Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2018, 08:54   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard Geen tattoos meer op de arm der wet

Geen tattoos meer op de arm der wet

Citaat:
Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) wil niet dat politiemensen nog zichtbare tattoos hebben. De vakbonden zijn niet enthousiast over de nieuwe maatregel.
Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid in verkeerde keelgaten schieten maar vergeet niet dat het om de volgende 'regel' gaat:

Citaat:
Tattoos worden niet helemaal verboden, voor agenten, maar ze mogen alleen op bedekte lichaamsdelen. de hals, op de onderarmen en de handen moeten tattoos ‘vermeden’ worden.
Ik vind dat ook niet kunnen dat een agent(e) zo stampvol zichtbare tattoo's staat.

Ik ben zelfs van mening dat een agent fris geschoren moet zijn en geen baard moet hebben staan. Of zou dat een stoerder uitzicht geven

Of ga ik nu te ver als geen fan van tattoos zijnde?

Een vrouw die een tattoo op haar lijf heeft staan die komt bij mij ook niet binnen. De keuze is dus héél beperkt voor mij in tegenwoordige dagen.

Ik ga niet afstrijden dat het een vorm van kust is dat tattoo zetten maar er zijn diensten/jobs waar het niet thuishoort.

Die discussie gaat nog vonken geven mijn gedacht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 februari 2018 om 08:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 11:39   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Laat er maar eens flikken komen met een tattoo met
ofwel hamer en sikkel, ofwel white power,
het logo van een partij,
iets van amnesty inernational, of ... oxfam (oxfam gewoon lijk vroeger, of oxfam nu, in een seksuele context ...)

(ik baal wel van opinies als hierboven: fris geschoren ... Een stoppelbaard zoals nu de mode al wat gepasseerd is ... oei oei ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 12:06   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Tatoeages zijn een vorm van persoonlijke religie of levensovertuiging. Misschien wil Jambon bepaalde religieuze uitingen bevoordelen en andere benadelen? Of zijn alle uiterlijk zichtbare religieuze symbolen verboden? Bv hoofddoeken bij de politie.

"Voor de N-VA-vicepremier is het dragen van hoofddoeken of welk religieus symbool dan ook voor politiemensen niet aan de orde. Een politieman of -vrouw moet ten allen tijde neutraal zijn, benadrukte hij. Ook tatoeages, kruisen, en dergelijke zijn om die reden niet toegelaten. Het woord zegt het zelf: een uniform moet uniform zijn."


Jambon lijkt in ieder geval consequent.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 februari 2018 om 12:17.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 12:10   #4
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Tattoes is voor losers, mensen die hun zwakke persoonlijkheid moeten opsmukken met dat soort zaken.
Dus Jambon heeft groot gelijk!
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 14:38   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tatoeages zijn een vorm van persoonlijke religie of levensovertuiging. Misschien wil Jambon bepaalde religieuze uitingen bevoordelen en andere benadelen? Of zijn alle uiterlijk zichtbare religieuze symbolen verboden? Bv hoofddoeken bij de politie.

"Voor de N-VA-vicepremier is het dragen van hoofddoeken of welk religieus symbool dan ook voor politiemensen niet aan de orde. Een politieman of -vrouw moet ten allen tijde neutraal zijn, benadrukte hij. Ook tatoeages, kruisen, en dergelijke zijn om die reden niet toegelaten. Het woord zegt het zelf: een uniform moet uniform zijn."


Jambon lijkt in ieder geval consequent.
Beke ook:
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 14:39   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Tattoes is voor losers, mensen die hun zwakke persoonlijkheid moeten opsmukken met dat soort zaken.
Dus Jambon heeft groot gelijk!
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 14:50   #7
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Tattoes is voor losers, mensen die hun zwakke persoonlijkheid moeten opsmukken met dat soort zaken.
Dus Jambon heeft groot gelijk!
Volledig met akkoord! Geen tattoo's, geen piercings, geen baard, geen snor, haar kort en correct geknipt en een normale lichaamsbouw hebben. Oei zijn er dan nog overblijvende agenten? Ze zouden die ook minstens een keer per jaar terug hun fysieke testen moeten laten afleggen. Niet geslaagd is gedegradeerd tot schoolopzichter en voor het verkeer te regelen. Als je nu sommige agenten ziet rond waggelen? Wansmakelijk en totaal onaanvaardbaar.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 15:11   #8
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Tattoes is voor losers, mensen die hun zwakke persoonlijkheid moeten opsmukken met dat soort zaken.
Dus Jambon heeft groot gelijk!
Zoals een BMW voor 'jonge Molenbekenaars'.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 16:57   #9
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Gaan we echt NOG meer regeltjes opleggen en zeggen wat de mensen moeten of niet mogen doen.
Als je er niet tegen kan dat andere mensen tattoos hebben, ben je mentaal gehandicapt.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 17:54   #10
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Volledig met akkoord! Geen tattoo's, geen piercings, geen baard, geen snor, haar kort en correct geknipt en een normale lichaamsbouw hebben. Oei zijn er dan nog overblijvende agenten? Ze zouden die ook minstens een keer per jaar terug hun fysieke testen moeten laten afleggen. Niet geslaagd is gedegradeerd tot schoolopzichter en voor het verkeer te regelen. Als je nu sommige agenten ziet rond waggelen? Wansmakelijk en totaal onaanvaardbaar.

