Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 14:41   #221
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Pfff... feiten zijn hier weer van ondergeschikt belang blijkbaar.
Feiten? Die staan in de weg van onze ongefundeerde meningen, dus daar hebben we lak aan.

Citaat:
Het gaat noch om een islamschool, noch om een Marokkaanse school.
Spijtig, waar gaan we ons dan over verontwaardigen. Wacht, we gaan zeggen dat je een moslimknuffelende poco linkiewinkie bent die de tikkende tijdbom van de religieuze prietpraat tracht te verdoezelen. Maar daar hebben we de buik van vol, zeg ik je. Als het hier nog lang gaat duren, enzovoort...

Citaat:
Dat zijn enkel termen die men er in de pers heeft opgekleefd (eerst islamschool dus, en toen de pers had begrepen dat ze daar de bal missloegen, hebben ze er maar Marokkaanse school van gemaakt, kwestie van het wat sappiger te maken allemaal).
Dat kan toch, niet? De pers dat waren toch rode poco linkie-winkie Pravda communisten?

Citaat:
De reden waarom men dat deed, is omdat het om een initiatief gaat van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen.
Hoezo federatie? Maar Bart De Wever heeft ons toch gezegd dat het een confederatie moest zijn! Zie je wel dat het slechte Vlamingen zijn! Ze stemmen op de sossen!

Citaat:
Dat moest dus wel een islamschool zijn, maar dat is het dus niet.
M.a.w.: je probeert het stinkend potje weer gedekt te houden, zoals het een dhimmie poco linkie-winkie moslimknuffelaarster past. Straks ga je nog rondlopen in een hoofddoek om de moslims te plezieren... En wat met uit solidariteit tijdens de Ramadan meevasten? Het moest toch allemaal diverser om de genocide van het blanke ras te voltrekken?

Citaat:
Het is een pluralistische open school
"Pluralistisch" en "open", is dat geen cultureel Marxisme?

Citaat:
, die mikt op kinderen uit de buurt.
Aha, apartheid dus!

Citaat:
Gezien de ligging in hartje Borgerhout
Racisme! Wat is er mis met Brasschaat!

Citaat:
zullen dat natuurlijk veelal kinderen van Marokkaanse afkomst zijn,
Zie je wel! Zij zijn de racisten, hé. Ze willen zich niet mengen met ons, dat is volk dat op ons neerkijkt omdat da bruin mannen zijn!

Citaat:
maar dat maakt het natuurlijk nog geen Marokkaanse school. En dat bewijzen de inschrijvingen bewijzen dan ook. Net zoals het feit dat er al 2 autochtone Vlaamse juffen werden aangenomen. Lastig toch hé, die vooroordelen?
Dat zijn weer poco linkiewinkie juffen die voor de sossen stemmen zeker? En als ze verkeerd beschuldigd worden, wat dan? Lastig toch hé, die diversiteit?

Citaat:
Het is overigens gegroeid vanuit een al veel langer bestaand succesvol project voor huiswerkbegeleiding bij kinderen met een leerachterstand.
Beter zou zijn om al die inferieure rassen te vergassen in de gaskamers. Dan is ineens de leerachterstand opgelost!

Citaat:
Een project dat ook er ook een punt van maakt om ouders te betrekken bij de school. Iets wat alleen maar kan gestimuleerd worden (was dat gebrek aan betrokkenheid van de ouders niet iets wat hier regelmatig wordt aangeklaagd?).
Ja, maar als de ouders betrokken worden, dan kunnen wij niet meer zagen dat ze geen betrokkenheid tonen. Niet goed, dus.

Citaat:
Het zal overigens ervaringsgericht onderwijs worden.
Weer progressieve poco-nonsens van de sossen zeker.

Citaat:
En ja, men zal inderdaad toestaan dat kinderen hun thuistaal mogen gebruiken op de speelplaats, maar de voertaal blijft wel Nederlands. Uit onderzoek blijkt dan ook dat respect voor de thuistaal, het leren van Nederlands bevordert.
Onderzoek? Wat betekent dat? Het beste onderzoek ligt op de bodem van mijn Kriek!

