Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2021, 14:10   #1781
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U volgt dus de theorie van het BLOK door te stellen dat mensen met een Belgische identiteitskaart en woonachtig zijn in vlaanderen nooit een Vlaming kunnen zijn ?
Zelfs mensen zonder Belgische identiteitskaart die in Vlaanderen leven kunnen Vlaming zijn. Vlaming-zijn hangt niet af van een vodje papier of een plastic kaartje maar van de wil om het te zijn. Niemand kan mij opleggen om mij Belg te voelen of om Belg te zijn. Ik ben Vlaming in mijn hart en niemand kan mij dat afnemen. Ik heb het al eens aangehaald: net zoals het kruis in Het Kruisken van de Vlaamse dichter Gezelle kan niemand mij mijn Vlaming-zijn afnemen en mij het Belg-zijn opdringen.
TIP voor de Belgisch-nationalisten: u hoeft enkel 'het kruiske' te vervangen door 'Vlaming-zijn '

Citaat:
'T KRUISKE
't Eerste dat mij moeder vragen
leerde, in lang verleden dagen, als ik hakkelde, ongeriefd*
nog van woorden, 't was, te gader*
bei mijn handjes doende: "Vader,
geef me een kruiske, als 't u belieft!"

'k Heb een kruiske dan gekregen,
menig keer, en wierd geslegen*
op mijn kake, zacht en zoet...
Ach, ge zijt mij, bei te gader,
afgestorven, moeder, vader,
't geen mij nu nog leedschap* doet!

Maar, dat kruiske, 't is geschreven
diep mij in de kop gebleven,
teken van mijn erfgebied:*
die de schedel mij aan scherven
sloege, en hiete* 't kruiske derven,
nog en hadde' hij 't kruiske niet!
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 8 augustus 2021 om 14:11.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 14:25   #1782
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zoals verwacht.
Wallonie kleurt niet zwart he.
Vind je het raar dat een separatist de autonomie van toekomstige buurlanden en hun kiezers respecteert?
In tegenstelling tot belgicisten dus...
Oud 10 augustus 2021, 19:39   #1783
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Met uw laatste zin in gedachten ben ik toch wel benieuwd of de PS van Di Rupo nog even hoog gaat scoren ginds bij de volgende verkiezing...

Zijn hoogmoedig "on n'est demandeur de rien" tegenover de Vlamingen zal hem ondertussen ook wel zuur opbreken.
Hij heeft één groot voordeel; hij is schaamtevrij.
Oud 10 augustus 2021, 21:41   #1784
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zijn hoogmoedig "on n'est demandeur de rien" tegenover de Vlamingen zal hem ondertussen ook wel zuur opbreken.
Als broer van een valsmunter is dit laatste een vereiste.
Oud 10 augustus 2021, 21:43   #1785
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die geldpers staat nu waarschijnlijk in de strik zijne kelder...

Daar durven ze toch niet komen zoeken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 11:29   #1786
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ze hebben daar "schoon volk" bij de PS, kijk maar eens de geschiedenis na.

De meeste kopstukken waren ooit bij duistere zaakjes betrokken.
Als je na die mega overstroming dan zo een "marionet" op bezoek krijgt om je moed in te spreken kan ik me voorstellen hoe dat aanvoelt .....
Oud 11 augustus 2021, 17:44   #1787
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Courage !
De klimaat wetenschappers van het NV klimaatpanel IPCC stellen dat voor Belgie & Nederland er in de (nabije) toekomst vaker droge zomers op ons afkomen.
Ook de Golfstroom & de Straalstroom geraken uit hun evenwicht. Duitse wetenschappers stellen dat de Golfstroom dreigt stil te vallen. Dat zou een kantelpunt zijn voor het klimaat op de ganse planeet.

+ Het klimaat is niet van 1 of 2 ministers maar van ons allemaal. Vooral onze (klein)kinderen krijgen te maken met de gevolgen van wat wij nu doen of niet doen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 augustus 2021 om 17:47.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 20:06   #1788
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Courage !
De klimaat wetenschappers van het NV klimaatpanel IPCC stellen dat voor Belgie & Nederland er in de (nabije) toekomst vaker droge zomers op ons afkomen.
Ook de Golfstroom & de Straalstroom geraken uit hun evenwicht. Duitse wetenschappers stellen dat de Golfstroom dreigt stil te vallen. Dat zou een kantelpunt zijn voor het klimaat op de ganse planeet.

