Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2003, 01:08   #41
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Ik heb altijd veel respect gehad voor Louis Michel. Hij was volgens mij één van de beste ministers van buitenlandse zaken die ons land ooit gehad heeft. (na Spaak dan)

Waarom?
- hij had the guts om te doen waar een minister op die plaats voor betaald wordt, zijn gedacht te zeggen over de buitenlandse politiek.
- hij dierf ingaan tegen de almachtige Bush

Dat daardoor mensen op straat komen te staat betwijfel ik, grote bedrijven stellen hun winstmaximalisatie voorop en niet het feit of Michel hen naar hun pijpen danst. Als die bedrijven hier vertrekken of niet investeren, dan heeft dat meer met de papieren rompslomp en de fiscale druk te maken dan met het feit of we Bush nu al dan niet steunen

Toch heeft hij me ook ontgoocheld door te plooien voor Bush bij de wet ivm de oorlogsmisdaden. Door te plooien heeft hij Bush zijn cowboyarrogantie nog wat laten stijgen.

Al bij al krijgt hij een positief rapport, toch beter dan de vorige ministers van buitenlandse zaken, die maar een kleurloze bedoening maakten van hun ambt.

- lef hebben door te zeggen wat hij denkt over de buitenlandse politiek?
Er zijn al talloze oorlogen ontstaan door zo een houding!
of het zo een grote lef is betwijfel ik, het zijn de anderen die zijn brokken mogen lijmen.

- Durfde hij ingaan tegen de almachtige Bush?
Met de kop van nen anderen op het schavot is dat zeer gemakkelijk spreken. Het heeft vooral ONZE bedrijven veel geld gekost! Ze hebben miljarden contracten mislopen door zijn zever. (zou dat volgens jou geen gevolgen hebben voor onze tewerkstelling?)

Als het de bedrijven zijn die de kiescampagne van Bush hebben gesponsord die de contracten hebben uitgedeeld aan toeleveringsbedrijven. BEDRIJVEN UIT BELGIE FRANKRIJK EN DUITSLAND ZIJN DE EENIGE LANDEN DIE GEEN OPDRACHTEN HEBBEN GEKREGEN VOOR DE WEDEROPBOUW VAN IRAK. En gij durft beweren dat dit ons geen jobs heeft gekost??
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 11:23   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.930
Standaard

Citaat:
Al bij al krijgt hij een positief rapport, toch beter dan de vorige ministers van buitenlandse zaken, die maar een kleurloze bedoening maakten van hun ambt.

Kleur-rijk is Michel wel...
op die grote reclames met zijn kop vol balonnen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 12:38   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Vooral zijn oproep om niet meer te gaan skieën in Oostenrijk heb ik opgevolgd. Ik ben niet gegaan.

Ik ga eigenlijk nooit skieën, maar das een miniem detail natuurlijk.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 23:26   #44
dinges
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
"dinges" je moet wat meer de politiek volgen, dan kom je automatisch bij het feit dat het inderdaad juist is dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse. Ik kan daar ook niet aan doen, maar het is nu eenmaal zo, en dan spreken wij nog niet over de 760.000 stemmen die totaal uitgesloten zijn ingevolge een schutskring.

en toch....voel ik mij gelukkig een bruine mestkever te zijn !!
"Percloride" je mag niet alles geloven wat ze zeggen. Als je de kieswet goed leest, is er geen enkele reden om aan te nemen dat bepaalde kieskringen bevoordeeld zouden zijn.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 01:16   #45
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
"dinges" je moet wat meer de politiek volgen, dan kom je automatisch bij het feit dat het inderdaad juist is dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse. Ik kan daar ook niet aan doen, maar het is nu eenmaal zo, en dan spreken wij nog niet over de 760.000 stemmen die totaal uitgesloten zijn ingevolge een schutskring.

en toch....voel ik mij gelukkig een bruine mestkever te zijn !!
"Percloride" je mag niet alles geloven wat ze zeggen. Als je de kieswet goed leest, is er geen enkele reden om aan te nemen dat bepaalde kieskringen bevoordeeld zouden zijn.
zijn de Franstalige niet bevoordeeld in Brussel Halle vilvoorde, en alle faciliteitengemeenten?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 15:31   #46
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
"dinges" je moet wat meer de politiek volgen, dan kom je automatisch bij het feit dat het inderdaad juist is dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse. Ik kan daar ook niet aan doen, maar het is nu eenmaal zo, en dan spreken wij nog niet over de 760.000 stemmen die totaal uitgesloten zijn ingevolge een schutskring.

en toch....voel ik mij gelukkig een bruine mestkever te zijn !!
"Percloride" je mag niet alles geloven wat ze zeggen. Als je de kieswet goed leest, is er geen enkele reden om aan te nemen dat bepaalde kieskringen bevoordeeld zouden zijn.
zijn de Franstalige niet bevoordeeld in Brussel Halle vilvoorde, en alle faciliteitengemeenten?
Beter: zijn de franstalige partijen niet bevoordeeld ?
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 15:47   #47
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Ik heb altijd veel respect gehad voor Louis Michel.
Voor het feit dat hij zoete broodjes ging bakken met bloeddorstige dictators als wijlen Laurant Kabila, terwijl hij de frivole, gevoel voor humor hebbende Jörg Haider die nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan, verketterde ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 16:01   #48
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
terwijl hij de frivole, gevoel voor humor hebbende Jörg Haider die nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan...
Pfft... je sympathieën zijn wel duidelijk
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 16:11   #49
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Vice-premier Louis Michel (MR) heeft zaterdag gezegd dat hij "niet anders zou kunnen dan weggaan", als zijn partij zich op een congres tegen het migrantenstemrecht zou uitspreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Pfft... wat een trammelant toch allemaal over dat vreemdelingenstemrecht. Precies of er niks belangrijkers. Laat die paar duizend mensen toch meestemmen, wat maakt het uit?
Het is blijkbaar wel zo belangrijk dat de minister van Buitenlandse Zaken zijn volle gewicht (en dat is nogal wat) in de schaal werpt. Voor het geval moesten er nog mensen zijn die The Piano als bonafide beschouwen.
__________________
[size=7][/size]
[size=7]België is en blijft[/size]
El Cid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 22:15   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
terwijl hij de frivole, gevoel voor humor hebbende Jörg Haider die nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan...
Pfft... je sympathieën zijn wel duidelijk
de uwe nog veel duidelijker
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 08:25   #51
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
terwijl hij de frivole, gevoel voor humor hebbende Jörg Haider die nog nooit een vlieg heeft kwaad gedaan...
Pfft... je sympathieën zijn wel duidelijk
de uwe nog veel duidelijker
Ik denk dat zijn frustratie' s enorm duidelijk zijn.!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 11:55   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

het is duidelijk dat vooral in B-H-V de Vlamingen harde klappen gaan krijgen indien +/- 60.000 vreemdelingen de boel komen verzuren !
Hopelijk zien franstaligen het in en gaan ze verder en meer voor het Vlaams Blok stemmen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be