Citaat:
Maar onderzoek is natuurlijk van geen tel voor de galspuwende islamofoben hier.
Betrapt: je gebruikt de term islamofoob, dus ben je een aanhangster van Khomeini die betaald wordt door de Iraanse ambassade.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 14:50   #222
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het gaat dus om een kleuterschool. Nu, de kleuters van vandaag zijn ondertussen de vierde generatie van de moslim-migratie ; zelfs hun ouders zullenh hier geboren zijn. En dan komt zo'n gestampte lomperik als Chakkar even verkondigen :

"Nederlands zal de voertaal zijn, maar ieders thuiscultuur en -taal wordt gerespecteerd."

Als de kinderen, ja zelfs hun ouders HIER zijn geboren, moet je wel even gaan kiezen welke "cultuur" je nu gaat aanhangen.

Nog zo'n voltreffer van Chakkar :

"Ook zijn de schoolresultaten van allochtone jongeren vaak bedroevend" , zo klinkt het.

Heeft het VIER generaties moeten duren om tot die conclusie te komen ??
Maar ik voel de nattigheid al afkomen : ons onderwijssysteem zal niet deugen.

Of misschien wordt het toch eindelijk eens tijd dat allochtone ouders zich eens een beetje gaan bezighouden met hun kinderen en hun studies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 14:54   #223
Belask0
Banneling

Standaard

en een vervolmakingsjaar belgjacking ?
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:16   #224
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ons land, ons land ... antwerpen zal je bedoelen ... die doelgroep is groot genoeg (of toch minstens geweest) ... denk alleen dat het nooit werd overwogen zelfs nog maar
Nee, nee, wel degelijk in ons land. In Antwerpen zijn het er 20000 ofzo. En de meeste kinderen uit die joodse gemeenschap gaat dus naar Joodse scholen. De reden dat het nog nooit zelfs maar werd overwogen, is dus omdat er gewoon geen enkele niet-Joodse school waar een groot aantal joodse kinderen school loopt. In de meeste scholen kan je zelfs niet voor een optie vegetarisch kiezen wegens te weinig vraag (tenzij dan hetzelfde als de rest, maar dan zonder vlees of vis). Nochtans zou die optie mi beter zijn. Met een beetje moeite is dat ook nog eens halal en koosjer tegelijk.

Citaat:
on topic omdat het er m.i. op lijkt dat we pakweg de laatste tien jaar meer en meer 'religie' opnemen in bestuur en maatschappelijke organisatie ipv de minder en minder evolutie die we decennia daarvoor kenden (pakweg jaren 50 naar jaren negentig ?)

en dan neem ik wel stelling : da's m.i. foute boel.
Ik denk dat je perceptie niet klopt. Het gaat hier maar over eten hé! Zolang ik weet kan je op het vliegtuig al een maaltijd bestellen die halal of koosjer is bijvoorbeeld. En op heel veel plaatsen, krijg je zelfs vandaag op vrijdag nog steeds vis voorgeschoteld. Dat dit pas "recent" op scholen aan bod komt heeft alles te maken met de evoluties van relatieve aantallen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:23   #225
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Een hele draad vol zin en onzin. Op het einde van de rit blijft nog steeds de vraag :
Is dit de manier waarop 'vreemdelingen' integreren ? Is dit de bedoeling van onze geliefde politici ?
Graag een klaar en onderbouwd antwoord....

Laatst gewijzigd door hurricane : 29 augustus 2013 om 15:30.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:27   #226
Belask0
Banneling

Standaard

en eens afgestudeerd , waar gaan ze terechtkunnen ?
in de AQ-hogeschool?
Mudjahedin-unif ?
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 15:30   #227
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Een hele draad vol zin en onzin. Op het einde van de rit blijft nog steeds de vraag :
Is dit de manier waarom 'vreemdelingen' integreren ? Is dit de bedoeling van onze geliefde politici ?
ik vermoed dat het "waarop" moet zijn ?

Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 15:30   #228
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
en eens afgestudeerd , waar gaan ze terechtkunnen ?
in de AQ-hogeschool?
Mudjahedin-unif ?
Iets in die richting, veronderstel ik.
Rekenen en taal zullen niet de hoofdvakken worden, vrees ik....
Oud 29 augustus 2013, 15:30   #229
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat dus om een kleuterschool.
Je hebt dus nu pas door waarover het eigenlijk gaat? Dat heeft je klaarblijkelijk niet gehinderd om al verschillende pagina's lang je mening erover te hebben (lees: uit je nek te kletsen). En voor de volledigheid: het gaat om een kleuterschool en een eerste leerjaar (en zal dus waarschijnlijk groeien naar een volledige basisschool).

Citaat:
Nu, de kleuters van vandaag zijn ondertussen de vierde generatie van de moslim-migratie ; zelfs hun ouders zullenh hier geboren zijn. En dan komt zo'n gestampte lomperik als Chakkar even verkondigen :

"Nederlands zal de voertaal zijn, maar ieders thuiscultuur en -taal wordt gerespecteerd."

Als de kinderen, ja zelfs hun ouders HIER zijn geboren, moet je wel even gaan kiezen welke "cultuur" je nu gaat aanhangen.
Het zal je waarschijnlijk verbazen, Zipper, maar niet alle moslimkleuters hier behoren tot de vierde generatie. En het zal je waarschijnlijk nog meer verbazen dat de meerderheid van de vierde generatie moslims wel degelijk Nederlands spreekt thuis. En dat sommigen gezien hun afkomst thuis (ook nog) een andere taal spreken, is helemaal niet abnormaal. Of denk jij nu echt dat alle westerse emigranten hun moedertaal zomaar overboord gooien? En zoals ik al schreef, blijkt uit onderzoek dat respect voor de thuistaal het leren van Nederlands bevordert. Wat is dan je probleem? Nederlands blijft de voertaal. Het gaat over het feit dat ze op de speelplaats ook hun thuistaal mogen spreken. Wat een ramp zeg!

Citaat:
Nog zo'n voltreffer van Chakkar :

"Ook zijn de schoolresultaten van allochtone jongeren vaak bedroevend" , zo klinkt het.

Heeft het VIER generaties moeten duren om tot die conclusie te komen ??
Maar ik voel de nattigheid al afkomen : ons onderwijssysteem zal niet deugen.

Of misschien wordt het toch eindelijk eens tijd dat allochtone ouders zich eens een beetje gaan bezighouden met hun kinderen en hun studies.
Deze school is - zoals ik ook al schreef - gegroeid uit een succesvol project van huiswerkbegeleiding voor kinderen met een leerachterstand dat ook de ouders meer bij het onderwijs wil betrekken. Het wil de achterstand en het schoolverlaten tegen gaan. Ze doen eigenlijk precies wat je wil, maar toch lig je te kankeren. Nogal zielig hé, vind je dat nu zelf niet?

Laatst gewijzigd door Edina : 29 augustus 2013 om 15:36.
Oud 29 augustus 2013, 15:31   #230
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik vermoed dat het "waarop" moet zijn ?
Inderdaad !
fixed
Oud 29 augustus 2013, 15:38   #231
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dus nu pas door waarover het eigenlijk gaat? Dat heeft je klaarblijkelijk niet gehinderd om al verschillende pagina's lang je mening erover te hebben (lees: uit je nek te kletsen). En voor de volledigheid: het gaat om een kleuterschool en een eerste leerjaar (en zal dus waarschijnlijk groeien naar een volledige basisschool).

Het zal je waarschijnlijk verbazen, Zipper, maar niet alle moslimkleuters hier behoren tot de vierde generatie. En het zal je waarschijnlijk nog meer verbazen dat de meerderheid van de vierde generatie moslims wel degelijk Nederlands spreekt thuis. En dat sommigen gezien hun afkomst thuis (ook nog) een andere taal spreken, is helemaal niet abnormaal. Of denk jij nu echt dat alle westerse emigranten hun moedertaal zomaar overboord gooien? En zoals ik al schreef, blijkt uit onderzoek dat respect voor de thuistaal het leren van Nederlands bevordert.

