuwen helpt niet en belastingen zoeken om die in de eigen EU zak te steken nog minder. Barroso, topleugenaar, mediterrane grootgraaier en 1e klas huichelaar en hypocriet. Lucht. verder niets.
![]() |
#1783 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom richt je je specifiek tot mij?
![]() |
![]() |
#1784 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alle, ik ben geduldig hoor, maar zo moeilijk kan het toch niet zijn uw visie in 2 zinnen samen te vatten?
![]() |
![]() |
#1785 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1786 |
Banneling
|
![]() 17 oktober komt er aan
Als de VS geen akkoord heeft, gaan de poppen aan het dansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1787 |
|
![]() Allemaal spel. Op het scherp van de snede vinden ze een akkoord.
Maar deschoften laten wel tig duizend gezinnen zonder inkomsten.
![]() |
#1788 |
|
![]() Allemaal spel. Op het scherp van de snede vinden ze een akkoord.
Maar deschoften laten wel tig duizend gezinnen zonder inkomsten.
![]() |
#1789 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waar hebben we dat nog gezien? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, alhoewel ik dat wel zou kunnen, voel ik niet dat dit bevorderlijk is voor deze discussie.- Desalniettemin, U zal mijn antwoord op Uw vraagstelling bekomen. Maar dat vraagt wat werk. En werk=tijd. Geduld AUB, het komt eraan. Maar vergeet niet dat het schaakspel complex is en het mes aan twee zijden snijdt, dat is wat we kunnen verwachten beste @Voltian. BTW : Hebt U de laatste tijd nog eens met wat zakenmensen in de EU gepraat? Laatst gewijzigd door zonbron : 16 oktober 2013 om 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1791 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ja
![]() |
![]() |
#1792 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zonbron is en was lang de enige niet. Er was gedurende al die tijd in de pers een echte hetze om vooruit te lopen op het einde van de euro, de eurozone en de EU. De cassandra's verdrongen elkaar om op het graf van de EU te dansen. De bijzonderste was de hoofdredacteur van Knack, Johan van Overtveld . Ik vraag me eigenlijk af waarom die Cassandra's voet bij stek houden tegen alle indicaties uit de werkelijkheid in. Hebben ze misschien speculatieve financiële posities ingenomen anticiperend op het falen van de euro of trachten ze die mee te veroorzaken??? Ik heb JvE bij Knack lang door de mangel gehaald op hun Knack forum. Uiteindelijk hebben ze mij bij de vernieuwing van het forum van Knack, toen de aliassen door de werkelijke namen vervangen werden, de toegang versperd. Hier een meer realistische visie op de EU-crisis: http://forum.politics.be/showthread.php?t=162300 Laatst gewijzigd door eno2 : 16 oktober 2013 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1793 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het is uit deze draad niet geheel duidelijk wat Zonbron ziet als de uitkomst van het "End Game"; in feite kunnen/mogen we geen uitspraak doen over het al dan niet terrechte gewaarschuw over de nakende apocalypese want... we weten niet welke apocalypse Zonbron in gedachten heeft... Terwijl ik niet meteen een grote apocalypse zie naderen (ik kan mis zijn), lijkt mij dat Zonbron overdrijft in het dramatiseren van de rampspoed. Doch, ik kan dat niet met zekerheid zeggen, want mijn mening is gebaseerd op interpretatie van de toon van Zonbron's berichten eerder dan de effectieve inhoud van zijn boodschap, die dus niet geheel duidelijk is. Dus, bij deze nogmaals een oproep voor Zonbron, specifieer het doembeeld/de apocalypse/"het einde" waar je denkt dat we naartoe aan het evolueren zijn.
![]() |
![]() |
#1794 |
|
![]() Er is vrijwel geen sterveling op de IT media te vinden die nog maar een greintje positief over de EU denkt.
Op de een of andere manier lijkt het (of blijkt het) dat de banken diep verweven zijn met het klotenteam uit Brussel. Feitelijk onbegrijpelijk dat het IMF het in de goddeloze kop haalt om maar durven voor te stellen een 'eigen' gegenereerde tax op te leggen en dat zoiets dan via de EU-bankenunie (die er nog niet is) zou moeten passeren. Dat is een kant. Dan spoelen dagelijks de talloze berichten door de internetleidingen waarin dan weer de Eurocommissie en dan weer het Europarlement uiterst debatable en verwerpelijke zaken aanroeren. Het zijn er inmiddels teveel om op te noemen. In iedergeval is de maatschappij momenteel een grote graaipartij geworden waarbij de grote bedrijven monopolies vormen (o.a. Achmea) en de burgers confronteren met de meest krankzinnige kosten. Iedereen is van god los en niet minder dat wrakke EU schip dat nooit te watergelaten had mogen worden omdat feitelijk iedereen tegen was. Met leugens, list en bedrog is het door de strot van de bevolking geduwd. En als je er nog niet achter bent, wel dan is alle hoop voor je verloren.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 16 oktober 2013 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1795 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(een spook zet je niet in het volle daglicht) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marine Le Pen en de creatie van een nieuw rechts anti-EU blok in het Europees parlement.
Telegraph - Marine Le Pen: EU will collapse like the Soviet Union 17 oktober 2013 - Marine Le Pen aims to set up radical, anti-Europe faction in the European parliament with help of Geert Wilders, the Dutch MP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1797 |
|
![]() Het was tot voor kort een grote schande in Frankrijk als je voor het FN koos. Mijn aangetrouwde familie is Frans, zijn landeigenaren oftewel grote boeren en bij een van de families in de Cantal spreken vader en dochter niet meer met elkaar omdat dochterlief op FN stemt.
Ik geloof dat die situatie nu wel verandert. Dat we van de linkse 'graaipolitiek' en het inherente zuip en vreet gedrag van de links-extremisten, af moeten , ja dat wordt zelfs de Fransen wel duidelijk. Geld weggeven aan de meest krankzinnige groepen, doelstellingen en parasiterende landen (zoals Gaza) ja daar gaat de aardappel het verkeerde keelgat in. En dat is de linkerd ten voeten uit. Zoalng het hem/haar maar niets kost. Alleen al door dit zijkgedrag heb ik helemaal niets met links. Links betekent tegenwoordi ook helemaal niets meer. PvdA = Partij van de afbraak, met de klemtoon op afbraak. In Nederland gaat deze partij van volksidioten volledig door het stof. Neem Peter Rehwinkel, de burgervader van de stad Groningen. Hij wil zijn baan er aan geven en vrijwilligerswerk gaan doen in Barcelona. Behalve dat hij dat wil doen op kosten van de belastingbetaler. Hij is zelf niet dapper genoeg om gemaakte plannen zelf te bekostigen. En zo lopen er op dit moment heel wat schandaaltjes binnen de linkse regionen waarvan de meeste de pers nog niet eens bereikt hebben. Dat Mw Le Pen van dit rattenvolk af wil mag wel duidelijk zijn. Maar dan wel te verstaan dat zij zelf met een goed en eerlijk economisch plan komt. En niet van de laagst betaalden blijven plukken zoals dat ook in NL nog steeds gebeurt.
