Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 10:09   #241
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij begrijpt wel meer niet. Dit is ook geen exclusief probleem van allochtonen (al spelen daar vaak ook andere zaken zoals taalkennis). Je ziet dat vaak bij kinderen van laaggeschoolde ouders. Zo onlogisch is dat toch niet hé? En bij allochtonen zijn er nu eenmaal meer laaggeschoolden. Het is ook daar waar deze initiatieven trouwens verandering in willen brengen. Je geeft hen niet eens de kans om dat te proberen en schiet het bij voorbaat al af. Triestig!
Ik schiet niks af, maar na vier generaties en/of een halve eeuw migratie, mogen we al wel iets meer veeleisend zijn. Het zijn West-Europeanen (geworden), wel dat ze zich ernaar gedragen.
Kom nu niet af dat al die ouders een bende dommekloten zijn.
Toen ik naar school ging, of toen mijn kinderen naar school gingen, waren de ouders ook niet allemaal "Einsteins", maar de kinderen eventueel bijstaan met hun studies heeft nooit echt voor problemen gezorgd.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 augustus 2013 om 10:10.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:18   #242
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik schiet niks af, maar na vier generaties en/of een halve eeuw migratie, mogen we al wel iets meer veeleisend zijn. Het zijn West-Europeanen (geworden), wel dat ze zich ernaar gedragen.
Kom nu niet af dat al die ouders een bende dommekloten zijn.
Toen ik naar school ging, of toen mijn kinderen naar school gingen, waren de ouders ook niet allemaal "Einsteins", maar de kinderen eventueel bijstaan met hun studies heeft nooit echt voor problemen gezorgd.
Jij maakt van al die ouders dommekloten, niet ik. Jij veralgmeent bestaande problemen naar een hele bevolkingsgroep, niet ik. En als je beweert dat autochtone kinderen uit de lagere sociale klasse even goede schoolprestaties neerzetten dan anderen, dan ben je ofwel onwetend, ofwel van slechte wil. Je mag zelf kiezen. Je hoeft overigens helemaal geen Einstein te zijn om je kinderen te helpen op school. Maar als je bijvoorbeeld zelf je school niet hebt afgemaakt, wordt dat al wat moeilijker.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:30   #243
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij maakt van al die ouders dommekloten, niet ik. Jij veralgmeent bestaande problemen naar een hele bevolkingsgroep, niet ik. En als je beweert dat autochtone kinderen uit de lagere sociale klasse even goede schoolprestaties neerzetten dan anderen, dan ben je ofwel onwetend, ofwel van slechte wil. Je mag zelf kiezen. Je hoeft overigens helemaal geen Einstein te zijn om je kinderen te helpen op school. Maar als je bijvoorbeeld zelf je school niet hebt afgemaakt, wordt dat al wat moeilijker.
Het wordt dus tijd om aparte scholen in te richten voor autochtone achtergebleven kinderen uit de laagste sociale klassen, omdat hun ouders niet meehelpen bij hun onderwijs. Blijkbaar faalt het Vlaamse onderwijssysteem hier dus ook.

Kortom: APARTE scholen voor achtergebleven autochtonen, en APARTE scholen voor achtergebleven marokkaantjes. Dat is beter voor hun prestaties.

Vroeger moesten wij in de studie nablijven om ons huiswerk te maken, blijkbaar is daarvoor nu een hele aparte school voor nodig? En bij de Vlaamse ouders zijn het blijkbaar de moeders die het huiswerk maken.

Zelf was ik altijd een voorstander van huiswerk omdat ik op die manier de stof nog eens kon herhalen en goed inprenten. Ik hoor nu dat men dat liever afschaft, niet omdat huiswerk geen positief effekt op de leerling zou hebben, maar vooral omdat "het niet eerlijk is" tegenover de kinderen wiens ouders geen middelbaar diploma hebben gehaald, of wiens ouders rechtstreeks uit het rif gedeporteerd werden. Dus moeten kinderen die wèl goed hun huiswerk maken en daar positieve resultaten mee halen, maar naar beneden getrokken worden tot hun niveau gelijk is aan de zoon van de geitenhoeder uit het rif. Dan zijn we tenminste geen racisten.

