Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2023, 19:52   #321
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Welke verdwijning? West Vlaanderen blijft even Nederlandstalig als de rest van Vlaanderen. Het is blijkbaar "het einde van de wereld" voor een bepaalde Vlaanderen dat Franstaligen nog steeds naar Vlaanderen komen. Wel, pech voor hen als dit zo is.
En voor de Franstaligen is het blijkbaar ook het einde van de wereld moest Vlaanderen onafhankelijk worden en de Walen dan hun eigen Sociale zekerheid moeten betalen.

Wel laat het een troost voor U zijn ,dat is dan evenzeer pech voor de Walen.
,Maar dit zal ons niet beletten om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams Parlement.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 augustus 2023 om 19:53.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2023, 20:01   #322
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gebied dat meer en meer ingepalmd wordt door Franstaligen. Geen Walen, allochtonen die enkel Frans spreken.
Inpalmen? Gebieden worden niet ingepalmd. In sommige gebieden vestigen zich mensen met een andere moedertaal dan de inwoners die er jaren geleden gewoond hebben. En dan? Heeft een taal eeuwigdurende rechten om in een bepaald gebied te worden gesproken?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2023, 20:52   #323
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Inpalmen? Gebieden worden niet ingepalmd. In sommige gebieden vestigen zich mensen met een andere moedertaal dan de inwoners die er jaren geleden gewoond hebben. En dan? Heeft een taal eeuwigdurende rechten om in een bepaald gebied te worden gesproken?
Ga dat eens vertellen tegen Uw Waalse buren.
Ze dragen U buiten gehuld in pek en veren.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2023, 21:44   #324
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze respecteren de taalwetten niet he,

Wij Vlamingen moeten ons precies altijd maar gewoon op onze kop laten schijten en dan liefst van al nog merci zeggen ook .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 05:31   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Franstalig ben ik al met Franstalige vrienden scheef bekeken worden omdat we Franstaligen waren en omdat we er onder elkaar in het Frans spraken. Het gebeurde in Vlaanderen en meer bepaald aan de Kust. En ik zeg wel "ONDER ELKAAR".

Denkt u echt dat we zullen stoppen naar Vlaanderen te gaan omdat boerenkinkels in Vlaanderen zo reageren? Natuurlijk niet en dit omdat dit enkel en alleen hun probleem is! De Vlaams-Nationalisten daarentegen vermijden Brussel en Wallonië.

De Kust is trouwens het beste voorbeeld om de mentaliteit van de Franstaligen te begrijpen : ze gaan ernaartoe voor toeristische redenen : zon, zee, strand, wandelingen op de dijk, enz.... Wat de Vlaams-Nationalisten denken van hun aanwezigheid aan de Kust- en in Vlaanderen in het algemeen - is de laatste van hun zorgen.
Weer aan het jassendraaier nep Fransman?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Bah, Dorian, laat maar. Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.

Triestig dat we zo ver moeten gaan maar dat zijn de enige oplossingen om geen problemen met de Vlamingen te hebben. En geloof er mijn ervaring, dat lukt!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=244

Niet alleen Vlamingen mijden Brussel als de pest. En ook niet alleen omdat het een fransdol nest is.

Citaat:
Station Brussel Zuid, de bedenkelijke poort
van België.
Station Brussel-Zuid, de ‘schandplek’ van de hoofdstad: “Vroeger rook het hier naar chocola, nu alleen nog maar naar pis”

Geschokte treinreizigers, een wanhopige CEO van de NMBS, machteloze politiemensen, politici die naar elkaar wijzen, ... Station Brussel Zuid, het drukste station van het land, is een schandvlek geworden, waar verslaafden verzamelen en dieven ongegeneerd reizigers beroven. “Pas op mevrouw, voor die man die naast u komt zitten.”

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 augustus 2023 om 05:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 05:37   #326
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter herinnering aan een Française.

Citaat:
...... Ik beschouw me alvast als een Fransman en verwerp meer en meer België.
Vive la République, Vive la France!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Vive le France !, inderdaad.

U mag zich voor mijn part gerust als Fransman beschouwen, maar het probleempje voor u is, Everytime, dat u daarmee nog geen Fransman bent.

Wij hebben hier al diverse keren over dit onderwerp een vriendelijke gedachtenwisseling gehad, en de conclusie blijft steeds dezelfde : u blijkt toch niet zo makkelijk België te kunnen verlaten dan uw veelvuldig uitgedrukt verlangen doet vermoeden.

Eens zult u, om het u zelf wat draaglijker te maken, een beslissing moeten nemen : ofwel naar Frankrijk verhuizen, en er de Franse nationaliteit aanvragen (die zult u wel krijgen, maak u geen zorgen), of Belg blijven in België, en u Vlaming cq. Belg cq. Waal cq. zelfs eventueel Brusselaar voelen.

