Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2012, 16:48   #1801
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is jouw mening.
Want volgens de grondwet is het nog altijd toegelaten om je religie te uiten in het openbaar.
opnieuw binnen het gegeven kader
religie is ondergeschikt aan grondwet, gelijkheidsbeginselen, rechten vd mens, neutraliteit overheid, werkgever, ...
90% vd religieuze uitingen zijn per definitie verboden (brandstapels, stenigingen, kinderverkrachtingen, ...) omdat ze buiten het opgelegde kader vallen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:49   #1802
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ach daar is weer die theoretische wereldvreemdheid...

In de industrie & bouw is het eerder regel dan uitzonderind een dress code en dat kan ver gaan..zo verbood een tijd terug mijn baas het dragen van 'wulpse' kledij in de zomer omdat dat aanleiding was voor storende spielereien en schunnige opmerkingen...
Dan heb je het over :
"Het dragen van bepaalde kledij kan omwille van hygiënische of veiligheidsredenen voorgeschreven zijn in een cao die geldt voor de hele sector."

Citaat:
Kortom iedere (deftige) onderneming heeft een reglement dat toelaat van bepaalde kledijte kunnen weigeren of opleggen
Heb je daar een bron voor?
Volgens Hdp&Arista op basis van de door hen uitgevoerde enquête is jou "iedere (deftige) onderneming" amper 6% van de bedrijven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:49   #1803
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening.

Want volgens de grondwet is het nog altijd toegelaten om je religie te uiten in het openbaar.
Een winkel/werkplaats is alhoewel vrij toeganglijk voor iedereen geen openbare plaats!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:50   #1804
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ze kunnen zich dus aanpassen als ze willen gezien ze moeiteloos geld accepteren zonder ervoor te werken alhoewel hun religie dat verbiedt. Hun geprovoceer heeft dus alles met onwil te maken gezien ze hun religie �* la carte beleven naargelang het hen uitkomt. Met zo'n provocateurs hoeft de maatschappij geen rekening te houden. In tegendeel, er zou een terugkeerprogramma moeten komen, dergelijke sujetten zijn hier niet welkom.
Inderdaad!
Oud 7 maart 2012, 16:52   #1805
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening.

1.De werkvloer is niet openbaar.
2. We zijn nog maar net verlost van de RKK,niemand zit te wachten op de meest achterlijke en gewelddadige variant.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 16:55   #1806
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
opnieuw binnen het gegeven kader
religie is ondergeschikt aan grondwet, gelijkheidsbeginselen, rechten vd mens, neutraliteit overheid, werkgever, ...
90% vd religieuze uitingen zijn per definitie verboden (brandstapels, stenigingen, kinderverkrachtingen, ...) omdat ze buiten het opgelegde kader vallen.
Behalve een paar extreem-linkse bekeerde freaks heeft de meerderheid van de burgers lak aan religie.

Ik heb gisteren de commentaren (lezersbrieven) gelezen bij het krantenartikel van DS online. Het waren er 100den.
Meer dan 90% waren zeer negatief over de hoofddoek en de islam. Het is duidelijk dat de haarschaamvod ongewenst is in onze cultuur. De mensen zitten echt niet te wachten op dat soort importachterlijkheid.
De teneur was : nee, wij willen dat niet opgedrongen krijgen door het CGKR of andere heksenjagers. En we zullen het ons niet laten opdringen, hoe hysterisch de artisjokskes ook worden.

Laatst gewijzigd door Elbow : 7 maart 2012 om 16:59.
Oud 7 maart 2012, 17:01   #1807
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening.

volgens de grondwet is het ook niet toegelaten van iemand te discrimineren op basis van zijn politieke overtuiging...

Nooit gedacht dat de PVDA nog ging opkomen voor de gelovigen...

Zou die groene onbeschofterik Deleuze zich ook omdraaien aan de hemakassa als hij daar een volgeling ziet van een religie die weigert van vrouwen en holebi's te erkennen als gelijkwaardige mensen ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 maart 2012 om 17:06.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:02   #1808
Svetoslav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Denk dan maar rap iets anders.
Ik vraag niet om naar de pijpen te dansen van de islam, ik vraag om het gewoon te negeren. Het katholicisme is een zinkend schip zonder zijn overheidsprivileges, dus als wij gewoon zorgen dat de islam deze niet krijgt in ons land zijn wij relatief veilig.

