Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2021, 10:03   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou denken, om zelf kunnen te beslissen wat men bekijkt, en niet begrensd te zijn tot wat de camera montage U toont ? Ik zou vermoeden dat mochten die mensen toegang hebben tot alle parallelle beelden tegelijkertijd van alle camera's, die dat inderdaad zouden verkiezen.
En zo is dat ook met autorijden waar men wil en hoe men wil.

Citaat:
Ik kan mij bijvoorbeeld indenken dat als jij om een of andere reden de prestatie van een zekere voetballer wil bekijken, je die gast gans de tijd in 't oog houdt, terwijl de TV U dat niet toont, als die niet aan de bal of zo is.
Idd, idem

Citaat:
Dat gezegd, er gaan misschien veel mensen naar het voetbalstadion, maar het is een piepkleine minderheid in vergelijking met zij die thuis naar TV kijken he.
De grote meerderheid noem ik dan de eenheidsworst.

Jij sprak van meer frisse lucht halen op een fiets? Het meer fysieke gevoel?

Neem eens deze voor de frisse lucht en contact met de weg, ik heb dezelfde.

Veel rijplezier nog. En bij met open deuren rijden heb je meer verse lucht als op de moto. (want je kunt in je blote rijden, lol)

Filmpje uit het zicht van de bestuurder tijdens het open rijden (en beetje sound, maar voor mij veel minder belangrijk) op vlakke afgelegen wegen.
Ik prefereer heuvelachtige zelfs licht bergachtige wegen met veel uitzicht op dal en berg, dus ook heel rustig rijden. Moezel-wijnbergen-romantiek, Eifel. Ardennen, Vogezen, Alpen. Andere landen sowieso, Zweden. Cornwall (UK) en links rijden was ook extra lol. Enz...
Te warme landen niet, zon moet zeker niet.

Je hebt toch al een roadster gereden?

De windkracht is (electrisch) veranderbaar.

Een tiental posities. (ook in combinatie met windschot voor zeer koele dagen, dus ook open rijden in het winterzonnetje)

Als je wilt noem ik ze alle tien.

bvb bij hete dagen en knallende zon gesloten dak en deuren volledig open (airco heeft die auto niet).

Rij je open en alleen heb je het minste windwervelingen als je het bestuurdersvenster naar beneden laat. Dan is de zuigkracht verschoven naar de passagierszetel. Dus die haar haar kan je onmiddelijk volume geven met een knopdruk.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2021 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:23   #122
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik had niet de indruk iets uit context te rukken. Ik zocht naar die elementen die fun veroorzaken volgens uw beschrijving. Dat blijken dus acceleraties te zijn, gepensioneerden op elektrische fietsen den duvel aandoen, en zekere geluiden horen.

Welnu, dat soort acceleraties krijgt ge ook op dinges die op de foor staan, het lawaai kunt ge altijd met een koptelefoon beluisteren als ge dat leuk vindt, en bejaarden den duvel aandoen zonder ze echt willen omver te rijden is wat ik typeerde als "coitus interruptus". Ik had ook al gezegd dat een van de weinige dingen die ik inderdaad achter het stuur ZOU KUNNEN apprecieren, het van de baan knallen zou zijn van anderen, maar dat is maar een fantasie, want in werkelijkheid doe je dat niet, den ambras achteraf is groter dan de fun ervan.
Wat u denkt te lezen doet niets terzake eigenlijk, wat er wel iets toe doet is uw onvermogen om anderen hun hobby te kunnen begrijpen laat staan waarderen.
Verder doe ik alleen mijn ding op banen waar ik een ruim overzicht heb, banen die leeg zijn. Momenteel is dat redelijk moeilijk daar hier overal de mais hoog staat maar eenmaal deze geoogst heb je hier vrij zicht over de velden en de wegen daartussen.
Waar haal jij je fun dan vandaan?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:50   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat u denkt te lezen doet niets terzake eigenlijk, wat er wel iets toe doet is uw onvermogen om anderen hun hobby te kunnen begrijpen laat staan waarderen.
Uiteraard kan ik dat niet. Als ik het zelf niet leuk vind, is het uiteraard onmogelijk om te begrijpen hoe een ander dat wel kan he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:51   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Waar haal jij je fun dan vandaan?
Dingen bijleren en fouten vinden in andermans' redeneringen.

Echte fun zou ik ook uit moorden halen, denk ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 10:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 15:08   #125
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard kan ik dat niet. Als ik het zelf niet leuk vind, is het uiteraard onmogelijk om te begrijpen hoe een ander dat wel kan he.
je hoeft niet te begrijpen waarom een ander dat leuk vindt, je hoeft alleen te begrijpen dat dat zo is.

er zijn ook mensen die het geil vinden als ze in elkaars mond schijten. ik snap ook niet waarom, maar ik begrijp dat dat nu eenmaal die mensen hun mening is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 16:02   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
je hoeft niet te begrijpen waarom een ander dat leuk vindt, je hoeft alleen te begrijpen dat dat zo is.

er zijn ook mensen die het geil vinden als ze in elkaars mond schijten. ik snap ook niet waarom, maar ik begrijp dat dat nu eenmaal die mensen hun mening is.
Dat is het langs deze kant van de lijn ook zo een beetje.