![]() |
#1798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even herhalen :
Citaat:
Meer : ECFR.eu Wat bedoel ik met een endgame in dit geval? Eerst en vooral, ik beschik wel over een paar kristallen bollen, maar de toekomst kan ik daar heus niet mee voorspellen. In feite zijn er verschillende eindspelscenario's mogelijk, elk van deze scenario's zou men dan nog eens kunnen opdelen subcategorieën van verschillende resulterende situaties. Maar we zien in feite twee opties : - fiscale/politieke unie en verdere integratie met vergaand verlies van souvereiniteit van de deelstaten, een belangrijke uitholling van de rechten van de burgers van de EU welke ons meer dan waarschijnlijk nog dieper in de schuldenunie doet wegzakken... - een fragmentatie of opdeling van de EU is verschillende blokken met meer souvereiniteit voor de leden, minder centraal bestuur (vanuit) Brussel. Dit zou misschien wel eens een oplossing kunnen bieden en geniet mijn voorkeur. Op zich ben ik absoluut niet tegen een Europese Unie, maar wel tegen de huidige EU, waarvoor ik geen mooie toekomst weggelegd zie (verschillende scenario's, denk bvb. aan burgeropstand, crisis, burgerlijke ongehoorzaamheid, misschien wel een oorlog...). Wat het eindspel ons uiteindelijk zal brengen is nog lang niet duidelijk, maar laat ons hopen dat deze uiteindelijk in het voordeel van de burger moge spelen. Een centraal geplande 'sovjietstijl' superstaat die mbv. crisis na crisis in de strot wordt geramd lijkt me niet gewenst, het onding zou meer dan waarschijnliijk spoedig uit elkaar vallen met alle gevolgen vandien. Leest U ook nog even volgende indien het U interesseert: Chaotic End? Meer... “In the past, all crises in Europe have always been solved by more union, not less,” Yannick Naud, portfolio manager at Glendevon King Asset Management, told Markets Media. “Now there is quite weak leadership across Europe and people are much less in favor of the project. So to go from here into more cohesion is mighty difficult. It will have to be imposed by political leadership—I can’t see it coming.” Meer... Leest U ook DIT, DIT, DIT, DIT en DIT Wat dan ook, in de huidige vorm zal de EU niet overleven. Indien de pogingen tot hervormen, welke de EU meer overlevingskansen moeten bieden, de burger te sterk benadelen, dat zal de EU ook in dat geval gevaar blijven lopen. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 oktober 2013 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1799 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Voltian,
Er wordt al eens beweerd dat het verwezenlijken van de Euro als doelstelling heeft een nieuwe globale munt te introduceren. Crisis na crisis zouden ons naar het invoeren van deze globale SDR moeten leiden. Een zoveelste opmerkelijk eindspelscenario... Ivm. deze raadt ik U volgend document aan : aei.pitt.edu - "Revision of the SDR: an external consequence of Europe's monetary union." Uit het abstract genomen : The result I find suggest that although the overall exchange rate risk is small in the SDR(ecu), this risk is much more composed of the non-diversifiable "systematic" risk, than is the SDR. This leads me to recommend that a revision of the SDR to my SDR(ecu) would be an improvement over the existing arrangements. Second, the adoption of a coordinated effort among the G-3 (Dollar, Yen and ECU) monetary authorities, such as an exchange rate mechanism, would help manage the relative increase in "systematic" exchange risk. These recommendations would enhance the position of both the SDR and ECU as international reserve currencies. Van de ECU naar de EURO, de EURO als voorloper van de globale nieuwe munt, de SDR. Leest U ook : Zhou Xiaochuan’s idea can be interpreted as the plan to establish a global currency unit similar to ECU, and as ECU finally developed into the euro, the new SDR might also become the world’s new single currency. Meer... Nog interessant om weten : ... Meer... Laat het duidelijk zijn, zonder EURO geen nieuwe globale munteenheid. Dat is de uiteindelijke doelstelling van de huidige EU en dat vormt dan ook een mogelijk eindspel, kost wat kost... Wat beter dan een mooie wereldwijde crisis om deze nieuwe globale munt (SDR?) er door te drukken. You never let a serious crisis go to waste... weet U wel? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1800 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen betalen, het IMF wil 10% van alle spaartegoeden.
DWN - Die große Enteignung: Zehn Prozent „Schulden-Steuer“ auf alle Spar-Guthaben 17 oktober 2013 - Die große weltweite Enteignung wird konkret: Der Internationale Währungsfonds verlangt eine allgemeine „Schulden-Steuer“ in Höhe von 10 Prozent für jeden Haushalt in der Euro-Zone, der auch nur über geringe Ersparnisse verfügt. Das Geld soll für den Schulden-Dienst verwendet werden. Damit sollen die Forderungen der Banken befriedigt und das Schulden-System gerettet werden. Dieses Konzept habe sich bereits nach dem Ersten Weltkrieg in Europa bewährt. Der Vorstoß sollte jeden Sparer in höchste Alarm-Bereitschaft versetzen. |
![]() |
![]() |