![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1941 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een loodgieter leert men een badkamer installeren, das geen indoctrinatie hé ![]() volgens mij klopt jouw definitie en interpretatie van de term indoctrinatie niet helemaal indoctrinatie en hersenspoeling zijn voor mij synoniemen. opvoeding en hersenspoeling zijn toch 2 verschillende dingen ook al kunnen opvoeders uiteraard hersenspoelen. Laatst gewijzigd door 1207 : 25 april 2012 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart opvoeding met opleiding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1945 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1946 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit mijn visie denk ik dat dè waarheid weldegelijk bestaat. Ik weet dat niet zeker, maar ik denk het wel. En dan gaat het daarbij niet over één of andere opvatting of levensvisie, maar gaat het om iets dat ver boven mijn bevattingvermogen reikt en waarvan we af en toe een glimp kunnen opvangen, die ons dwingt onze eigen visie bij te sturen, als wij er ons voor openstellen, met een zeker ontzag. Vaak beleven mensen zulke momenten bij het zien van natuurlijke schoonheden, zoals een zonsondergang, of in een poging de grootte van het heelal te bevatten, het zien van een geboorte, enz... dat soort dingen. Je kan het niet bevatten, laat staan omschrijven, maar het doet je naar jezelf kijken met andere ogen. Je wordt overvallen door gevoelens van niettigheid, ontzag, maar ook van dankbaarheid. Het is juist dat een mens dé waarheid niet kan bezitten, denk ik. Maar dé waarheid kan wel de mens bezitten. Sommige mensen maken deel uit van die waarheid. Niet continue, maar bij momenten, wanneer ze deel worden van die natuurlijke schoonheden, die hen liefdevol overweldigen. Ik denk dat religies, een soort van verenigingen zijn van individuele mensen, met individuele ervaringen met dè waarheid, die er op aanstuurt om die individuele ervaringen, samen in gemeenschap te kunnen beleven bespreken en vasthouden als dat mogelijk was. Vanuit die aansturing, om dat doel van gemeenschappelijke ervaringen te bereiken, vindt men regels uit, als zijnde de weg naar... Iedere religie op zijn manier. Uiteindelijk wordt het geheel van al die regels, wel omschreven opvattingen, levensvisies, alsof men daarmee dé waarheid zou kunnen vatten. Vergeef me mijn prietpraat. Ik weet het immers niet. Daarom noem ik mezelf voortaan agnost. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1948 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen dienen voor zichzelf te zorgen op duurzame wijze. Wie op zo'n manier zichzelf ontwikkelt zal automatisch zorg dragen voor de omgeving. Je moet niet voor een ander zorgen, die ander kan dat zelf ook wel, je hoort die ander voldoende ruimte te geven (waaruit die ook u voldoende ruimte gunt) waarbinnen ontwikkelt kan worden. Stap af van het idee dat anderen op u wachten om verzorgd te worden.
![]() |
![]() |
#1949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1950 |
Minister-President
|
![]() Je leest maar half.
Er staat ook:
![]() |
#1951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1952 |
Minister-President
|
![]() Eerder het omgekeerde is niet per definitie zo.
Om iets voor anderen te kunnen betekenen moet je eerst iets voor jezelf betekenen: wat je niet hebt kun je ook niet geven. In die zin is de zorg voor anderen terwijl je niet eens zorg voor jezelf kan dragen enkel een sublimatie van eigen falen. Alles begint bij een goed begrepen je-zelf.
![]() |
#1953 |
Minister-President
|
![]() Dat is geen prietpraat Paulus, het is het begin van de wijsheid: weten dat je niet weet.
Nu nog de daad bij het woord voeren en erg voorzichtig blijven bij het innemen van onverzoenlijke standpunten die enkel uit een verondersteld 'weten' kunnen voorkomen.
![]() |
#1954 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
basis van eender elke vorm van hulpverlening (weze het micro van een 1 op 1 of macro zoals ontwikkelingshulp). Daarmee dat ook gegruwelt wordt bij mensen die zich geroepen voelen om anderen te helpen, want die anderen zijn toch zulke sukkelaars....
![]() |
![]() |
#1955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens wordt geboren met empathie, maar die empathie moet wel ontwikkeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus u zou de kwadratuur van de cirkel gevonden hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1957 |
Minister-President
|
![]() Je doet net of het of/of is terwijl je goed weet dat het en/en moet zijn.
![]() |
#1958 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg helemaal niet dat het of/of moet zijn, ik vind juist dat het en/en moet zijn. Maar dat moet tegelijk gebeuren, je moet het kind leren voor zichzelf te kunnen zorgen maar ook voor andere. Wanneer je een kind opvoed met de gedachte dat hij of zij enkel en alleen voor zichzelf moet zorgen en aan zichzelf moet denken, dan gaat zijn empathie niet goed ontwikkelen. En heb je een verhoogde kans op een sociopaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |