Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2012, 10:28   #14461
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik leg toch uit waarom iets racisme is :
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Je bent weer aan het zeveren en aan het verdraaien van zinnen in bovenstaande topics waar je bepaalde woordjes weglaat!
"Bepaalde allochtonen enz" maak jij steevast "alle allochtonen" van en dan kun je weer je praatjes voor de x-keer verkopen. Aan wie eigenlijk? Wie heeft het hier nog niet door?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 10:31   #14462
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
De titel van de draad is 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'.
Racisme is daar zeker een grote factor.
Heb je het over het echte racisme van vele allochtonen? Tegen de "ongelovige honden"? De hoertjes die geen burka dragen? enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 10:33   #14463
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En denk je dat het interessant of relevant is in deze discussie?
Ja, dat is relevant in deze discussie.
http://forum.politics.be/showthread....89#post5960589
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 10:35   #14464
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb je het over het echte racisme van vele allochtonen? Tegen de "ongelovige honden"? De hoertjes die geen burka dragen? enz
Lees de link die ik gaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott

Dan zult ge zien dat draden zoals deze de problemen die jullie aanbrengen in de hand werken.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 10:57   #14465
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lees de link die ik gaf.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jane_Elliott

Dan zult ge zien dat draden zoals deze de problemen die jullie aanbrengen in de hand werken.
mobane je kunt toch beter de mogelijke problemen in het lang en het breed aankaarten dan gewoonweg taboes en boekenverbrandingen te houden.
Dus het concept dat je uberhaupt quasi racistische opmerkingen niet mag bespreken en monddood moet maken en daardoor het debat doet verstijven is op zich een vorm van boekenverbranding, dus sowieso ben ik daar tegen.

Ik denk dat je haarfijn de grenzen en de contouren moet aftasten tot iedereen weet waarop hij staat. Mijn stelling is zelfs dat heden er een vorm van reverse racisme is waar allochtonen teveel geknuffeld worden door onze sociale sector, en de migranten bevoordeeld worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:07   #14466
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
De titel van de draad is 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'.
Racisme is daar zeker een grote factor.
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:09   #14467
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dan zult ge zien dat draden zoals deze de problemen die jullie aanbrengen in de hand werken.
Geloof je dat écht zélf???
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:17   #14468
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
2!
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:17   #14469
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dat is relevant in deze discussie.
http://forum.politics.be/showthread....89#post5960589
Jij vindt het misschien relevant, maar ik vrees dat er voor de rest niemand nog een fuk om maalt wanneer het versleten racisme-labeltje voor de -tigste maal geplakt wordt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 februari 2012 om 12:19.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:20   #14470
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Geloof je dat écht zélf???
Dus omdat hier het attitudeprobleem van N-Afrikaanse muzels aangekaard wordt gaan ze mogen onbedekten uitschelden op de metro volgens Alboreto. Kan het nog belachelijker?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:27   #14471
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dus omdat hier het attitudeprobleem van N-Afrikaanse muzels aangekaard wordt gaan ze mogen onbedekten uitschelden op de metro volgens Alboreto.
Een mooie deal stelt dat jongetje voor.

Citaat:
Kan het nog belachelijker?
Ik vrees dat er toch nog concurrentie komt...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:31   #14472
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik leg toch uit waarom iets racisme is :
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Dat is louter een persoonlijke mening die bovendien zelf racistisch is mits artisjok de allochtonen tot eeuwige slachtoffers bombardeert en moedwillig het racisme tav autochtonen onder de mat schuift (o.a. ook haar eigen racisme tegen blokkers bij voorbeeld).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 12:57   #14473
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik leg toch uit waarom iets racisme is :
Iets krijgen tegen alle allochtonen op basis van de daden van individuen die tot die zogenaamde groep behoren, is inderdaad racisme.
Men heeft niets tegen álle allochtonen, enkel tegen de criminelen en de fanatici. Die opmerkelijk genoeg gesteund worden door het gematigde gedeelte.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:31   #14474
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Men heeft niets tegen álle allochtonen, enkel tegen de criminelen en de fanatici. Die opmerkelijk genoeg gesteund worden door het gematigde gedeelte.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Er zijn andere redenen waarom de meeste allochtonen niet welkom zijn om zich te nestellen op ons grondgebied: ze zijn in het algemeen (er zijn uitzonderingen uiteraard) betweterig , eigenzinnig, egoïstisch, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, gebrek aan relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz

Laatst gewijzigd door kwantum : 18 februari 2012 om 13:31.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:28   #14475
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mobane je kunt toch beter de mogelijke problemen in het lang en het breed aankaarten dan gewoonweg taboes en boekenverbrandingen te houden.
Dus het concept dat je uberhaupt quasi racistische opmerkingen niet mag bespreken en monddood moet maken en daardoor het debat doet verstijven is op zich een vorm van boekenverbranding, dus sowieso ben ik daar tegen.

