![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als oud manneke heb ik mij hier op dit forum en in reactierubrieken in De Tijd meer dan genoeg "gesmeten". Bovendien, ik ben geen lid van om het eender welke dochterorganisatie van de "beweging". Het is aan die 800 000 coöperanten om zich te "smijten". Een heel kleine minderheid onder hen doet het. Maar ze hebben duidelijk de moed niet om de werkelijke verantwoordelijken aan te pakken. Neen, ze halen liever uit naar diegene die met hun financieel verlies volstrekt geen uitstaans heeft, namelijk de belastingbetaler. Maar massaal uit de CM, uit Okra, uit Femma enz. stappen??? Neen hoor! De psychische massages en hersenspoelingen die hen in "de beweging" worden toegediend zijn duidelijk zeer doeltreffend. Dat blijkt overigens ook uit de laatste cijfers van de opiniepeilingen: er is bij CD&V zelfs sprake van een licht herstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit zelf al jaren bij het HZIV en bij Xerius. Vroeger was dat het CM en Zenito ( = christelijke zuil). Ik ben ook geen apostel die andere bekeert om weg te trekken onder de Christelijke zuil. De stap naar Xerius was van voor de val van Dexia en omdat deze het goedkoopste werken. De stap naar het HZIV was ook een besparingsoverweging die al jarenlang overwogen was maar "het kwam er niet van". Na de val van Arco heb ik er werk van gemaakt.
Feit blijft dat de Christelijke zuil de markt heeft van zorg en sociale activiteiten buiten private kring of familie. Je kan daar als niet CM-lid wel terecht maar niet-lidmaatschap zal daar altijd wel eventjes het gespreksonderwerp uitmaken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.tijd.be/ondernemen/banke...o/9990776.html
Ik was verkeerd door te stellen dat er nog activa overblijven voor de Arco coöperanten uit de vereffening. De niet bevoorrechte schuldeisers hebben slechts zicht op 80% (raming De Tijd) van hun schuldeis. De Belgische overheid is een niet bevoorrechte schuldeiser die 145,7 miljoen € inclusief interest te goed heeft ( berekening van De Tijd). Bevoorrechte schuldeisers zijn onder meer het personeel. In de laatste jaarrekening van Groep Arco bleek dat ze nog personeel in dienst hadden! Groep Arco blijkt dus een vereffening te zijn waarbij de liquidatie van de activa de passiva niet dekken. De bevoorrechte schuldeisers kunnen 100% vergoed worden uit de liquidatie. Alle niet bevoorrechte schuldeisers dienen unaniem akkoord te gaan om een deel van het schuld te laten vallen. Elke niet bevoorrechte schuldeiser kan het faillissement aanvragen als hij kan aantonen dat de activa de passiva niet dekken in het vereffeningsplan. Dit vereffeningsplan vermelde dat Groep Arco de boete van 145,7 miljoen € juridisch aanvocht. Deze juridische strijd is beslecht met extra kosten op het sterfhuis. Een akkoord met alle schuldeisers is geen evidentie als er een overheid bij betrokken is. Het kan jaren duren voor de overheid effectief een ambtenaar laat tekenen voor de kwijtschelding van een deel van een boete. Bovendien kan de fiscus, ( net als andere schuldeisers) zich als burgerlijke partij de vereffenaars aanspreken voor het tekort als er sprake is van een frauduleuze vereffening. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat dit jaar nog een faillissement op bekentenis gaat volgen van Groep Arco.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er inderdaad naar uit dat de "aandeelhouders" (waar dus Kelt tussen zit) in aanmerking komen voor .......0 euro.....tegen dat de meer bevoorrechte schuldeisers gepasseerd zijn.Het dossier stinkt dus nog een beetje meer.
https://www.tijd.be/ondernemen/banke...r/9993113.html De vraag van Deminor overigens aan Belfius om de waarde van dat ARCOPAR aandeel op zijn reele waarde te zetten (in plaats van de zgn nominale waarde zoals nu) is wel logisch.Misschien hoopt Deminor dat als de mensen plotsklaps de realistische waarde 0 (nul) Euro zien verschijnen ze dan een soort burgeroorlog gaan starten of zo???? ![]() Ach,zoals al eerder gezegd,ondergetekende heeft mentaal dat bedrag al jaren geleden op "nul" gezet ......(en zal NOOIT vergeten dat hem een bedrag van 3300 € door de neus geboord is door "zorgvuldig" beheer van de Christelijke Arbeidersbeweging...) Maar anderen,niet betrokkenen,hoeven mij dat niet te "vergoeden".....
![]() |
#1945 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik spreek nu zuiver juridisch en legaal Dat de cd&v wil de staat laten betalen om hun eigen christelijke zuil te redden, da's algemeen geweten maar dat maakt niet dat overheden betrokken zouden zijn. strikt genomen heb je een vereniging die aandelen verkocht heeft en de kopers al dan niet wijsgemaakt heeft dat dit spaarboekjes waren. de aandelen zijn waardeloos geworden en de kopers dus hun geld kwijt. de koper moet al kunnen aantonen dat hij bedrogen werd. als mijn voetbalclub mij op die manier zou oplichten zal de staat ook niet tussenkomen, daar twijfel ik niet echt aan. ik ken de rest vh verhaal en dat m'n beflius er altij bijsleurt en allerlei mistgordijnen om het zogezegd ingewikkeld te maken? da's zijn de pogingen vd cd&v om de factuur bij de burger te kunnen leggen, meer niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek buiten beschouwing gehouden is Belfius betrokken door de dagvaarding van onder meer Deminor. Belfius is de enige instantie die vennootrekeningen van Arco beheert. Belfius heeft ook geleend aan Arco en is bevoorrecht schuldeiser.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 maart 2018 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het is en blijft een handelsgeschil tussen die 800 000 en het acw. waarin eht acw die aandelen belegde doet er neit toe. het is niet verboden om al uw eieren in 1 mand te leggen en maar in 1 bedrijf te investeren. het is dom maar niet illegaal. dat Peeters op tv zegt dat die 800 000 beschermd zijn klopt maar dat betekent neit dat zo'n uitsrpaak plots juridisch bindend is. de staat/belastingbetaler treft geen schuld. Kunnen die 800 000 bewijzen dat ze opgelicht zijn dan is het acw failliet. kunnen die 800 000 dat niet bewijzen, omdat ze bv jaarlijkse een uitnodiging voor de aandeelshoudervergadering kregen, dan moeten ze die pil slikken. de staat zomaar 2 miljard laten betalen omdat iemand op tv zei dat het een spaarboekje is, terwijl alle feiten wijzen op een aandeel? zo werkt het natuurlijk niet . Laatst gewijzigd door 1207 : 19 maart 2018 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 |
Parlementslid
|
![]() Leterme, toenmalig premier van België, heeft destijds zelfs de belofte gedaan om alles te vergoeden. Tot zover de geloofwaardigheid van de politiek. Peeters kan niet anders dan het in die richting te sturen. Verkiezingen komen er aan! Wie het betaalt interesseert mij niet maar elke euro die ik verspeel zal ik op elke andere mogelijke manier proberen te recupereren. Al moet ik er illegale praktijken voor gaan doen.
Wat ik wel heel straf vind is dat er tussen die 800.000 opgelichte mensen nog geen enkele geweest is die is beginnen flippen en zoiets als genre 22/03/2016 heeft gedaan? Ik vrees dat de dag dat ze zeggen dat elke Arco nul euro waard is dat er dan wel enkelen iets in het hoofd gaat "breken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, beste vriend, jullie moeten niet pogen de verantwoordelijkheid van jullie mafieus middenveld af te schuiven op de belastingbetaler. Pak de echte verantwoordelijke aan: jullie middenveld. Als hetgeen Vive la Belgique suggereert (dat Arco alsnog failliet zou kunnen verklaard worden) dan kunnen jullie een rechtszaak aanspannen wegens wanbeheer. En als dat niet lukt is er nog altijd het ultieme (en wellicht meest doeltreffend) drukkingsmiddel: massaal uit alle geledingen van ACW/beweging.net stappen. Dan zullen ze wel bijdraaien! Laatst gewijzigd door quercus : 19 maart 2018 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Belgie is dan misschien wel groot, maar Europa is toch nog groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men weet dat eigenlijk wel maar de show must go on. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is voor de Arco-coöperanten blijkbaar DE "ongemakkelijke waarheid" bij uitstek. Een aantal onder hen zullen dat bij de intekening wel geweten hebben. Een groot gedeelte niet wegens... tja, wegens wat? Ofwel ingevolge een gebrek aan elementaire financiële geletterdheid. Dat kun je hen niet kwalijk nemen (ons onderwijs weet je...). Maar dan lag het aan de uitgever van de coöperatieve aandelen Arco om bij de intekening door de kandidaat-coöperant duidelijke informatie te verstrekken. Dat is duidelijk niet gebeurd. Heeft het toezichtsorgaan van destijds, het FMSA, hen daarop gewezen? Wellicht niet om de eenvoudige reden dat Arco zich gedroeg als een bank maar als dusdanig niet erkend was. Dat is pas aangevraagd als het kwaad reeds was geschied. Typisch voor dat middenveld: zoveel mogelijk aan verplichtingen ontsnappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nadat de regering de spaarders 40% zal terug gegeven hebben, kunnen de burgers zoals jij die dat niet zien zitten en die zich daarbij verongelijkt voelen misschien een proces tegen ACW opstarten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat betreft dat "verongelijkt" voelen: ik voel mij uitsluitend verongelijkt als belastingbetaler. Niet als aandeelhouder van Dexia, ik heb namelijk nooit in Dexia belegd. En evenmin als, godbetert, beetgenomen coöperant van het zogenaamde "middenveld" want daar heb ik mij altijd ver van verwijderd gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet er wel degelijk toe.
Schuldeisers kunnen niet ongelijk behandeld worden. Belgische staat is rechtstreeks onbevoorrecht schuldeiser als fiscus en onrechtstreeks bevoorrecht als eigenaar van Belfius. Gaat België deze schulden laten vallen ? Zeker voor de fiscus lijkt me dat geen evidentie meer.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 maart 2018 om 13:21. |
![]() |
![]() |