Tot zolang raad ik u oprecht aan van één en ander niet al te uitbundig te idealiseren. Ook als u ooit Fransman zou worden, zult u niet wonderbaarlijk van de hel in de hemel terechtkomen, hoor. Er moet hier net zo goed gewerkt en gewroet worden om het bestaan, alles is hier ook niet steeds duizend procent in orde, iedereen is het hier ook niet altijd volkomen met een ander eens, en wij staan hier ook niet alle dagen in de straat met de Franse vlag te zwaaien, nietwaar.

Let wel, ik ben een Franse en La France is mijn land : geloof mij, als iemand daar een vinger zou naar uitsteken zou ik mij héél nerveus maken, en u zou het in voorkomend geval ongetwijfeld tot in Bruxelles horen donderen.
Er zou extreem veel en lange marteling aan te pas moeten komen om mij ooit aan mijn Franse aard en nationaliteit te doen verzaken en bijvoorbeeld de Belgische nationaliteit te doen aannemen. En dan nog.

Maar ik kan mij goed inbeelden dat Vlamingen, Walen of Brusselaars evenzeer een hechte binding ervaren met hun regio of streek. Méér nog : ik kan er zelfs begrip voor opbrengen dat Vlamingen, Walen of Brusselaars zich "Belg" voelen, en daar voor staan.

Waar ik geen begrip voor heb, is dat mensen ten allen prijze aan het warrig en met haken en ogen aan mekaar hangend Belgisch staatsbestel willen blijven vasthouden, wijl deze constructie, zelfs met de inmiddels aangebrachte ingrijpende wijzigingen, van bij den beginne een serieuze vergissing was.

Waar ik zo mogelijk nog minder begrip voor heb, is dat deze staatsconstructie sommigen zelfs blind maakt voor het onweerlegbaar feit dat de bewoners ervan bestaan uit duidelijk te onderscheiden bevolkingsgroepen, die - behoudens de nationaliteit - weinig tot niets met mekaar te maken hebben en willen hebben, zowel op cultureel vlak, als op vele andere vlakken.

Wie die realiteit van zaken zelfs niet wil zien, zal nooit een remedie vinden voor het "Belgisch" probleem, en ligt mede aan de basis van het uiteindelijk verdwijnen van de staat België.

Geef toe : dat sommigen dit absoluut niet blijken te snappen, is op z'n minst onbegrijpelijk.
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=86
Oud 24 augustus 2023, 05:46   #327
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
40 op 2.5 miljoen volwassen vrouwen is dat inderdaad niet zo heel veel.

Wat het niet goedpraat natuurlijk.
Inderdaad, maar het punt is gewoon dat men altijd de prioriteiten vergeet. De moeite die men zou doen om dat klein klein klein probleemke aan te pakken, is energie en middelen die er niet zijn om de 100 veel grotere problemen aan te pakken. Als men een telefoon dienst moet bemannen (bevrouwen) voor die een madam die per week dood gaat, dan zijn dat misschien 10 politie agenten minder bijvoorbeeld.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 05:51   #328
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik heb het over degenen die de splitsing van het land willen. Vlaams-Nationalisten dus.
Men kan een land niet echt splitsen. Enfin, enkel met muren, prikkeldraad en mijnenvelden. Ik denk dat de meeste mensen die aangeduid worden als Vlaams nationalisten en die zichzelf soms ook zo noemen, dat niet bedoelen.

Ik denk dat die het enkel hebben over ADMINISTRATIEVE STRUCTUREN. Niet over "het fysische land".

Ik heb nooit begrepen waarom men hartstochtelijk wil vasthouden aan zekere vormen van inefficiente administratie. Tenzij, en dat moet ik toegeven dat Belgie misschien als administratie uitzonderlijk heeft, het om de inefficientie zelve te doen is. Dat men hartstochtelijk aan het concept van administratieve kolder wil vasthouden. Dat is misschien iets dat moeilijker te organiseren is eens gesplitst.
Oud 24 augustus 2023, 05:53   #329
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, geen territorialiteit. Gewoon grondgebied met zwervende groepen die binnen en buiten gaan. Maar dan moet men ook geen investeringen doen in zo een grondgebied he, want morgen komen er 50 boerenkinkels van elders die infrastructuur gebruiken.
Oud 24 augustus 2023, 06:24   #330
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, maar het punt is gewoon dat men altijd de prioriteiten vergeet. De moeite die men zou doen om dat klein klein klein probleemke aan te pakken, is energie en middelen die er niet zijn om de 100 veel grotere problemen aan te pakken. Als men een telefoon dienst moet bemannen (bevrouwen) voor die een madam die per week dood gaat, dan zijn dat misschien 10 politie agenten minder bijvoorbeeld.
Misschien moeten diegenen die dat niet begrijpen eens een cursus SPC gaan volgen?
Eerst de grootste problemen aanpakken geeft het meeste effect op het geheel.
Oud 24 augustus 2023, 06:28   #331
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inpalmen, inderdaad. Er is geen andere benaming voor. Het verdrijven/wegjagen van de oorspronkelijke culturele groep.
Hoe thuis ga je u nog voelen als je uiteindelijk de enige overblijvende autochtoon bent in uw straat?
Vertrekken is dan de enige oplossing, als je de mogelijkheden hebt.
Oud 24 augustus 2023, 06:53   #332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel-Zuid, de bedenkelijke poort van België, is zo te zien iets voor jou.
Oud 24 augustus 2023, 07:11   #333
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Als ze nu al eens beginnen met Merkel haar stoet terug te sturen nu die oorlogen daar enigszins gestabiliseerd zijn.
Dat ze laten zien een unie te zijn die TER PLAATSE aan betere opvang kan doen dan de dictators die ze vervingen.

