Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2012, 09:47   #19241
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Wie is Olli Rehn? (ooit eens door iemand gevraagd op dit forum)

Citaat:
./.
Alleen de woordvoerder van eurocommissaris voor Economische en Monetaire Zaken Olli Rehn wordt veel geciteerd. Hij zei eerder deze week dat 'Nederland altijd zeer aandringt op de naleving van de begrotingsregels' en dat het dus logisch is dat 'ze dezelfde benadering hebben bij de eigen begroting'.
./.
In België is het nieuws over de Nederlandse financiële tegenvaller met nauw verholen enthousiasme ontvangen. Nu merken die Hollanders ook eens hoe het is om in de hoek te zitten waar de klappen vallen, lijkt de stemming. De Standaard kopt 'Lakmoesproef voor Rutte' boven een artikel dat de Nederlanders op hun nummer zet: 'Hoogmoed komt voor de val', zullen vele Grieken, Spanjaarden of Portugezen denken, die zich blauw geërgerd hebben aan het vermanende toontje van de Nederlandse minister voor financiën. Terwijl hij erover klaagde dat de 'knoflooklanden' slechte boekhouders waren, bleek dat de Nederlandse begroting ook aan het ontsporen was."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Polit...-Brussel.dhtml

Laatst gewijzigd door bartelx : 3 maart 2012 om 09:49.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 09:52   #19242
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Wie is Olli Rehn? (ooit eens door iemand gevraagd op dit forum)

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Polit...-Brussel.dhtml
De Belgen hebben altijd leedvermaak als het slecht met ons gaat. Ons verdriet is hun vreugde. Of het nou om begrotingstekorten gaat, of verloren WK-finales.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 10:06   #19243
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aldus gidsland Duitsland.
Wel grappig op zich, Duitsland was samen met Frankrijk de eerste die het stabiliteitspact hebben geschonden.
Duitsland om willen van de kosten van de hereniging van beide Duits landen, en Frankrijk... tja omdat Duitsland het ook deed.

Toen was het al duidelijk dat Nederland gewoon keihard genaaid (excuses voor de uitdrukking) was.
Maar goed we werden toen en worden nog steeds voornamelijk bestuurd door een Eurofiele bende in Den Haag, dus het volk heeft het nakijken.

Ik heb mij altijd afgevraagd hoe het toch kan dat het volk zo ver konden gaan in hun woede, dat zij hun "leiders" gewoon in koele bloeden afmaken.
Zoals de Fransen Lodewijk XVI en Marie Antoinette onder de guillotine plaatsten of zoals de Nederlanders de gebroeders De Witt hebben gelynched.

Ik begin er echter steeds meer en meer begrip voor te krijgen.
Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 10:13   #19244
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En als men dat alles achteraf zo nader beschouwt, dan kan men niet anders dan het volgende besluiten.

De kredietwaardigheid van Nederland bleek dus een dikke farce. En meteen ook kwaliteit van de ratingbureaus. Als deze laatsten hun naam waardig willen zijn en hun eer willen redden, dan moeten zij Nederland raten op de volgende wijze:

Luiddruchtig praten en veel lawaai maken.

Uiteindelijk is de economische superioriteit van Nederland niet meer dan gebakken lucht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 10:21   #19245
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Uiteindelijk is de economische superioriteit van Nederland niet meer dan gebakken lucht.
Welke Nederlander heeft ooit beweert dat de economie van Nederland "superieur" is??..
Naam en rugnummer a.u.b.?!..

Of lult "Rikske" weer eens slap uit het "nekske"?.

Jeff
Oud 3 maart 2012, 10:22   #19246
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De Belgen hebben altijd leedvermaak als het slecht met ons gaat. Ons verdriet is hun vreugde. Of het nou om begrotingstekorten gaat, of verloren WK-finales.
Leedvermaak is er niet echt. Ik betreur dit zelfs omdat wij er alle belang bij hebben dat het ook met onze buren goed moet gaan. Als het met jullie goed gaat is dat goed voor ons eigen belang.
(PS - en dit zowel in het zuiden als in het noorden)
Oud 3 maart 2012, 10:23   #19247
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Welke Nederlander heeft ooit beweert dat de economie van Nederland "superieur" is??..
Naam en rugnummer a.u.b.?!..