Neen, dan liever aparte scholen, zoals Edina voorstelt.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:30   #244
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij maakt van al die ouders dommekloten, niet ik. Jij veralgmeent bestaande problemen naar een hele bevolkingsgroep, niet ik. En als je beweert dat autochtone kinderen uit de lagere sociale klasse even goede schoolprestaties neerzetten dan anderen, dan ben je ofwel onwetend, ofwel van slechte wil. Je mag zelf kiezen. Je hoeft overigens helemaal geen Einstein te zijn om je kinderen te helpen op school. Maar als je bijvoorbeeld zelf je school niet hebt afgemaakt, wordt dat al wat moeilijker.
je wordt wel met aandrang verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.
Toen ik naar school ging, evenals toen mijn kinderen nog school liepen, waren er ook kinderen uit minder begoede gezinnen, dus op dat vlak is er niks veranderd.
De school niet afgemaakt ? Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
En van "extra-scolaire" initiatieven van wat dan ook, was nooit sprake.
Over allochtone ouders gesproken, een beetje controle op hun kinderen hun taken en lessen, ipv hen op straat te laten spelen tot elf ?* twaalf uur s'avonds, zou al een schoon begin zijn. En daar hoef je geen universiteit voor gedaan hebben.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:36   #245
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt dus tijd om aparte scholen in te richten voor autochtone achtergebleven kinderen uit de laagste sociale klassen, omdat hun ouders niet meehelpen bij hun onderwijs. Blijkbaar faalt het Vlaamse onderwijssysteem hier dus ook.

Kortom: APARTE scholen voor achtergebleven autochtonen, en APARTE scholen voor achtergebleven marokkaantjes. Dat is beter voor hun prestaties.

Vroeger moesten wij in de studie nablijven om ons huiswerk te maken, blijkbaar is daarvoor nu een hele aparte school voor nodig? En bij de Vlaamse ouders zijn het blijkbaar de moeders die het huiswerk maken.

Zelf was ik altijd een voorstander van huiswerk omdat ik op die manier de stof nog eens kon herhalen en goed inprenten. Ik hoor nu dat men dat liever afschaft, niet omdat huiswerk geen positief effekt op de leerling zou hebben, maar vooral omdat "het niet eerlijk is" tegenover de kinderen wiens ouders geen middelbaar diploma hebben gehaald, of wiens ouders rechtstreeks uit het rif gedeporteerd werden. Dus moeten kinderen die wèl goed hun huiswerk maken en daar positieve resultaten mee halen, maar naar beneden getrokken worden tot hun niveau gelijk is aan de zoon van de geitenhoeder uit het rif. Dan zijn we tenminste geen racisten.

Neen, dan liever aparte scholen, zoals Edina voorstelt.
Ik pleit helemaal niet voor aparte scholen. Dat doe jij. De school waarover het hier gaat is geen school voor "Marokkanen", maar een school van "Marokkanen" (de inrichtende macht dan, de meeste leerkrachten zijn gewoon autochtone juffen hoor). Omwille van de ligging, zal de meerderheid van de leerlingen idd van Marokkaanse komaf zijn, maar iedereen is er welkom. Het wordt dat ook geen islamitische school, maar een open, pluralistische school met ervaringsgericht onderwijs. Overigens heb ik hier niemand horen pleiten voor het afschaffen van huiswerk of het naar beneden halen van het niveau. Wel integendeel. Maar ja, ik ben jouw leugentjes ondertussen gewend hoor.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:36   #246
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je wordt wel met aandrang verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.
Toen ik naar school ging, evenals toen mijn kinderen nog school liepen, waren er ook kinderen uit minder begoede gezinnen, dus op dat vlak is er niks veranderd.
De school niet afgemaakt ? Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
En van "extra-scolaire" initiatieven van wat dan ook, was nooit sprake.
Over allochtone ouders gesproken, een beetje controle op hun kinderen hun taken en lessen, ipv hen op straat te laten spelen tot elf ?* twaalf uur s'avonds, zou al een schoon begin zijn. En daar hoef je geen universiteit voor gedaan hebben.
TWEE
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:43   #247
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je wordt wel met aandrang verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.
Wie is er over dommekloten begonnen, beste Zipper?

