Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2015, 07:59   #1
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard vet taks

Er zouden studies onderzocht hebben bewezen dat de meeste mensen ongezond overgewicht hebben , zelfs kinderen ... ,dan vraag ik mij wel soms af waarom voeding zo goedkoop op de markt brengen en waarom supermarkten strijden om de laagste prijzen ? waarom niet eens overgaan naar een ander denk en leef patroon ... en bepaalde voeding zoals vet vlees ,snoep, blik& kant en klaar voeding ,totaal onbenullige voeding ook zoals taarten & koekjes eens zwaar te belasten ! kassa kassa voor de belastingen !! en ook als voeding duurder kan worden gemaakt met een belasting taks kan dit dus ook verspilling tegen gaan ...het werk dubbel ergens, alleen nog groenten & fruit & granen mager kaas ,vis & mager vlees betaalbaar houden . Iedereen gezond!! minder zieken kas uitbetalingen op lange termijn ,het werkt 3dubbel zelfs.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:12   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Domme voorstellen posten zou zwaar belast moeten worden. Laat ons eerst daarmee beginnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 08:53   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zouden studies onderzocht hebben bewezen dat de meeste mensen ongezond overgewicht hebben , zelfs kinderen ... ,dan vraag ik mij wel soms af waarom voeding zo goedkoop op de markt brengen en waarom supermarkten strijden om de laagste prijzen ? waarom niet eens overgaan naar een ander denk en leef patroon ... en bepaalde voeding zoals vet vlees ,snoep, blik& kant en klaar voeding ,totaal onbenullige voeding ook zoals taarten & koekjes eens zwaar te belasten ! kassa kassa voor de belastingen !! en ook als voeding duurder kan worden gemaakt met een belasting taks kan dit dus ook verspilling tegen gaan ...het werk dubbel ergens, alleen nog groenten & fruit & granen mager kaas ,vis & mager vlees betaalbaar houden . Iedereen gezond!! minder zieken kas uitbetalingen op lange termijn ,het werkt 3dubbel zelfs.
1.De meeste mensen die ik zie, waar ik ook ben, hebben een normaal gewicht. Woon jij in Vetbeke of zo?
2.Zolang het gros van de bevolking op het eind van hun loon een stuk maand overhouden, zal er vraag zijn naar goedkope voeding. Zo eenvoudig is dat.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 09:41   #4
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Wat is er toch gebeurd met baas in eigen buik
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 10:02   #5
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Gewoon de belasting procentueel verhogen voor iedereen met een BMI van boven de 25.

Uiteindelijk zorgen zij zelf voor een hogere belasting van openbare voorzieniningen zoals voetpaden, trams, ...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:30   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Gewoon de belasting procentueel verhogen voor iedereen met een BMI van boven de 25.

Uiteindelijk zorgen zij zelf voor een hogere belasting van openbare voorzieniningen zoals voetpaden, trams, ...
een BMI taks zou nog niet slecht zijn ,hoe vetter je wordt hoe hoger de taks.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:31   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.647
Standaard

Ze zouden beter een klein pietje belasten, de Walloniërs zouden nogal moeten betalen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 12:36   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zouden studies onderzocht hebben bewezen dat de meeste mensen ongezond overgewicht hebben , zelfs kinderen ... ,dan vraag ik mij wel soms af waarom voeding zo goedkoop op de markt brengen en waarom supermarkten strijden om de laagste prijzen ? waarom niet eens overgaan naar een ander denk en leef patroon ... en bepaalde voeding zoals vet vlees ,snoep, blik& kant en klaar voeding ,totaal onbenullige voeding ook zoals taarten & koekjes eens zwaar te belasten ! kassa kassa voor de belastingen !! en ook als voeding duurder kan worden gemaakt met een belasting taks kan dit dus ook verspilling tegen gaan ...het werk dubbel ergens, alleen nog groenten & fruit & granen mager kaas ,vis & mager vlees betaalbaar houden . Iedereen gezond!! minder zieken kas uitbetalingen op lange termijn ,het werkt 3dubbel zelfs.
Er was ooit eens een goedlopend draadje over de vettaks in Denemarken. Van Cookie Monster, denk ik. Goedlopend, tot Stingray mij kwam trollen als hangmatter en wij beiden moesten zwijgen van Mod. Denemarken heeft zijn vettaks terug afgeschaft. Het helpt zogezegd niet.
http://www.foodlog.nl/artikel/denema...aft-vettax-af/
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:22   #9
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zouden beter een klein pietje belasten, de Walloniërs zouden nogal moeten betalen...
Graag vertaling : ik moet toegeven er niets van te begrijpen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 13:32   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zouden beter een klein pietje belasten, de Walloniërs zouden nogal moeten betalen...
een wip taks, een vuile mond taks, een scheet taks, een stront taks, een frisse lucht taks, een zonne taks, een regen taks, een vet taks, een suiker taks, een proteine taks, een vitamine taks, een champagne taks, een caviaar taks, een chinabrol taks, een china emissie taks, een co2 taks, een flying miles taks, een airco taks, een PV taks, een warmteverlies taks, een venster taks,