2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 21:21   #11
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een vrouw die een tattoo op haar lijf heeft staan die komt bij mij ook niet binnen.
Spijtig, want je laat mss 'n engel voor de deur staan:

Naam: e3352ad32caf71595c53ccfab2776694.jpg
Bekeken: 183
Grootte: 123,7 KB
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 22:35   #12
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Tatoeages zijn een vorm van persoonlijke religie of levensovertuiging. Misschien wil Jambon bepaalde religieuze uitingen bevoordelen en andere benadelen? Of zijn alle uiterlijk zichtbare religieuze symbolen verboden? Bv hoofddoeken bij de politie.
Er bestaan toch meer redenen om tatoeages te laten zetten dan louter een vorm van persoonlijke religie of levensovertuiging.

Het is trouwens een dom voorstel dat meer problemen creëert dan dat het problemen oplost.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 22:58   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Er bestaan toch meer redenen om tatoeages te laten zetten dan louter een vorm van persoonlijke religie of levensovertuiging.

Het is trouwens een dom voorstel dat meer problemen creëert dan dat het problemen oplost.
Welke problemen zou dat voorstel creëren?

Statistisch bekeken: mochten er 1000 nieuwe flikken nodig zijn, en er zijn 2000 kandidaten, dan komen er theoretisch niet langer de 1000 best geklasseerden uit de ingangsexamens aan bod.
De 20 kandidaten met tattoo op gezicht of arm, die er zouden zijn tussen de 1000 best geklasseerden, worden vervangen door de nrs 1001 tot 1020.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:07   #14
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welke problemen zou dat voorstel creëren?

Statistisch bekeken: mochten er 1000 nieuwe flikken nodig zijn, en er zijn 2000 kandidaten, dan komen er theoretisch niet langer de 1000 best geklasseerden uit de ingangsexamens aan bod.
De 20 kandidaten met tattoo op gezicht of arm, die er zouden zijn tussen de 1000 best geklasseerden, worden vervangen door de nrs 1001 tot 1020.
Er zijn geen 2000 kandidaten voor 1000 nieuwe flikken. Het zijn er maar 700.
Gaan we dan nog bijkomend selecteren op irrelevante criteria?
Begrijp je de economische situatie niet? Overal zijn mensen te kort.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:12   #15
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welke problemen zou dat voorstel creëren?

Statistisch bekeken: mochten er 1000 nieuwe flikken nodig zijn, en er zijn 2000 kandidaten, dan komen er theoretisch niet langer de 1000 best geklasseerden uit de ingangsexamens aan bod.
De 20 kandidaten met tattoo op gezicht of arm, die er zouden zijn tussen de 1000 best geklasseerden, worden vervangen door de nrs 1001 tot 1020.
Je beseft toch dat er een ernstig politie tekort is ?

En dan ga jij kandidaten weigeren omwille van een onnozele tekening ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:16   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Geen tattoos meer op de arm der wet



Dit gaat naar alle waarschijnlijkheid in verkeerde keelgaten schieten maar vergeet niet dat het om de volgende 'regel' gaat:



Ik vind dat ook niet kunnen dat een agent(e) zo stampvol zichtbare tattoo's staat.

Ik ben zelfs van mening dat een agent fris geschoren moet zijn en geen baard moet hebben staan. Of zou dat een stoerder uitzicht geven

Of ga ik nu te ver als geen fan van tattoos zijnde?

Een vrouw die een tattoo op haar lijf heeft staan die komt bij mij ook niet binnen. De keuze is dus héél beperkt voor mij in tegenwoordige dagen.

Ik ga niet afstrijden dat het een vorm van kust is dat tattoo zetten maar er zijn diensten/jobs waar het niet thuishoort.

Die discussie gaat nog vonken geven mijn gedacht.
Ik ben geen fan van Jambon, maar hierin volg ik hem wel: men komt op vlak van uiterlijk het best zo neutraal mogelijk voor de dag - zeker als men een voorbeeldfunctie bekleedt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:16   #17
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je beseft toch dat er een ernstig politie tekort is ?

En dan ga jij kandidaten weigeren omwille van een onnozele tekening ?
Niet omwille van een onnozele tekening, wel omwille van een gebrek aan opvoeding.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:18   #18
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Er wordt hier aan 100 km/u gepleit voor de individuele vrijheid. Maar als een vlaamsnationalist een knotsgekke vrijheidsbeperkende maatregel voorstelt rent de kudde op slag de andere kant uit.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:18   #19
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niet omwille van een onnozele tekening, wel omwille van een gebrek aan opvoeding.
Geen idee wat je bedoelt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 23:23   #20
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen idee wat je bedoelt.
Dat verwondert mij niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be