Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2008, 00:53   #661
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Cliché

Je kan best een goedbetaalde baan hebben en toch niet stijf staan van de stress.
Je bedoelt dat het infarct kwam van stress? Ik geloof niet dat mijn schoonbroer ooit last van stress heeft gehad. Moet ik toch eens aan mijn zus vragen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 09:05   #662
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Ik denk dat wat je hier zegt HET belangrijkste aspect is in onze huidige samenleving als je ergens wil komen. Lid zijn van de juiste clubjes en dergelijke.
Je moet maar eens kijken naar de politiek en werken aan de overheid in het algemeen ... zowat alles verloopt daar volgens de partij waar je lid van bent en wie je kent binnen die partij en zoon of dochter zijn van helpt ook.
Ik heb bij de overheid gewerkt en ik kan u garanderen dat het niets anders is dan vriendjespolitiek en bazepoeperij. Het is niet wat ge kunt maar wie ge kent dat belangrijk is.

Citaat:
En in het bedrijfsleven is er niet veel verschil vrees ik.
In het bedrijfsleven zal het misschien iets minder zijn.

Citaat:
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, mensen die zoveel talent hebben dat je er niet naast kan kijken, maar voor de meeste mensen lukt het niet zonder wat hierboven staat.
Dan mag je nog talent hebben als je de juiste mensen niet mee hebt kun je het vergeten.


Maar bon, daar gaat het hiet nu niet over.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 09:14   #663
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Voor sommige mensen is de sociale status en goed inkomen het meest belangrijk en die zou ik niet de meest intelligente noemen.
Tja daar heb je dan ook weer een punt.

Citaat:
Ik heb zo'n schoonbroer. Tamelijk belangrijke functie in de overheid, veel relaties en vrienden, goed inkomen waar hij mee opschepte. Tot hij met pensioen ging. En dan, geen relaties meer, een hartinfarct en maagkanker...
Nu gaat zijn pensioen naar de dokter.
Tja nooit genoeg willen hé en dan vroeg of laat heeft dat zijn uitwerking. Geld is belangrijk tot op zekere hoogte zodat je je rekeningen kunt betalen en je daarnaast soms nog iets kunt permiteren maar de meeste mensen die hebben nooit genoeg en die willen altijd meer en meer. Het enigste wat ze in feite krijgen is een kop gezouten water zodat ze nog dorstiger worden.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 09:47   #664
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik speel enorm graag orgel; elk weekend luister ik de eucharistievieringen op in mijn thuisparochie en/of één of meer buurtparochies. (Er zijn immers niet alleen priesters te weinig, doch ook organisten, kerkzangers, misdienaars, lectoren, redacteurs voor het parochieblad, leden voor de kerkfabriek, catechisten voor Eerste Communie, Plechtige Geloofsbelijdenis en Vormsel... kortom: er zijn véél handen tekort, maar goed...)

Dagelijks wip ik even de kerk binnen om een halfuurtje (of een uurtje) te oefenen: even de liederen van volgende zondag doorspelen, wat improviseren, wat studeren op een prelude van Bach, een offertoire van Cesar Franck (mijn persoonlijke favoriet) of wat (eenvoudige) litteratuur van Widor.

Kortom: ik ben verslaafd aan het orgel, en aan muziek. Er gaat geen dag voorbij of ik ben even boven op het oksaal geweest. Zelfs in de winter, in een ijzig koude kerk, breng ik wekelijks enkele uren door in eenzaamheid. Over de koorrepetities heb ik het niet eens. Een dag dat mijn vingers niet de klavieren beroeren beschouw ik als een verloren dag, en slapen doe ik er ook niet goed van.

Ook wanneer ik niet in de kerk toef ben ik nog muzikaal actief: een cd opleggen, een goede fles wijn met een lekkere sigaar daarbij, de telefoon van de haak. Of gauw enkele noten op papier krabbelen, een ideetje om een kerklied te bewerken, een tweede stem erboven te schrijven, of een orgelbegeleidinkje voor collega's die niet zo goed kunnen harmoniseren of improviseren...

