Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2013, 22:06   #1961
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De schepene van onderwijs (vermoed ik) kwam in de studio maar heel zwakjes over. De school wringt zich in alle bochten om de verstandhouding tussen ouders en school te verbeteren via info-avonden etcetera, hij zei wel dat het heel lang zou duren.
't Was de algemeen directeur van de scholengroep. Enkele berichten stipte ik het reeds aan: de top van de scholengroep doet er alles aan om de ouders op hun wenken te bedienen. Een sterk signaal ten voordele van de leraren en in het bijzonder die juf is er vanuit de top niet gekomen. Aldus hebben de hoofddoekjes een morele overwinning behaald.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:09   #1962
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En ondertussen bereikt de massahysterie in deze draad bijna het niveau van de ouders voor de blokkendoos. Want nog steeds blijft iedereen negeren dat massahysterie niet eigen is aan moslims. En ook niet massahysterie omwille van vermeend kindermisbruik. Daar zijn zoals ik al eerder aanhaalde massa's voorbeelden van. Er hebben zelfs mensen jarenlang onschuldig voor in de gevangenis gezeten. Maar hou vooral vol dat dit enkel bij moslims kan gebeuren. Je bent daarmee een bondgenoot van de moslimextremisten die deze zaak misbruiken.
Mag ik u dan vragen een concreet geval te geven van een dergelijke massahysterie waarbij Vlaamse ouders betrokken waren?
Oud 16 juli 2013, 22:13   #1963
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, jij springt vooruit op de feiten. Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat er extremisten gebruik hebben gemaakt van dit incident om te polariseren.
Opgesprongen? Ze waren er al van bij het begin erbij.
Oud 16 juli 2013, 22:24   #1964
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij springt vooruit op de feiten. Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat er extremisten gebruik hebben gemaakt van dit incident om te polariseren. Of het ook is opgezet met die reden, is iets waar jij vanuit gaat, maar waarover helemaal geen duidelijkheid is. De vele vergelijkbare zaken omtrent vermeend seksueel misbruik leren alvast dat dit echt niet zo hoeft te zijn. Dat kan perfect vertrokken zijn van een misinterpretatie van normaal kleutergedrag zoals in andere zaken. En dan geëscaleerd zijn, omdat men meende niet ernstig te worden genomen.
Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat een bepaalde bevolkingsgroep staat te springen om elke extremist te volgen. Of het gaat om vermeend kindermisbruik, het politieoptreden of vermeende discriminatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:32   #1965
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Zucht : 16 juli 2013 om 22:33.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:34   #1966
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het enige wat ondertussen duidelijk is, is dat een bepaalde bevolkingsgroep staat te springen om elke extremist te volgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Het doel van deze leugenachtige aantijgingen van de extremisten van sisters4sharia en co is enkel om via rellen de maatschappij te destabiliseren om aldus op termijn de macht te kunnen grijpen.
Vul hiervoor VB, BDW of NVA in , en het is wat je al jaren leest in Lesoir over Vlaams nationalisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mag ik u dan vragen een concreet geval te geven van een dergelijke massahysterie waarbij Vlaamse ouders betrokken waren?
Massa = 1.000.000? De "witte mars"?

Die 1 miljoen mensen zijn trouwens keihard uitgelachen door de politiek.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 juli 2013 om 22:38.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 22:40   #1967
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De "witte mars"?
Wie een boek over de zaak-Dutroux heeft gelezen en zich dus een beetje geïnformeerd heeft, weet dat de onvrede die toen een concrete gestalte aannam niet zomaar uit de lucht kwam vallen. Daarenboven blijkt het dossier-Dutroux wel heel lijvig. En ook bijzonder bezwarend.

In niets te vergelijken met de krijsende hoofddoekjes die een juf niet alleen beschuldigen maar ook al veroordeelden nog voor er ook maar een concreet element door de directie of het parket was onderzocht.
Oud 16 juli 2013, 22:59   #1968
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie een boek over de zaak-Dutroux heeft gelezen en zich dus een beetje geïnformeerd heeft,
Jij vroeg een voorbeeld van Vlaamse massahysterie. Ik gaf het je.

Citaat:
In niets te vergelijken met de krijsende hoofddoekjes die een juf niet alleen beschuldigen maar ook al veroordeelden nog voor er ook maar een concreet element door de directie of het parket was onderzocht.
Geen massahysterie dus. Wel een groep boze ouders.

Ik snap dat jij als overtuigd Vlaams rk lichtvaardig over kindermisbruik zal denken, maar even schakelen Jan, anderen nemen dat soort misdrijven wel zeer serieus.