Deze school is - zoals ik ook al schreef - gegroeid uit een succesvol project van huiswerkbegeleiding voor kinderen met een leerachterstand dat ook de ouders meer bij het onderwijs wil betrekken. Het wil de achterstand en het schoolverlaten tegen gaan. Ze doen eigenlijk precies wat je wil, maar toch lig je te kankeren. Nogal zielig hé, vind je dat nu zelf niet?
Huiswerkbegeleiding ?? Toen ik naar school ging, waren het mijn ouders die (regelmatig) mijn huiswerk controleerden. En ik heb dat ook met mijn kinderen gedaan. Dat die allochtone ouders eindelijk eens hun verantwoordelijkheid opnemen, ipv hun kinderen aan hun lot over te laten en denken dat "de school" dat wel zal fixen. De migratie duurt nu vijftig jaar, en de situatie is slechter dan ooit.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 augustus 2013 om 15:38.
Oud 29 augustus 2013, 15:40   #232
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit de manier waarop 'vreemdelingen' integreren ? Is dit de bedoeling van onze geliefde politici ?
Het is nooit hun bedoeling geweest van te integreren, dat is nu wel duidelijk.
Vijftig jaar nadat de eerste (moslim)-migranten toekwamen, is de afstand tussen allochtonen en autochtonen groter dan ooit.

Citaat:
Oud 29 augustus 2013, 16:13   #233
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mogen daar dan geen atheïsten en moslims binnen?
Tuurlijk wel. Iedereen is welkom, in elke school. De zuil heeft betrekking op de organisatie van de school, niet op de leerlingen en hun ouders.

Hoewel. Ouders ondertekenen het schoolreglement. En aan wie het schoolreglement van een katholiek school ondertekent wordt gevraagd akkoord te gaan met de katholieke principes van de school. Hoe dit nu ineen zit in een islamitische school, weet ik niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:32   #234
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, nee, wel degelijk in ons land. In Antwerpen zijn het er 20000 ofzo. En de meeste kinderen uit die joodse gemeenschap gaat dus naar Joodse scholen. De reden dat het nog nooit zelfs maar werd overwogen, is dus omdat er gewoon geen enkele niet-Joodse school waar een groot aantal joodse kinderen school loopt. In de meeste scholen kan je zelfs niet voor een optie vegetarisch kiezen wegens te weinig vraag (tenzij dan hetzelfde als de rest, maar dan zonder vlees of vis). Nochtans zou die optie mi beter zijn. Met een beetje moeite is dat ook nog eens halal en koosjer tegelijk.

Ik denk dat je perceptie niet klopt. Het gaat hier maar over eten hé! Zolang ik weet kan je op het vliegtuig al een maaltijd bestellen die halal of koosjer is bijvoorbeeld. En op heel veel plaatsen, krijg je zelfs vandaag op vrijdag nog steeds vis voorgeschoteld. Dat dit pas "recent" op scholen aan bod komt heeft alles te maken met de evoluties van relatieve aantallen.

toch al één absolute experte die mijn mening lijkt te delen :

Citaat:
Karin Herremans : "...de ambitie om aan kinderen in Vlaanderen een in grote lijnen identiek onderwijsproject aan te bieden – om hen tot vrije, kritische, geëmancipeerde en solidaire burgers op te leiden – meer en meer bedreigd. Het was nochtans een groots beschavingsproject, emanciperend en daarom zo sociaal."
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 09:47   #235
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huiswerkbegeleiding ?? Toen ik naar school ging, waren het mijn ouders die (regelmatig) mijn huiswerk controleerden. En ik heb dat ook met mijn kinderen gedaan. Dat die allochtone ouders eindelijk eens hun verantwoordelijkheid opnemen, ipv hun kinderen aan hun lot over te laten en denken dat "de school" dat wel zal fixen. De migratie duurt nu vijftig jaar, en de situatie is slechter dan ooit.
Dat is het hem net: deze initiatieven gaan uit van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen en wil ouders dat laten doen. Ze nemen dus hun verantwoordelijkheid op en dan is het weer niet goed. Ze kunnen kortom nooit iets goed doen voor jou, maar dat was me al langer duidelijk.
Oud 30 augustus 2013, 09:47   #236
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tuurlijk wel. Iedereen is welkom, in elke school. De zuil heeft betrekking op de organisatie van de school, niet op de leerlingen en hun ouders.

