Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2008, 22:37   #18621
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk hoop ik dat ik ongelijk heb, een periode van harmonie is meer dan welkom.

Maar 2012 zal komen, het zal weer een jaar vol rampspoed, oorlog, prijsstijgingen, vervuiling en politiek gesjoemel zijn, en na 2012 zal 2013 komen, en na 2013 komt 2014, en er zal uiteindelijk niets veranderd zijn, zeker niet ten goede.

Maar laat ons hopen dat ik me lelijk vergis.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:38   #18622
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Ook al besef ik ter dege dat degene die er werkelijk in gelooft, elk tegenbewijs van tafel schuift. Kwestie van zijn wereldbeeld te willen behouden.

Triest maar ja.
Ik denk dat een gezond verstandelijk persoon zijn wereldbeeld altijd mee verandert en dat om het feit dat alles aan verandering onderhevig is constant hier buiten.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:40   #18623
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk hoop ik dat ik ongelijk heb, een periode van harmonie is meer dan welkom.

Maar 2012 zal komen, het zal weer een jaar vol rampspoed, oorlog, prijsstijgingen, vervuiling en politiek gesjoemel zijn, en na 2012 zal 2013 komen, en na 2013 komt 2014, en er zal uiteindelijk niets veranderd zijn, zeker niet ten goede.

Ik hoop samen met U.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:47   #18624
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
U vind deze materie echt niet alleen terug op dit forum hoor.
De maya's , de indianen , zelf grottekeningen dragen deze materie (of wat er rond) voort. Het gaat heel ve terug daarom het antwoord "zoek eens wat op".
Ehm neen, de bewijslast - of het zorgen voor achtergrondinformatie - ligt bij jou.

Iets beweren en dan afkomen in de trant van : zoek het nu zelf maar op, is geen manier van debatteren.

De voorspellingen van de Maya's inzake 2012 ken ik trouwens. Dat van de indianen en vooral van de grottekeningen ken ik niet, en het zou mij ten zeerste verbazen indien daar iets correct van zou zijn.

De Maya's hadden wel een bijzonder straffe kalender, maar er is een wereld van verschil tussen een goede kalender en een voorspellende kalender.

Ze hadden beter de komst van de Spanjaarden voorspeld, in plaats van mysterieus te doen over het jaar 2012.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 22:51   #18625
kamiel spieces
Minister

Standaard

Over 21-12-2012 is idd al veel gezegd geweest! Er zijn er die beweren dat de wereld gaat vergaan en er zijn er die beweren dat de wereld er gaat op vooruit gaan. 1001 theorieën en verhalen van charlatans, maar tussen al dat kaf zit ook koren vergeet dat niet.

De geschiedenis heraalt zich hier ook weer eens.

Maar dat er iets aan't bewegen is dat is duidelijk!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 mei 2008 om 22:54.
Oud 31 mei 2008, 22:57   #18626
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Ik hoop samen met U.
Laten we samen bidden!

Onze here die in de hemelen zijt uw ....

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 31 mei 2008 om 22:58.
Oud 31 mei 2008, 23:01   #18627
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Meerdere oude beschavingen geven deze tijd als verandering aan.
Ik heb er al verschillende gelezen. Mss kan pindar hier in helpen.
Laten we nu met zijn allen gewoon wachten wat 2012 ons gaat brengen en als de boel dan nog gewoon blijft doordraaien zoals nu dan weten we dat we allemaal genaaid zijn geweest!
Oud 31 mei 2008, 23:26   #18628
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Laten we nu met zijn allen gewoon wachten wat 2012 ons gaat brengen en als de boel dan nog gewoon blijft doordraaien zoals nu dan weten we dat we allemaal genaaid zijn geweest!
Als we 2012 niet goed uitkomen zijn we idd genaaid geweest...
Maar dat is dan mijn richting van dit alles ,ieder zijn vrijheid van denken hé
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 23:57   #18629
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Maya's...

