Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 april 2006, 23:15   #241
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar Bekijk bericht
Ho maar, de planeet zal nog lang floreren nadat de laatste mensch zichzelf vergiftigd heeft hoor.
ik hoop het.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 23:15   #242
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wie zegt dat we de enige planeet killers in het universum zijn
ik nie. maar ik vermoed dat die potentiële anderen niet van de menselijke soort zullen zijn.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 23:22   #243
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
laat ons dat toch maar geheim houden he, zodat niemand het weet.


De kater is 'op hol' geslagen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 04:37   #244
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Dat politici eens stoppen met te bepalen hoeveel er 'mag' gewerkt worden. Laat iedereen werken zoveel, zo weinig, zo lang, zo kort en zo hard hij wil, en daar evenredig voor wordt betaald. Loon naar prestatie.
Daarnet nieuws dat er nog nooit zoveel mensen aan het werk zijn sinds 1985 of zo. Industrie -200000 en dienstensector +800000. Toch blijven we almaar concurrentiekracht verliezen. De nieuwe jobs hebben weinig economische waarde. Een almaar groter aandeel van de loonmassa komt van 'werkgever' overheid. De zogenaamde 'sociale economie'. Maar de andere van het plaatje vermelden, dat een almaar slinkend deel van de bevolking in de privé sector almaar meer wordt opgejaagd om dit te kunnen blijven betalen, was echter niet politiek-correct geweest waarschijnlijk.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 07:33   #245
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht


De kater is 'op hol' geslagen...

Moet ik toch ook eens leren, die bewegende plaatjes. Heb het ooit nog geweten in "coreldraw"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 07:40   #246
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Moet ik toch ook eens leren, die bewegende plaatjes. Heb het ooit nog geweten in "coreldraw"
Misschien kan jij er 'nuttige' dingen mee doen?
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 08:46   #247
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en ? de naald in een hooiberg al gevonden hier ?

*kijkt zonder de gene eigen aan werkezels met onverbloemde minachting neer op ...*

wat de werkezelsethiek betreft zou ik aanraden om ook de inzichten van jos verhulst toch eens door te wroeten. Maar ja met mentale luiheid gaat men daar natuurlijk niet door geraken.

Ipv de schuld van de werkloosheid botweg bij het individu te leggen en niet verder te kijken dan de mentale luiheid toelaat moet men daar dus wel over nadenken .
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 08:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:06   #248
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zelfstandige in bijberoep is wat de naam doet vermoeden: in bijberoep.

een zeer spijtige zaak als je werkloos bent en héél klein eens iets wil proberen opstarten... je betaalt je blauw en verdient geen klote
In bijberoep wil zeggen dat je idd werkt in de bedoeling van een bijberoep.
Dat wil zeggen dat je een inkomen mag hebben van (denk ik) pakweg 5000€ of zo per jaar. Dat is wel na aftrek van uw onkosten hé!
Je betaald een minimum aan bijdragen, bijna te verwaarlozen en je bent in orde. Dus je kan er al aardig iets mee opbouwen.
Ga je boven dat minimum wordt je gelijk geschakeld met hoofdberoep en betaal je meer bijdragen.

Ik kan u echter aanraden om in bijberoep te blijven.

Je vult dat in naar eigen behoefte maar het is een prima iets om wat bij te verdienen. Of uit te bouwen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:15   #249
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En als we de lijst van de knelpunt beroepen eens bekijken mogen we idd besluiten dat er een serieus probleem bij het individu ligt en niet aan de commerciele nijverheid.
De lijst is een beetje tê lang om nog de andere kant uit te kijken!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:18   #250
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Trouwens we zijn april, dus de rsz moet betaald worden..het verlofgeld...de wedde's...en al de rest!
Maar daar heeft de werknemer geen last van...die komt zoals gewoonte eens werken als hij tijd heeft...en zin heeft...en nu begint de zon nog te schijnen ook dus de ziektebriefkes gaan beginnen volgen.
Amuseer u maar weeral als zelfstandige!

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2006 om 09:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:22   #251
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ge moet u ook afvragen waarom een knelpuntberoep een knelpuntberoep is he

het zijn om te beginnen bijna allemaal beroepen waar ge een hoog diploma voor nodig hebt. Verder heb ik hier niks teruggevonden aangaande de lonen die de knelsectoren uitbetalen. Arbeidsomstandigheden enz.

