![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#18681 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We mogen toch aannemen dat die monsters uit het noorden zonder blikken of blozen gericht hadden geschoten. In dat geval zou het een leger Hollanders kunnen zijn geweest, want het is alom bekend dat die NERGENS voor terugdeinzen. Nu ja, maar ze schoten niet op de opstandelingen, want dat waren hun broeders, familieleden en vrienden. Maar wat een vreemd 'Hollands leger' is dat dan geweest. Een soort Fliegende Holländische Armee? Kortom, ik blijf maar bij mijn stelling dat het een regeringsleger was (een Verenigd Nederlands leger, en géén Hollands leger) dat in het Warandepark niet op de opstandelingen schoot, en daar dus zich heeft teruggetrokken. Dat zijn overigens ook de feiten. Uw stelling dat de Hollanders zijn gaan lopen is dus gebakken lucht. Maar het staat u natuurlijk vrij om te persisteren in uw weigering de geschiedenis onder ogen te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 14 februari 2012 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18683 |
Banneling
|
![]() Als antisemieten zoals u hier hun zegje mogen doen mogen godsdienstextremisten dat ook. By the way, zolang je hier niet met staalharde bewijzen komt dat ik een dubbelnick ben gelieve dan ook uw mond te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18684 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
romeinse rijk, merovingische rijk, frankische rijk,heilige roomse rijk, ook de periode 1815_1830 en en de europese geschiedenis. Meer dan 1000 jaar dus.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 februari 2012 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu moet u me toch eens uitleggen wat de mensen uit de streek van het latere Tunhout in de Romeinse tijd gemeenschappelijk hadden met de mensen uit de streek van het latere Leeuwarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18686 |
Gouverneur
|
![]() http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...and,buitenland
Altijd al geweten dat de Belg dezelfde mentaliteit als de Griek heeft. Belasting ontduiken, zwart werken en de fiscus oplichten. Mooi dat het nu met harde cijfers wordt bevestigd. Nog even geduld en ook België is failliet. Ben benieuwd of de arrogante Belgen dan nog steeds zo uit de hoogte gaan doen. We zijn dan i.i.g van de Belgische terreur rond onze supermarkten verlost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18687 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat dacht u van handel in barnsteen, aardewerk etc.... Trouwens de Frisii waren volgens velen van oorsprong Kelten.... Waren de Belgen dat ook niet? Iedereen en alles is in het huidige Europa in mindere of in meerdere mate met elkaar verbonden. En die verbinding wordt steeds sterker. Dus de beperkte lokale visie die sommiger provinciale Vlamingen over Europa hebben mogen ze wat mij betreft houden, maar zegt veel over de Vlamingen......
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 februari 2012 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18688 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij zijn toch Gekke Henkie in Europa.... En wat krijgen wij dan weer terug als dank.. Commentaar dat wij hun niet in een Vijfsterren Hotel opvangen zeker.
![]() |
![]() |
#18689 |
Gouverneur
|
![]() Wat mij betreft laten we ze deze keer gewoon stikken. Dan zijn we weer een stap dichter bij de Eindoplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18690 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is nogal flexibel. Dus op de zelfde lijn als Griekenland, Portugal etc..... Het is alweer bewezen, Zuid Europa begint in Belgie.... ![]()
![]() |
![]() |
#18691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 februari 2012 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar die polder. Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 februari 2012 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18694 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18695 | |
|
![]() Citaat:
Vooralsnog lijkt het er dus op dat er Zuid-Nederlanders zaten (die niet wilde schieten op hun familie)(die dus zijn gaan lopen/deserteren) maar noemt u ze Hollanders en zegt u dat die zijn gaan lopen. En dan is het cirkeltje rond en is het verhaaltje dat de Hollanders zijn gaan lopen uit het Warandepark weer compleet, terwijl u en ik weten dat het Zuid-Nederlanders waren. Alleen hebt nu niet de durf om dat uit te spreken. Dus noemt u ze maar weer Hollanders, want dat is bij u vermoedelijk sociaal aanvaard en kunt u weer rustig op twee oren slapen. En dan hebt u maar weer mooi die Hollanders op hun nummer gezet. Maar (sssst) tussen ons gezegd en gezwegen waren het dus Zuid-Nederlanders. En u weet het. Moet ik het nog herhalen? Och, weet u wat. Ik kan mijn standpunt natuurlijk herzien als u een gedegen bron kan aanvoeren waaruit eventueel zou blijken dat het toch Hollanders waren (die dus gingen lopen in het Warandepark). Overigens hebt u daar al een paar pagina's de kans toe gehad en nog niet gegrepen. We gaan er dus maar van uit dat degenen die zijn gaan lopen in het Warandepark regeringstroepen waren (die voor het grootste deel uit Zuid-Nederlanders bestonden)
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 14 februari 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18696 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit maakt, dat je de situatie van deze en vorige eeuw nooit direct kunt vergelijken met de honderden jaren ervoor. Terwijl vroeger vooral de mensen voornamelijk binnen hun eigen dorp of polder bleven, is met name door het vervooer per auto en trein dit uitgebreidt tot op provinciaal niveau. En als we dan op vakantie gaan, dan zelfs internationaal. Je kunt dan ook de situatie van vandaag niet meer vergelijken met toen, zo'n duizend jaar geleden. En nu wordt het aleen maar intensiever. De Europese samenwerking (en ook tegenwerking) en éénwording is een feit. Daar kan een Wilders en andere VB'ers nmiets aan veranderen.... Er is nu vrij verkeer van personen, goederen, kapitaalstromen etc. En dit zal alleen nog maar gaan toenemen.
![]() |
![]() |
#18697 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaals ik ga vaak de grens over met Oostenrijk, naar Duitsland en zelfs Italië. Voor mij zijn die mensen Oostenrijkers, Duitsers en Italianen. Geen haar op men hoofd dat er aan denkt deze mensen "europeaan" te noemen. En geloof het nou, mijn kinderen zal ik wel zo opvoeden dat ze het nooit in hun hoofd zullen halen om zich "Europeaan" te noemen. Leve de 19de eeuwse natiestaat, tegen Europees maakbaarheidsfascisme! ![]() Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 14 februari 2012 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18698 |
|
![]() Ge leeft te veel in het verleden en ge gelooft te veel de propaganda.
![]() |
#18699 | |
|
![]() Citaat:
Laten we ons maar focussen op nuttiger dingen dan die romantische grootnederlandse zever.
![]() |
![]() |
#18700 |
|
![]() Het is juist bijzonder praktijkgericht als we gezamenlijk voor onze belangen kunnen opkomen. Er zijn nu eenmaal bepaalde wijken waar je liever niet alleen doorheen loopt. En de wereld is precies zo'n wijk, eigenlijk.