Er kunnen nog altijd gestoorde radicalen ingevoerd worden die zich willen opblazen, maar zover zijn er meer mensen in België gestorven door binnenlandse gekken (De Gelder, Van Temse) dan door buitenlandse gekken.
Svetoslav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:14   #1809
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svetoslav Bekijk bericht
Ik vraag niet om naar de pijpen te dansen van de islam, ik vraag om het gewoon te negeren. Het katholicisme is een zinkend schip zonder zijn overheidsprivileges, dus als wij gewoon zorgen dat de islam deze niet krijgt in ons land zijn wij relatief veilig.

Er kunnen nog altijd gestoorde radicalen ingevoerd worden die zich willen opblazen, maar zover zijn er meer mensen in België gestorven door binnenlandse gekken (De Gelder, Van Temse) dan door buitenlandse gekken.
33-jarige Luikenaar richt bloedbad aan: 5 doden en 123 gewonden.
De identiteit van de dader is inmiddels bekend. Het gaat om de 33-jarige Nordine Amrani.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 maart 2012 om 17:15.
Oud 7 maart 2012, 17:14   #1810
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Van dat laatste ben ik lang niet zeker : tel al de slachtoffers op van gewelddadige roofovervallen door buitenlandse gekken. Ik kom aan meer.
Muzulmaanse criminelen en dieven vallen hun eigen volk nooit lastig, wel kaffers, want dat mag volgens hun religie.
Amrani, de killers van Kitty Van Nieuwenhuyse, ..........
Onze gevangenissen puilen uit van de vreemdelingen.
Oud 7 maart 2012, 17:16   #1811
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
volgens de grondwet is het ook niet toegelaten van iemand te discrimineren op basis van zijn politieke overtuiging...

Nooit gedacht dat de PVDA nog ging opkomen voor de gelovigen...

Zou die groene onbeschofterik Deleuze zich ook omdraaien aan de hemakassa als hij daar een volgeling ziet van een religie die weigert van vrouwen en holebi's te erkennen als gelijkwaardige mensen ?
De wet verbiedt ook homofobe gewelddaden. De islam schrijft ze voor.
En nu?

De wet verbiedt sexisme en segregatie. In de islam is dat een plicht.
En nu?

Laatst gewijzigd door Elbow : 7 maart 2012 om 17:18.
Oud 7 maart 2012, 17:29   #1812
Svetoslav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Van dat laatste ben ik lang niet zeker : tel al de slachtoffers op van gewelddadige roofovervallen door buitenlandse gekken. Ik kom aan meer.
Muzulmaanse criminelen en dieven vallen hun eigen volk nooit lastig, wel kaffers, want dat mag volgens hun religie.
Amrani, de killers van Kitty Van Nieuwenhuyse, ..........
Onze gevangenissen puilen uit van de vreemdelingen.
Ik wil je doodschieten, en de Kerstman laat het toe. Wie is er dan in fout? Ik of de Kerstman? Moet men hierdoor acties tegen de Kerstman ondernemen?

Religie uitroeien via wetten lukt niet, de communisten hebben het geprobeerd, en zoals men al kan raden zijn zij zo hard gefaald dat het niet schoon is.
Oud 7 maart 2012, 17:36   #1813
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook bvb Ikea zal verschillende code's hanteren op de werkvloer (alnaargelang het land vd vestiging) en dat zal zich uiten in verschillende gedrags- of kledijcodes.
In Ikea Belgie kan het personeel gewoon gehoofddoekt te werk gaan.

Ik zou geen IKEA weten waar dat niet kan eigenlijk.

Citaat:
lijkt me een andere discussie.
verschillende landen = verschillende mentaliteit, cultuur,normen en waarden.

Nee, het feit dat er een hoofddoeken probleem is in Belgie bij HEMA is heel relevant voor andere HEMA's (NL, FR).

Directeur Van Zetten heeft véél krediet in het bedrijf, maar het feit dat de Human Resources manager Belgie door hem de hand boven het hoofd werd gehouden en nu de HEMA nu als als bedrijf met een racistische filosofie te kijk wordt gezet, wordt hem zwaar aangerekend door de bazen van Lion Capital LLP.
Terecht want Lion verkoopt op ketens op de kracht van de merknaam. Als deze zaak blijft aanslepen wordt HEMA gewoon veel minder waard.
Zeker als de grote Nederlands-Marokkaanse websites gaan oproepen tot een boycot.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 17:37   #1814
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil je doodschieten, en de Kerstman laat het toe. Wie is er dan in fout? Ik of de Kerstman? Moet men hierdoor acties tegen de Kerstman ondernemen?

Religie uitroeien via wetten lukt niet, de communisten hebben het geprobeerd, en zoals men al kan raden zijn zij zo hard gefaald dat het niet schoon is.
De kertsman laat het niet toe, de kerstman heeft het ook nooit gedaan.