Hoewel. Ouders ondertekenen het schoolreglement. En aan wie het schoolreglement van een katholiek school ondertekent wordt gevraagd akkoord te gaan met de katholieke principes van de school. Hoe dit nu ineen zit in een islamitische school, weet ik niet.
Het is GEEN islamitische school! Hoe vaak moet dit eigenlijk herhaald worden?
Oud 30 augustus 2013, 09:49   #237
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch al één absolute experte die mijn mening lijkt te delen :
Toch graag een bron zodat de context van je citaat duidelijk wordt, want ik denk niet dat we over hetzelfde praten. Dat er druk is van buiten af, is een feit. Maar ik heb niet het gevoel dat daar wordt aan toegegeven.
Oud 30 augustus 2013, 09:52   #238
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het hem net: deze initiatieven gaan uit van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen en wil ouders dat laten doen. Ze nemen dus hun verantwoordelijkheid op en dan is het weer niet goed. Ze kunnen kortom nooit iets goed doen voor jou, maar dat was me al langer duidelijk.
Dat ouders hun kinderen helpen bij schooltaken en lessen (indien nodig ; en zeker bij kinderen die moeilijk kunnen "volgen") is de evidentie zelf. Ik begrijp niet echt waarom één of andere vereniging daarvoor een initiatief moet nemen.

Citaat:
Oud 30 augustus 2013, 10:00   #239
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ouders hun kinderen helpen bij schooltaken en lessen (indien nodig ; en zeker bij kinderen die moeilijk kunnen "volgen") is de evidentie zelf. Ik begrijp niet echt waarom één of andere vereniging daarvoor een initiatief moet nemen.
Jij begrijpt wel meer niet. Dit is ook geen exclusief probleem van allochtonen (al spelen daar vaak ook andere zaken zoals taalkennis). Je ziet dat vaak bij kinderen van laaggeschoolde ouders. Zo onlogisch is dat toch niet hé? En bij allochtonen zijn er nu eenmaal meer laaggeschoolden. Het is ook daar waar deze initiatieven trouwens verandering in willen brengen. Je geeft hen niet eens de kans om dat te proberen en schiet het bij voorbaat al af. Triestig!
Oud 30 augustus 2013, 10:03   #240
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk integreren ze niet. Dat was ook nooit de bedoeling. Ze willen net als in hun eigen heimweelanden aparte getto's en aparte leefwerelden installeren. (Was trouwens ook de bedoeling van AEL stichter Jahjah, die de o zo geroemde Libanese toestanden daarvoor als voorbeeld nam).

Kortom, de vlaamse scholen zijn niet afgesteld op de typische islamitisch/marokkaanse (turken hebben er geen last van?) noden blijkbaar. De vlaamse scholen gaan dus in de fout omdat ze geen onderwijs �* la carte aanbieden, de racisten.

Daarom is Chakkar dus maar begonnen met een wèl aangepaste school, waar ouders tenminste in hun eigen taal worden geholpen en waar de kindjes hun arabisch en berbers mogen oefenen op de speelplaats. De directie zal arabisch of berbers spreken zodat de ouders tenminste wegwijs geraken op school. Een schande dat dit niet gebeurt in de andere vlaamse scholen nietwaar.

Verder wordt uiteraard de marokkaanse eigen cultuur uitgedragen, die, geloof het of niet, islamitisch zal zijn.

Kortom, een hele verbetering:

- de kinderen die achterbleven door die slechte vlaamse onderwijsmethode (!!!) kunnen nu hun talenten eindelijk ontplooien
- de kinderen die de juf niet verstaan kunnen dit nu in hun eigen heimweetaal duidelijk maken

en ... het grote SURPLUS :

- die slechte vlaamse scholen kunnen nu verder met alvast MINDER achtergebleven marokkaanse kindertjes die geen nederlands kennen. Op deze manier kunnen ze misschen wèl hun vroegere niveau terug ophalen. Marokkaantjes die niet kunnen meevolgen en als gevolg van de arme sociale toestanden thuis wangedrag vertonen (zeg ik het goed zo Edina), kunnen dan ook onmiddellijk worden aangeraden zich in hun eigen habitat-school in te schrijven zodat ze de rest van de klas niet hoeven te beinvloeden.

een win/win situatie dus.

ik pleit voor marokkaans onderwijs!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2013 om 10:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be