Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2021, 05:46   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Hebt u dat nooit gehad of is dat gewoon met het ouder worden gekomen?
Ik heb dat enkele maanden gehad, toen ik pas kon autorijden, en dat allemaal nieuw was. Vanalles uitgeprobeerd, mijzelf allerlei "regeltjes" opgelegd, zoals "voetrem niet gebruiken" en dergelijke. Maar als je dat allemaal 5 keer gedaan hebt, dan heb je het ook gehad. Als je niet meer bewust moet nadenken bij "aan welk toerental schakel ik", maar als dat allemaal automatismen geworden zijn, dan is daar niks fun meer aan.
Dat is zoals een kleine die leert lopen: de eerste pasjes zijn fun, want een inspanning, concentratie, het kan mislukken. Maar nadien is "van de keuken naar de wc wandelen" niet echt meer "fun" want stappen is een automatisme geworden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 05:50   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Laat ons rustig stellen dat vanaf dat je auto meer dan 200 pk tjes heeft de fun begint. Met mijnen Berlingo rijden is pokkesaai, met mijn andere wagen is pure fun.
Je kan die bijna nooit gebruiken, tenzij om als een onnozelaar te versnellen aan een rood licht of zo he gedurende 2 of 3 seconden, of in te halen op een secundaire weg. En voor je het weet moet je weer inhouden want je zit aan de maximum toegelaten snelheid. Als je nu 600 km aan 130 km/u moet rijden maakt het totaal geen verschil of dat nu met een auto van 100 pk of 300 pk is he. Je rijdt aan quasi constante snelheid, het is oersaai, je wil maar 1 ding en dat is uw gedachten laten gaan naar andere dingen, en je mag niet want anders gebeurt er een ongeluk. Als dusdanig is veel pk's enkel maar zinvol voor korte hevige acceleraties, nergens anders zijn ze bruikbaar.

Maar ook daar ontgaat mij wat die acceleraties nu als fun geven. Die lichte druk in de rug krijg je ook door een zetel 30 graden achteruit te leggen, gravitationeel geeft U dat krak hetzelfde effect.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 05:53   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beter een goedkoop en compleet assortiment gereedschap dan één duur stel van een proffesioneel merk. Wat stuk gaat (en je dus ook regelmatig gebruikt ) vervang je door goed materiaal.
Inderdaad. Op van dat totaal nep materiaal na (pseudo plastieken metaal) heb ik eigenlijk nooit kapot of versleten materiaal voor ik het kwijt speel

Mijn voornaamste verlies van gerief is het kwijt geraken. Vooral voor sleutelsets is dat vervelend: juist die sleutel die je altijd nodig hebt, ben je kwijt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 06:25   #104
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De rest krijgt boetes omdat ze tussen de massa kiesvee op latten met nagels rijden op die steile berg die maar de helft van die massa aankan.
Het is trouwens een beetje eigenaardig om "mensen die rijden niet speciaal leuk vinden" te associeren met "slechte onbekwame chauffeurs". Ik heb meer dan 30 jaar autorijden erop zitten, en maar 1 enkel ongelukje gehad dat mijn verantwoordelijkheid was, toen ik jong was, in de file aan het rijden was aan 10 km/u, en aan het kijken was naar twee weg arbeiders die ruzie hadden en op de vuist gingen naast mij, en niet gezien dat de auto voor mij gestopt was

Ik heb een heel zwaar ongeluk in Duitsland kunnen vermijden, en geen kras gehad: aan 180 km/u in de plensende regen over de snelweg aan het vlammen, en vaststellen dat er een grote file staat, op de rem duwen en totale aquaplaning. Kunnen sturen tussen de linker vangrail en de file en 4 of 5 auto's verder tot stilstand gekomen, geen kras, wel een hartslag van in de buurt van de 350 of zo

En ik heb een zwaar ongeluk gehad in Duitsland op lege snelweg waar een zatte boer die alle plaats van de wereld had, aan heel hoge snelheid mij van de weg in een ballistische baan heeft geknikkerd. Lijfelijk niks aan overgehouden, maar wel auto totaal een schroothoop.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 06:28   #105
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan die bijna nooit gebruiken, tenzij om als een onnozelaar te versnellen aan een rood licht of zo he gedurende 2 of 3 seconden, of in te halen op een secundaire weg. En voor je het weet moet je weer inhouden want je zit aan de maximum toegelaten snelheid. Als je nu 600 km aan 130 km/u moet rijden maakt het totaal geen verschil of dat nu met een auto van 100 pk of 300 pk is he. Je rijdt aan quasi constante snelheid, het is oersaai, je wil maar 1 ding en dat is uw gedachten laten gaan naar andere dingen, en je mag niet want anders gebeurt er een ongeluk. Als dusdanig is veel pk's enkel maar zinvol voor korte hevige acceleraties, nergens anders zijn ze bruikbaar.