Of lult "Rikske" weer eens slap uit het "nekske"?.

Jeff
Een zekere Jan Kees De Jager?

Een artikeltje van 6/12/2011 (nog niet zo lang geleden)
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie...ederland.dhtml

Laatst gewijzigd door bartelx : 3 maart 2012 om 10:28.
Oud 3 maart 2012, 10:29   #19248
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een zekere De Jager?

Een artikeltje van 6/12/2011 (nog niet zo lang geleden)
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie...ederland.dhtml
Nergens lees ik in dat artikel dat De Jager de Nederlandse economie superieur vindt. Wel lees ik dat er veel vertrouwen is in Nederland. En dat klopt. Nederland betaald nog altijd veel minder rente dan de Belgen.
Oud 3 maart 2012, 10:29   #19249
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens lees ik in dat artikel dat De Jager de Nederlandse economie superieur vindt. Wel lees ik dat er veel vertrouwen is in Nederland. En dat klopt. Nederland betaald nog altijd veel minder rente dan de Belgen.
Dat staat op het punt van drastisch te veranderen.
Oud 3 maart 2012, 10:30   #19250
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zekere De Jager?
Minister De Jager heeft gezegd: Dat de Nederlandse economie superieur is ??..

Sorry,. maar betwijfel ik.
Ik geef toe, de man heeft al een paar onverstandige uitspraken gedaan met betrekking tot Griekenland... en geld terug krijgen..

Maar zeggen dat de Nederlandse economie superieur is, dat doet hij niet.
Lijkt mij trouwens ook meer iets voor Van Poppel omdat te zeggen, wanneer hij Nederland vergelijkt met België.

Tenzij je natuurlijk een bron hebt, waaruit inderdaad blijkt dat De Jager z'n (onverstandige) uitspraak heeft gedaan?.

Jeff
Oud 3 maart 2012, 10:33   #19251
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Overigens is hij ook duidelijk en consequent als het over het Nederlandse begrotingstekort gaat.

Citaat:
,,Ik ga niet bedelen voor clementie in Brussel'', zei De Jager. ,,Ik heb er absoluut geen spijt van dat wij een hele strenge lijn hebben gevolgd op het gebied van begrotingsdiscipline.''
Bron: Z24.nl

Er is geen enkel probleem. Nederland gaat gewoon bezuinigen en zal zich aan de Europese afspraken houden.
Oud 3 maart 2012, 10:34   #19252
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Herman van Rompuy, president van de Europese Raad, waarschuwt ons: wanneer Nederland zich niet aan de Europese begrotingsregels houdt, zal een afstraffing van de financiële markten volgen.

De Belgische 'president van Europa' reageert hiermee op het nieuws dat Nederland volgend jaar met een begrotingstekort van 4,5 procent kampt. "De Europese Unie heeft het pad geschetst. Het is de verantwoordelijk van de lidstaat om dit in de praktijk te brengen."

Minister De Jager van Financiën heeft er zojuist ook voor gepleit dat we ons houden aan de Europese begrotingsregels. "Als die regels blijven voorschrijven dat het drie procent is, dan moeten wij die regels handhaven. Het is een absoluut vereiste dat wij, na zo getamboereerd te hebben op strenge regels, ons er dan zelf ook aan houden."
http://www.powned.tv/nieuws/binnenla..._nederlan.html
Oud 3 maart 2012, 10:41   #19253
Spinoza
Minister-President

Standaard

Overigens vind ik het wel vreemd dat iedereen Nederland gaat waarschuwen terwijl de Nederlandse regering nog niet eens plannen bekend heeft gemaakt. Je zou toch op z'n minst verwachten dat Nederland even de tijd krijgt om de zaak te bestuderen, omdat de cijfers van het CPB pas een paar dagen uit zijn. Bovendien kan Nederland extra bezuinigingen prima hebben. Er zit nog flink wat overtollig vet op de botten.
Oud 3 maart 2012, 11:15   #19254
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

u mag dat zeggen. U mag dat hopen. Maar dat maakt het nog niet wáár.

we zullen zien...