Als ze geen volk vinden waarom eens niet proberen om daar iets aan te doen ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 09:23.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:29   #252
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Napoleon,

Je hebt nog altijd niet gezegd welk beroep je dan wel zou willen doen, en tegen welke vergoeding.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 09:36   #253
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

plutoloog zonder betaling en gewoon leven van een basisinkomen waarover ik mij geen zorgen moet maken of ik het al dan niet krijg. Meer moet dat niet zijn.

zou er dus op neerkomen dat ge u bij mij gratis kunt laten behandelen in dat geval .
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 09:37.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 10:56   #254
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door Karma : 6 april 2006 om 10:59.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 10:58   #255
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en ? de naald in een hooiberg al gevonden hier ?

*kijkt zonder de gene eigen aan werkezels met onverbloemde minachting neer op ...*

wat de werkezelsethiek betreft zou ik aanraden om ook de inzichten van jos verhulst toch eens door te wroeten. Maar ja met mentale luiheid gaat men daar natuurlijk niet door geraken.

Ipv de schuld van de werkloosheid botweg bij het individu te leggen en niet verder te kijken dan de mentale luiheid toelaat moet men daar dus wel over nadenken .
neen, is dan ook DE naald in de hooiberg. Waarom die cynische ondertoon?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:01   #256
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ge moet u ook afvragen waarom een knelpuntberoep een knelpuntberoep is he

het zijn om te beginnen bijna allemaal beroepen waar ge een hoog diploma voor nodig hebt. Verder heb ik hier niks teruggevonden aangaande de lonen die de knelsectoren uitbetalen. Arbeidsomstandigheden enz.

Als ze geen volk vinden waarom eens niet proberen om daar iets aan te doen ?
Sommigen zouden zich ook eens moeten afvragen hoe het komt dat hun hersens al zolang knellen...

Oj ja, voor stiksters/strijksters enz. moet men hooggeschoold zijn...

[SIZE=1]Alleszins is dit één van de weinig positieve draden, die door een lid van het VWS is opgestart (of is het een ex-lid? )...[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:01   #257
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
neen, is dan ook DE naald in de hooiberg. Waarom die cynische ondertoon?
omdat ik van dogma s zoals iedereen moet ingeschakeld worden in het productieapparaat wat niet met argumenten te onderbouwen is cynisch wordt.

vertel mijn toch eens begot waarom iedereen zou moeten werken ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 11:07.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:04   #258
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
omdat ik van dogma s zoals iedereen moet ingeschakeld worden in het productieapparaat wat niet met argumenten te onderbouwen is cynisch wordt.

vertel mijn toch eens begot waarom iedereen zou moeten werken ?
Zeg me begot eens waarom anderen voor U moeten werken...

En, ja, U gaat weeral afkomen met uw recht op een stukske grond...
Als U dit zou krijgen, moet U dan niet werken begot?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:04   #259
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Sommigen zouden zich ook eens moeten afvragen hoe het komt dat hun hersens al zolang knellen...

Oj ja, voor stiksters/strijksters enz. moet men hooggeschoold zijn...

[SIZE=1]Alleszins is dit één van de weinig positieve draden, die door een lid van het VWS is opgestart (of is het een ex-lid? )...[/SIZE]
ik heb zelf als stikker gewerkt. Drie weken lang dezelfde dekens van sabena de uitgeraffelde randen omzomen. Van stikken aan zo n machien gaat je rug kapot. Iedereen die daar werkte had rug en nekklachten. Kortom was goed voor een keer maar voel me echt wel te goed om zo n werk te doen hoor.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 11:06   #260
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zeg me begot eens waarom anderen voor U moeten werken...

En, ja, U gaat weeral afkomen met uw recht op een stukske grond...
Als U dit zou krijgen, moet U dan niet werken begot?
als ik dat krijg kan ik mijn rug voor mijn eigen vooruitgang kapot werken. Daarvoor wil ik het nog wel overwegen. Maar zeg me begot eens waarom ik mijn rug kapot zou moeten werken voor de rijkdom van een ander ?

andermaal - ik voel me daar te goed voor - its below my dignity !

ga zelf dekens van sabena omzomen. Werk je eigen rug kapot !

luiwammes !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 11:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be