Maar ook daar ontgaat mij wat die acceleraties nu als fun geven. Die lichte druk in de rug krijg je ook door een zetel 30 graden achteruit te leggen, gravitationeel geeft U dat krak hetzelfde effect.
U heeft duidelijk nog nooit ernstige pk-tjes onder uw gat gehad. Stel je koopt zo een fiat abarth 595 met 1.4 T-Jet-motor met een vermogen van 180 pk en je komt je daarmee hier eens uitleven met dat ding tussen de maisvelden, fun verzekerd. Slecht 1 kloterij natuurlijk die gepensioneerde idioten met hun elentrieke veloke als het goed weer is.
Maar straks als het mais gemaaid is en je weer een wijds zicht hebt dan kan je naar hartenlust knallen met je Fiatje.
De fun met 200 pk bestaat er niet uit tegen 250 over de autostrade te scheuren maar schakelen optrekken, remmen en terug de pk's laten donderen. Niets zo mooi als mijn wagen begint te knallen bij het afremmen op de moter.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:04   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
U heeft duidelijk nog nooit ernstige pk-tjes onder uw gat gehad.
Aangezien ik zelfs nog niet eens alle pk-tjes van mijn huidige auto's kan gebruiken, zie ik niet in welke de voordelen zouden zijn van nog veel meer overschot.

We houden ons wel aan het verkeersreglement he, toch daar waar dat zinvol is.

Ik probeer zo "smooth" mogelijk te rijden met zo min mogelijk acceleraties. Ik begin al op de motor te remmen 50 meter voor een rood licht, en de sport is om niet te moeten stoppen, maar zo traag mogelijk te rijden en terug heel langzaam op te trekken als het groen is, zonder moeten te remmen, bijvoorbeeld. Met een minimum aan abrupte dingen. Zo glad mogelijk, als een trein waar je niet voelt dat hij in beweging is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2021 om 07:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:06   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
maar schakelen optrekken, remmen en terug de pk's laten donderen. Niets zo mooi als mijn wagen begint te knallen bij het afremmen op de moter.


Een beetje zoals in die dingen op de foor

In het stadsverkeer is dat nogal moeilijk te doen, en ja, over secundaire wegen rijden en de zaken voor normale mensen gevaarlijk maken, zonder ze echt van de weg willen te vlammen, is ook weer zo een coitus interruptus he

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2021 om 07:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:29   #108
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Een beetje zoals in die dingen op de foor

In het stadsverkeer is dat nogal moeilijk te doen, en ja, over secundaire wegen rijden en de zaken voor normale mensen gevaarlijk maken, zonder ze echt van de weg willen te vlammen, is ook weer zo een coitus interruptus he
Mijn tekst in stukken hakken en dan alles uit context trekken in niet zo fair he Patrick.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 07:45   #109
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn tekst in stukken hakken en dan alles uit context trekken in niet zo fair he Patrick.
Ach ja, die autofreaks, dat is iets speciaals he.

De tienerdochters van mijn zus zijn dol op paarden en die zitten ook elk vrij uur op of naast die beesten.
't is een soort van sexuele energie die geprojecteerd wordt op tuigen of beesten die beschikbaar zijn.

Als ge daar zelf geen last van hebt (omdat ge de onversneden pure drug ter beschikking hebt in voldoende mate) dan is dat onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 15 september 2021 om 07:45.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 12:15   #110
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja. Jij niet ? Batterijtje vervangen in vibrator, dildo wat korter maken en zo ...
Is jouw vrouw daarvan op de hoogte?
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 12:41   #111
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Hebt u dat nooit gehad of is dat gewoon met het ouder worden gekomen?
Jij verwijst zo vaak naar de ouderdom van sommigen dat ik vrees dat je een zware midlife-crisis gaat hebben.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 september 2021 om 12:42.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 12:44   #112
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ach ja, die autofreaks, dat is iets speciaals he.

De tienerdochters van mijn zus zijn dol op paarden en die zitten ook elk vrij uur op of naast die beesten.
't is een soort van sexuele energie die geprojecteerd wordt op tuigen of beesten die beschikbaar zijn.

Als ge daar zelf geen last van hebt (omdat ge de onversneden pure drug ter beschikking hebt in voldoende mate) dan is dat onbegrijpelijk.
Als je dat als 'drug' gebruikt, gaat het toch ook vervelen.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 12:45   #113
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Niets zo mooi als mijn wagen begint te knallen bij het afremmen op de moter.