laten we alles gewoonweg takseren dat we nodig hebben
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 02:30   #11
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er was ooit eens een goedlopend draadje over de vettaks in Denemarken. Van Cookie Monster, denk ik.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=161141

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Denemarken heeft zijn vettaks terug afgeschaft. Het helpt zogezegd niet.
http://www.foodlog.nl/artikel/denema...aft-vettax-af/
Klopt:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212
http://www.nu.nl/economie/2955393/de...belasting.html
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 05:28   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.740
Standaard

'Bereken' snel even uw BMI.

Bij mij is dat altijd hetzelfde: U lijdt aan obesitas

BMI berekenen
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 juni 2015 om 05:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 07:52   #13
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een BMI taks zou nog niet slecht zijn ,hoe vetter je wordt hoe hoger de taks.
BMI zou dan wel het slechtste criteria zijn. Iemand die op en top fit is en veel spieren heeft maar wel klein is komt er bij bmi-berekening altijd gechareld uit.

Vetpercentage is dan wel een beter criteria.

coit, de link tussen voedingmiddelen en gezondheid is ook wel wat complexer dan vetpercentages of calorieen te bekijken. Zo zijn er verschillende manieren om gezonder te eten. Gaat de overheid dan beslissen welk dieet en dus welke voedingstoffen goed zijn en welke niet?

Of gaat men enkel bekijken welke inherent(en onbetwistbaar) ongezond zijn en die prijzen verhogen? zonder de prijzen van gezonde voeding aan te passen (noten, zaden, etc.. zijn over het algemeen nog duur terwijl dit in veel dieeten wel als een grote bron van eiwitten gezien wordt) zal dat allemaal weinig uithalen.

Er gaan in deze context ook wat heilige huisjes gesloopt moeten worden dan.. Melk, etc.. zijn altijd voorgehouden als gezond, maar dagelijks consumptie van koemelk (dat op zich dient voor kalveren om goed te groeien) is bijvoorbeeld niet nodig en redelijk schqdelijk omdqt een groot deel van de bevolking een lagere (en waarschijnlijk niet waarneembare) tolerantie t.o.v lactose heeft.

Gezondheid hangt heden ten dage ook enorm hard samen met werkdruk en vrije tijd. goedkopere kant en klare maaltijden worden niet enkel voor de prijs gekozen maar eveneens omdat de mensen geen tijd hebben voor een volledige maaltijd zelf te bereiden. dit wordt hoegenaamd niet opgelost door die maaltijden duurder te maken.

Interessant onderwerp, moeilijke uitvoering.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 08:05   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'Bereken' snel even uw BMI.

Bij mij is dat altijd hetzelfde: U lijdt aan obesitas

BMI berekenen
BMI 35 35% belasting... joepie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 08:08   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
BMI zou dan wel het slechtste criteria zijn. Iemand die op en top fit is en veel spieren heeft maar wel klein is komt er bij bmi-berekening altijd gechareld uit.

Vetpercentage is dan wel een beter criteria.

coit, de link tussen voedingmiddelen en gezondheid is ook wel wat complexer dan vetpercentages of calorieen te bekijken. Zo zijn er verschillende manieren om gezonder te eten. Gaat de overheid dan beslissen welk dieet en dus welke voedingstoffen goed zijn en welke niet?