Citaat:
Toen ik naar school ging, evenals toen mijn kinderen nog school liepen, waren er ook kinderen uit minder begoede gezinnen, dus op dat vlak is er niks veranderd.
De school niet afgemaakt ? Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
En van "extra-scolaire" initiatieven van wat dan ook, was nooit sprake.
Over allochtone ouders gesproken, een beetje controle op hun kinderen hun taken en lessen, ipv hen op straat te laten spelen tot elf ?* twaalf uur s'avonds, zou al een schoon begin zijn. En daar hoef je geen universiteit voor gedaan hebben.
Het heeft geen zin om te veralgemenen op basis van je eigen situatie. De feiten zijn wat ze zijn, daar bestaan voldoende cijfers en onderzoeken over.. Kinderen uit de lagere sociale klasse presteren slechter op school, verlaten de school vaker zonder diploma en worden vaak minder goed begeleid/gestimuleerd bij hun schoolwerk. Het heeft ook geen zin om alle allochtone ouders over dezelfde kam te scheren. Maar ik vrees dat dat praat voor de vaak is. Je geblaat gaat van kwaad naar erger. En lijkt vooral door persoonlijke frustraties gemotiveerd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:45   #248
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Toch graag een bron zodat de context van je citaat duidelijk wordt, want ik denk niet dat we over hetzelfde praten. Dat er druk is van buiten af, is een feit. Maar ik heb niet het gevoel dat daar wordt aan toegegeven.
DS vandaag opinie
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:45   #249
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wie is er over dommekloten begonnen, beste Zipper?



Het heeft geen zin om te veralgemenen op basis van je eigen situatie. De feiten zijn wat ze zijn, daar bestaan voldoende cijfers en onderzoeken over.. Kinderen uit de lagere sociale klasse presteren slechter op school, verlaten de school vaker zonder diploma en worden vaak minder goed begeleid/gestimuleerd bij hun schoolwerk. Het heeft ook geen zin om alle allochtone ouders over dezelfde kam te scheren. Maar ik vrees dat dat praat voor de vaak is. Je geblaat gaat van kwaad naar erger. En lijkt vooral door persoonlijke frustraties gemotiveerd.
Hoezo "veralgemenen"?

Toen ik naar school ging, evenals toen mijn kinderen nog school liepen, waren er ook kinderen uit minder begoede gezinnen, dus op dat vlak is er niks veranderd.
De school niet afgemaakt ? Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
En van "extra-scolaire" initiatieven van wat dan ook, was nooit sprake.
Over allochtone ouders gesproken, een beetje controle op hun kinderen hun taken en lessen, ipv hen op straat te laten spelen tot elf ?* twaalf uur s'avonds, zou al een schoon begin zijn. En daar hoef je geen universiteit voor gedaan hebben.

Ik denk écht niet dat ik alleen was.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:46   #250
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Overigens, beste Zipper en circe, wordt er vandaag tonnen meer huiswerk gegeven dan toen jullie naar school gingen en zelfs dan toen ik naar school ging (we schillen een generatie, vermoed ik). De hoeveelheid leerstof die er moet verwerkt worden is dan ook veel groter geworden. Vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn dan ook zinloos.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:54   #251
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Overigens, beste Zipper en circe, wordt er vandaag tonnen meer huiswerk gegeven dan toen jullie naar school gingen en zelfs dan toen ik naar school ging (we schillen een generatie, vermoed ik). De hoeveelheid leerstof die er moet verwerkt worden is dan ook veel groter geworden. Vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn dan ook zinloos.
Dan moeten mijn kinderen toch wel échte superintellectuelen geweest zijn. Waar ik in het vijfde studiejaar tot gemakkelijk 8 uur 's avonds achter mijn boekjes kon zitten (Gentse school, Sint Baafs of zoiets) kwamen zij na de studie meestal schoolboekvrij naar huis.
Trouwens, in het derde leerjaar Sint Lutgardis moesten wij ?*lle steden en gemeenten vanbuiten leren voor ?*lle stromen en rivieren van Belgie! Dat hebben mijn kinderen nooit moeten kennen, maar ik moet je nageven dat je daar echt niet met een halfuurtje studie vanaf waart.