Bij wedstrijdwagens laat men bij het terugschakelen de uitlaat bewust 'knallen' om de turbo op snelheid te houden, als uw motor management
hiervoor is geprogrameerd (met extra injector) dan is er niks mechanisch aan de hand - indien dit niet zo is dan lijkt het me het moment om uw
wagen eens laten na te lijken.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 september 2021 om 12:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 13:32   #114
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Bij wedstrijdwagens laat men bij het terugschakelen de uitlaat bewust 'knallen' om de turbo op snelheid te houden, als uw motor management
hiervoor is geprogrameerd (met extra injector) dan is er niks mechanisch aan de hand - indien dit niet zo is dan lijkt het me het moment om uw
wagen eens laten na te lijken.
Ok niet de knallen die u bedoeld maar ik kan het bezwaarlijk pruttelen noemen.
Die Capristo uitlaat versterkt gewoon dat typische Boxster gegrol, gewoon een zalig geluid, weet je de Boxster geeft knappere geluiden bij het terugschakelen of optrekken dan de 911.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:13   #115
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ok niet de knallen die u bedoeld maar ik kan het bezwaarlijk pruttelen noemen.
Die Capristo uitlaat versterkt gewoon dat typische Boxster gegrol, gewoon een zalig geluid, weet je de Boxster geeft knappere geluiden bij het terugschakelen of optrekken dan de 911.
Nu weet ik wat je bedoeld. De boxer motoren van de Alfasud hadden ook zo'n typisch geluid.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:18   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Is jouw vrouw daarvan op de hoogte?


Als ik brikoleer weet ze dat ze mij gerust moet laten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:23   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn tekst in stukken hakken en dan alles uit context trekken in niet zo fair he Patrick.
Ik had niet de indruk iets uit context te rukken. Ik zocht naar die elementen die fun veroorzaken volgens uw beschrijving. Dat blijken dus acceleraties te zijn, gepensioneerden op elektrische fietsen den duvel aandoen, en zekere geluiden horen.

Welnu, dat soort acceleraties krijgt ge ook op dinges die op de foor staan, het lawaai kunt ge altijd met een koptelefoon beluisteren als ge dat leuk vindt, en bejaarden den duvel aandoen zonder ze echt willen omver te rijden is wat ik typeerde als "coitus interruptus". Ik had ook al gezegd dat een van de weinige dingen die ik inderdaad achter het stuur ZOU KUNNEN apprecieren, het van de baan knallen zou zijn van anderen, maar dat is maar een fantasie, want in werkelijkheid doe je dat niet, den ambras achteraf is groter dan de fun ervan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:23   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ok niet de knallen die u bedoeld maar ik kan het bezwaarlijk pruttelen noemen.
Die Capristo uitlaat versterkt gewoon dat typische Boxster gegrol, gewoon een zalig geluid, weet je de Boxster geeft knappere geluiden bij het terugschakelen of optrekken dan de 911.
Waarom neem je dat soort dingen niet op, en beluister je die dan met een koptelefoon ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:40   #119
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom neem je dat soort dingen niet op, en beluister je die dan met een koptelefoon ?
Waarom gaan veel mensen naar een voetbalstadion, en nemen daar zelfs een *relatief duur jaarabbonement voor om hun favoriete ploeg live aan het werk te zien? Dit met kameraden en vrienden voor/na de match? En nog de verplaatsing heen en terug?

Terwijl ze voor *tiental euros per maand tot in den treure thuis in hun luie zetel voor de TV kunnen zitten? (en goedkope drank kunnen drinken)
Hetzelfde gaat ook met kameraden/vrienden thuis. Of idem op café met kameraden.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 september 2021 om 09:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 09:53   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom gaan veel mensen naar een voetbalstadion, en nemen daar zelfs een *relatief duur jaarabbonement voor om hun favoriete ploeg live aan het werk te zien? Dit met kameraden en vrienden voor/na de match? En nog de verplaatsing heen en terug?
Ik zou denken, om zelf kunnen te beslissen wat men bekijkt, en niet begrensd te zijn tot wat de camera montage U toont ? Ik zou vermoeden dat mochten die mensen toegang hebben tot alle parallelle beelden tegelijkertijd van alle camera's, die dat inderdaad zouden verkiezen.

Ik kan mij bijvoorbeeld indenken dat als jij om een of andere reden de prestatie van een zekere voetballer wil bekijken, je die gast gans de tijd in 't oog houdt, terwijl de TV U dat niet toont, als die niet aan de bal of zo is.

Dat gezegd, er gaan misschien veel mensen naar het voetbalstadion, maar het is een piepkleine minderheid in vergelijking met zij die thuis naar TV kijken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be