Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2015, 17:03   #1801
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
goed goed dan: vraag dan aan de moslima met boerkini in het zwembad wat ze van homo's en joden vind en of ze haar idee wil uitdragen met de boerkini. Indien ze homo's tolereert of zegt dat ze niets wil uitdragen, dan is ze welkom met boerkini.
In de koran, staat geschreven, dat moslims mogen liegen tegen ongelovigen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 17:07   #1802
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Juist dat is het argument van veel moslims, ik respecteer wetten zolang ze niet in strijd zijn met mijn geloof. Kortom, ik voel me geen burger, deel dat niet met anderen, mijn identiteit is moslim en al het andere is ondergeschikt. Dat is in wezen een politieke vorm van islam, die de samenleving aanpast aan eigen geloof.
Binnen islam zijn geen individuele vrijheden, en al zeker niet voor vrouwen. De groep en het collectieve staat centraal.
Ze mogen zij zeggen wat zij willen, in de feiten zie ik iets anders. De meeste Moslims respecteren gewoon onze wetten, al zijn zij niet in overeenstemming met hun geloof.

En degenen die dat niet doen? Geen probleem, zij worden op dezelfde manier aangepakt als de anderen.

Citaat:
Daartegenover staat de open samenleving, erg kwetsbaar tegenover een levensovertuiging waar onderwerping centraal staat.
Dat zou kloppen indien onze maatschappij niet over een heel krachtig wapen zou beschikken, namelijk het strafrecht.

Citaat:
Een open samenleving is echter geen supermarkt, je kunt niet zeggen" de gezondheidszorg, uitkeringen, het hele systheem van sociale zekerheid wil ik wel, maar daarom ben ik nog geen burger, die ook de cultuur respecteert".
Ik respecteer onze "cultuur" ook niet... Waarom zou dat moeten?

Citaat:
Nochtans ligt die cultuur ook bij wet vast, maar daar verlaten moslims het pad, want dat strookt niet met eigen levensovertuiging waar je jezelf aan dient te onderwerpen.
Onze "cultuur", bij wet vastgelegd? Vanwaar haal jij dat?
Er zijn een paar normen en waarden die vastgelegd zijn, ja, maar heel veel is dat niet, hoor. Of het moet gaan over de bescherming van de historische monumenten?

Citaat:
Moeten wij daar ruimte voor maken? Niet meer dan we al doen. Dus nee, bourkini's vallen niet onder " individuele vrijheden" maar onder wat een gemeente bepaalt voor alle gebruikers van zwembaden, punt uit.
Neen., of toch zo niet geformuleerd.

Citaat:
Daarom is er een reglement die bepaalt wat je wel of niet mag dragen, denkt u nu echt dat moslims ( tenminste een gedeelte) die discussie voert, omdat ze vrouwen vrij willen laten in die keuze?

Moet iemand u nu echt nog uitleggen dat dagelijks blijkt, hoe over vrijheden voor vrouwen wordt gedacht door heel wat moslims?
Hun " tolerantie" tegenover vrouwen die echt dragen wat ze willen is denk ik toch wel gekend?
Kan mij eigenlijk weinig schelen. IK ben immers met jou aan het discussiëren, het gaat om mijn mening tegenover de jouwe, niet die van bepaalde Moslims.

Citaat:
Nee, de samenleving dient zich niet aan te passen aan een levensovertuiging die Allah boven de wet stelt, daar alert op zijn is het minste wat we kunnen doen.
Dat doet onze maatschappij dan ook niet. Zij past enkel haar eigen regels toe inzake individuele vrijheid.

