Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2023, 10:37   #341
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel, dat zijn 19 gemeenten en dus veel meer dan uw negatieve aspecten van die stad. Bovendien, als ik uw "redenering" volg, zouden Franstaligen niet meer naar Vlaanderen gaan omdat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen bestaat. Wat niet het geval is.
Voor mij is Brussel alles wat binnen de ring valt een rattennest. Een no-go zone als ik daar niet hoognodig moet zijn. Maar de invloedsfeer van dit shit hole reikt al tot voorbij Aalst. De vergelijking met een vuile olievlek is dus frappant te noemen.

Brussel, een feest
https://www.hln.be/brussel/gewapende...atse~ae62a82e/
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 augustus 2023 om 11:03.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:55   #342
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Brussel, dat zijn 19 gemeenten en dus veel meer dan uw negatieve aspecten van die stad. Bovendien, als ik uw "redenering" volg, zouden Franstaligen niet meer naar Vlaanderen gaan omdat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen bestaat. Wat niet het geval is.
Het ligt niet aan Vlaamsnationalisten dat het luiwammesvolkske dat jij verdedigt niet (meer) naar Vlaanderen gaan. Een schaamteloos stuk onbenul gaf ze de raad om weg te blijven uit Vlaanderen.

Citaat:
Bah, Dorian, laat maar. Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.

Triestig dat we zo ver moeten gaan maar dat zijn de enige oplossingen om geen problemen met de Vlamingen te hebben. En geloof er mijn ervaring, dat lukt!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Hoe doe je dat trouwens? In het Frans schijten op de Vlaamse leeuwenvlag?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 augustus 2023 om 16:57.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2023, 12:02   #343
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neen. Ik heb het over degenen die de splitsing van het land willen. Vlaams-Nationalisten dus.
Waarom is de Franstalige arrogantie dan gericht tegen alle Vlamingen die hun taal in het Vlaamse landsgedeelte gerespecteerd willen zien? Zien de extremistische Franstaligen zomaar aan een Nederlandstalig persoon of die voor een splitsing is of niet?
Man, hoe kwaadaardig leugenachtig kan iemand zijn!
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bah, Dorian, laat maar. Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.

Triestig dat we zo ver moeten gaan maar dat zijn de enige oplossingen om geen problemen met de Vlamingen te hebben. En geloof er mijn ervaring, dat lukt!
Hier heb je het wel degelijk over alle Vlamingen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 augustus 2023 om 12:06.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 22:57   #344
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inpalmen, inderdaad. Er is geen andere benaming voor. Het verdrijven/wegjagen van de oorspronkelijke culturele groep.
Hoe thuis ga je u nog voelen als je uiteindelijk de enige overblijvende autochtoon bent in uw straat?
Vertrekken is dan de enige oplossing, als je de mogelijkheden hebt.
Thuis voelen? Ma vent toch. Moet ik mij niet meer thuis voelen omdat de winkeljuffrouwen mijn moedertaal noch amper spreken? Dat mijn nieuwe buren mijn moedertaal niet begrijpen? Dat mijn aangetrouwde huisgenoten die taal niet spreken? Dat ik mij moet aanpassen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 05:07   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Thuis voelen? Ma vent toch. Moet ik mij niet meer thuis voelen omdat de winkeljuffrouwen mijn moedertaal noch amper spreken? Dat mijn nieuwe buren mijn moedertaal niet begrijpen? Dat mijn aangetrouwde huisgenoten die taal niet spreken? Dat ik mij moet aanpassen?
U mag u in zo'n situatie perfect thuisvoelen.

Maar velen delen dat vermogen niet.

En u past uwzelf wel aan hoor. Ge hebt het misschien niet door, of het is gewoon te gemakkelijk om niet te doen; wat dan ook.
Maar die ingesteldheid wordt "als slecht" gezien als "U" dat probeert in verreweggistan, uw omgeving te beïnvloeden zodanig die meer overeenkomt met uw "oorspronkelijke cultuur/afkomst/geloof".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 05:13   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Thuis voelen? Ma vent toch. Moet ik mij niet meer thuis voelen omdat de winkeljuffrouwen mijn moedertaal noch amper spreken? Dat mijn nieuwe buren mijn moedertaal niet begrijpen? Dat mijn aangetrouwde huisgenoten die taal niet spreken? Dat ik mij moet aanpassen?
U moeten aanpassen is per definitie U niet thuis voelen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 07:28   #347
Prieel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 november 2021
Berichten: 83
Standaard

Een Franstalige mag van mij gerust in Vlaanderen komen wonen, als hij maar niet verwacht bediend te worden in het Frans. Als ik in Mons ga wonen zal ik ook zorgen dat ik Frans praat en mij aanpas.

Trouwens ik denk dat Wallonië dankzij het minder goede spoor- en wegennet, nog minder snel zal verbrusselen dan Vlaanderen. Men raakt immers sneller met de trein in Lokeren dan in Ciney.
Prieel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 07:57   #348
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Thuis voelen? Ma vent toch. Moet ik mij niet meer thuis voelen omdat de winkeljuffrouwen mijn moedertaal noch amper spreken? Dat mijn nieuwe buren mijn moedertaal niet begrijpen? Dat mijn aangetrouwde huisgenoten die taal niet spreken? Dat ik mij moet aanpassen?
Oei, wordt er in Limburg geen Nederlands meer gesproken? Nochtans ben ik altijd al gecharmeerd geweest door hun mooi Nederlands. Dat was toch zo met al de Limburgers die ik gekend heb.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 augustus 2023 om 07:57.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 08:35   #349
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Thuis voelen? Ma vent toch. Moet ik mij niet meer thuis voelen omdat de winkeljuffrouwen mijn moedertaal noch amper spreken? Dat mijn nieuwe buren mijn moedertaal niet begrijpen? Dat mijn aangetrouwde huisgenoten die taal niet spreken? Dat ik mij moet aanpassen?
Euh... moeten niet.
Maar is het dan niet begrijpelijk dat anderen zich minder thuis voelen?

We staan gesandwiched tussen alle volkeren der wereld terwijl ze onze volgende generatie vies maken van de traditionele normen en waarden en mentale stoornissen meegeven in hun politieke correctheid.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 09:06   #350
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Oei, wordt er in Limburg geen Nederlands meer gesproken? Nochtans ben ik altijd al gecharmeerd geweest door hun mooi Nederlands. Dat was toch zo met al de Limburgers die ik gekend heb.
Aan de kust kom je er in bepaalde gevallen zelfs al niet meer mee met het Nederlands.

Veel handleidingen van toestellen daar kan je nog geen Nederlands meer in vinden.

Als eerste taal het Engels zetten zoals sommige andere landen doen?

Wat je thuis spreekt trek daar uw plan mee, zou dat de goede optie zijn.

Lessen Frans schrappen in Nederlandstalige scholen, ver gezocht???

Het hoofdstedelijk gewest zijnde Brussel ligt in Vlaanderen, opruimen en andere locatie geven in het land????

Ik denk niet dat er veel Vlamingen zijn die Brussel zoals het er nu uitziet als een meerwaarde voor ons land beschouwen, integendeel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 augustus 2023 om 09:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be