![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je nu al een concreet voorbeeld gevonden van een post waaruit blijkt : "Het voortdurend beledigen, van mijn persoon door artisjok". http://forum.politics.be/showthread....62#post5914762 Of kan je toegeven dat dit een leugen was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....93#post5905493 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of het aantonen dat iemand zichzelf tegenspreekt 'op de man spelen is' durf ik betwijfelen. Volgens mij is dat een perfect normale discussie waarbij je de opvattingen van je oppponent als contradictorisch aanduidt. Niets meer, niets minder.
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uw ondubbelzinnige intellectuele angstDit is puur op de man proberen te spelen, argumentatie is nul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1949 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat ge beseft dat het vrij normaal is dat mensen, als ze geen onbeperkte tijd hebben, enkel discussiëren met mensen die *wel* beleefd kunnen debateren?
![]() |
![]() |
#1950 |
Banneling
|
![]() Nee Paulus past jouw definitie van racisme op jezelf toe aan de hand van een voorbeeld waarin jij je racisme tav een groep etaleert. Mooi betrapt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1951 | ||
|
![]() Citaat:
vb Citaat:
![]() |
![]() |
#1952 | |
|
![]() Citaat:
Probeer even uw haatgevoelens jegens mij opzij te zetten en lees met open geest even mijn antwoorden opnieuw. Dan zult ge zien dat ik inderdaad vindt dat er zaken in de Koran staan die in de tijd dat die geschreven misschien de norm waren, maar die vandaag de dag niet meer aanvaardbaar zijn. Ik geef jullie dus op dat punt gelijk. Maar waar jullie je blind op staren is dat ik er meteen bijzeg dat alle oude godsdiensten dat hebben, ze steunen namelijk allemaal op dezelfde of gelijkaardige, in die tijd aanvaardbare, mentaliteit. Een mentaliteit die verourderd is. Het is ten dele daarom dat ik al lang niet meer in die (voor mij) onzin geloof en er dan ook geen waarde aan hecht. Wat voor mij telt is wat de aanhangers van het geloof daarmee doen. De bijbel (NT) roept op om ongelovigen te discrimineren. In die tijd vermoedelijk aanvaardbaar, nu niet meer. Maar zolang ik niet merk dat christenen mij discrimineren, dan zal me die tekst worst wezen. Als iemand nu op een forum constant zit te roepen 'Het christendom is een godsdienst van racisme' omwille van die teksten in het NT en aan mij vraagt wat ik vind van die teksten en of ze racistisch zijn, dan krijgt die van mij hetzelfde antwoord: "Ja er staan in die boeken teksten die nu niet meer aanvaardbaar zijn, maar zolang de volgelingen die teksten, net als ik, in context kunnen plaatsen, dan zie ik geen reden om het Christendom om die reden racistisch te noemen." Begrijpt ge mijn standpunt nu wat beter?
![]() |
![]() |
#1953 | |
|
![]() Citaat:
Nu gaat ge er terug op, dus bespaar u de moeite tegen me te reageren ![]()
![]() |
![]() |
#1954 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorzaak negeren we of we smijten er wat (overheids)geld tegenaan om het te 'onderzoeken'. De allandustrie op subsidie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1955 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat er voetstoots van uit dat een tekst die een of andere rethorische of vormelijke fout bevat, per definitie onwaar is, en jouw gelijk bevestigt. En dat zou nog enigszins begrijpelijk zijn, ware het niet dat je echt een zwaar probleem hebt met het correct duiden en onderkennen van 'foute' discussie-technieken. Je hebt ergens een klok gehoord, maar je weet de klepel niet hangen, en dit 'halve weten' is vaak slechter dan pure onwetendheid. Maar dat hoeft geen probleem te blijven: even surfen op wiki kan heel verhelderend werken. Erger is: de discussies waar je in betrokken raakt, verpieteren bijna onveranderlijk tot bokkesaai geklier en geëmmer over de vorm, veel meer dan over de inhoud. En geloof me, dat gevoel heb ik eveneens in debatten over onderwerpen waar we het over eens zijn: met jou als 'medestander' heb je geen tegenstanders meer nodig. Je fixeert jezelf op redeneerfouten of flaws in discussietechniek, zonder er bij stil te staan, dat zelfs een onhandig gebrachte redenering toch waar kan zijn. Ik hoop dat je dit niet opvat als een persoonlijke aanval, maar gewoon als een kritiek op je discussietechniek, die de debatten totaal oninteressant maakt (om het zacht uit te drukken), zelfs voor wie je opvattingen deelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 | |||||||
|
![]() Citaat:
@allen van goede (hm) wil. Ik geef even, als ik mag, mijn eigen mening weer, dus probeer die niet te weerleggen, want anders zijt ge weer met stropoppen aan het spelen Bedankt, Paulus om de link in uw onderschrift te plaatsen, dat bespaart me zoekwerk. 1. De discussie ging, zoals hier ook even terug over 'Is de islam racistisch' Ik gaf de definitie van racisme Citaat:
![]() Citaat:
Ik weerleg dit dus: Citaat:
En ik blijf binnen die context achter mijn mening staan, en dat schreef ik ook in mijn antwoord aan Diego Raga, dat het arbitrair toeschrijven van een racistische mening aan alle Moslims op basis van verouderde teksten fout is en als racistisch kan aanzien worden (gezien (1)). Nu het tweede stuk van zijn betoog. Citaat:
Citaat:
Van de leden weet ik wel degelijk waarom ze er bij zijn. Een partij die 'Eigen volk eerst' nog altijd in zijn grondbeginselen heeft staan (punt 4) en die daardoor mensen op basis van afkomst wil discrimineren is per definitie (zie boven) racistisch. Ben ik dus racistisch als ik denk dat de leden van een partij die discriminatie van mensen op basis van afkomst ingebakken heeft in de grondbeginselen hoogst waarschijnlijk diezelfde grondbeginselen onderschrijven? Really? Paulus?
![]() |
![]() |
#1960 |
|
![]() Kan zijn, het is de aangeraden forum techniek bij trollen.