Dat gezegd, er zijn dingen die je niet noodzakelijk passionerend vindt, maar waar je met een beetje goeie wil iets "analoogs" kan bedenken dat je zelf wel leuk vindt.

Bijvoorbeeld kan het zijn dat ik graag piano speel, en gitaar vervelend vind, maar men kan zich dan indenken dat "wat piano spelen voor mij is, gitaar spelen voor die andere is".

Bij dat in mekaars mond kakken is de spreidstand te groot denk ik, zowel voor jou als voor mij. En bij autorijden *in de praktijk* heb ik dus ook geen "referentiepunt" waar ik bij kan zeggen "ah, autorijden voor hem is zoals X voor mij".

De enige "analoge" dingen die ik kan zien vind ik even onopwindend.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 16:27   #127
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Het is nu ook voor Belgie heel concreet.....die Electrische Dacia...

https://nl.dacia.be/dacia-gamma/spring-electric.html

Als ik naar mij eigen autogebruik kijk,kan ik stellen dat dit ruim voldoende is.(lange afstanden rijden met de eigen wagen is voor mij een afgelopen zaak).

Eerlijk gezegd,door af en toe bij te laden thuis zou er toch nooit een probleem mogen zijn wat mij betreft bij dergelijk CSUVtje met een inderdaad kleine batterij...Ik weet zelfs niet waar zo een "laadstation" zou moeten voor dienen voor mijn geval.

Mijn ICE is van 2018 en moet nog een tijdje mee....maar eerlijk gezegd,moest ik NU "in de markt" zijn voor een bewegingstoestel voor "West-Vlaamse" activiteiten.......er bestaat er al minstens ééntje,en de prijs is acceptabel...De Roemenen hebben het hem gelapt

zou mooi "assorti" zijn met mijn e-bike...

Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2021 om 16:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2021, 16:54   #128
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nu ook voor Belgie heel concreet.....die Electrische Dacia...
In Duitsland en andere landen soms in aankoop goedkoper dan een vergelijkbare ICE-Dacia. Dankzij milieubonus.
Citaat:
https://www.dacia.de/modelle/spring.html

DER NEUE DACIA SPRING

Exklusiv für alle: Deutschlands günstigstes Elektroauto¹ ab 10.920€ inkl. 9.570 € Elektrobonus²
In Frankrijk € 12.400:
https://www.automobile-magazine.fr/v...-prix-en-fuite

En nog een voordeel, met afgeregelde 125 kmh niet flitsbaar op Belgische 120 kmh-snelweg.
Test ADAC:
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu.../dacia-spring/

Dacia Spring: Der elektrische Minimalist
14.04.2021
Voor minimalisten op alle gebied. Maar bepaalde dingen functioneren heel goed. En als je meer dan 150 km wil reizen kan zelfs aan 30 kW DC-laden in optie (€600).
Ook: https://ev-database.nl/auto/1319/Dacia-Spring-Electric

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2021 om 17:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:11   #129
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.680
Standaard

De restwaarde van een Dacia ligt hoog. Zeker nu. Voor een tweedehands Sandero betaal je nog redelijk veel geld in vergelijking met de toenmalige aankoopprijs.
Er is schaarste op de tweedehandsmarkt.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:35   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe lang gaan die dingen mee? Een jaar of drie?
Die afstoffers, de Duster, zag je een paar jaar geleden, toen ze op de markt kwamen, met hopen rondhossen, vandaag nog weinig of geen. Betrouwbaarheid niet bijzonder?
Naast de grote gezinswagen hebben we hier een Dacia Logan MCV (eerste reeks, model zevenzitter). Ondertussen 14 jaar oud. Geen problemen. Blijft rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2023, 19:07   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ik vind overigens de styling van de recente generatie Dacia's heel erg geslaagd...

Het lijkt wel of ze eerst hun merkstyling (hoe presenteer je je merk op een wagen) brutalistisch ontworpen hebben en vervolgens wat verzwakt tot het nog net een beetje brutaal uit ziet.....

topwerk.........

Nogal wat anders dan die knoeiers bij Nissan of die vorm-om-de-vorm dromers bij Renault....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 augustus 2023 om 19:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2023, 19:18   #132
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nen Dacia, je stopt ergens met dat wagentje, ze zien u en heel uw jarenlang zorgvuldig opgebouwd imago stort zoals een kaartenhuisje in elkaar.
En geloof me maar dat het zo is.
Mensen die iemands imago bepalen door het type auto dat ze rijden, de Jimmy B's lopen dus nog altijd rond ...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2023, 19:22   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe lang gaan die dingen mee? Een jaar of drie?
Die afstoffers, de Duster, zag je een paar jaar geleden, toen ze op de markt kwamen, met hopen rondhossen, vandaag nog weinig of geen. Betrouwbaarheid niet bijzonder?
Mijn Dokkertje, na 4 jaar 100 000K (stel u voor, zonder corona jaren).... en hard gebruik als middeleeuwse markt-wagen, heeft tot nu toe geen enkele panne gehad, en onderhoud op tijd. Loopt nog steeds normaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be