En zoals elders al gezegd, niemand hier heeft gezegd dat onze economie superieur is, noch boven elke recessie verheven. Dat maakt u er van. En vervolgens projecteert u dat op ons als er een recessie is. We hebben al eerder recessies gehad en er zullen er nog vele volgen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 11:25   #19255
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de Nederlanders hoeven een stuk minder rente dan de Belgen te betalen. Blijkbaar heeft de internationale belegger meer vertrouwen in de Nederlandse economie dan in de Belgische. Zuur voor het belgentuig, maar dat zijn de feiten.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 11:29   #19256
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Steeds meer Nederlanders hebben gelukkig door wat de volksaard van de Belg is. Het is gewoon een gluiperig en achterbaks volkje. Het wordt de hoogste tijd dat de Belgen de toegang tot Nederlandse supermarkten wordt ontzegd. Overal zie je tegenwoordig van die stinkbelgen met van die kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen die ons het leven zuur maken. Waarom rot dat belgentuig niet op naar hun eigen land? Het zou de leefbaarheid en luchtkwaliteit van Nederland zeker ten goede komen.
Oud 3 maart 2012, 11:33   #19257
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Inderdaad, de Nederlanders hoeven een stuk minder rente dan de Belgen te betalen. Blijkbaar heeft de internationale belegger meer vertrouwen in de Nederlandse economie dan in de Belgische. Zuur voor het belgentuig, maar dat zijn de feiten.
Hoelang nog ?

Binnenkort wordt jullie rating vast en zeker verlaagd.
Oud 3 maart 2012, 11:40   #19258
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoelang nog ?

Heeft u voorkennis? Nederland heeft een triple A rating omdat ze altijd netjes hun schulden terugbetalen, een competitieve economie heeft en een regering heeft die durft te hervormen. Bovendien heeft het zowat het laagste werkloosheidspercentage en de hoogste arbeidsparticipatie van Europa. Daar kijken ratingbureaus naar; die paar tiende % krimp zijn helemaal niet interessant. Zuur voor jullie volk, maar Nederland behoudt de triple-A status.
Oud 3 maart 2012, 11:46   #19259
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoelang nog ?

Als ik jou was zou ik dat maar niet hopen..
Niet zozeer voor Nederland natuurlijk, maar eerder voor uw eigen Belgenland..

Nederland is namelijk een van de grootste investeerders in België, mocht Nederland dus een lager rating gaan krijgen en zodoende een hogere rente moet gaan betalen.

Dan heeft Nederland dus minder ruimte om te gaan investeren, en geloof me dat is zeer nadelig voor België.
Dat zelfde België overigens dat tot nu toe nog geen echt concreet bezuinigingsplan op tafel hebt liggen, laat staan beleid.

Jullie lopen achter op Nederland op dat gebied.
Overigens ben ik als Nederlander daar ook niet blij mee.

Jeff
Oud 3 maart 2012, 12:24   #19260
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Steeds meer Nederlanders hebben gelukkig door wat de volksaard van de Belg is. Het is gewoon een gluiperig en achterbaks volkje. Het wordt de hoogste tijd dat de Belgen de toegang tot Nederlandse supermarkten wordt ontzegd. Overal zie je tegenwoordig van die stinkbelgen met van die kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen die ons het leven zuur maken. Waarom rot dat belgentuig niet op naar hun eigen land? Het zou de leefbaarheid en luchtkwaliteit van Nederland zeker ten goede komen.
Zeg Van Poppel. Ben je sado-masochist?
Je zit hier zelf wel altijd op een Belgische website te leuteren.
Als 't zo erg is, wat let je om je biezen hier te pakken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be