Ik zal ze toch nog maar eens een pluim geven!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2013 om 10:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:58   #252
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo "veralgemenen"?

Ik denk écht niet dat ik alleen was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De feiten zijn wat ze zijn, daar bestaan voldoende cijfers en onderzoeken over.. Kinderen uit de lagere sociale klasse presteren slechter op school, verlaten de school vaker zonder diploma en worden vaak minder goed begeleid/gestimuleerd bij hun schoolwerk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 10:58   #253
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wie is er over dommekloten begonnen, beste Zipper?



Het heeft geen zin om te veralgemenen op basis van je eigen situatie. De feiten zijn wat ze zijn, daar bestaan voldoende cijfers en onderzoeken over.. Kinderen uit de lagere sociale klasse presteren slechter op school, verlaten de school vaker zonder diploma en worden vaak minder goed begeleid/gestimuleerd bij hun schoolwerk. Het heeft ook geen zin om alle allochtone ouders over dezelfde kam te scheren. Maar ik vrees dat dat praat voor de vaak is. Je geblaat gaat van kwaad naar erger. En lijkt vooral door persoonlijke frustraties gemotiveerd.
Ik probeer dat constant, maar vertel mij eens hoe het komt dat vooral een groot percentage van allochtone kinderen leerproblemen hebben, en dat na vier generaties. Ik vind het trouwens erg, dat we na vijftig jaar en vier generaties, nog steeds over allochtonen moeten praten.
Maar bon, het zal toch wel allemaal onze schuld zijn ; leg er dus vooral nog wat eieren onder, en vooral stel zeker geen eisen, wat dat zou uw imago geen goed doen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 augustus 2013 om 11:05.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:01   #254
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De feiten zijn wat ze zijn, daar bestaan voldoende cijfers en onderzoeken over.. Kinderen uit de lagere sociale klasse presteren slechter op school, verlaten de school vaker zonder diploma en worden vaak minder goed begeleid/gestimuleerd bij hun schoolwerk.
Heeft U ook cijfers over de jaren vijftig/zestig/zeventig toen de bestaande onderklasse werd opgewaardeerd in ons zeer goed onderwijssysteem? Of is dat van geen tel meer omdat de mensen toen zèlf hun eigen verantwoordelijkheid namen?

Maar laat het hoor, ik ben écht GROTE voorstander van uw apartheidsonderwijs. Men kan me daar geen groter plezier mee doen.

Ik wil dat mijn kleinkinderen in een klas zitten die niet wordt achtergehouden door een overvloed aan kinderen uit die arme sociale klassen die daardoor geen letter naast elkaar kunnen zetten. Geef die kinderen aub aparte scholen waar het inkomen van de vader de inschrijvingsnorm is.

Dat wil je toch hé? (uiteraard opgesplitst tussen autochtone sociaal achtergestelden en marokkaans/islamitisch sociaal achtergestelde, met nog eens aparte extra noden).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2013 om 11:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:02   #255
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Overigens, beste Zipper en circe, wordt er vandaag tonnen meer huiswerk gegeven dan toen jullie naar school gingen en zelfs dan toen ik naar school ging (we schillen een generatie, vermoed ik). De hoeveelheid leerstof die er moet verwerkt worden is dan ook veel groter geworden. Vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn dan ook zinloos.
dat geldt voor iedereen (als dat al juist is wat je daar schrijft, want middelbare leerstof is middelbare leerstof).
Ik ben trouwens nog 's zaterdags voormiddag naar school geweest, wat maakt dat ze nu vijf uur minder les hebben op een week dan toen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 augustus 2013 om 11:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:03   #256
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan moeten mijn kinderen toch wel échte superintellectuelen geweest zijn. Waar ik in het vijfde studiejaar tot gemakkelijk 8 uur 's avonds achter mijn boekjes kon zitten (Gentse school, Sint Baafs of zoiets) kwamen zij na de studie meestal schoolboekvrij naar huis.
Trouwens, in het derde leerjaar Sint Lutgardis moesten wij ?*lle steden en gemeenten vanbuiten leren voor ?*lle stromen en rivieren van Belgie! Dat hebben mijn kinderen nooit moeten kennen, maar ik moet je nageven dat je daar echt niet met een halfuurtje studie vanaf waart.