Mo daarentegen die had wel een parcours van moord, verkrachting, diefstal en geweld. Het wordt hoog tijd dat het Westen het lef krijgt om de bloeddorstige, racistische en vrouwhatende islam op zijn inhoud te keuren en duidelijk maakt dat 3 kwart van de haatspeeches (tegen kaffers en tegen vrouwen) hier niet kunnen.
Oud 7 maart 2012, 17:46   #1815
Svetoslav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De kertsman laat het niet toe, de kerstman heeft het ook nooit gedaan.

Mo daarentegen die had wel een parcours van moord, verkrachting, diefstal en geweld. Het wordt hoog tijd dat het Westen het lef krijgt om de bloeddorstige, racistische en vrouwhatende islam op zijn inhoud te keuren en duidelijk maakt dat 3 kwart van de hatespeech (tegen kaffers en tegen vrouwen) hier niet kunnen.
De Kerstman is een fictief karakter, net als Allah, en over een fictief karakter kan men alles verzinnen wat men wilt, ik zeg dus dat de Kerstman mij toelaat om te moorden, en dat Allah nu zich strontzat aan het drinken is in een gaybar.

Misdaden pakt men individueel aan. Als Mo hier schuldig aan is moet men Mo vervolgen, en niet Ali en moet men Fathima's doekske met rust laten. En hatespeech is bullshit, vrije meningsuiting geld voor alles.
Oud 7 maart 2012, 17:56   #1816
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De Kerstman is een fictief karakter, net als Allah, en over een fictief karakter kan men alles verzinnen wat men wilt, ik zeg dus dat de Kerstman mij toelaat om te moorden, en dat Allah nu zich strontzat aan het drinken is in een gaybar.

Misdaden pakt men individueel aan. Als Mo hier schuldig aan is moet men Mo vervolgen, en niet Ali en moet men Fathima's doekske met rust laten. En hatespeech is bullshit, vrije meningsuiting geld voor alles.
Voor ons is de kersman een fictief karakter, voor de muzel is Allah dat niet. Maak er eens een cartoon over en je zal weten hoe fictief dat spook voor hen is : je zal bloeden. Fatima's doekske, of liever laken (want over doekJES gaat het al lang niet meer) staat symbool voor die bloeddorstigheid, voor religieuze onverdraagzaamheid, voor haat tav andersdenkenden, voor verbod op vrije meningsuiting (enkel de woorden van haar spook telt, uw mening niet).
Oud 7 maart 2012, 18:02   #1817
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Voor ons is de kersman een fictief karakter, voor de muzel is Allah dat niet.
Als ik jouw posts lees kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat in ieder geval voor jou Allah bepaald geen fictief karakter is....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 18:06   #1818
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als ik jouw posts lees kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat in ieder geval voor jou Allah bepaald geen fictief karakter is....
Misschien verbeteren uw indrukken als je je lager onderwijs afgemaakt zult hebben. Ik duim voor je!
Oud 7 maart 2012, 18:12   #1819
Svetoslav
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor ons is de kersman een fictief karakter, voor de muzel is Allah dat niet. Maak er eens een cartoon over en je zal weten hoe fictief dat spook voor hen is : je zal bloeden. Fatima's doekske, of liever laken (want over doekJES gaat het al lang niet meer) staat symbool voor die bloeddorstigheid, voor religieuze onverdraagzaamheid, voor haat tav andersdenkenden, voor verbod op vrije meningsuiting (enkel de woorden van haar spook telt, uw mening niet).
En de gele hamer en sikkel op rode achtergrond staat symbool voor de ideologie, het regelrecht geloof dat 95 miljoen mensen vermoorde. En toch is er de PVDA in België. Waarom? Omdat men soms afschuwelijke ideeën moet toelaten om vrijheid voort te laten leven.
Oud 7 maart 2012, 18:12   #1820
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je het over :
"Het dragen van bepaalde kledij kan omwille van hygiënische of veiligheidsredenen voorgeschreven zijn in een cao die geldt voor de hele sector."

Heb je daar een bron voor?
Volgens Hdp&Arista op basis van de door hen uitgevoerde enquête is jou "iedere (deftige) onderneming" amper 6% van de bedrijven.
haal de prut uit uw ogen en leer eens lezen..die enquete gaat over een 'dress code'..de meeste (deftige) bedrijven kunnen alle kledijvoorschriften perfect regelen binnen de bestaande veiligheidsredenen, hygienische redenen of om bv. bikini's te weren binnen het orde en tucht kader...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be