Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2024, 15:11   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Vrouwen geven geld uit, hoe kunt ge daar nu een economist van maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 15:32   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het u al gezegd en ik wil het nog wel eens herhalen, alle Belgische politici zijn uitschot profiteurs. Allemaal.
Dan ben jij toch echt wel TE goed voor deze wereld, dat je blijft militeren voor de Belgische politici van het VB.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 15:35   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Wever wil een besparingsregering om de begroting op orde te brengen, maar tegelijkertijd gaat hij extra centen aan Wallonië geven om een communautaire eisen af te dwingen.
Iets zegt mij dat er toch iets niet klopt.
Straks gaat hij weer met een vrachtwagen vol (echt) geld naar Wallonië rijden ? Om Magnette te dwingen dat geld te aanvaarden in ruil voor wat confederale borrelnootjes ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 16:01   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan ben jij toch echt wel TE goed voor deze wereld, dat je blijft militeren voor de Belgische politici van het VB.
Militeren is een groot woord, alhoewel ik dat wel gedaan heb toen ik jong was.

Heb het al gezegd, ik ben N-VA lid geworden toen BDW het been stijf hield, Genez is dan tegen Di Rupo gaan uitleggen dat hij een voor Vlaanderen zo slecht regeerakkoord moest op stellen, zo dat de N-VA niet anders kon dan het afwijzen. Zo legde ze trots uit in een interview.

Daarna kregen we dan de diepvries regering Michel, waar N-VA dan heel naïef aan meedeed en alle zaken Vlaams afzwoer. Gelijk mijn lidmaatschap opgezegd, was binnen enkele minuten geregeld, ik kreeg antwoord dat ik per kerende geschrapt was als lid met een grote smiley bij.

Ik veronderstel dat de kiezing daarop, toen ze een derde van hun kiezers kwijt waren, ze nog steeds zot van glorie aan het smilen waren.

Het was ook nieuw in de Belgische verkiezingen/politiek, een partij die opriep aan bepaalde mensen van niet meer op de N-VA te stemmen want ze wilden die stemmen niet eens...

Van de week hoorde ik BDW ergens op twitter zeggen dat het van de kiezer afhangt, welke kaarten ze de N-VA geven. Ze raden dus mensen af van N-VA te stemmen en tegelijk hopen ze van de kiezing te winnen.
Soms denk ik dat de Vlaamse politieke partijen meespelen in Candid Camera.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 18:52   #105
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.633
Standaard

Bart De Wever verloochent zijn idealen om zo snel mogelijk een regering te maken met de PS, waarin hij als dweil fungeert. Daarbij wordt krijgt staatshervorming een staatsbegrafenis eerste klas. Zijn nieuwe motto is: ‘een regering met de PS is al een staatshervorming op zich’.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 15 januari 2024 om 18:54.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 20:24   #106
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is eigenlijk de reden dat BDW, als enige partij in Belgie, Belgie wil redden?

Terwijl de anderen duidelijk de doodstrijd zolang rekken- lees: profiteren, tot het boeltje finaal ophoudt?
Denkt BDW werkelijk dat Belgie te redden is of dat er zelfs maar één partij buiten de N-VA geïnteresseerd is in waterconfederalisme dat niemand maar dan ook niemand in Belgie lust?
De andere traditionele partijen zijn inderdaad helemaal niet geinteresseerd in het confederalisme en nog minder in de splitsing van het land.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 22:16   #107
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De andere traditionele partijen zijn inderdaad helemaal niet geinteresseerd in het confederalisme en nog minder in de splitsing van het land.
Klopt, die ijveren voor een faillissement van het land. Dat mag natuurlijk maar wat ik daar niet zo goed aan begrijp is dat een deel van de bevolking daar achter staat. Kan u eens uitleggen waarom u een faillissement verkiest? Het Griekenland scenario lijkt me niet zo tof. Kan u eens duiden wat u zo aantrekkelijk vindt aan collectieve verwarming?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 22:22   #108
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Militeren is een groot woord, alhoewel ik dat wel gedaan heb toen ik jong was.

Heb het al gezegd, ik ben N-VA lid geworden toen BDW het been stijf hield, Genez is dan tegen Di Rupo gaan uitleggen dat hij een voor Vlaanderen zo slecht regeerakkoord moest op stellen, zo dat de N-VA niet anders kon dan het afwijzen. Zo legde ze trots uit in een interview.

Daarna kregen we dan de diepvries regering Michel, waar N-VA dan heel naïef aan meedeed en alle zaken Vlaams afzwoer. Gelijk mijn lidmaatschap opgezegd, was binnen enkele minuten geregeld, ik kreeg antwoord dat ik per kerende geschrapt was als lid met een grote smiley bij.

Ik veronderstel dat de kiezing daarop, toen ze een derde van hun kiezers kwijt waren, ze nog steeds zot van glorie aan het smilen waren.

Het was ook nieuw in de Belgische verkiezingen/politiek, een partij die opriep aan bepaalde mensen van niet meer op de N-VA te stemmen want ze wilden die stemmen niet eens...

Van de week hoorde ik BDW ergens op twitter zeggen dat het van de kiezer afhangt, welke kaarten ze de N-VA geven. Ze raden dus mensen af van N-VA te stemmen en tegelijk hopen ze van de kiezing te winnen.
Soms denk ik dat de Vlaamse politieke partijen meespelen in Candid Camera.
Dus het been stijf ouden is bij u de na te streven politieke houding.