Of gaat men enkel bekijken welke inherent(en onbetwistbaar) ongezond zijn en die prijzen verhogen? zonder de prijzen van gezonde voeding aan te passen (noten, zaden, etc.. zijn over het algemeen nog duur terwijl dit in veel dieeten wel als een grote bron van eiwitten gezien wordt) zal dat allemaal weinig uithalen.

Er gaan in deze context ook wat heilige huisjes gesloopt moeten worden dan.. Melk, etc.. zijn altijd voorgehouden als gezond, maar dagelijks consumptie van koemelk (dat op zich dient voor kalveren om goed te groeien) is bijvoorbeeld niet nodig en redelijk schqdelijk omdqt een groot deel van de bevolking een lagere (en waarschijnlijk niet waarneembare) tolerantie t.o.v lactose heeft.

Gezondheid hangt heden ten dage ook enorm hard samen met werkdruk en vrije tijd. goedkopere kant en klare maaltijden worden niet enkel voor de prijs gekozen maar eveneens omdat de mensen geen tijd hebben voor een volledige maaltijd zelf te bereiden. dit wordt hoegenaamd niet opgelost door die maaltijden duurder te maken.

Interessant onderwerp, moeilijke uitvoering.

Ik denk dat het eenvoudiger is om de oorzaken van het vet te belasten.
Dus gewoon de Glycemische index TAX, ttz als uw voeding een GI heeft van 100 zoals zuiver suiker belast je dat 100%. Is uw voeding water dan wordt dat 0%, is dat zuiver vlees wordt dat ook 0%, en is dat 30% fruitsap met suiker wordt dat 30% is het confituur wordt dat 70% etc

Dus de suiker belasten zoals alcohol. Zo simpel

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juni 2015 om 08:09.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 08:13   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik denk dat het eenvoudiger is om de oorzaken van het vet te belasten.
Dus gewoon de Glycemische index TAX, ttz als uw voeding een GI heeft van 100 zoals zuiver suiker belast je dat 100%. Is uw voeding water dan wordt dat 0%, is dat zuiver vlees wordt dat ook 0%, en is dat 30% fruitsap met suiker wordt dat 30% is het confituur wordt dat 70% etc

Dus de suiker belasten zoals alcohol. Zo simpel
Of je steekt wat opium in de suiker.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 10:26   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hartelijk dank. Ik heb daar lang vergeefs naar gezocht. Vond hem ook niet tussen jouw draden.

Ik heb me daar teruggetrokken nadat Stingray mij voortdurend trolde over mijn werkloosheid (hangmatter) en Pontifex mij het zwijgen oplegde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2015 om 10:31.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 10:52   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Dik worden doe je vooral met light producten.
Daar zijn de vetten vervangen door suikers omdat voeding zonder vetten smaakloos worden.
Industrie maakt u dat allemaal zo wij. omdat 50 jaar geleden er teveel hartproblemen waren en er was deestijds maar 2 mogelijkheden. 1 suikers of 2 vetten.
Men bande vetten en de industrie heeft een gans nieuw duurder parcour opgezet.
Nu heeft bijna ieder overgewicht.

Daarna heeft men 50 jaar geprobeerd te bewijzen dat vetten ongezond zijn.
Dat is heden nog steeds niet het geval.
Nieuwere studies tonen zelfs aan dat ze essentieel nodig zijn.

De voedingslobby doneert jaarlijks miljarden en dreigt daarmee te stoppen als die rapporten gepubliceerd worden.
En men ziet liever dat geld dan gezonde mensen.
Dat is hun salaris immers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 juni 2015 om 11:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 11:07   #19
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.De meeste mensen die ik zie, waar ik ook ben, hebben een normaal gewicht. Woon jij in Vetbeke of zo?
2.Zolang het gros van de bevolking op het eind van hun loon een stuk maand overhouden, zal er vraag zijn naar goedkope voeding. Zo eenvoudig is dat.
Op puntje 1 zou ik toch willen zeggen dat de toename van overgewicht en obesitas wel degelijk een feit is en dat hier best over nagedacht wordt in functie van de kostprijs van onze SZ binnen 10 a 20 jaar.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 11:08   #20
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'Bereken' snel even uw BMI.

Bij mij is dat altijd hetzelfde: U lijdt aan obesitas

BMI berekenen
BMI is wetenschappelijk achterhaald.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be