Je kan dus van een echte verslaving spreken. Nu ik jou zo over verslavingen hoor spreken, begin ik toch wel een beetje bang te worden, en me af te vragen of ik niet beter zou ophouden met spelen.

Wat dunkt jou, mijn beste. Geef me eens goede raad, want ik weet het eventjes niet meer. Is masturbatie slecht, louter en alleen o.w.v. het verslavend effect? Tja, dan is mijn orgelpraktijk ook slecht, want - geloof me - ik ben regelrecht verslaafd aan muziek.
Muziek, indien beoefend op de daartoe bestemde manier, is goed.
Kijk maar naar de Bijbel, het staat vol van liederen.
Muziek in de Bijbel is een uiting van aanbidding en bewondering voor deze grote geduchte God.

Muziek kan ook op een slechte manier beoefend worden, net zoals vele andere deugden. Kijk maar eens naar de jeugd. Hoeveel keer hebben jonge mensen juist na het beluisteren van één of ander groep niet de hand aan zichzelf geslagen? Of hoeveel muziekgroepen promoten niet haat en rassisme of rebellie? Onderzoek maar eens de lyrics van de meeste 'gangsta rap' muziek.

God heeft goede dingen geschapen maar mensen hebben de gewoonte het goede van God om te buigen naar het kwade.

Laatst gewijzigd door luc154 : 14 juni 2008 om 09:49.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 10:47   #665
The_fat_bloke
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Muziek, indien beoefend op de daartoe bestemde manier, is goed.
Kijk maar naar de Bijbel, het staat vol van liederen.
Muziek in de Bijbel is een uiting van aanbidding en bewondering voor deze grote geduchte God.

Muziek kan ook op een slechte manier beoefend worden, net zoals vele andere deugden. Kijk maar eens naar de jeugd. Hoeveel keer hebben jonge mensen juist na het beluisteren van één of ander groep niet de hand aan zichzelf geslagen? Of hoeveel muziekgroepen promoten niet haat en rassisme of rebellie? Onderzoek maar eens de lyrics van de meeste 'gangsta rap' muziek.

God heeft goede dingen geschapen maar mensen hebben de gewoonte het goede van God om te buigen naar het kwade.
Alsof muziek van ons betere of slechtere mensen kan maken.
Ach, nazi-kopstukken luisterden ook naar Strauss of Schubert (en stiekem zelfs naar Chopin, durf ik wedden).
__________________
120 kg klier
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 11:14   #666
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Muziek kan ook op een slechte manier beoefend worden, net zoals vele andere deugden. Kijk maar eens naar de jeugd. Hoeveel keer hebben jonge mensen juist na het beluisteren van één of ander groep niet de hand aan zichzelf geslagen? Of hoeveel muziekgroepen promoten niet haat en rassisme of rebellie? Onderzoek maar eens de lyrics van de meeste 'gangsta rap' muziek.

God heeft goede dingen geschapen maar mensen hebben de gewoonte het goede van God om te buigen naar het kwade.
OMG.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 11:41   #667
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Muziek, indien beoefend op de daartoe bestemde manier, is goed.
Kijk maar naar de Bijbel, het staat vol van liederen.
Muziek in de Bijbel is een uiting van aanbidding en bewondering voor deze grote geduchte God.

Muziek kan ook op een slechte manier beoefend worden, net zoals vele andere deugden. Kijk maar eens naar de jeugd. Hoeveel keer hebben jonge mensen juist na het beluisteren van één of ander groep niet de hand aan zichzelf geslagen? Of hoeveel muziekgroepen promoten niet haat en rassisme of rebellie? Onderzoek maar eens de lyrics van de meeste 'gangsta rap' muziek.

God heeft goede dingen geschapen maar mensen hebben de gewoonte het goede van God om te buigen naar het kwade.
Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag luidt of jouw veroordeling van masturbatie enkel en alleen stoelt op het verslavingsargument. Die indruk geef je alleszins héél sterk. Je stelt dat masturbatie slecht is, omdat het tot verslaving leidt.

Welnu, met identiek dezelfde logica kan gesteld worden dat orgelspelen slecht is, omdat het tot verslaving leidt.

Of anders gesteld: waarin onderscheidt masturberen zich van orgelspelen, aangezien ze beide verslavend zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 11:50   #668
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154.Muziek kan ook op een slechte manier beoefend worden, net zoals vele andere deugden. Kijk maar eens naar de jeugd. Hoeveel keer hebben jonge mensen juist na het beluisteren van één of ander groep niet de hand aan zichzelf geslagen? Of hoeveel muziekgroepen promoten niet haat en rassisme of rebellie? Onderzoek maar eens de lyrics van de meeste 'gangsta rap' muziek.


Hier heb je zeker voor een groot stuk gelijk dat sommige muziek schadelijk kan zijn voor jongeren of zelfs voor volwassenen. Maar dit is niet alleen voor muziek zo maar ook wat betreft geweldadige films, game-boys, X-boxen en andere computergames. Voor de producenten van deze producten maakt het geen fluit uit wat dit allemaal teweeg brengt bij sommige jongeren, zolang ze er maar goed geld aan verdienen. Degene die ontsporen die brengen vervolgens dan weer werk mee voor andere instellingen die hun brood eraan verdienen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 14 juni 2008 om 11:57.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:22   #669
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag luidt of jouw veroordeling van masturbatie enkel en alleen stoelt op het verslavingsargument. Die indruk geef je alleszins héél sterk. Je stelt dat masturbatie slecht is, omdat het tot verslaving leidt.

Welnu, met identiek dezelfde logica kan gesteld worden dat orgelspelen slecht is, omdat het tot verslaving leidt.

Of anders gesteld: waarin onderscheidt masturberen zich van orgelspelen, aangezien ze beide verslavend zijn?
Kan je stoppen met orgel spelen? Dan ben je niet verslaafd.
Kan je stoppen met masturberen? Dan ben je niet verslaafd.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:30   #670
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc154
Muziek, indien beoefend op de daartoe bestemde manier, is goed.
Dat doet me de vraag reizen welke muziek en in welke omstandigheden het toegelaten is voor u. Wat is de 'daartoe bestemde manier'?

Elk van die vele (politiek relevant gegeven trouwens) evangelische groepen heeft zo zijn eigen 'letterlijke' interpretatie van de bijbel mbt muziek, dansen, drugs ed. Zo ben ik eens gast geweest op een evangelisch huwelijksfeest met een 7 tal verschillende muziekgroepen, om het uur of zo een andere...maar er mocht niet gedanst worden, en ook geen alkohol gedronken worden. Toen een klein meisje haar 'instinct' om te bewegen op muziek niet de baas kon en spontaan begon ritmisch te bewegen, werd ze tot stoppen aangemaand.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2008 om 12:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:43   #671
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Hier heb je zeker voor een groot stuk gelijk dat sommige muziek schadelijk kan zijn voor jongeren of zelfs voor volwassenen. Maar dit is niet alleen voor muziek zo maar ook wat betreft geweldadige films, game-boys, X-boxen en andere computergames. Voor de producenten van deze producten maakt het geen fluit uit wat dit allemaal teweeg brengt bij sommige jongeren, zolang ze er maar goed geld aan verdienen. Degene die ontsporen die brengen vervolgens dan weer werk mee voor andere instellingen die hun brood eraan verdienen.
Tja, in de 50ties zeiden ze hetzelfde van Rock&Roll en Juke Boxen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:52   #672
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Kan je stoppen met orgel spelen? Dan ben je niet verslaafd.
Kan je stoppen met masturberen? Dan ben je niet verslaafd.
Moeite met lezen zeker.

Ik kan dus niét stoppen met orgelspelen - tenzij ze me mijn handen afhakken of zo. Elke dag dat ik niet speel slaap ik 's nachts niet goed.

Nu jij weer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:54   #673
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Kan je stoppen met orgel spelen? Dan ben je niet verslaafd.
Kan je stoppen met masturberen? Dan ben je niet verslaafd.
Jij bent dus verslaafd aan het verkopen van onzin?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:58   #674
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Jij bent dus verslaafd aan het verkopen van onzin?
Neen, hij is verslaafd aan het omzeilen van alle vragen vanwege zijn debatgenoten waartegenover hij geen kant-en-klaar-lesje kan plaatsen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:00   #675
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Moeite met lezen zeker.

Ik kan dus niét stoppen met orgelspelen - tenzij ze me mijn handen afhakken of zo. Elke dag dat ik niet speel slaap ik 's nachts niet goed.

Nu jij weer.
Een reisje naar Teheran kan dat oplossen.

Mijn vriendin zegt me dat ze verslaafd was aan piano spelen toen ze nog bij haar ouders woonde. Tot ze alleen ging wonen, zonder piano. Maar je hoeft je handen niet af te hakken, wijs- en ringvinger van elke hand breken is genoeg.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:09   #676
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Nu 'k erover nadenk: als men je de handen afhakt kan je inderdaad niet meer orgelspelen, maar evenmin nog masturberen. Met gebroken vingers orgelspelen is inderdaad aartsmoeilijk, zoniet onmogelijk. Masturberen met gebroken vingers lijkt me daarentegen minder onmogelijk...

Enfin, nu weer ernstig.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:13   #677
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Moeite met lezen zeker.

Ik kan dus niét stoppen met orgelspelen - tenzij ze me mijn handen afhakken of zo. Elke dag dat ik niet speel slaap ik 's nachts niet goed.

Nu jij weer.
Als jou slaap en rust afhangen van het al dan niet spelen op een orgel, zou ik eens naar de doktor gaan hoor.
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:18   #678
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Als jou slaap en rust afhangen van het al dan niet spelen op een orgel, zou ik eens naar de doktor gaan hoor.
Laat mijn slaap en rust, en mijn doktersbezoek mijn zorg zijn. Ik vraag jou waar jij op basis van geloofsargumenten - bvb. uit de Bijbel - orgelspelen afkeurt, enkel en alleen omdat het verslavend is. Zoals jij masturbatie afkeurt, enkel en alleen omdat het verslavend is.

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Rond de pot draaien kun je als de beste. Opletten, je raakt daaraan verslaafd voor je er erg in hebt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:33   #679
luc154
Parlementslid
 
luc154's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 1.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Laat mijn slaap en rust, en mijn doktersbezoek mijn zorg zijn. Ik vraag jou waar jij op basis van geloofsargumenten - bvb. uit de Bijbel - orgelspelen afkeurt, enkel en alleen omdat het verslavend is. Zoals jij masturbatie afkeurt, enkel en alleen omdat het verslavend is.

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Rond de pot draaien kun je als de beste. Opletten, je raakt daaraan verslaafd voor je er erg in hebt...
Ik vermoed dat jij jezelf nog altijd masturbeert. Heb ik gelijk?
luc154 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:45   #680
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc154 Bekijk bericht
Ik vermoed dat jij jezelf nog altijd masturbeert. Heb ik gelijk?
Daarmee heb jij ook maar niet het minste uitstaans. Mijn seksualiteit behoort tot mijn allerintiemste sfeer waarin ik alleen degene toelaat die mij zeer na aan het hart ligt. Voor zover ik weet heet die persoon niet Luc154.

Alweer de zoveelste zwakke poging de gestelde vraag te omzeilen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
El Flamenco Loco is niet dom, en toch diepgelovig.
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be