![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van wat ik in de pers las, dacht ik van tegen te stemmen, wegens onvoldoende communautair eten. Heel veel kon het nooit zijn, want grondwetswijziging bla bla ... en toch.
Maar dan las ik de tekst van Bart De Wever. En besloot ik van gedacht te veranderen. (en thuis te blijven, wegens toch wat gezondheidsproblemen) Ik verwacht dus weinig tegenstemmen. Institutioneel orde op zaken Tot slot nemen we een reeks institutionele maatregelen die de slagkracht en autonomie van de deelstaten versterken, het politiek bestel versoberen en de overheidsefficiëntie verhogen. Premier De Wever zal een grote structurele staatshervorming voorbereiden. Hij krijgt daarvoor de tijd, de middelen én de mensen, met een eigen beleidscel en een apart budget. En hij wordt daarin niet beperkt. De principes van asymmetrie en responsabilisering zijn verankerd in het akkoord.Omdat de coalities dezelfde zijn op Vlaams, Waals en federaal niveau, kunnen en zullen we asymmetrisch en sterker hervormen op maat van de deelstaten. In het beleid op het vlak van arbeidsmarkt, gezondheidszorg, migratie en economie komt er responsabilisering en zal de federale regering mee ten dienste staan van de deelstaten. Er is afgesproken om te responsabiliseren inzake de Europese verplichtingen: dat betekent dat álle regeringen in dit land zullen moeten voldoen aan de Europese (begrotings)verplichtingen. De luchthaven van Zaventem krijgt eindelijk een hogesnelheidstreinstation. Vlaanderen krijgt de bevoegdheid om van 11 juli een feestdag te maken. Vlaanderen zal sterker aan de Europese tafel zitten en in het overlegcomité en krijgt een bestuurszetel in de Nationale Bank en het Planbureau. Vlaanderen krijgt een rechtstreekse stem in de strategische defensie-industrie. De Vlaamse Regering en diplomaten stijgen in de (protocollaire) rangorde. Vlamingen die in het buitenland wonen, zullen ook kunnen stemmen voor de verkiezingen van het Vlaams Parlement.Na 200 jaar België schaffen we eindelijk de Senaat af.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wil vermijden dat jouw naasten moeilijke keuzen dienen te maken als je zelf niet meer jou wil kan uitdrukken stel dan nu een wilsbeschikking op. https://leif.be/home/ Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Het verga je goed ! Ps. Het regeerakkoord raakt niet aan overlevingspensioenen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 februari 2025 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt na afloop straks de Vlaamse Leeuw gezongen of de Brabançonne ???
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook werken moet meer lonen is nog niet voor morgen. Volgens De Roover zal het plan om werken meer lonend te maken pas in 2029 volledig uitgerold zijn en zal een alleenstaande dan 100 euro meer verdienen. Tegen die tijd een aalmoes ! Laatst gewijzigd door daiwa : 2 februari 2025 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beterschap, Schoof.
Even terzijde: ik vind die vragen van Wetstraatreporters aan De Wever over "leve België" zo kinderachtig flauw. Dat hangt nu eenmaal samen met de functie. Net zoals een vrijzinnige premier al eens de paus zal moeten verwelkomen, een rechtse premier al eens zal moeten samenwerken met een linkse ambtsgenoot, ...
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En, hoe heeft men op het NVA-congres gestemd?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben zelfs gezongen op het congres !
Bartje premier! Bartje Premier! Wij willen Bart De Wever premier ! Dank U Bart ! Dank U Bart ! Dank U Bart !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN