Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 15:16   #1801
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom zouden ze die tot de orde moeten roepen? Dan kunnen ze jou ook tot de orde roepen voor je extreme opkomst voor totale vrijheid.
Haha, de wereld op zijn kop! Met de middeleeuwse standpunten van Alexandra en co te aanvaarden in hun partij maakt het VB zich belachelijk én onmogelijk voor tienduizenden kiezers.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:17   #1802
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Haha, de wereld op zijn kop! Met de middeleeuwse standpunten van Alexandra en co te aanvaarden in hun partij maakt het VB zich belachelijk én onmogelijk voor tienduizenden kiezers.
Niemand die daar over valt.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:35   #1803
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door uw extreem progessief gedactengoed te aanvaarden zou het Vlaams Belang zich onmogelijk maken voor andere tienduizenden kiezers. Wat is eigenlijk uw probleem ? Stemt dan niet op het Vlaams Belang hé.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:40   #1804
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wanneer denkt ge nog eens een oproep te doen naar de nva, om samen te werken ??
Goed zot ja.
NVA bewijst haar nut om het Belgische systeem te destabiliseren ? Dat is haar primaire functie. Daarom heb ik ook in juni op NVA gestemd. Na 150 dagen hebben we nog geen regering. Doe zo voort zou ik zeggen

Oud 12 november 2010, 15:43   #1805
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Max, jouw onderschrift is om te gieren !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:45   #1806
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Volgens mij redeneren ze dat de meeste gematigden naar N-VA zijn overgelopen, en de rest dat bij de volgende verkiezingen zal doen.
Dus proberen ze het van alle radicalen te doen die ze in het verleden ook aangesproken hebben, maar vermits ze zich daar nu op concentreren valt dat veel meer op.
Het wordt een samenraapsel van allerlei kleine visvijvertjes waar ze nog in vissen :

* radicale joden
* anti-islam
* oerconservatieve katholieken
* neo-nazi's
* radicaal Vlaams-Nationalisten (nu splitsen)

probleem is dat die laatste categorie etisch zeer heterogeen is.
Uiteindelijk lijkt mij een partij die zo'n divers publiek wil plezieren weinig bestaansrecht te hebben.
Het is gewoon een zootje om dat allemaal te verenigen en daar nog een coherente boodschap op te plakken.
Radicale joden en neo-nazi's zijn wel moeilijk bijeen te houden

Oud 12 november 2010, 16:08   #1807
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Door uw extreem progessief gedactengoed te aanvaarden zou het Vlaams Belang zich onmogelijk maken voor andere tienduizenden kiezers. Wat is eigenlijk uw probleem ? Stemt dan niet op het Vlaams Belang hé.
Aangezien u dus denkt dat je aids krijgt omdat je een losbandig leven leidt en u homoseksualiteit als te bestrijden verdedigt kan ik enkel vaststellen dat ieder weldenkend mens, links of rechts, uw gedachtengoed meelijwekkend voorbijgestreefd en bekrompen acht.
Dat mag hoor, maar doe niet alsof uw ongelijk te maken heeft met " links zijn".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:29   #1808
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Max, jouw onderschrift is om te gieren !!
Enneh, over jouw onderschrift. Zou je die link naar dat liedje buiten het citaat kunnen zetten, want anders denken mensen nog dat ik daarheen heb gelinkt.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 november 2010 om 16:29.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:34   #1809
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Aangezien u dus denkt dat je aids krijgt omdat je een losbandig leven leidt en u homoseksualiteit als te bestrijden verdedigt kan ik enkel vaststellen dat ieder weldenkend mens, links of rechts, uw gedachtengoed meelijwekkend voorbijgestreefd en bekrompen acht.
Eh, over dat eerste. Het risicoom aids te krijgen verhoogt enorm met een losbandig leven. Gaëtan Dugas was één van de losbandige homo's die door veel seksueel contact het virus heeft verspreid.
Oud 12 november 2010, 16:34   #1810
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hangt ervan af wat je bedoelt met "homoseksualiteit als te bestrijden", en met "aids omwille van promiscu gedrag"...

Het is nogal logisch dat je besmet wordt met allerhande SOA's als je elke avond een bezoekje brengt aan de darkrooms. Dat lijkt me een vrij nuchtere vaststelling, en allerminst voorbijgestreefd.
Als iemand beweert dat homoseksualiteit abnormaal is en dat een homoseksueel koppel best geen kinderen opvoed, vind ik dat een vrij nuchtere, en allerminst voorbijgestreefde vaststelling. (Nu ja, opvoeding stelt vandaag de dag toch nog weinig voor.)
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:47   #1811
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Waarom zouden ze die tot de orde moeten roepen? Dan kunnen ze jou ook tot de orde roepen voor je extreme opkomst voor totale vrijheid.
Ik kom nergens extreem op voor totale vrijheid.