+ Het klimaat is niet van 1 of 2 ministers maar van ons allemaal. Vooral onze (klein)kinderen krijgen te maken met de gevolgen van wat wij nu doen of niet doen.
Citaat:
[/quote]

Volledig akkoord maar het zijn ondertussen vijgen na Pasen.

We zijn met veel te veel op dat bolleke en we willen "allemaal" steeds meer alhoewel we weten dat dat bolleke niet meer mee kan.
En dan komt het, "de natuur blijft de baas" en regelt zijn zaakjes op zijn manier, "zonder" rekening te houden met de verwoestende mens.
Oud 11 augustus 2021, 21:58   #1789
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen is het glorieuze belgische leger aangekomen met veldkeukens en kan plots wel wat al 3 weken bezig had moeten zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 22:06   #1790
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Intussen is het glorieuze belgische leger aangekomen met veldkeukens en kan plots wel wat al 3 weken bezig had moeten zijn.
1200 mensen dagelijks bevoorraden....
Sorry, maar hoe regelen festivals zoals Tomorrowland dat dan?

Hoe deed het Belgische leger het dan op de grotere maneuvers ten dage van de dienstplichtigen? Is al die informatie vergeten? De materialen verdwenen?
Oud 12 augustus 2021, 07:13   #1791
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1200 mensen dagelijks bevoorraden....
Sorry, maar hoe regelen festivals zoals Tomorrowland dat dan?
Festivals regelen dat niet. Het zijn hele veel bedrijfjes die dat regelen

Citaat:

Hoe deed het Belgische leger het dan op de grotere maneuvers ten dage van de dienstplichtigen? Is al die informatie vergeten? De materialen verdwenen?
Een groot deel van dat materiaal is verkocht en de mensen verdwenen.

Maar de krijgsmacht heeft geen probleem om die mensen van maaltijden te voorzien, ze hebben dat de eerste 6 weken gedaan, 3 warme maaltijden per dag voor 5000 mensen.
Na 6 weken moesten ze het overlaten aan het rode kruis die er in 3 weken een ramp van maakte. Nu heeft de krijgsmacht terug de opdracht gekregen de voedselbedeling te organiseren en wat die nu doen, is de burgers en bedrijfjes die actief zijn, gewoon onder hun toezicht nemen.
De boel draait terug deftig.
En de krijgsmacht mag sinds maandag ook logistieke hulp aanbieden, waardoor ze eindelijk deftige opvang kunnen aanbieden aan de slachtoffers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 07:22   #1792
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Festivals regelen dat niet. Het zijn hele veel bedrijfjes die dat regelen.
En die bedrijfjes hebben nu zoveel werk dat wat staatsgeld niet welkom is?
Citaat:
Een groot deel van dat materiaal is verkocht en de mensen verdwenen.
Of vernietigd.
Citaat:
Maar de krijgsmacht heeft geen probleem om die mensen van maaltijden te voorzien, ze hebben dat de eerste 6 weken gedaan, 3 warme maaltijden per dag voor 5000 mensen.
Na 6 weken moesten ze het overlaten aan het rode kruis die er in 3 weken een ramp van maakte. Nu heeft de krijgsmacht terug de opdracht gekregen de voedselbedeling te organiseren en wat die nu doen, is de burgers en bedrijfjes die actief zijn, gewoon onder hun toezicht nemen.
De boel draait terug deftig.
Vraag u eerder af wie de opdracht ingetrokken had na 6 weken?
Citaat:
En de krijgsmacht mag sinds maandag ook logistieke hulp aanbieden, waardoor ze eindelijk deftige opvang kunnen aanbieden aan de slachtoffers.
En waarom niet vanaf moment 1? Moest een of andere ambtenaar nog een stempel zetten?
Oud 12 augustus 2021, 08:48   #1793
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of vernietigd.

En waarom niet vanaf moment 1? Moest een of andere ambtenaar nog een stempel zetten?
KAFKA !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 10:05   #1794
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of vernietigd.

Die bedrijfjes hebben inderdaad weinig werk, maar moeten gevraagd worden om in de rampgebieden te leveren.

De krijgsmacht was vanaf dag 1 aanwezig op vraag van binnenlandse zaken, maar die moesten na het uitvoeren van hun opdrachten en de opgegeven periode terug naar de kazerne.
De opdrachten werden overgenomen door het Waalse Rode Kruis, met ondersteuning van het Vlaamse Rode Kruis.
En de reden is de bepaling van bevoegdheid bij rampen.
Die bevoegdheid ligt namelijk bij de burgemeesters.
Daarna bij de provinciegouverneurs.
Dan bij de gewesten.
En de federale ministers kunnen en mogen pas actie ondernemen als die niveau's hun bevoegdheden overdragen of om bijstand van een federale instelling vragen.

Dus ja, er moest eerst nog een bestuurlijke politicus zijn stempel zetten om de krijgsmacht te mogen inzetten.

En daar het gaat over een provinciegrenzen overschreidende ramp, was het de Waalse gewestregering die de opvordering moest doen.

Di Rupo moest dus eerst zijn toelating geven om de krijgsmacht te mogen inzetten.
Dat geld trouwens ook voor Civile bescherming, brandweerkorpsen en andere hulpdiensten van buiten het Waalse gewest.
Oud 12 augustus 2021, 10:32   #1795
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Ondertussen gaat er elke dag een familie uit Kasterlee met ijs en aardbeien naar Trooz en Pépinster om de getroffenen een hart onder de riem te steken. Kleine bijdragen van gulle Vlamingen. Maar, amehoela, Vlamingen.....
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 12 augustus 2021, 10:52   #1796
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad heel mooi van de Vlamingen.
Vlaamse mensen die niet emmeren over transferten, maar in nood als Belg de andere Belgen, die toevallig een andere taal spreken, gaan helpen met inderdaad gulle kleine bijdragen (bovenop de door rechts zo bejammerde transferten)//

Solidariteit al hoeksteen van de maatschappij in de praktijk. Los van politiek gezwam en rechts transfertengejammer....België kan mooi zijn, zelfs in desastreuze overstromingstijden.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 11:07   #1797
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Vlaamse mensen die niet emmeren over transferten, maar in nood als Belg de andere Belgen, die toevallig een andere taal spreken, gaan helpen met inderdaad gulle kleine bijdragen (bovenop de door rechts zo bejammerde transferten)//

Solidariteit al hoeksteen van de maatschappij in de praktijk. Los van politiek gezwam en rechts transfertengejammer....België kan mooi zijn, zelfs in desastreuze overstromingstijden.
Solidariteit heeft wel grenzen en er zijn wel voorwaarden om te spreken van solidariteit

De solidariteit moet spontaan en gewild, niet opgelegd door de staat, zijn. Gedwongen 'solidariteit ' is geen solidariteit, maar georganiseerde diefstal.
Degene die solidariteit ontvangt, moet dankbaar zijn en er zijn best voor doen om zo snel mogelijk niet meer van de hulp van anderen afhankelijk te zijn.

De Belgische transfers zijn dus helemaal geen goed voorbeeld van solidariteit.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 12 augustus 2021 om 11:12.
Oud 12 augustus 2021, 11:08   #1798
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

België is een mooie en goed land om in te leven.

Het is enkel de politiek met zijn machtsgeile politici die niet deugd.

Eens de burgers door de verdeel en heers strategie van de politici kijken, dan zien ze een mooi land waarin men steeds klaar staat om elkaar te helpen.
Oud 12 augustus 2021, 11:10   #1799
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
België is een mooie en goed land om in te leven.

Het is enkel de politiek met zijn machtsgeile politici die niet deugd.

Eens de burgers door de verdeel en heers strategie van de politici kijken, dan zien ze een mooi land waarin men steeds klaar staat om elkaar te helpen.
Mooie poëzie, maar dat gaat Belgie niet in leven houden.
Oud 12 augustus 2021, 11:18   #1800
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mooie poëzie, maar dat gaat Belgie niet in leven houden.
Staatsdragende politici zoals De Wever, Beke, Rouseau, Lachaert, Almaci, Bouchez, Magnette en hun partijen zorgen ervoor dat België probleemloos blijft bestaan.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be