Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Alleen leven
Ja 9 56,25%
Nee 7 43,75%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2008, 14:41   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard Is alleen leven goed voor de gezondheid,of zijn wij als mensen daar niet in staat toe

Ik stel mij deze vraag al lang als men hoort hoeveel alleenstaande moeders er zijn,en zelfs vaders?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 15:19   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Alleen of alleenstaande is niet hetzelfde als eenzaam. Eenzaamheid is pijnlijk en mensonwaardig. Het is het gevoel van verloren mensheid.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juni 2008 om 15:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:09   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik stel mij deze vraag al lang als men hoort hoeveel alleenstaande moeders er zijn,en zelfs vaders?
Mensen verschillen van elkaar. De ene heeft meer 'eenzame' of beter: momenten van alleen zijn nodig dan de andere.

Maar idd zijn er ook mensen die wegkwijnen onder een eenzaamheid door omstandigheden.

Vooral oudere mensen dan.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:28   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

er zijn tegenwoordig heel veel eenzame jongeren (volgens het jac oa )

en een alleenstaande moeder of vader is niet eenzaam -die hebben hun kinderen - ze hebben verwanten die altijd bij hun zijn en waarvoor ze er kunnen zijn.

verwantlozen dat zijn de echte eenzamen in de maatschappij - diegenen die geen levenspartner hebben en ook geen kinderen

vrouwen kunnen bovendien zelf verwanten produceren zonder een man - omgekeerd gaat dat niet - dus zijn er meer mannen eenzaam dan vrouwen en ook zijn er minder alleenstaande mannen met kinderen dan alleenstaande vrouwen met kinderen

ps ik blijf vinden dat duveltje soms interessante topics kan starten - hij is een goede discussiestarter - altijd al geweest - ik ben er zeker van dat mensen niet gemaakt zijn om solitair ( alleen ) te leven en dat dat schadelijk is voor je gezondheid - vooral indirect
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juni 2008 om 17:31.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:34   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

bvb koken en deftig en gezond eten

als het voor zichzelf alleen is zullen de meeste mensen geneigd zijn daar niet veel waarde aan te hechten en moeite voor te doen - als er kinderen zijn dan doen ze dat voor die kinderen echter wel - en intussen eten ze dat gezonder eten dan zelf ook mee - dus zijn die kinderen gunstig - ook voor hun eigen gezondheid - op langere termijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 17:36   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

idem voor gaan werken trouwens - wie niemand heeft die thuis op hem wacht of hem mist wanneer ie niet opdaagt heeft weinig reden om te gaan werken - om op tijd thuis te komen - om op tijd te gaan slapen - om te gaan werken

als we werklozen willen motiveren dan moeten we daar dus ook rekening mee houden - het moet hen terug mogelijk gemaakt worden om een gezin te stichten - wat nu vaak onmogelijk is financieel en of sociaal - ook als ze gaan werken
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 21:03   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bvb koken en deftig en gezond eten

als het voor zichzelf alleen is zullen de meeste mensen geneigd zijn daar niet veel waarde aan te hechten en moeite voor te doen - als er kinderen zijn dan doen ze dat voor die kinderen echter wel - en intussen eten ze dat gezonder eten dan zelf ook mee - dus zijn die kinderen gunstig - ook voor hun eigen gezondheid - op langere termijn
Idd daar erken ik zelf erg veel van,en idd mannen zijn meer gevoelig om onder de druk van eenzaamheid te moeten leven en zeker zonder kinderen
Maar soms zelfs met kinderen die niet meer in huis wonen kan eenzaamheid mensen kraken,straffer nog vroeger als ik nog getrouwd was was ik meer eenzaam dan nu,dit is dan ook een zwaar onderschat probleem bij vele getrouwde koppels die naast elkaar leven ipv met elkaar....
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 21:54   #8
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Een goed sociaal netwerk is een goede buffer tegen allerlei kwalen, niet in het minst vereenzaming en sociale isolatie.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juni 2008 om 21:54.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 22:00   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Een goed sociaal netwerk is een goede buffer tegen allerlei kwalen, niet in het minst vereenzaming en sociale isolatie.
Wie bereikt wat hé groentje,als je geen allochtone alleenstaande moeder met kinderen bent in deze tijd tel je gewoon niet meer mee
Moeders voor moeders,diversiteits projecten allerhands,het gaat steeds om de zelfde alleenstaande
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 23:58   #10
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Wel, dat vind ik nu eens een zeer goede vraag. Persoonlijk dacht ik niet dat mensen gemaakt worden om alleen te zijn en dat we samen moeten leven, maar hoe meer ik hier de laatste dagen op het forum zit, hoe meer ik me de vraag begin te stellen of we überhaupt wel samen KUNNEN leven. Blijkbaar toch niet zonder de nodige ruzies en comflicten, dus sorry, ik ben er nog niet uit om op die poll te antwoorden.

Voor mezelf: ik zou mijn man niet weg willen, dus ... NEE.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 juni 2008 om 23:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 04:29   #11
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Of dat het goed is voor de gezondheid laat ik terzijde, ikzelf zou niet alleen kunnen leven.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 04:58   #12
Wolf
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 337
Standaard

Voor een korte periode is eenzaamheid best wel leutig. Je moet naar niets of niemand zien en je doet wat je doen wil. Maar lang mag dat toch niet duren hoor. En zeker in de liefde niet.

Ik zit hier met een gebroken (rechter!) hand (vol met pinnen) en mijn sociale leven is dus kalmpjes, heel kalmpjes. En na iets langer dan drie weken ben ik het dvd kijken, boeken lezen en gamen SPUUGZAT!

I WANT SOME ACTION! (...en ik mag niet)
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 13:45   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Of dat het goed is voor de gezondheid laat ik terzijde, ikzelf zou niet alleen kunnen leven.
Dat dacht ik vroeger ook. Opgegroeid in een beschermde omgeving, direct van het oudershuis in het huwelijk ... ik was overtuigd dat alleen leven onmogelijk was voor mij. De gedachte eraan maakte me bang.
Toen ik de echtscheiding aanvroeg, waren mijn kinderen nog jong, dus het zou jaren duren eer ik werkelijk alleen zou zijn, ook had ik geen moeite om nieuwe relaties aan te gaan. Maar de kinderen werden volwassen, eerst ging de oudste uit huis en twee jaren later de jongste en op dat ogenblik had ik ook geen relatie meer. Ik heb me zelden zo benauwd gevoeld als die laatste weken voor mijn jongste vertrok.
Maar vreemd genoeg, toen het ogenblik daar was dat ik er echt alleen voor stond, was het of een zware last van me afviel. Het alleen wonen en leven beviel me steeds beter en nu weet ik dat ik niet meer zou kùnnen delen, ik zou niet meer wennen aan een medebewoner. Soms mis ik het dat ik tegen niemand goeiemorgen kan zeggen als ik uit bed kom. Als er een nagel in de muur moet geklopt worden of iets vastgeschroefd, dan denk ik wel eens : had ik nu maar een man in huis.
Maar verder? Ik voel me als een koning (pardon koningin) in mijn kleine apartementje. Baas over mezelf, baas over alle inkomsten en uitgaven, baas over mijn doen en laten, dat is vrijheid.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 13:47   #14
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Voor een korte periode is eenzaamheid best wel leutig. Je moet naar niets of niemand zien en je doet wat je doen wil. Maar lang mag dat toch niet duren hoor. En zeker in de liefde niet.

Ik zit hier met een gebroken (rechter!) hand (vol met pinnen) en mijn sociale leven is dus kalmpjes, heel kalmpjes. En na iets langer dan drie weken ben ik het dvd kijken, boeken lezen en gamen SPUUGZAT!

I WANT SOME ACTION! (...en ik mag niet)
Als je iets mankeert, kan alleen zijn inderdaad lastig zijn omdat gezelschap je een zekere mate van comfort waarborgt. Nochtans heb ik de laatste jaren enkele keren een breuk gehad (gelukkig niets aan mijn rechterhand, da's inderdaad een probleem!) maar ik heb goed mijn plan kunnen trekken.
Kop op Wolf, voor je het weet, gaat het weer beter.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 13:52   #15
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De meeste alleenstaanden hebben een nogal druk sociaal leven (ze hebben er meer tijd voor dan mensen met een gezin). Ook mensen met een gezin moeten er soms "alleen" op uit kunnen trekken of zoals mijn grootvader zaliger zei :

"diegene die op reis gaat, heeft wat te vertellen".
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 02:22   #16
Wolf
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als je iets mankeert, kan alleen zijn inderdaad lastig zijn omdat gezelschap je een zekere mate van comfort waarborgt. Nochtans heb ik de laatste jaren enkele keren een breuk gehad (gelukkig niets aan mijn rechterhand, da's inderdaad een probleem!) maar ik heb goed mijn plan kunnen trekken.
Kop op Wolf, voor je het weet, gaat het weer beter.
Ze zeggen niet voor niets: "Je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt". Of toch zoiets in die stijl.

Het is niet dat ik helemaal alleen zit hoor. Ik mis gewoon het 'buitenkomen' en zelfs mijn werk (wie had dat ooit kunnen denken ). De ene dag is alles A-okay en dan krak, letterlijk dan, gedaan met spelen. Maar ja, wat je niet dood maakt je sterker, nietwaar?

Opgeven? NOOIT!
Ik kan bv. ook niet meer fitnessen maar dat wil niet zeggen dat ik hier ga veranderen in een vetbol. Nope, ik train gewoon mijn buikspieren, gebroken hand of niet. 5 maal per week 5x20 crunches + 5x40 sit ups op bankje.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:09   #17
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik stel mij deze vraag al lang als men hoort hoeveel alleenstaande moeders er zijn,en zelfs vaders?
Alleenstaande ouder is NIET alleen zijn, hé, dat is alleen een kind opvoeden.
Helemaal alleen leven kan best OK zijn denk ik . Ik heb daar in elk geval geen slechte herinneringen van . En als men het aantal echtscheidingen ziet , en huwelijken waarin de mensen ongelukkig zijn, dan kan men zich vragen stellen, en afvragen of de mens gemaakt is om in koppels te leven. Probleem is waarschijnlijk de "gelijkheid" van man en vrouw : met twee kapiteins aan boord kan een schip enkel op de klippen terecht komen . Zelfs de "moderne" homohuwelijken zijn niet anders, zij doen niets anders als hetzelfde man-vrouw schema nabootsen . Eén die de baas speelt, en één die luistert. Of één die denkt dat hij de baas is, en één die "de baas" manipuleert. En dan komt het moment dat degene die luistert, daar geen zin meer in heeft, of degene die gemanipuleerd word, dat doorkrijgt, en dan komt de scheiding.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:16   #18
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Ze zeggen niet voor niets: "Je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt". Of toch zoiets in die stijl.

Het is niet dat ik helemaal alleen zit hoor. Ik mis gewoon het 'buitenkomen' en zelfs mijn werk (wie had dat ooit kunnen denken ). De ene dag is alles A-okay en dan krak, letterlijk dan, gedaan met spelen. Maar ja, wat je niet dood maakt je sterker, nietwaar?

Opgeven? NOOIT!
Ik kan bv. ook niet meer fitnessen maar dat wil niet zeggen dat ik hier ga veranderen in een vetbol. Nope, ik train gewoon mijn buikspieren, gebroken hand of niet. 5 maal per week 5x20 crunches + 5x40 sit ups op bankje.
Als één hand gebroken is kan je die andere toch nog trainen ...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:32   #19
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Alleenstaande ouder is NIET alleen zijn, hé, dat is alleen een kind opvoeden.
Op je eentje kinderen opvoeden keldert wel je sociale leven ...
Je bent dan wel niet alleen (kinderen zijn er altijd) maar er even op je eentje tussenuit trekken is ook niet echt evident hoor .
Het sociale leven beperkt zich tot zaken die je MET de kinderen kan doen.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 02:23   #20
Wolf
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Als één hand gebroken is kan je die andere toch nog trainen ...
Dat zou nogal vreemd zijn aangezien je op die manier enkel met halters kan trainen (geen baar of toestellen) en je spierweefsel ongelijk wordt getraind (links VS rechts). Dan krijg ik mischien wel blessures als ik binnen enkele weken terug begin. Aangezien mijn linkerarm dan minder in verval zou zijn dan de rechter, vanwege ongelijke training.

Wat een uitleg...

(Bloody HELL! Ik heb een foutje getypt; Wat je niet dood maakt, MAAKT je sterker! )

Laatst gewijzigd door Wolf : 1 juli 2008 om 02:26.
Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be