Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2021, 17:53   #1941
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Grappig hee. "wij in Vlaanderen, Brave Burgers die goed gevaccineerd zijn, hier komt zo een lulkoek niet"

Natuurlijk komt alles in Vlaanderen wat in Frankrijk is he. Wat een eigenaardig idee dat dat anders zou geweest zijn.
Inderdaad dat gingen ze niet meer kunnen maken. Daar was geen draagvlak voor en dat zou een revolutie ontketenen. Ik denk dat 99 % zijn masker nu al heeft opgezet

En de volgende stap is een Lockdown. Misschien een light maar dat er een komt staat nu al vast.

Ben benieuwd of onze Panda reus deze maatregelen gewoon naast zich neer gaat leggen ? Ik drink thuis wel mijn koffie en luister thuis wel naar de radio. En een meeneem maaltijd gaan halen vind ik in feite niet slechter en nog goedkoper ook. Dat ze hun brol zelf opvreten en ik kan het me laten om 3 euro te geven aan een koffie.Ik ga niet iedere keer mij identificeren als ik buitenga. Trouwens de helft van de tijd vertik ik het om zo een smartphone mee te sleuren.
Met deze houdt de Fred de horeca en het nachtleven voor bekeken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 17:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:55   #1942
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voila het is gebeurd. Na maandje terug het masker op en overal waar ge gaat zitten uw pas uw code uw apps en uw dossier laten zien. Dus altijd er voor zorgen dat uw smartphone batterij is opgeladen. Heb je geen smartphone zien dat ge uw dossier niet vergeet.

De Fred blijft wel thuis. Het sop is de kool niet meer waard. En dat ze hun concertjes ( waar ik graag naartoe ging) maar vooranderen spelen. Ik luister thuis wel naar de radio.
De Rudy & Co twijfelen. We hadden met oa enkele niet gevaccineerde dertigers gereserveerd voor oudejaarsavond. Het zal afwachten zijn wat zij gaan doen, vaccineren of niet. Ik denk niet dat ze zich gaan laten testen.
Het is godgeklaagd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 17:59   #1943
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De Rudy & Co twijfelen. We hadden met oa enkele niet gevaccineerde dertigers gereserveerd voor oudejaarsavond. Het zal afwachten zijn wat zij gaan doen, vaccineren of niet. Ik denk niet dat ze zich gaan laten testen.
Het is godgeklaagd.
Had jij dat dan niet kunnen voorspellen ? Zelfs ik had daar al genoeg voor verwittigd. Vond het soms zielig toen ik nog geen maand geleden van die studenten kippetjes hoorde gillen hoe blij dat ze waren het nu allemaal weer kon en het voorbij was. Toen dacht ik al tegen dat jullie weer thuis zijn zal het al gedaan zijn.
Hou de moed erin Rudy nog even volhouden

2027 ge weet het toch nog

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 18:00.
Oud 26 oktober 2021, 18:03   #1944
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Grappig hee. "wij in Vlaanderen, Brave Burgers die goed gevaccineerd zijn, hier komt zo een lulkoek niet"

Natuurlijk komt alles in Vlaanderen wat in Frankrijk is he. Wat een eigenaardig idee dat dat anders zou geweest zijn.
Wat een vod is jambon toch. We kunnen misschien ineens het Vlaams nivo afschaffen, dat bespaart de nva gezichtsverlies
Oud 26 oktober 2021, 18:13   #1945
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Of ik hiermee tevreden ben? Virologen zijn geen Romeinse keizers die hun duim omhoog of omlaag steken”, minimaliseert professor virologie Marc Van Ranst (KU Leuven) zijn eigen mening na afloop van het Overlegcomité. “Maar ik ben hoopvol dat dit pakket maatregelen gaat werken”, is hij positief. Van Ranst legt ook uit waarom een mondmasker in de winkel zinvol is terwijl je in nachtclubs onbeperkt mag feesten, wat hij als minister van Onderwijs zou doen en waarom we stilaan minder soft mogen zijn voor wie zich niet laat vaccineren.
We gaan toch een zeer hoge lantaarnpaal moeten reserveren...

Eentje voor arrogantie.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 26 oktober 2021 om 18:34.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:14   #1946
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Wat een vod is jambon toch. We kunnen misschien ineens het Vlaams nivo afschaffen, dat bespaart de nva gezichtsverlies
inderdaad. ze hadden nu eens de kans om oppositie te voeren, maar ze collaboreren gewoon.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:17   #1947
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voila het is gebeurd. Na maandje terug het masker op en overal waar ge gaat zitten uw pas uw code uw apps en uw dossier laten zien. Dus altijd er voor zorgen dat uw smartphone batterij is opgeladen. Heb je geen smartphone zien dat ge uw dossier niet vergeet.

De Fred blijft wel thuis. Het sop is de kool niet meer waard. En dat ze hun concertjes ( waar ik graag naartoe ging) maar vooranderen spelen. Ik luister thuis wel naar de radio.
Het is een keuze. De mijne is anders : geen enkel probleem om mijn "Covid Safe Ticket" te tonen. Ik heb trouwens al aan gebeurtenissen deelgenomen, waar die verplicht was en ik heb dus gezien hoe het gebeurt. Men toont het document - GSM versie of papier versie - ze scannen de QR code en het is goed. Het gaat dus zeer snel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:18   #1948
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is godgeklaagd.
De vaccins werken. Ik heb toch niet de indruk dat ze veel soelaas brengen als ik lees wat FVDB vertelt

"We weten wat we moeten doen. We moeten zeer voorzichtig zijn. Je moet voorzichtig zijn met nauwe contacten, zeker als je wat ouder bent. Zorg dat je geen risico loopt om besmet te worden, zelfs wanneer je gevaccineerd bent.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 18:19.
Oud 26 oktober 2021, 18:18   #1949
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is een keuze. De mijne is anders : geen enkel probleem om mijn "Covid Safe Ticket" te tonen. Ik heb trouwens al aan gebeurtenissen deelgenomen, waar die verplicht was en ik heb dus gezien hoe het gebeurt. Men toont het document - GSM versie of papier versie - ze scannen de QR code en het is goed. Het gaat dus zeer snel.
En jij denkt dat dit event dan opeens veilig is?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:20   #1950
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Dacht het niet alias FVDB zeker niet.

"We weten wat we moeten doen. We moeten zeer voorzichtig zijn. Je moet voorzichtig zijn met nauwe contacten, zeker als je wat ouder bent. Zorg dat je geen risico loopt om besmet te worden, zelfs wanneer je gevaccineerd bent.
Oud 26 oktober 2021, 18:21   #1951
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat er snel ? Dat je daar besmet raakt ?
Oud 26 oktober 2021, 18:24   #1952
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, het gaat snel. Op een fractie van een seconde wordt er in een databank geregistreerd dat mijnheer everytime op dat tijdstip in cafe x binnenkwam. En op een fractie van een seconde kan een minister of hacker beslissen om de pas van mijnheer everytime ongeldig te verklaren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:24   #1953
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is ook de bedoeling niet he.
de bedoeling is polarisatie veroorzaken zodat de mensen afgeleid worden van de echte problemen die die politici veroorzaakt hebben.

moest ik nu terminaal of suicidaal zijn zou ik toch ernstig overwegen om alvorens dood te gaan, toch een paar van onze wannabe dictators mee te nemen. maar helaas, ik ben geschikt van nog lang te leven.
Oud 26 oktober 2021, 18:26   #1954
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het systeem is totaal NUTTELOOS!

Ik begrijp zelfs niet dat deze discussie nog gevoerd wordt. Het idee van dat CST was dat gevaccineerden 12 maanden lang niet besmet konden worden en niet besmettelijk zouden zijn. Theoretisch zou zo'n systeem bij die pre-condities de virus propagatie dus kunnen afremmen. Beide pre-condities zijn echter niet waar gebleken en dit is nu dus een puur administratief gebeuren zonder enig sanitair nut.

Ik heb een paar maanden geleden voorspeld dat men die CST's in het najaar in de vuilbak ging gooien maar ik heb de dommigheid en de hysterie van onze maatschappij duidelijk onderschat. Moest hier een nieuwe Hitler opstaan, ik ben er zeker van dat die zonder problemen weer een totalitaire staat zou kunnen installeren. Mensen zijn onwaarschijnlijk manipuleerbaar, kwestie van op de juiste knoppen duwt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:26   #1955
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ja, het gaat snel. Op een fractie van een seconde wordt er in een databank geregistreerd dat mijnheer everytime op dat tijdstip in cafe x binnenkwam. En op een fractie van een seconde kan een minister of hacker beslissen om de pas van mijnheer everytime ongeldig te verklaren.
mijnheer everytime moest maar niet overgestoken hebben toen het rood was, of hij moest zijn ouders maar wat meer bezocht hebben.

misschien heeft hij zelfs kritiek gegeven op de overheid, dan is zijn sociaal krediet, excuseer covid-safe-ticket, de volgende 5 jaar sowieso rood.

Laatst gewijzigd door denkimi : 26 oktober 2021 om 18:26.
Oud 26 oktober 2021, 18:26   #1956
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet maar ik weiger thuis te blijven. Ik ben noch "voor" noch "tegen" die CST maar het leven gaat verder. Ik heb contacten met mijn vrienden nodig, ik heb activiteiten buiten mijn werk en ik doe ze nog steeds, natuurlijk met het respect van de regels en wetend dat het virus daar is. Ik heb mijn CST, ik draag de mondmasker waar het nodig is, enz.....

Ik hoor sommigen rondom mij die over "dictature sanitaire" en dergerlijken spreken. Ik laat hen met hun woorden en als ze liever in hun huis of appartement gekloosterd blijven, is dit hun keuze. Het is niet de mijne.

Laatst gewijzigd door Everytime : 26 oktober 2021 om 18:30.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:31   #1957
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet maar ik weiger thuis te blijven. Ik ben noch "voor" noch "tegen" die CST maar het leven gaat verder. Ik heb contacten met mijn vrienden nodig, ik heb activiteiten buiten mijn werk en ik doe ze nog steeds, natuurlijk met het respect van de regels en wetend dat het virus daar is. Ik heb mijn CST, ik draag de mondmasker waar het nodig is, enz.....

Ik hoor sommigen rondom mij die over "dictature sanitaire" en dergerlijken spreken. Ik laat hen in hun woorden en als ze liever in hun huis of appartement gekloosterd blijven, is dit hun keuze. Het is niet de mijne.
Ik snap dat echt niet. Gij vindt het normaal dat een overheid u vrijheden afpakt en verplichtingen oplegt zonder dat daar een gedegen argumentatie en nut achter zit?

Wij kiezen de overheid he ze is er voor ons, niet omgekeerd.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:33   #1958
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik hoor sommigen rondom mij die over "dictature sanitaire" en dergerlijken spreken. Ik laat hen met hun woorden en als ze liever in hun huis of appartement gekloosterd blijven, is dit hun keuze. Het is niet de mijne.
https://en.wikipedia.org/wiki/Like_s..._the_slaughter
Oud 26 oktober 2021, 18:33   #1959
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als ze morgen zeggen da ge op armen en voeten moet lopen dan doet ge da ook?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 18:34   #1960
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Van Ranst
Maar ik ben hoopvol dat dit pakket maatregelen gaat werken.
LOL.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be