Citaat:
We zijn burgers, ook moslims moeten zich daar eens bij neerleggen, tijd om daar eens niet rond de pot te draaien.
Inderdaad, Moslims zijn ook burgers.
Oud 12 oktober 2015, 17:16   #1803
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Maar over die boodschap uitdragen dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het beheersen van de geslachtsdrang van mannen: vervang "vrouwen" door "meisjes", "boerkini" door "bikini" en "mannen" door "volwassenen", en je gaat tot het punt komen dat meisjes geen bikini mogen dragen omdat pedofielen anders niet leren dat pedofielen verantwoordelijk zijn om zich het beheersen...
Opnieuw. Pedofiel zijn is een geaardheid. Dus dat is NIET te vergelijken. Die moslimmannen, die zich niet kunnen beheersen, dat is cultuur en bijgevolg is het aangeleerd gedrag. En de boerkini, draagt zijn steentje bij, in dat aangeleerd gedrag. Pedofielen, worden als pedofiel geboren. Ook hier is uw kennis zeer laag (zoals biologie en vrouwenpsychologie)
Bijgevolg, creëer jij een probleem met je naakte adolescenten/kinderen in het zwembad, zonder bikini. Want dat is wat jij wil.

En opnieuw en opnieuw. 'Niet-moslimmannen' leren zich beheersen, omdat de boodschap die hun gegeven wordt, is: 'mannen passen zich aan', terwijl dit bij de boerkini, de boodschap is 'vrouwen passen zich aan'. Het woord geslachtsdrang staat letterlijk in de koran. Hier wil je gewoon nooit op antwoorden en negeer je constant. Het bewijs is er. Want vrouwen kunnen gerust op een strand, of in de sauna zitten met naakte borsten, zonder lastig gevallen te worden. Ze kunnen ook gewoon over straat lopen, zonder lastig gevallen te worden, tenzij door overwegend moslimmannen (cfr femme de la rue)
Op een naaktstrand heb je vooral moslimjongeren die daar boel maken, want die komen daar dan geilen. Dat is cultuur en dus aangeleerd en niet geaardheid.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 12 oktober 2015, 17:23   #1804
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
die godsdienstige vrouwen verdedig ik, want ze kunnen boerkini dragen. De minder godsdienstigen verdedig ik, want ze kunnen bikini dragen. De kinderen verdedig ik, want die mogen van ons kiezen wat ze dragen.
Je verdedigt inderdaad godsdienstige vrouwen, door ze de kans te geven om hun godsdienst door te drukken. Maw je werkt gewoon mee aan het uitbouwen van islam en doet aan activisme. Het resultaat kan je bv in Turkije bewonderen. Die minder godsdienstige verdedig je niet, want als die er zijn in geslaagd om te zwemmen in badpak (bv in een rugschool), moeten die van hun man in boerkini gaan zwemmen, als de boerkini is toegelaten.

Die kinderen kunnen niks kiezen, je wil ze zelf verplichten om te gaan zwemmen met boerkini, waardoor de cirkel rond is natuurlijk. Want die boerkini-kinderen gaan hun kinderen opnieuw in boerkini laten zwemmen of apart laten zwemmen.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 12 oktober 2015 om 17:23.
Oud 12 oktober 2015, 18:01   #1805
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ze mogen zij zeggen wat zij willen, in de feiten zie ik iets anders. De meeste Moslims respecteren gewoon onze wetten, al zijn zij niet in overeenstemming met hun geloof.

En degenen die dat niet doen? Geen probleem, zij worden op dezelfde manier aangepakt als de anderen.

Dat zou kloppen indien onze maatschappij niet over een heel krachtig wapen zou beschikken, namelijk het strafrecht.

Ik respecteer onze "cultuur" ook niet... Waarom zou dat moeten?

Onze "cultuur", bij wet vastgelegd? Vanwaar haal jij dat?
Er zijn een paar normen en waarden die vastgelegd zijn, ja, maar heel veel is dat niet, hoor. Of het moet gaan over de bescherming van de historische monumenten?

Neen., of toch zo niet geformuleerd.

Kan mij eigenlijk weinig schelen. IK ben immers met jou aan het discussiëren, het gaat om mijn mening tegenover de jouwe, niet die van bepaalde Moslims.

Dat doet onze maatschappij dan ook niet. Zij past enkel haar eigen regels toe inzake individuele vrijheid.