Ik heb genoeg Maya tempels bezocht voor 5 levens samen...
2 keer ben ik in Mexico, Guatemala & Belize rondgetrokken.
Van nu druk bezochte Maya ruïnes als Tulum, Tikal & Chichen Itza
tot steden diep in de Petèn-jungle waar je nog potscherven van de grond kan oprapen...

Trouwens ook de graftombe van Pascal in Palenque bezocht
- waarvan "believers" claimen dat het een "astronaut" afbeeld

Als je een beetje symboliek van de Maya's leert herkennen,
WEET je instinctief wat de graffresco eigenlijk betekend.

2012 is ook zoiets...
Ze hadden twee kalenders. Een korte tijdstelling & een lange.
2012 is in hun tijdsrekening een nieuw kalenderjaar - lange telling

"The millenium bug" voor Maya's dus
...een hoop hysterie om het volk geld te kunnen afzetten.
Oud 1 juni 2008, 06:57   #18630
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

En in 2012, 2013 en 2014 zullen ook David Icke en consoorten zich blijven verrijken op de rug van een dankbaar groepje believers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 07:41   #18631
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

2012 is het jaar waarin het maya dna op zal houden te bestaan.
Verder is veel 2012 info, volgens mij , desinfo.

Het gaat waarschijnlijk langer duren, tenzij we zo snel mogelijk massaal wakker worden.

Het gevaar zit er in dat we gaan wachten tot 2012 , omdat er dan zogenaamd iets zou gebeuren. Sommige denken dat de Messias *terugkomt,( btw lachen als je weet waar het woord vandaan komt) of dat ruimtebroeders ons gaan redden etc etc.

Volgens mij allemaal manieren om je macht weg te geven en te stoppen met het handelen in het nu.

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 07:44   #18632
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Ook al besef ik ter dege dat degene die er werkelijk in gelooft, elk tegenbewijs van tafel schuift. Kwestie van zijn wereldbeeld te willen behouden.

Triest maar ja.
Je ziet hopelijk in dat je hiet hier over wetenschapen hebt? (nee, geen schrijffout )
Kijk eens goed rond op politics. als je alternative info heb, worden ze gek.
Die lui zijn zo gesloten als een oester (by Design)

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 1 juni 2008 om 07:52.
Oud 1 juni 2008, 07:45   #18633
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
How Obama used technicalities to stop opponents

Definitely a man to trust
video

Pin d"Ar
Oud 1 juni 2008, 07:47   #18634
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
How the oil crisis has hit the world

'British pensioners who cannot afford to heat their homes. European hauliers and fishermen whose livelihoods are under threat. Palestinians forced to fill up their cars with olive oil. Americans asked to go down to a four-day week. All around the world, in a multitude of ways, the soaring price of oil is hurting rich and poor alike.'
by design!

http://www.independent.co.uk/environ...ld-837477.html

Pin d"Ar
Oud 1 juni 2008, 07:51   #18635
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Download A Book Get Arrested, Call For Terror Attacks - No Problem!

University employee jailed for researching Al-Qaeda, while Gingrich and others left alone for encouraging dead Americans

University employee downloads a document from the Internet about Al-Qaeda for a colleague in the politics department as part of the University's required reading list, meanwhile, a former Speaker of the House publicly laments the fact that more Americans have not been killed in terrorist attacks. Who gets arrested under terrorism legislation? The University employee of course!

Welcome to the up is down, down is up twilight zone of the post-9/11 world!
http://www.prisonplanet.com/articles...t_arrested.htm

Pin d"Ar
Oud 1 juni 2008, 07:55   #18636
Pindar
Banneling

Standaard

Ik ben aan het spitten in de Bilderburg groep(Daniel Estulin, the true story of the Bilderberg group) en, het verbaaste me niet echt, maar
ook Bill Gates en zijn vrouw zijn Bilderburg participanten.

log in!