Ik zal ze toch nog maar eens een pluim geven!
Geef ze maar een pluim, maar zoals ik al zei: vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn nutteloos, tenzij je tussen dezelfde school en dezelfde richting vergelijkt. De tijden zijn veranderd. Er is niet alleen meer kennis en dus meer te verwerken stof, er is ondertussen ook een technologische vooruitgang, die veranderingen met zich meebrengt. Je baseren op hoe het er bij jou aan toeging over hoe het er nu aan toe zou moeten gaan, is wel het idiootste dat je kan doen. Als het onderwijs in tussentijd niet geëvolueerd was, dan zaten we pas met een probleem.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:09   #257
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geef ze maar een pluim, maar zoals ik al zei: vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn nutteloos, tenzij je tussen dezelfde school en dezelfde richting vergelijkt. De tijden zijn veranderd. Er is niet alleen meer kennis en dus meer te verwerken stof, er is ondertussen ook een technologische vooruitgang, die veranderingen met zich meebrengt. Je baseren op hoe het er bij jou aan toeging over hoe het er nu aan toe zou moeten gaan, is wel het idiootste dat je kan doen. Als het onderwijs in tussentijd niet geëvolueerd was, dan zaten we pas met een probleem.
hoeveel lagere school richtingen zijn er? Die apartheidsschool is toch enkel kleuterklas en lagere school?

Of wil je nu bedoelen dat onze (lees: normale) kinderen die leerstof wel aankunnen maar ... heu... "arme" achtergebleven kinderen niet?

hebben ze al apartheidsscholen voor middelbare scholieren ook? Met specifieke islamitische richtingen misschien? Geografie ("waar ligt Mekka") of voedingsdeskundigheid (hoe kook ik halal)... Stedenbouwkundige (hoe vind ik mijn weg naar het dichtsbijzijnde OCMW kantoor)



ik heb er in elk geval geen weet van.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:11   #258
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik probeer dat constant, maar vertel mij eens hoe het komt dat vooral een groot percentage van allochtone kinderen leerproblemen hebben, en dat na vier generaties.
Maar bon, het zal toch wel allemaal onze schuld zijn ; leg er dus vooral nog wat eieren onder, en vooral stel zeker geen eisen, wat dat zou uw imago geen goed doen.
Zoals ik al een paar keer heb gezegd en zoals door onderzoeken al genoeg is aangetoond, speelt de sociale klasse een belangrijke rol voor de schoolprestaties. En natuurlijk spelen bij allochtonen vaak taalproblemen een rol. En of je het nu wil aanvaarden of niet, discriminatie speelt ook een rol. In het onderwijs, waar allochtone leerlingen (en bij uitbreiding ook leerlingen uit lagere sociale klasse) vaak onterecht naar technisch of beroeps worden verwezen, terwijl ze daar niet op hun plaats zitten en dus afhaken. Maar ook op de arbeidsmarkt, wat de motivatie om goede prestaties neer te zetten of kinderen te stimuleren om dat te doen, niet ten goede komt.

Daarmee zeg ik op geen enkele manier dat het "onze schuld" is of dat er "eieren onder gelegd moeten worden". Dergelijke simplistische praat hou ik voor jouw rekening. Ik vind het vooral belangrijk dat daar verandering in komt, omdat dat de hele maatschappij ten goede komt. Met polariseren bereik je het tegendeel.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:12   #259
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
DS vandaag opinie
Heb jammer genoeg geen abonnement op DS... Als jij het wel hebt mag je het altijd een pb sturen met het opiniestuk Ben wel geïnteresseerd om het te lezen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:15   #260
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Verwacht vooral geen reacties meer van mij, circe, ik heb het weer even gehad met je spelletjes. Maar laat me voor de slechte lezer toch nog maar eens herhalen dat ik geen voorstander ben van gescheiden onderwijs.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be