Inderdaad, Moslims zijn ook burgers.
Nee, eigelijk respecteren heel wat moslims onze wetten niet, maar daar hebben we weinig grip op.
Bv, vrouwen hebben geen toestemming nodig van mannen om te werken, zich te verplaatsen, toch zijn er maar genoeg die niet mogen werken van hun man( zelfs niet indien hij een uitkering heeft) en er zijn maar genoeg moslima's die beperkt worden in hun vrijheid te gaan en staan waar ze willen. Wordt dit opgemerkt? Nee, die dames onderwerpen zich aan die zienswijze.

In realiteit beroepen moslims zich op hun geloof , wanneer hen dit uitkomt, je mag bijvoorbeeld geen geld krijgen wanneer je niet werkt, nooit een moslim gehoord die om die reden een uitkering teruggaf
Maar u heeft een punt, de gevangenissen bewijzen wel dat ze worden aangepakt, wanneer we wel weten dat ze over de schreef gaan.

U respecteert niet gelijkheid man en vrouw, holebirechten, scheiding kerk en staat en democratie als vorm van bestuur? Dat is cultuur hoor, niet enkel stoofvlees met friet!
Maar we schieten al op, moslims zijn burgers dus gelden reglementen in zwembaden ook voor hen en die laten geen bourkini toe, einde discussie dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 18:02   #1806
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Opnieuw. Pedofiel zijn is een geaardheid. Dus dat is NIET te vergelijken. Die moslimmannen, die zich niet kunnen beheersen, dat is cultuur en bijgevolg is het aangeleerd gedrag. En de boerkini, draagt zijn steentje bij, in dat aangeleerd gedrag. Pedofielen, worden als pedofiel geboren. Ook hier is uw kennis zeer laag (zoals biologie en vrouwenpsychologie)
Bijgevolg, creëer jij een probleem met je naakte adolescenten/kinderen in het zwembad, zonder bikini. Want dat is wat jij wil.

En opnieuw en opnieuw. 'Niet-moslimmannen' leren zich beheersen, omdat de boodschap die hun gegeven wordt, is: 'mannen passen zich aan', terwijl dit bij de boerkini, de boodschap is 'vrouwen passen zich aan'. Het woord geslachtsdrang staat letterlijk in de koran. Hier wil je gewoon nooit op antwoorden en negeer je constant. Het bewijs is er. Want vrouwen kunnen gerust op een strand, of in de sauna zitten met naakte borsten, zonder lastig gevallen te worden. Ze kunnen ook gewoon over straat lopen, zonder lastig gevallen te worden, tenzij door overwegend moslimmannen (cfr femme de la rue)
Op een naaktstrand heb je vooral moslimjongeren die daar boel maken, want die komen daar dan geilen. Dat is cultuur en dus aangeleerd en niet geaardheid.
U verdient een lintje omdat u de discussie met die persoon vol houdt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 18:15   #1807
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
die godsdienstige vrouwen verdedig ik, want ze kunnen boerkini dragen.
Waarom verdedig jij vrouwen die het patriarchaat in stand willen houden?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 19:44   #1808
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zucht
vervang mijn "hygiene" door "hygiene en vuiligheid", oeps, "hygiene en veiligheid", en je ziet dat mijn redenering nog steeds correct is.

het wil wel zeggen dat het onveiligheidsragument niet meer geldig is.

we vinden het voldoende veilig, zoals bij de naaldhakken

dan is het je niet te doen om de veiligheid, want waarom zou je het verbieden op de plaatsen in het zwembad waar boerkini's dan wel veilig zijn, ver weg van de filters? Je kunt het gebied gewoon afbakenen, zoals ze vaker doen in een zwembad.
Doctoraat in de fysica ? En jij bent niet gebuisd voor logica ?
Als de voorwaarde voor veiligheid niet is vervuld (wat hier, wegens losse kledij het geval is), is tegelijkertijd de voorwaarde voor veiligheid én hygiëne niet vervuld
Gebieden afbakenen omwille van godsdienstige gevoeligheden (want d�*t is namelijk wat jij hier vervolgens komt te vertellen) in een openbaar zwembad tijdens de reguliere openingsuren ? Neenee, je bent echt niet bezig met het propageren van een afbreken van onze lekenstaat en onze grondwet waar de scheiding tussen staat en godsdienst staat ingeschreven.....
Oud 12 oktober 2015, 21:05   #1809
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat dat mens zegt speelt geen rol (hij heeft niettemin gelijk) het is en blijft verboden omwille van redenen van VEILIGHEID.
dus het is verboden omwille van achterhaalde redenen?
Oud 12 oktober 2015, 21:09   #1810
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Doctoraat in de fysica ? En jij bent niet gebuisd voor logica ?
Als de voorwaarde voor veiligheid niet is vervuld (wat hier, wegens losse kledij het geval is), is tegelijkertijd de voorwaarde voor veiligheid én hygiëne niet vervuld
dat snap ik, maar als de voorwaarde voor veiligheid vervuld is (wat het geval is) en de voorwaarde voor hygiene vervuld is (wat het geval is), dan is de voorwaarde voor veiligheid en hygiene ook vervuld.

Citaat:
Gebieden afbakenen omwille van godsdienstige gevoeligheden (want d�*t is namelijk wat jij hier vervolgens komt te vertellen) in een openbaar zwembad tijdens de reguliere openingsuren ? Neenee, je bent echt niet bezig met het propageren van een afbreken van onze lekenstaat en onze grondwet waar de scheiding tussen staat en godsdienst staat ingeschreven.....
dat gebied wordt niet enkel afgebakend voor mensen met godsdienstige gevoeligheden hé. Het wordt afgebakend voor alle mensen die willen zwemmen met lossere kledij. Dus niet enkel voor religieuzen, maar ook voor atheisten.
Oud 12 oktober 2015, 21:11   #1811
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waarom verdedig jij vrouwen die het patriarchaat in stand willen houden?
ik verdedig de vrije keuze van vrouwen. We kunnen wel in gesprek gaan met hen over patriarchale dingen. Maar ik wil eerst en vooral dat ze kunnen gaan zwemmen zoals ze willen.
Oud 12 oktober 2015, 21:16   #1812
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slecht beleid: ondertussen kunnen de onderdrukte moslimvrouwen nog steeds niet gaan zwemmen en maak je het die meest kwetsbare partij nog eens extra moeilijk.
Er is geen enkele officiële of officieuze reglementering die moslimvrouwen tegenhoudt om te zwemmen.

Altijd welkom, mits rekening houdend met de regels die voor iedereen gelden. Geen voorkeursbehandeling uiteraard.

Simpeler en eerlijker kan het niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 21:21   #1813
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je verdedigt inderdaad godsdienstige vrouwen, door ze de kans te geven om hun godsdienst door te drukken.
hoezo doordrukken? Op zichzelf dan? Mag dat niet?

Citaat:
Maw je werkt gewoon mee aan het uitbouwen van islam en doet aan activisme. Het resultaat kan je bv in Turkije bewonderen. Die minder godsdienstige verdedig je niet, want als die er zijn in geslaagd om te zwemmen in badpak (bv in een rugschool), moeten die van hun man in boerkini gaan zwemmen, als de boerkini is toegelaten.
ze kunnen nog altijd zelf kiezen om met badpak te zwemmen. Maar ik snap uw punt wel: als roken verboden werd, dan hadden misschien meer mensen dat extra zetje om te stoppen. Maar uiteindelijk is dat een empirische kwestie dat we misschien best eens testen met die boerkini. Dus randomized controled trial: op sommige plaatsen het verbieden, op andere toelaten, en dan kijken hoe het gaat met de meest onderdrukte partij op die plaatsen. Daar valt iets voor te zeggen. En hetzelfde kunnen we dan doen met een bikiniverbod.

Citaat:
Die kinderen kunnen niks kiezen, je wil ze zelf verplichten om te gaan zwemmen met boerkini, waardoor de cirkel rond is natuurlijk. Want die boerkini-kinderen gaan hun kinderen opnieuw in boerkini laten zwemmen of apart laten zwemmen.
het beste wat je kunt doen is aan dat kind zelf vragen met wat ze wil zwemmen, en eventueel ervoor zorgen dat de ouders het niet weten wat ze kiest. En als de ouders het wel weten en kwaad worden op de keuze van het kind, dan politie aan hun deur.
Oud 12 oktober 2015, 21:25   #1814
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er is geen enkele officiële of officieuze reglementering die moslimvrouwen tegenhoudt om te zwemmen.
maar in de praktijk staat ze voor een conflict: haar culturele waarden zeggen haar om met boerkini te zwemmen, maar dat is verboden, dus staat ze voor een dilemma: haar culturele waarden loochenen en met een bikini zwemmen? Of iets illegaals doen en toch met boerkini gaan zwemmen? En door dat dilemma besluit ze thuis te blijven, terwijl ze wel graag had gezwommen...

Citaat:
Altijd welkom, mits rekening houdend met de regels die voor iedereen gelden. Geen voorkeursbehandeling uiteraard.
maar hier gaat het eerst over welke regels dat dan zijn. Natuurlijk moeten regels voor iedereen gelden. Als boerkini's voor vrouwen mogen, dan ook voor mannen. Als topless voor mannen mag, dan ook voor vrouwen. Geen voorkeursbehandelingen.
Oud 12 oktober 2015, 21:51   #1815
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Opnieuw. Pedofiel zijn is een geaardheid. Dus dat is NIET te vergelijken.
"volwassen man zijn" dan

Citaat:
Die moslimmannen, die zich niet kunnen beheersen, dat is cultuur en bijgevolg is het aangeleerd gedrag.
is daar iets van onderzoek naar gebeurd?

Citaat:
En de boerkini, draagt zijn steentje bij, in dat aangeleerd gedrag. Pedofielen, worden als pedofiel geboren.
ik had het gewoon over volwassen mannen.
Maar goed, stel dat uit psychologisch onderzoek blijkt dat pedofilie wel aangeleerd en behandelbaar enzo was geweest. Zou dat echt jouw standpunt over boerkini's beinvloeden? Dan zou je plots wel boerkini's toelaten? Indien, niet, dan is dit gedoe over pedofielen niet relevant.

Citaat:
nu zijn er toch wel behoorlijk wat culturen waar meisjes wel topless rondlopen en zwemmen enzo, zonder aanwijzingen dat daar meer pedofilie is.
Ik wil wat die meisjes willen. Als al die meisjes een bikini willen, dan wil ik dat ze allemaal een bikini dragen, dus dan wil ik geen naakte meisjes in het zwembad.

Citaat:
En opnieuw en opnieuw. 'Niet-moslimmannen' leren zich beheersen, omdat de boodschap die hun gegeven wordt, is: 'mannen passen zich aan', terwijl dit bij de boerkini, de boodschap is 'vrouwen passen zich aan'.
waarom begrijpen de niet-moslimmannen dat ze zich moeten aanpassen als ze bedekte vrouwenborsten zien, en kunnen de moslimmannen toch niet begrijpen dat ze zich moeten aanpassen als ze bedekte vrouwenarmen enzo zien?

Citaat:
Het woord geslachtsdrang staat letterlijk in de koran.
dus als er niet-moslimmannen zijn die geloven dat ze een geslachtsdrang hebben (en die zijn er), en ze zien allemaal bedekte vrouwenborsten (en zelfs meisjesborsten)...

Citaat:
Het bewijs is er. Want vrouwen kunnen gerust op een strand, of in de sauna zitten met naakte borsten, zonder lastig gevallen te worden.
waarom moeten ze in het zwembad dan toch nog extra stof dragen? Dat is ietsje minder hygienisch hoor. Je zou het dan eerder omgekeerd denken: in zee mag je sneller meer kleding aandoen om te zwemmen, want de zee is toch al vuil.