Ik denk dat je haarfijn de grenzen en de contouren moet aftasten tot iedereen weet waarop hij staat. Mijn stelling is zelfs dat heden er een vorm van reverse racisme is waar allochtonen teveel geknuffeld worden door onze sociale sector, en de migranten bevoordeeld worden.
Het is geen kwestie van (mogelijke) problemen aankaarten.
Kan je me in dit subforum enkele topics linken waar een probleem wordt aangekaart en dit niet ontaard in de gebruikelijke veralgemeningen en haatspraak?

Dit topic werd zelfs niet opgestart om een discussie te voeren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:31   #14476
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jij vindt het misschien relevant, maar ik vrees dat er voor de rest niemand nog een fuk om maalt wanneer het versleten racisme-labeltje voor de -tigste maal geplakt wordt...
Of er iemand om maalt is niet relevant voor deze discussie.
Gezien je reactie maal jij er blijkbaar wel om.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:36   #14477
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Men heeft niets tegen álle allochtonen, enkel tegen de criminelen en de fanatici. Die opmerkelijk genoeg gesteund worden door het gematigde gedeelte.
dat is het nu juist!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:51   #14478
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus regelrechte onzin maar blijkbaar nodig om jezelf moreel boven anderen te doen uitsteken.
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.

Toch hebben sommigen zich genoemd tot foruminquisitie waarbij anderen lukraak beschuldigt worden van " veralgemenen" of " racisme" en " stropoppen" om toch maar de focus van het onderwerp te halen en meningen of getuigenissen in ene slecht daglicht te stellen alsof degene die ze verkondigt ene racist zou zijn, deze moraalridders dragen nergens bij tot enig debat, integendeel, door hun houding wurgen zij menige discussie.

Blijkbaaar is deze onterechte zelfgenoegzaamheid van deze zelfverklaarde moraalriddersvoldoende om anderen te beledigen door te beweren dat racisme hun drijfveer zou zijn, en jezelf boven degenen die zich zeer terecht zorgen maken over de agressie en minachting van sommige migranten en hun nakomelingen te stellen.

Is deze houding een verrrijking voor dit forum?
Volgens mij niet,het is storend en bij wijlen lachwekkend, daarom negeer ik dit soort commentaren meestal, maar omdat ik vandaag goedgezind ben dien ik u even van antwoord op uw bewering dat racisme een grote factor zou zijn.

Dat is dus een leugen, bedoeld om de moraalridder uit te hangen en anderen het zwijgen op te leggen.
3!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 15:10   #14479
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
De titel van de draad is 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'.
Racisme is daar zeker een grote factor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus regelrechte onzin
Waarom is dit regelrechte onzin?
Citaat:
maar blijkbaar nodig om ***snip***
Persoonlijke aanval.
Citaat:
Zelfs dit forum laat zien dat er amper tot weinig mensen zijn die op basis van racisme iets hebben tegen andere mensen.
Waar zie jij dat. Ik zie het tegendeel.
Citaat:
Wel getuigt dit forum, vaak met weergave van persoonlijke ervaring, dat er met bepaalde migranten ontzettend veel problemen zijn wat zorgt voor algemeen ongenoegen onder een steeds groter deel van de bevolking.
Dat is toch geen reden om te veralgemenen en iets te krijgen tegen alle allochtonen!
Citaat:
Vaak is de probleemgroep jonge Marokkanen of Noord Afrikanen in het algemeen, dat mensen daarover praten, hun mening geven, de één al iets genuanceerder dan de ander, is nodig en zelfs hun goed recht.
Natuurlijk is dat hun goed recht. Maar waarom zwijgen ze over de problemen met andere bevolkingsgroepen.
http://forum.politics.be/showthread....37#post5960237
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 15:11   #14480
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
3!
Ben jij het eens met de volledige post?
Dan kan jij misschien uitleggen waarom dit :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In tegendeel.
De titel van de draad is 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'.
Racisme is daar zeker een grote factor.
regelrechte onzin is.
Ik verwacht niet dat Alice dit ooit zal verklaren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be