Of dat nu in ons land is of elders, dat is een uitgangspunt dat alleen maar tot blokkering leidt, tenzij je een kiessysteem zou hebben gelijk in de UK, dat kleinere partijen tot in het uiterste toe benadeelt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 22:24   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel u even voor dat je BDW bent die bij Magnette komt met de voorstellen om Wallonië droog te zetten.

Magnette: non. En nu?
Kan Magnette wel “non” zeggen? Inzake openbare financiën zijn zowel La Capitale als Wallonië virtueel failliet. Dat Vlaanderen “dan maar moet bijpassen” is hoegenaamd geen vanzelfsprekendheid. Financiële responsabiliteit voor het eigen gevoerde beleid is dat wel. Een staatshervorming die een nieuwe confederale toestand creëert ligt voor de hand.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 15 januari 2024 om 22:25.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 22:51   #110
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus het been stijf ouden is bij u de na te streven politieke houding.

Of dat nu in ons land is of elders, dat is een uitgangspunt dat alleen maar tot blokkering leidt, tenzij je een kiessysteem zou hebben gelijk in de UK, dat kleinere partijen tot in het uiterste toe benadeelt.
Kijk. De PS houdt altijd en overal het been stijf en dat is klaarblijkelijk normaal. De Vlamingen plooien toch. En als er dan eens Vlamingen de intentie zouden hebben om ook het been stijf te houden dan zou dat onverantwoordelijk en blokkerend zijn. Ik begrijp dat niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 23:04   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus het been stijf ouden is bij u de na te streven politieke houding.

Of dat nu in ons land is of elders, dat is een uitgangspunt dat alleen maar tot blokkering leidt, tenzij je een kiessysteem zou hebben gelijk in de UK, dat kleinere partijen tot in het uiterste toe benadeelt.
Bij u is de na te streven politieke houding de broek laten zakken, zoveel weten we hier allemaal.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 23:09   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kan Magnette wel “non” zeggen? Inzake openbare financiën zijn zowel La Capitale als Wallonië virtueel failliet. Dat Vlaanderen “dan maar moet bijpassen” is hoegenaamd geen vanzelfsprekendheid. Financiële responsabiliteit voor het eigen gevoerde beleid is dat wel. Een staatshervorming die een nieuwe confederale toestand creëert ligt voor de hand.
Wacht, ik ga nog één keer proberen, er komt geen confederalisme zonder toestemming van de Walen en de Belgicistische partijen.

Als je nu denkt dat je confederalisme- of zelf de zakgeldconfederalisme vorm van de N-VA, kan kopen, dan ga ik even voorspellen wat er zal gebeuren. Op een gegeven moment gaan we wakker worden en zien dat we weer enorm veel Vlaams geld hebben weggegeven in ruil voor een handvol magische bonen.
Opnieuw.
En opnieuw en opnieuw.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 januari 2024 om 23:09.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 23:58   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt, die ijveren voor een faillissement van het land. Dat mag natuurlijk maar wat ik daar niet zo goed aan begrijp is dat een deel van de bevolking daar achter staat. Kan u eens uitleggen waarom u een faillissement verkiest? Het Griekenland scenario lijkt me niet zo tof. Kan u eens duiden wat u zo aantrekkelijk vindt aan collectieve verwarming?
Die zijn of nog altijd in de ontkennende fase of te dwaas om dood te doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2024, 23:59   #114
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus het been stijf ouden is bij u de na te streven politieke houding.

Of dat nu in ons land is of elders, dat is een uitgangspunt dat alleen maar tot blokkering leidt, tenzij je een kiessysteem zou hebben gelijk in de UK, dat kleinere partijen tot in het uiterste toe benadeelt.
Het zijn wel de walen die de blokering willen he, want die willen niet vooruit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 08:44   #115
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het zijn wel de walen die de blokering willen he, want die willen niet vooruit.
Definiëer "vooruit"

Sneller omvolken?
Een grotere SUV?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 09:02   #116
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Definiëer "vooruit"

Sneller omvolken?
Een grotere SUV?
vooruit als in groei, al is het maar 0.1 %

Stilstand is achteruitgang, de Vlaamse economie/maatschappij streeft al naar vooruitgang sinds de vroege middeleeuwen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 09:15   #117
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
vooruit als in groei, al is het maar 0.1 %

...
Wallonië groeide met 0,9% in 2023

Problemen mee?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 10:31   #118
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Bart De Wever verloochent zijn idealen om zo snel mogelijk een regering te maken met de PS, waarin hij als dweil fungeert. Daarbij wordt krijgt staatshervorming een staatsbegrafenis eerste klas. Zijn nieuwe motto is: ‘een regering met de PS is al een staatshervorming op zich’.
Jij lijkt het allemaal beter te weten dan Bart De Wever zelf. Dat moet u ongetwijfeld een prettig gevoel van zelfvoldaanheid geven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 10:34   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De andere traditionele partijen zijn inderdaad helemaal niet geinteresseerd in het confederalisme en nog minder in de splitsing van het land.
Dan zitten we met een probleem nietwaar. Vlaanderen kan niet verplicht worden ten eeuwigen dage een rugzak vol Waalse stenen te dragen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2024, 10:37   #120
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan zitten we met een probleem nietwaar. Vlaanderen kan niet verplicht worden ten eeuwigen dage een rugzak vol Waalse stenen te dragen.
Jawel.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be