Citaat:
Ze kunnen ook gewoon over straat lopen, zonder lastig gevallen te worden,
met blote borsten op straat lopen zonder lastig gevallen te worden (door niet-moslims)? Ja, er kunnen plaatsen zijn waar dat mogelijk is, en plaatsen waar dat niet het geval is. Dus op sommige van die plaatsen gaan we boerkini's toelaten en op de andere niet?

Citaat:
dan kunnen we die moslimjongeren verplichten om te gaan zwemmen tussen meisjes met badpakken of bikini's. ze worden toch al verplicht om te gaan zwemmen op school. Dan zien ze hetzelfde als onze niet-moslimjongens en dan wordt hen net zoals niet-moslimjongens al dat gedoe van wie zich moet aanpassen en het geilen op nudisten afgeleerd
Oud 12 oktober 2015, 21:54   #1816
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar in de praktijk staat ze voor een conflict: haar culturele waarden zeggen haar om met boerkini te zwemmen, maar dat is verboden, dus staat ze voor een dilemma: haar culturele waarden loochenen en met een bikini zwemmen? Of iets illegaals doen en toch met boerkini gaan zwemmen? En door dat dilemma besluit ze thuis te blijven, terwijl ze wel graag had gezwommen...
Dat is haar eigen probleem. Zwembaden zijn er niet om huiselijke problemen op te lossen of om in te gaan op religieuze eisen.

Citaat:
maar hier gaat het eerst over welke regels dat dan zijn. Natuurlijk moeten regels voor iedereen gelden. Als boerkini's voor vrouwen mogen, dan ook voor mannen. Als topless voor mannen mag, dan ook voor vrouwen. Geen voorkeursbehandelingen.
Non-argument.

Je probeert dat altijd in de discussie te wringen maar er bestaat geen enkel maatschappelijk draagvlak voor het topless zijn van vrouwen. En er bestaat eveneens géén vraag vanuit de vrouwelijke hoek hiervoor, dus je kunt ophouden dit op tafel te gooien, want het topless zijn is in deze discussie irrelevant, niet vergelijkbaar en er is geen vraag naar.
Oud 12 oktober 2015, 21:59   #1817
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de koran, staat geschreven, dat moslims mogen liegen tegen ongelovigen.
komaan, toon eens een beetje goodwill tegenover die moslimvrouwen... "Oh, ze zeggen wel dat ze geen kwaad willen doen, maar ze kunnen liegen! zie je wel, ze zijn echt niet te vertrouwen, ze voeren iets in hun schild!"
Ik ken een aantal moslimvrouwen, denk niet dat die zijn zoals hitlergroetende neonazi skinheads.
Oud 12 oktober 2015, 22:08   #1818
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is haar eigen probleem. Zwembaden zijn er niet om huiselijke problemen op te lossen of om in te gaan op religieuze eisen.
dat vind ik dus niet kunnen: zeggen op te komen voor de meest onderdrukte partij, die moslimvrouw, het haar extra moeilijk maken zodat ze een klacht tegen jouw beslissing indient, daar niet naar luisteren, een probleem voor haar creëren en dan zeggen "dat is haar probleem". venijnig hoor. En dan nog durven zeggen dat je voor haar opkomt. Grrrr.

Citaat:
Je probeert dat altijd in de discussie te wringen maar er bestaat geen enkel maatschappelijk draagvlak voor het topless zijn van vrouwen.
dat is irrelevant: er bestaat ook geen maatschappelijk draagvlak bij moslims (mannen en vrouwen) om zonder boerkini te zwemmen.
En stel dat er wel een draagvlak was voor dat topless zwemmen, zou dat jouw standpunt over boerkini's veranderen? Dan zou je plots wel boerkini's toelaten? Indien niet, dan is dit irrelevant.

Citaat:
En er bestaat eveneens géén vraag vanuit de vrouwelijke hoek hiervoor
er zijn toch wel wat vrouwelijke feministes die wel vragen naar topless zwemmen. Denk je dat vrouwen nog nooit een klacht hebben ingediend om topless te mogen zwemmen?
Oud 12 oktober 2015, 22:28   #1819
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
nu zijn er toch wel behoorlijk wat culturen waar meisjes wel topless rondlopen en zwemmen enzo, zonder aanwijzingen dat daar meer pedofilie is.
bron?

Citaat:
waarom begrijpen de niet-moslimmannen dat ze zich moeten aanpassen als ze bedekte vrouwenborsten zien, en kunnen de moslimmannen toch niet begrijpen dat ze zich moeten aanpassen als ze bedekte vrouwenarmen enzo zien?
Voor de 100ste keer, dit staat in de koran, wordt verteld door imans, maw maakt deel uit van de opvoeding binnen islam:

https://comments.wordpress.com/2006/...mas-zwemmen-2/

Die geloven in Allah.

Citaat:
waarom moeten ze in het zwembad dan toch nog extra stof dragen? Dat is ietsje minder hygienisch hoor. Je zou het dan eerder omgekeerd denken:
Omdat een zwembad, dient om te zwemmen, niet meer of niet minder. Niet om naakt te tonen aan pedofielen bv. De zee dient om te zwemmen en om te zonnen. Sommige vrouwen willen in de zon liggen met hun blote borsten en Westerse vrouwen kunnen dit kiezen, als ze het willen. Ze zijn zeer vrijgevochten. Wat is de meerwaarde hiervan in een zwembad? In het zwembad, is dit niet opportuun. Het heeft daar totaal geen nut. Dus is er geen vraag. Enkel jij, ziet hiervan, om foute redenen, het nut van in. Maar je bent daar helemaal alleen in.

Citaat:
in zee mag je sneller meer kleding aandoen om te zwemmen, want de zee is toch al vuil.
Ja, en die extra wasbeurten, van die vuile kleren, zijn pure fun. En je hebt ook heel veel mogelijkheden om te douchen aan zee. Ik begin te twijfelen aan jou, maar denk je nu echt dat vrouwen het dragen van een monokini, gaan laten bepalen, doordat de zee al of niet vuiler is?

Citaat:
met blote borsten op straat lopen
Ja dat mag overal, spijtig, dat de zomer voorbij is, nu al die blote borsten op straat verdwenen zijn

Citaat:
dan kunnen we die moslimjongeren verplichten om te gaan zwemmen tussen meisjes met badpakken of bikini's. ze worden toch al verplicht om te gaan zwemmen op school. Dan zien ze hetzelfde als onze niet-moslimjongens en dan wordt hen net zoals niet-moslimjongens al dat gedoe van wie zich moet aanpassen en het geilen op nudisten afgeleerd
U bent echt wel wereldvreemd he. Die moslimjongens, doen niets anders op die stranden, dan rond te lopen tussen meisjes/vrouwen met badpakken, bikini's en monokini.
Oud 12 oktober 2015, 22:32   #1820
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat vind ik dus niet kunnen: zeggen op te komen voor de meest onderdrukte partij, die moslimvrouw, het haar extra moeilijk maken zodat ze een klacht tegen jouw beslissing indient, daar niet naar luisteren, een probleem voor haar creëren en dan zeggen "dat is haar probleem". venijnig hoor. En dan nog durven zeggen dat je voor haar opkomt.
De moslimvrouw die omwille van een religieus waanbeeld een voorkeursbehandeling wenst verdient mijn steun niet. Je kunt enkel mensen helpen als ze effectief geholpen willen worden.

Het is veel beter een symbool van onderdrukking te verbieden dan - zoals jij voorstelt - het oogluikend toe te staan.

Citaat:
Grrrr.
Grrrrt er maar op los. Je argumenten worden er echter niet beter van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be