Straks vlucht tenslotte Oost Europa richting hier en er slapen nu al mensen op straat. Zet een kamp in Libië en regel het zelf ipv u (eu) vrij te kopen en het door anderen te laten regelen.
Oud 24 augustus 2023, 07:15   #334
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik heb het over degenen die de splitsing van het land willen. Vlaams-Nationalisten dus.
Je vergeet rattachist Everytime!

Citaat:
Ik ben helemaal geen Belgicist. De dag dat ik zoveel interesse voor Vlaanderen zal hebben als Fonteyn voor Wallonië is niet echt voor morgen, denk ik. Zelfs als ik merk dat Vlaanderen een dynamisch regio/land is.

En ik weet wel dat Fonteyn voor de splitsing pleit. Hij zegt zelf dat de beste toekomst voor Wallonië de aansluiting bij Frankrijk is. En daarmee volg ik hem 100%.
Mijn land heet Frankrijk, niet België.
http://91.121.97.41/showpost.php?p=460093&postcount=9
Ik schijt niet op andermans vlag zoals jij, maar ik schijt wél op de Stuitende Schaamteloosheid van dubbelhartige, vlaamshatende jassendraaiers.
Oud 24 augustus 2023, 08:30   #335
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil?*! Degenen die over "olievlek" en dergelijken spreken, zijn totaal dom. De Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen, hebben het volste recht er te komen wonen net als de Vlamingen het volkste recht hebben naar Brussel of Wallonië te komen wonen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 08:39   #336
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil?*! Degenen die over "olievlek" en dergelijken spreken, zijn totaal dom. De Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen, hebben het volste recht er te komen wonen net als de Vlamingen het volkste recht hebben naar Brussel of Wallonië te komen wonen.
Het recht hebben? Jazeker.

"Willen" is in deze echter het bepalend element.

Welke Vlaming, bij zijn volle verstand, zou nu om den duivel in Brussel willen gaan wonen? Geen zinnig mens toch? In dat Hell Hole? Steekzot moet je daarvoor zijn.

Vlaanderen ondergaat dus ondertussen de allochtoonse, Franstalige (afgedraaide) olievlek van Brussel en in veel mindere mate van Walbanië, die de criminaliteit, de pest zeg maar, naar Vlaanderen brengt.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 augustus 2023 om 08:40.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 08:46   #337
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand verbiedt jouw volkske om in Vlaanderen te komen wonen, en werken. JIJ raadde jouw volkske echter af om naar Vlaanderen te komen. En niet alleen om er te komen wonen. Zelfs voor één dag bleven ze er beter weg.

Jij werkte er ook even, maar je werd om één of andere reden buiten gebonjourd.

Je mag er gerust in zijn, schaamteloze rattachist. Niet alleen Vlamingen zullen zich wel twee keer bedenken vooraleer in jouw aanbeden, maar verloederde, vuile, en onveilige Brussel te gaan wonen. Het zit er te vol met je eigen soort.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 augustus 2023 om 08:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 09:02   #338
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke Vlaming, bij zijn volle verstand, zou nu om den duivel in Brussel willen gaan wonen? Geen zinnig mens toch? In dat Hell Hole? Steekzot moet je daarvoor zijn.
Inderdaad. De Brusselse stations staan bekend als urinestank, en heel Brussel voor zijn Vlaamsvijandigheid.

Citaat:
Station Brussel-Zuid, de ‘schandplek’ van de hoofdstad: “Vroeger rook het hier naar chocola, nu alleen nog maar naar pis
Citaat:
Brussel Centraal stinkt naar urine, is vuil en slecht verlicht’
Citaat:
Pendelen tussen de plassen urine aan busstation Brussel-Noord
Oud 24 augustus 2023, 10:31   #339
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vlaanderen ondergaat dus ondertussen de allochtoonse, Franstalige (afgedraaide) olievlek van Brussel en in veel mindere mate van Walbanië, die de criminaliteit, de pest zeg maar, naar Vlaanderen brengt.
Brussel, dat zijn 19 gemeenten en dus veel meer dan uw negatieve aspecten van die stad. Bovendien, als ik uw "redenering" volg, zouden Franstaligen niet meer naar Vlaanderen gaan omdat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen bestaat. Wat niet het geval is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 10:34   #340
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel, dat zijn 19 gemeenten en dus veel meer dan uw negatieve aspecten van die stad. Bovendien, als ik uw "redenering" volg, zouden Franstaligen niet meer naar Vlaanderen gaan omdat er Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen bestaat. Wat niet het geval is.
19 gemeenten, waarvan de helft ondertussen één grote afvalcontainer is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 augustus 2023 om 10:34.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be