![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#19001 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19002 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werklozen breng je namelijk in kaart door mensen te tellen die aan de definitie voldoen en die op zoek zijn naar werk. Deeltijders zijn dat niet altijd en tellen dus niet mee als werklozen. System draait dus de zaak om. Even samengevat: Werkloze = iemand uit de beroepsbevolking die werk zoekt. Deeltijder die geen werk zoekt =/= werkloos. Overigens is dat in België ook zo. Dus...tja...we kunnen lang hopen dat System met een goede uitleg komt waarom hij Nederland verwijt wat de hele wereld (incl België) doet.
![]() |
![]() |
#19003 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19005 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
350 blz. heerlijke lectuur over het pak rammel dat jullie toen gekregen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19006 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zet het boek nu op mijn bestellijst, en ga het lezen (wat ik graag doe) als ik hem binnen heb. Ik heb trouwens al een interessant boek over dat onderwerp namelijk; "Het verloren Vaderland" van Karim Van Overmeire. Waarin ook de Mythe over dat Hollands leger in 1830 wordt ontkracht, aan de hand van Historische bronnen die hij aanhaalt in zijn boek. Misschien een boek voor jou?.. ![]() Ik ga trouwens vandaag beginnen aan een nieuw boek. "De barst in België" van Jos Bouveroux. Misschien ook wat voor jou??.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19008 |
|
![]() of in de uwe....
![]() |
#19009 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed dat doet er ook niet aan toe. Want meneer de auteur doet namelijk het volgende; Waarin ook de Mythe over dat Hollands leger in 1830 wordt ontkracht, aan de hand van Historische bronnen die hij aanhaalt in zijn boek. Dat is controleerbaar!. Daar hecht ik waarde aan. ![]() Bovendien lid van de N-VA of niet, deze man doet iets wat jij tot op de dag vandaag niet doet. Namelijk; Met (historische)bronnen aankomen zetten!!!... Jeff ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19010 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19011 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij durft!..
![]() Citaat:
![]() Maar ik dacht,.. kom geef hem de kans om het aan te tonen dat het zo is zoals het zegt dat het is.. Maar hij kan het niet.. Zoals gewoonlijk.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19012 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 februari 2012 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19013 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19014 | |
|
![]() Citaat:
Oei, ja dat lijkt me inderdaad dramatisch. Zo dramatisch dat dat dus navolging verdient in België. Zeker met jullie uitdagingen op het gebied van de arbeidsmarkt en overheidsfinanciën. Of gaan jullie het wiel opnieuw proberen uit te vinden?
![]() |
![]() |
#19015 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19016 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19017 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19018 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik niet nee.. Misschien uw "vriendje" system uit het oosten wel?. Aangezien hij het nogal moeilijk heeft met het vinden van "bronnen" . Misschien kan je hem een handje helpen?. Wie weet, wordt het nog eens wat met jullie 2 op dit forum.. Jeff ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roel Jacobs echter bestudeert al meer dan 20 jaar de geschiedenis van Brussel. Dit is wat hij schrijft over de strijd in het Warandepark. ".../... Drie dagen later valt prins Frederik de stad aan vanuit verschillende richtingen. Zijn hoofdmacht kan langs de Schaarbeeksepoort de Warande bereiken en een deel van de bovenstad bezetten. Alle andere colonnes lopen vast op barricaden op de Vlaamsesteenweg, aan de Lakensepoort, op de Leuvense steenweg en in de Naamsestraat. Van overal blijven vrijwilligers toestromen en de oude stad lijkt wel een onneembare vesting. In de nacht van zondag 26 op maandag 27 september houden de Nederlanders de strijd voor bekeken en ontruimen zij de Warande. …/…De Brusselse septemberdagen kunnen niet zonder meer beschouwd worden als een farce. Aan de kant van de rebellen vallen 400 doden en 1100 gewonden, aan de kant van het leger 750 doden en 2000 gewonden. Historici hebben geprobeerd een profiel te maken van de opstandelingen. De meeste zijn dagloners en bouwvakkers. Drie op vier komen uit Brussel, meer dan negen op tien uit Brabant. Bijna de helft van hen zijn recente inwijkelingen, vooral uit Vlaamse steden. Zodra de Nederlanders zich teruggetrokken hebben, neemt het Voorlopig Bewind het heft in handen." (Roel Jacobs, Een geschiedenis van Brussel, blz. 225) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 februari 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19020 | |
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat u begrijpt dat met 'Nederlanders' hier tevens Zuid-Nederlanders bedoelt worden en niet de door u verfoeide Hollanders.
![]() |