Maar geef misschien eens jouw voorbeeld van tot waar de kalotenkerk gelijk heeft om haar opinies op te dringen, via de wetgeving, aan andere mensen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:51   #1812
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Extreem progessief gedachtengoed? Ik heb niets met links of progressief te maken, ik heb het maar over één ding: menselijkheid, blijkbaar een verloren begrip voor jou en jouw soort.

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 16:52   #1813
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Extreem progessief gedachtengoed? Ik heb niets met links of progressief te maken [...]
Dat vind jij. Ik word extreem-rechts genoemd, terwijl ik ook een heel aantal redelijk linkse standpunten aanneem.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 12 november 2010 om 16:53.
Oud 12 november 2010, 16:56   #1814
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard Cyriel Verschaeve is mijn politieke en ideologisch voorbeeld. Een man die staat voor radicaal nationalisme gecombineerd met katholicisme.

Er is wel nog een verschil dat ikzelf wel conservatiever ben dat Verschaeve. Qua conservatisme ben ik voorstander van de lijn die de Iraanse president volgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wanneer denkt ge nog eens een oproep te doen naar de nva, om samen te werken ??
Goed zot ja.

Citaat:
NVA bewijst haar nut om het Belgische systeem te destabiliseren ? Dat is haar primaire functie. Daarom heb ik ook in juni op NVA gestemd. Na 150 dagen hebben we nog geen regering. Doe zo voort zou ik zeggen
De vraag was, nadat je stelt dat je je spiegelt op vlak van conservatisme, aan de president van Iran, wanneer je nog eens zou oproepen naar de nva toe, om samen te werken.

Op die vraag antwoord je niet.

(dat je enige realiteitszin aan de dag ligt, en strategisch inzicht, geeft me een dubbelzinnig gevoel; ik behoef geen steun van "vrienden" van de president van Iran)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:58   #1815
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Radicale joden en neo-nazi's zijn wel moeilijk bijeen te houden
U heeft het al door, nu nog het VB...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:58   #1816
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Als iemand beweert dat homoseksualiteit abnormaal is en dat een homoseksueel koppel best geen kinderen opvoed, vind ik dat een vrij nuchtere, en allerminst voorbijgestreefde vaststelling. (Nu ja, opvoeding stelt vandaag de dag toch nog weinig voor.)
"Een vrij nuchtere, en allerminst voorbijgestreefde vaststelling"? Het is een achterlijke, middeleeuwse, walgelijke, dégoutante, onmenselijke opvatting: ZUM KOTSEN!

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 17:01   #1817
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat vind jij. Ik word extreem-rechts genoemd, terwijl ik ook een heel aantal redelijk linkse standpunten aanneem.
Jij bent oer-extreem-rechts, dat is nog een trapje lager. Het enige waar jij misschien links in bent, is dat je links draagt

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 17:09   #1818
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
N-VA bedankt feestelijk voor de boodschap van iemand die zich identificeert met nazi-collaborateurs en zelfs hun misselijkmakende nazikop als avatar gebruikt. Ga naar professor Barabas en laat je terugflitsen naar nazi-Duitsland, d�*t is jouw Heimat. Het Vlaanderen dat jij graag zou hebben bestaat niet en zal gelukkig nooit bestaan.

Hot Marijke

Oud 12 november 2010, 17:10   #1819
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Maar laten we nog even stilstaan bij die quote van seniele Léo.
"Aids is dus een vorm van immanente gerechtigheid", of anders gezegd "boontje komt om zijn loontje".
Als hij daarop kritiek krijgt vergelijkt hij met het geweld aandoen van de natuur, milieuvervuiling bijv., die dan "wraak neemt" en voor ziekten zorgt.

Nu, als je die redenering eens goed onder de loep neemt, dan kun je het dus ook andersom bekijken.
Stel : je kind heeft astma, dokters onderzoeken het, en blijkt dat dit gevolg is van een massa fijn stof, wat uiteindelijk door algemene milieuverontreiniging veroorzaakt is.
Wat is dan de bemoedigende boodschap van Léonard connard ?
"Tja, die astma is een vorm van immanente gerechtigheid"...

Mocht jij een kind hebben die daar last van heeft, en die pipo staat voor u, dan zou hij wel wat anders toegeslingerd krijgen dan een roomtaart...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 12 november 2010 om 17:11.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:11   #1820
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht

Nu, als je die redenering eens goed onder de loep neemt, dan kun je het dus ook andersom bekijken.
Mislukt!
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be