![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke schuldeiser kan op elk moment het faillissement vragen. Ik zie niet in hoe overheden nog kunnen tussenkomen. Creatieve constructies zoals met Ethias & Vitrufin zijn volgens mij zaken die niet meer door de EU beugel kunnen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 maart 2018 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1963 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1964 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan doe je dat, wat Peter Dedecker uiteindelijk niet durfde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1965 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1967 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() neen
de vraag is of de staat die 800 000 moet terugbetalen het antwoord dis neen. dat ze mee schuldeiser zijn, samen met oa die 800 000, klopt natuurlijk wel. Citaat:
Citaat:
maar het gaat erover of de staat die schulden moet uitbetalen aan zichzelf of de 800 000 en andere schudeiserss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het faillissement of de vereffening niet alle schuldeisers kan terugbetalen krijgen de bevoorrechtte voorrang. Enkel als de bevoorrechtte schuldeisers 100% terug betaald zijn schiet er nog iets over voor de niet bevoorrechtte. Er is ook de derde rang die eigenlijk geen schuldeisers zijn maar deelnemers in het kapitaal. Als ook de niet bevoorrechtte schuldeisers zijn terugbetaald krijgen de aandeelhouders wat resteert.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 maart 2018 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat namelijk een politiek akkoord over, en dat is evenveel waard als een contract dat ze met hun bloed ondertekenden. Ik mag toch aannemen dat de onderhandelaars van N-VA, de tsjeven, O-vld en MR geen karnemelk in hun aderen hebben ? Als minister Johan nu -eindelijk- eens werk maakt om zijn job te doen, dan kunnen ze vele honderdduizenden brave spaarders toch nog (deels) gelukkig maken en dan kunnen we weer over naar de orde van de dag. Quercus kan ongetwijfeld op veel morele steun rekenen vanuit de forumleden om het ACW dan een proces aan hun kazuifel te smeren, in zijn queeste naar rechtvaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1971 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar moet het af en toe eens in herinnering gebracht worden...
Ziehier (nogmaals)de tekst uit blz 90 van het regeerakkoord: In aansluiting op de initiatieven van de vorige regeringen, zal de regering zorg dragen voor het uitwerken van een werkzame regeling met het oog op de schadeloosstelling van natuurlijke personen coöperanten van erkende financiële coöperatieven. Een "werkzame regeling" kan onmogelijk een "onwettelijke regeling" zijn. ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 19 maart 2018 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom er niet van uitgaan dat het kabinet van Minister Johan hun job goed gaan doen en een sluitende regeling gaan op papier zetten ? De spaarders wachten al zo lang op hun centen ! Tijd dat deze regering die voor 'verandering' staat toch ook eens aan leveren denkt en niet alleen aan beloven ? Ook de moeder van Bart De Wever wacht nog altijd op haar centjes. Dat menske is al 78, tijd dat ze dat nu toch eindelijk eens oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1973 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1974 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1975 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zet bij mij heel veel kwaad bloed. In dergelijke mate dat ik gisterennamiddag tijdens een sollicitatiegesprek op een moment neen heb gezegd en het er ben afgetrapt. De job vooruitzichten waren perfect, het loon was goed, de extralegaal voordelen waren mooi maar toch weigerde ik omdat ik eigenlijk geen slaaf meer van de Staat wil zijn. Gisterenavond heb ik er bij hapje en tapje met een paar vrienden erover gehad en ze gaven mij allemaal gelijk. Dus momenteel zeg ik foert en ga ik mijn nicknaam ook uitvoeren. Nog wachten tot de opzegtermijn voorbij is en dan minstens een sabbatjaar invoeren. Op kosten van de belastingbetaler. Nu vandaag is het motto niets moet nog en alles mag. Ook eens van het systeem gaan profiteren. En je mag mij gerust gefrustreerd noemen. Want zo voel ik mij soms. En vooral ook heel zwaar opgelicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1976 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ze kunnen akkoord zijn dat die mensen un geld moetne terugkrijgen. alleen zijn er spelregels die ook de regering moet volgen. het concept spaarder is gedefinieerd, net als het concept aandeelhouder en belegger. de arco cooperant behoort, juridisch gezien, volgens de definitie tot groep 2 en neit tot groep 1. een beest dat blaft is nog steeds geen kat omdat er een politiek akkoord over bestaat. dat die 800 000 dachten dat ze groep 1 behoren klopt als ene bus, maar dat moeten ze dan met de verkoper, in casu acw, uitvechten voor de rechtbank en hopen dat ze zo een paar euro terugkrijgen. de overheid heeft daar verder niets mee te maken, Citaat:
de ene aandeelhouder beschermen, omdat 'm bij een cd&v'er gekocht heeft, en de andere z'n pil laten slikken kan natuurlijk niet Laatst gewijzigd door 1207 : 20 maart 2018 om 08:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1977 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb over die drie aspecten hier op dit forum reeds uitgebreid mijn zegje gedaan, ik houd het daarbij. I rest my case. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de staat nu zijn langbeloofde deel doet (Johan !!! wakker wordeuuuuh...) dan kan quercus zijn strijd tegen het ACW opstarten in de rechtbank, kan Belfius naar de beurs, daalt de staatsschuld en zijn de tsjeven hun hefboom kwijt om nog langer dwars te liggen in de regering. Paris vaut bien une messe, non ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1979 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles zit nu in de vakbekwame handen van deze excellentie, die -traag maar zeker- werkt aan een oplossing !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Panda, je vertoeft reeds geruime tijd in het zever-stadium. Iedereen op dit forum heeft dat in de gaten. Maar iemand moet het je toch eens zeggen, dus doe ik het dan maar.
|
![]() |
![]() |