![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1801 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ocharme die zijn vrouw....zijt met zoiets getrouwd!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U snapt het niet, daar u alles door elkaar gooit. Of meent u dat het kerkelijk huwelijk enige juridische consequenties naar Belgisch recht heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart zaken: de internationale afspraken over het overnemen van de wettelijkheid van een huwelijk stellen niet dat het in een land geldend familierecht moet worden toegepast in een ander land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1804 |
Minister-President
|
![]() Ik gooi niets door elkaar, ik ben alleen op en neer aan het springen van plezier omdat een pilarenbijter als uzelf NOOIT zijn slag zal thuishalen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij mag je "ja ik wil trouwen" gerust spelen met mekaar en zelfs met een pastoor in je living hoor, en nadien kan je dan zelfs met z'n allen nog de stoeltjesdans spelen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marokkaanse vrouwen die hier scheiden worden in Marokko nog steeds als gehuwd aanzien en kunnen dus niet hertrouwen (in tegenstelling tot manlief want die mag polygaam knutselen). Nederland heeft daar al serieuze problemen mee gehad. Je neemt versleten vrouw 1 mee naar Marokko, neemt haar paspoort af en huwt ginds opnieuw met jonge vrouw 2 die meemag naar huis. Geen enkel probleem ! Versleten vrouw 1 zit vast in marokko, kan niet hertrouwen want is getrouwd, en vrouwtje 2 mag mee. (dat is wat anders dan uw kerkelijk huwelijk hé janneman! )
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 december 2012 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1807 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het volgens de grondwet geldig voor alle religies, dus is er niet echt sprake van discriminatie. Laatst gewijzigd door JimmyB : 4 december 2012 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1808 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1809 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1810 |
Minister-President
|
![]() Is hij met zijn PA getrouwd?
![]() Personal attack? Ja, weet ik. Niet mooi maar wel gemeend.
![]() |
![]() |
![]() |
#1811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Marokaanse vrouw die hier scheidt, kan hier perfect een nieuw huwelijk aangaan, hoor...
![]() |
![]() |
#1812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al gaat het voor mij vooral om scheiding van Kerk en staat en vrijheid van godsdienst.
![]() |
![]() |
#1813 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1814 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandaag wil hij enkel kerkelijk huwen. Wat zal het volgende zijn? Enkel nog belastingen aan zijn kerk betalen? Hier is helemaal geen sprake van discriminatie, er is enkel sprake van een bende reigieuze dwingelands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1815 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag morgen "trouwen" voor een niet-religieuze instelling zonder daarom eerst een burgerlijk huwelijk aan te gaan. Dit gebeurt ook in bepaalde milileu's. Ik vraag mij trouwens af of art 21,2 ook van toepassing is op bij voorbeeld "vrijzinnige huwelijken", zoals in het kader van de morele dienstverlening.
![]() |
![]() |
#1816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1817 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
A. wat is trouwen? B. wat is een religieuze instelling? Indien vrijzinnigen zouden 'trouwen' in het kader van morele dienstverlening zijn zij daar ook aan gehouden. Bij mijn trouw was er inderdaad een moreel consulent aanwezig. Maar eerst zijn we getrouwd voor de wet. Dus de regels werden gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1818 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zouden wij als maatschappij moet buigen voor een hoop mensen die in een fictieve figuur geloven? En wat me vooral enorm stoort, is dat die religieuze freaks het lef hebben het woord 'discriminatie' in de mond te nemen terwijl zij van discrimineren een kunstvorm gemaakt hebben!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1819 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je zijt voor individuele vrijheid of je zijt het niet.
![]() |
![]() |
#1820 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is net wat ik niet wil, dat onze maatschappij buigt voor de religieuze dwingelands. Ik ben tegen georganiseerde religie.
|
![]() |
![]() |