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 1 juni 2008 om 07:58.
Oud 1 juni 2008, 08:02   #18637
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
De beste slaven van Bilderberg

Daniel Estulin verwacht nieuwe oorlogen als straks de olievoorraad op is

Titel: ”De ware geschiedenis van de Bilderbergconferentie”
Auteur: Daniel Estulin
Uitgeverij: Kosmos-Z&K, Utrecht, 2007
ISBN 978 90 215 8266 5
Pagina’s: 285
Prijs: € 17,95.
Daniel Estulins grootvader adviseerde hem zich te verdiepen in de Bilderberggroep. De KGB-officier dacht dat deze organisatie de wereldregering naar zich toe kon trekken. In zijn pogingen de stelling van zijn grootvader te ontkrachten, stuitte Estulin op de macht van het geheime genootschap. In ”De ware geschiedenis van de Bilderbergconferentie” doet hij uit de doeken waar de club volgens hem voor staat.

Door Evert van Vlastuin

Daniel Estulin had op zijn dertigste verjaardag in juni 1996 een afspraak in zijn woonplaats Toronto. Vlak voor een zitting van de Bilderbergconferentie wilde een bron hem zien.

Estulin zag zijn man naderen boven in de 260 meter hoge Trust Tower. Onder zijn arm een opgerold tijdschrift, aan zijn handen leren handschoenen.

Uit het magazine kwam het handgeschreven verslag van de vorige dag. Het hart van de onderzoeksjournalist bonsde. Hij had nu goud in handen.

Samen gingen ze naar de lift. Het belletje klonk en Estulin stapte naar voren. „Pas op!” schreeuwde de bron, en hij trok de journalist stevig naar achteren. Voor Estulin was een huiveringwekkende diepte. De vloer was uit de lift gehaald.

Estulin had op de drempel van de dood gestaan. Er was wel een reden voor. Samen met enkele vrienden had hij voor het eerst publiciteit gegeven aan de Bilderbergconferentie in de stad. En openbaarheid was de doodsvijand van het genootschap.

De ”Bilderbergers” hadden in Toronto besloten tot oorlog, ditmaal over Kosovo. Een Aziatische crisis zou de Europese en Amerikaanse economieën anders meesleuren. Een oorlog moest nieuwe omzet creëren voor internationale ondernemingen.

Privaat
Op de balie van Hotel Bilderberg in Oosterbeek -de plek waar het genootschap werd geboren- prijkt het boek van de in Rusland geboren schrijver. Momenteel woont Estulin in Madrid. Van de Spaanse editie van het boek zijn naar zijn zeggen al 140.000 exemplaren verkocht. Meer dan twintig vertalingen staan op stapel, vertelt hij in het Veluwse hotel.

De schrijver is gekleed in een zwart kostuum, het witte overhemd open. Zijn zwarte, krullende haar is strak naar achteren gekamd, waar een elastiek het bij elkaar houdt.

„De Bilderberggroep is een club voor de machtigste mensen ter wereld”, legt hij uit. „Elk jaar houdt de groep van ongeveer 120 mensen een conferentie van een paar dagen. Omdat het geheim is, kan iedereen vrijuit zijn mening geven.”

Wie behoren ertoe?

„Premiers en presidenten van NAVO-landen. Verder natuurlijk industriëlen en bankiers uit Amerika en Europa. Vergeet niet de leden van de Europese Commissie.

Ten slotte de media, zoals The New York Times, Reuters en Le Monde. De eigenaren van deze media hebben gezworen dat over de conferentie wordt gezwegen.

De vaste kern van bezoekers bestaat uit zo’n vijftig mensen. Daartoe behoren David Rockefeller, Henry Kissinger en niet te vergeten koningin Beatrix. Het was ook haar vader, prins Bernhard, die in 1954 de eerste bijeenkomst belegde op de plek waar wij nu zitten.”

Wat wil de beweging?

„Een nieuwe wereldorde. Het uitgangspunt is een gezamenlijk wereldbestuur onder een aristocratie uit Europa en Amerika.

Iemand heeft de nieuwe wereldorde eens voorgesteld als een grote koloniale firma, die orders geeft aan regeringen. We zien dat al gebeuren in handelsblokken als de Europese Unie, Nafta in Noord-Amerika en Asean in Azië. Alle leden van Bilderberg zijn ervan overtuigd dat regeringen hun macht moeten overdragen aan de Verenigde Naties.”