Oordelen doet uiteindelijk de rechter trouwens. Al gaat ook dat regelmatig mis in dit land.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 16 juli 2013 om 23:00.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:04   #1969
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik snap dat jij als overtuigd Vlaams rk lichtvaardig over kindermisbruik zal denken, maar even schakelen Jan, anderen nemen dat soort misdrijven wel zeer serieus.

Oordelen doet uiteindelijk de rechter trouwens. Al gaat ook dat regelmatig mis in dit land.
Neen, dat waren helemaal geen groep 'boze ouders' dat waren een groep criminelen die er op uit waren de school over te nemen in opdracht van moslim fundamentalisten.

En van kindermisbruik is hier helemaal geen sprake.
Uw uitspraken zijn wansmakelijk en leugenachtig!

Laatst gewijzigd door giserke : 16 juli 2013 om 23:07.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:06   #1970
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zag daar eerder een serene massabetoging.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:09   #1971
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was geen hysterie. Dat was diepe en terechte onvrede over een totaal mis gevoerd onderzoek in zaak met afschuwwekkende misdaden.
Oud 16 juli 2013, 23:11   #1972
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zag slechts krijsende hoofddoekjes. Geen oprechtheid. Wel nijd. Nu blijkt wat er achter die nijd zat. Niet de zorg voor het kind, maar wel de wil een instelling en een samenleving in het algemeen te treffen.
Oud 16 juli 2013, 23:11   #1973
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Toch straf dat ik op 17 juni, exact een maand geleden, al doorhad dat dit zaakje stonk he?
Nog voor er een onderzoek kwam, wist ik al hoe de zaak in elkaar zat. Wie schuldig en onschuldig is.

En dat allemaal door de politiek correcte oogkleppen af te zetten.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:12   #1974
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Toch straf dat ik op 17 juni, exact een maand geleden, al doorhad dat dit zaakje stonk he?
Nog voor er een onderzoek kwam, wist ik al hoe de zaak in elkaar zat. Wie schuldig en onschuldig is.

Jij doorhad? Precies of jij alleen dat doorhad.
Jij kwam hier gewoon aanzetten met typische racistische uitlatingen.
Oud 16 juli 2013, 23:15   #1975
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door giserke : 16 juli 2013 om 23:16.
Oud 16 juli 2013, 23:21   #1976
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Men probeert hier steevast de aandacht toe te spitsen op zogezegde polarisatie tussen autochtonen en allochtonen, en dit omdat men "niet alle allochtonen over dezelfde kam mag scheren".

Awel kijk: wat hier centraal staat, is die juffrouw wiens carrière verkracht is door een stel fanatiekelingen. Ik stel voor dat mevrouw Piryns en co de allochtoonse gemeenschap oproepen om hand in hand met de autochtonen dat uitschot te verdrijven.

Dan vermijden ze daar pas polarisatie. Het zijn die brave allochtonen die nu kleur moeten bekennen.
VOILA ! dikke 2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:47   #1977
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Die fanatiekelingen zouden ze moeten deporteren naar het land van herkomst, en t'is gelijk welke toekomstperspectief zij daar maar kunnen hebben. Maar die waardeloze mensen (die haatdragende fanatiekelingen) kunnen we missen als kiespijn. Er is hier in onze maatschappij geen plaats voor hen, en diegenen die hun plaats vrijhouden, zijn eigenlijk al even crimineel.
Oud 16 juli 2013, 23:49   #1978
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Die fanatiekelingen zouden ze moeten deporteren naar het land van herkomst, en t'is gelijk welke toekomstperspectief zij daar maar kunnen hebben. Maar die waardeloze mensen (die haatdragende fanatiekelingen) kunnen we missen als kiespijn. Er is hier in onze maatschappij geen plaats voor hen, en diegenen die hun plaats vrijhouden, zijn eigenlijk al even crimineel.
En als al die knotsgekke en al even criminele toestanden maar blijven komen, dan zal men er gewoon genoeg van krijgen. Die allochtonen zullen toch wel een beetje op hun passen moeten letten.
Oud 16 juli 2013, 23:54   #1979
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht

Ik dacht ook wel dat het bijlange niet zo was als die klaagsters beweerden. Ik dacht dat het dommigheid was (en ik hoopte dat het misverstand snel zou verduidelijkt worden), maar het is nog veel erger: het is kwaad opzet, met de bedoeling haat te verspreiden. Misschien zelfs beiden: kwaad opzet EN dommigheid. Erg. Heel erg.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 16 juli 2013 om 23:58.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 23:58   #1980
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Foei Magni!

Je beseft toch wel dat je nu 'n islamofobe racist bent?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be