Gezien de huidige spanning tussen de Verenigde Staten en de Verenigde Naties, lijkt overdracht van soevereiniteit verder weg dan ooit.

„President Clinton was voor een wereldregering. Hij was de eerste die het commando over Amerikaanse vredesmilitairen aan de VN delegeerde.

President Bush is inderdaad anders, alhoewel ook hij lid is van Bilderberg. Zijn opstelling heeft te maken met de komende oliecrisis. Over veertig jaar is alle olie op. Daarom volgen op de oorlogen in Afghanistan en Irak nog veldslagen met Iran, Syrië, Saudi-Arabië en zelfs Frankrijk.”

Een andere doelstelling is de samenwerking tussen Amerika en Europa. Momenteel zien we juist een groeiende kloof, met een handelsoorlog en politieke conflicten.

„Inderdaad. De discussie over Irak doorbrak voor het eerst de consensus. De Franse minister van Buitenlandse Zaken (en huidige premier, EvV) Dominique de Villepin noemde Bush tegenover Kissinger „compleet idioot.” Het schijnt dat sommigen zelfs op de vuist zijn gegaan.”

Genocide
Estulin toont het verslag van de Bilderbergconferentie in mei 1973. Op alle pagina’s staat: ”Personal and strictly confidential”. Zijn vinger wijst op een passage. „Hier spreekt men over de overbevolking. In het jaar 2000 moet de wereldbevolking met 3 miljard zijn gekrompen. Men is heus niet te goed voor genocide.”

Maar dit is niet gebeurd.

„Nog niet, nee. Men doet dat soort dingen ook niet openlijk. De ene helft sterft van de honger. En als er straks geen olie meer is, sterf je in Scandinavië en Nederland straks door de kou”, voorspelt hij, terwijl hij naar buiten wijst, waar de sneeuw de Bilderbergbossen bedekt.

Het centrale motief van Bilderberg is ”beheersing”, door het creëren van de massamens. Mede door de digitalisering lijkt het individualisme echter de toekomst te hebben.

„Internet is zonder meer een bevrijdende macht. Maar tegelijk zijn we slaven. We worden 24 uur per dag in de gaten gehouden”, zegt Estulin.

Hij pakt zijn mobieltje. „Zelfs als deze uitstaat, kunnen ze je ermee volgen. In Londen word je elke dag 300 keer gesignaleerd door een bewakingscamera.

Contant geld zal verdwijnen. Straks kunnen we alleen nog betalen met een ingeplante chip. Media als MTV zorgen ervoor dat zo’n chip in de mode komt. Als iedereen die chip heeft, kan men ons geld met één druk op de knop laten verdwijnen. Mensen zoals ik die zich tegen het systeem keren, hebben dan niets meer te eten.”

Welke regering schiet iets op met pakhuizen vol video’s en telefoontaps? Na de WTC-aanvallen op 11 september 2001 bleek dat de inlichtingendienst vooraf wel aanwijzingen had gehad, maar dat de menselijke capaciteit ontbrak de gegevens te analyseren.

De schrijver lacht schamper. „De Amerikaanse regering was zelf medesamenzweerder. Toen Bush en Cheney in mei 2001 doorkregen dat het economisch weer fout ging, besloten ze definitief de controle over de oliebronnen te verwerven. Om invallen in Afghanistan en Irak te rechtvaardigen moest dan maar een deel van de mensheid worden opgeofferd. Via de media vertelt de Amerikaanse regering dat de aanslag is beraamd door een man in een lang kleed op een paar slippers en met een kalasjnikov.”

Slaven
De Bilderbergers spreken ook over één wereldreligie. Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

„De meeste leden geloven niet in God. Maar ze weten dat de massa een uitlaatklep nodig heeft voor zijn angsten. Daarvoor zoekt men een kerk die beheersbaar is.

Op de inhoud van die religie heeft Bilderberg zich volgens mij nog niet beraden. Het zal wel uitlopen op een mix van allerlei godsdiensten en culturen. Als het maar een passieve beweging is die zich aanpast aan de bestaande orde.”

Waarom heeft u dit boek geschreven?

„Ik heb een obsessie met vrijheid. Mijn vader zat gevangen in de Sovjet-Unie omdat hij vocht voor de vrijheid van het woord. Na drie jaar werden zijn beulen moe van het martelen. Ik wil nu andere mensen bewust maken van het juk van de slavernij. De beste slaven denken immers dat ze vrij zijn.”
http://www.deepjournal.com/p/2/a/nl/461.html

Pin d"Ar
Oud 1 juni 2008, 08:55   #18638
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
2012 is het jaar waarin het maya dna op zal houden te bestaan.
Verder is veel 2012 info, volgens mij , desinfo.

Het gaat waarschijnlijk langer duren, tenzij we zo snel mogelijk massaal wakker worden.

Het gevaar zit er in dat we gaan wachten tot 2012 , omdat er dan zogenaamd iets zou gebeuren. Sommige denken dat de Messias *terugkomt,( btw lachen als je weet waar het woord vandaan komt) of dat ruimtebroeders ons gaan redden etc etc.

Volgens mij allemaal manieren om je macht weg te geven en te stoppen met het handelen in het nu.

Pin d"Ar
Afleiding!

Het belet je idd om in het NU te leven door dat ze je een datum geven in de toekomst. Veel mensen gaan hun viseren op die datum en dat is fout.
Oud 1 juni 2008, 08:58   #18639
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik ben aan het spitten in de Bilderburg groep(Daniel Estulin, the true story of the Bilderberg group) en, het verbaaste me niet echt, maar
ook Bill Gates en zijn vrouw zijn Bilderburg participanten.

log in!

Pin d"Ar
Dat zijn Willy Claes en Prins Flupke toch ook!
Oud 1 juni 2008, 09:32   #18640
kamiel spieces
Minister

Standaard

Bilderberg groep

De Bilderberg groep is eveneens voortgekomen uit de Ronde Tafel Conferenties en bestaat uit de elite uit de zakenwereld, uit het bankwezen, uit regeringen en intellectuelen. De eerste keer dat deze groep - in het geheim - bij elkaar kwam, was van 29 - 31 mei 1954 in Hotel Bilderberg te Oosterbeek. Vandaar de naam. Tot voorzitter werd benoemd Prins Bernhard van Lippe Bisterfeld. Na een tijdje leek het er op dat de Bilderberg-groep een eigen leven ging leiden en werd Prins Bernhard op een zijspoor gezet ( de Lockheed-affaire?).

Je kunt niet zomaar lid worden van deze club . Er is een geheimzinnige commissie die elk jaar zo'n 100 personen zorgvuldig selecteert voor de jaarlijkse conferentie, die ergens in Europa gehouden wordt. De meest recente Conferentie vond plaats van 15 tot 18 mei 2003 in het Trianon Palace Hotel te Versailles ( bij Parijs). Wat doen ze daar? Is het een onschuldige discussieclub van rijke VIP's of is het een geheime society die allerlei plannen beramen? Niemand praat daarover. De veiligheidsmaatregelen zijn in handen van een militaire inlichtendienst. Andere gasten, die toevallig in het hotel logeren, worden elders ondergebracht. Tijdelijk personeel wordt naar huis gestuurd. Het vaste personeel krijgt instructie niemand van de gasten uit zichzelf aan te spreken en niemand in de ogen te kijken. Vanwaar die geheimzinnigheid? Er zijn wel eens journalisten doorgedrongen, vermomd als tuinman, maar toen ze hun artikel aanboden aan hun hoofdredacteur, werd het pertinent geweigerd.

En wie zijn daar dan aanwezig? Welnu, er bestaat een lijst van de aanwezigen van de laatste conferentie. (www.awaketheweb.com) We noemen hier slechts een paar namen:

Frits Bolkenstein - Internationale Markt Commissie ( Europese Cie.)
Willy Claes - voormalig Minister in België; voormalig Secretaris Generaal NAVO
Victor Halberstadt - Prof. Economie Univ. Leiden; voormalig Secr. Bilderberg
De Hoop Scheffer, Jaap G. - Minister. van Buitenlandse Zaken
Wim Kok, - voormalig Minister President
Anthony Ruys - voorzitter Raad van Bestuur.van Heineken
Jeroen van der Veen - Vice-voorzitter Manag. Directors van Royal Dutch Shell
Klaas de Vries - lid van de Partij van de Arbeid
H.M.Koningin Beatrix der Nederlanden - namens Royal Dutch Shell,
Z.K.H. Prins Philippe van België
H.M. de Koningin van Spanje

Uit de V.S. (die overigens ruim vertegenwoordigd waren) o.a.:
Henry A. Kissinger
Richard Perle - lid PNAC
David Rockefeller
Paul Wolfowitz - Departement van Defensie

Verder:
Anna Lindh - Minister van Buitenlandse Zaken Zweden
Paavo Lipponen - voormalig Minister Presresident Finland
Anders Fogh Rasmussen - 1e Minister Denemarken
Jacob Wallenberg - namens de Skandinavische Enskilda Banken.

En de voorzitter van die conferentie was: Etienne Davignon - Societé Generale de Belgique.

Het lijkt er sterk op dat de Bilderberg-groep een Europese versie is van de CFR. Alles wat in het geheim besproken wordt, onttrekt zich aan controle door de volksvertegenwoordiging. Wie trekt er nu eigenlijk aan de touwtjes?

Naast de CFR en de Trilaterale Commissie is er ook nog een ander orgaan dat heimelijk tracht de wereldpolitiek te beïnvloeden. Dit zijn de jaarlijkse Bilderberg Conferenties. Deze conferenties die opgericht zijn in 1954 door Prins Bernhard zijn inmiddels uitgegroeid tot internationale vergaderingen. Waar, ergens op een geheime plek in Europa of Amerika, door toppolitici, topindustriëlen en media vertegenwoordigers besluiten worden genomen waarop de nationale parlementen geen invloed hebben. De pers wordt niet toegelaten. Journalisten die proberen een glimp op te vangen van het gebeuren worden resoluut weggestuurd. Officieel heet het dat politici op een informele wijze met elkaar om kunnen gaan zonder het storende oog van de internationale pers. Vorig jaar bijvoorbeeld werd de Bilderberg conferentie gehouden in een klein plaatsje ten zuiden van Athene. Er bestaan deelnemerslijsten, waarop niet allen koningin Beatrix staat vermeldt, maar ook Wim Kok en Elco Brinkman, Koningin Beatrix heeft de laatste tien jaar, zonder uitzondering, de Bilderberg conferenties bijgewoond. Vele Amerikaanse leden van de Bilderberg conferenties zijn ook lid van de CFR.

Nieuwe wereldorde
Het politiek, economisch en militair machtigste land ter wereld is nog steeds de Verenigde Staten van Amerika. In dit land wordt grotendeels de Nieuwe Wereldorde voorbereid. Amerika is een democratie, maar wordt geregeerd door een zeer machtige en zeer rijke en hechte sociale elite die zijn machtsbasis voornamelijk in het oosten van Amerika heeft. Deze sociale elite is zo hecht dat men kan stellen dat er hoogstens een paar duizend mensen in de Verenigde Staten de touwtjes in handen hebben. In de afgelopen twintig jaar zijn diverse studies verschenen over deze sociale elite die niet alleen het land regeert, maar ook de banken, het leger, het onderwijs, de media en de handel en industrie beheersen.

De CIA en andere geheime diensten
Blijven wij nog even in Amerika en zien we naar de gebeurtenissen in november 1963 toen John Fitzgerald Kennedy vermoord werd. Dertig jaar lang hebben de media de wereld wijs gemaakt dat Lee Harvey Oswald de moordenaar van Kennedy is geweest. Inmiddels is duidelijk geworden dat niet één, maar waarschijnlijk twee moordenaars in het spel geweest zijn, een komplot dus. Een komplot op het hoogste niveau van de Amerikaanse politiek. Een complot, georganiseerd door bepaalde takken binnen de CIA en top officieren van het leger en uitgevoerd door de maffia en criminele anti-Castro aanhangers. Allen hadden bij de moord op Kennedy hetzelfde belang. De moord op Kennedy is een van de meest sinistere politieke moorden van deze eeuw geweest, waarbij zelfs regeringsinstanties geprobeerd hebben het officiële onderzoek naar de moord op Kennedy te vertragen en tegen te werken en de schuldigen vrijuit te laten gaan. In de afgelopen dertig jaar zijn reeds meer dan honderd belangrijke getuigen vermoord. Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden en de Amerikaanse Senaat gaven kort geleden toe dat er sprake was van een komplot, en dat Lee Harvey Oswald waarschijnlijk niet eens geschoten heeft, maar gebruikt is als zondebok. Hoe het ook zij, indien bewezen wordt dat een Amerikaanse president vermoord is door de CIA en de maffia, dan is deze moord en de organisatie van deze moord een duidelijk voorbeeld hoe een groep van samenzweerders de politiek naar hun hand hebben kunnen zetten. Zouden dergelijke samenzweringen op het hoogste staats- en regeringsniveau na de moord op Kennedy in de toekomst uitgesloten zijn? is iets dergelijks in andere landen denkbaar? Is bovendien elke staatsgreep niet een handeling waar een komplot aan voorafgaat? En hoeveel duizenden staatsgrepen hebben er in de loop van de geschiedenis niet plaatsgevonden?

En dit zegt de man die lid is van de Bilderberg groep:

DEN HAAG - Voormalig Europees commissaris Bolkestein is bang dat de euro geen stand houdt tegen het gesjoemel met de criteria die de eenheidsmunt waardevast moeten houden. "Het wangedrag van vooral de grotere lidstaten Frankrijk, Duitsland en Italië maakt dat onzeker", zei hij woensdag in een interview met het blad Forum van werkgeversvereniging VNO-NCW.

Bolkestein denkt dat de euro pas echt getest wordt als over een aantal jaren de vergrijzing toeslaat. "De Italiaanse pensioenen zijn niet zo makkelijk te betalen. Men zal in Italië de neiging hebben om geld te lenen en dat zal de gemeenschappelijke munt nog verder verzwakken."

De vroegere VVD-leider herhaalt dat hij zijn fractie mogelijk zou hebben geadviseerd tegen de invoering van de euro te stemmen, als hij destijds had geweten dat er zo met de criteria (neergelegd in het stabiliteitspact) geknoeid zou worden.

"Toen het onderwerp in de Tweede Kamer werd behandeld, heb ik het debat erover zelf gevoerd. Premier Kok zei over de criteria voor het stabiliteitspact: die zijn in marmer gebeiteld en hangen boven mijn bed. Een goochemerd zei toen: nu maar hopen dat het touwtje stevig genoeg is."

'Ik voel mij ook genept'

Volgens Bolkestein is de onvrede over de euro een belangrijke reden waarom de Nederlandse bevolking in juni tegen de Europese grondwet heeft gestemd. "Ik voel me ook genept." Maar hij vindt ook dat het kabinet fouten heeft gemaakt bij zijn ja-campagne voor de grondwet. Zo heeft minister Bot van Buitenlandse Zaken "dommme dingen" gezegd, bijvoorbeeld toen hij de burgers adviseerde bij twijfel niet te gaan stemmen.

Overigens had er wat Bolkestein betreft helemaal geen referendum gehouden moeten worden. Bij volksraadplegingen worden volgens hem alle argumenten vermengd. "Het wordt een soep."

In plaats van de grondwet moet er "een nieuw, verbeterd verdrag" komen, dat per onderdeel uitonderhandeld moet worden door de lidstaten, aldus Bolkestein. De term 'grondwet' moet daarbij vermeden worden, "want dat is het gewoon niet".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be