Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2013, 10:57   #1
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard Europese verkiezingen: Wie staat er achter TTIP?

Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 20 december 2013, 12:12   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Ik alvast niet.

En ook niet achter het TPP-gesjoemel dat nog 1000x erger is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192052

Desalniettemin:

At the very least, the European Commission should set up a formal inquiry into what happened at this meeting, to make sure such blatant favoritism is avoided in future. If it doesn't, we'll know definitively that not only is it happy to see corporates on both sides of the Atlantic given preferential treatment during TAFTA/TTIP, but that it really doesn't care who knows. Meanwhile, those who took to the streets of Europe to fight off ACTA last year may want to start getting their boots ready.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 december 2013 om 12:17.
zonbron is offline  
Oud 20 december 2013, 12:52   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik alvast niet.

En ook niet achter het TPP-gesjoemel dat nog 1000x erger is.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192052

Desalniettemin:

At the very least, the European Commission should set up a formal inquiry into what happened at this meeting, to make sure such blatant favoritism is avoided in future. If it doesn't, we'll know definitively that not only is it happy to see corporates on both sides of the Atlantic given preferential treatment during TAFTA/TTIP, but that it really doesn't care who knows. Meanwhile, those who took to the streets of Europe to fight off ACTA last year may want to start getting their boots ready.
My boots are always ready
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 20 december 2013, 18:43   #4
hikikomori85
Schepen
 
hikikomori85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2013
Berichten: 446
Standaard

Wat gaat die Franse hunne culturele zever ons niet kosten ? Hoe meer je buiten de onderhandelingen houdt, hoe minder beweegruimte je hebt voor de rest. Strak lopen we allemaal moddervet als in Amerika omdat onze markten overspoeld zullen worden met hunne goedkope bocht. Kunnen we dat in Franse chansons aanklagen.
__________________
"Zij die werken ... onderhouden in werkelijkheid tegelijkertijd zowel de commensalen, die de rijken worden genoemd, als zichzelf." Edmund Burke
______________"Het staat vast dat een extreme angst en een extreme moed in dezelfde mate de maag in de war brengen en laxerend werken." De Montaigne ______________
hikikomori85 is offline  
Oud 20 december 2013, 21:00   #5
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...
Ik vermoed dezelfden die ACTA steunden? CD&V was daar toen voor en alle linkse partijen waren ertegen. Het standpunt van de anderen heb ik niet onthouden, al weet ik dat CD&V niet alleen was. Heb jij de standpunten van Open VLD en N-VA van toen onthouden?

EDIT: CD&V'ers, VLD'ers en LDD'ers hadden zich bij de stemming onthouden, niet voor gestemd. Maar dat vind ik al erg genoeg.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 20 december 2013 om 21:16.
Robinus V is offline  
Oud 28 maart 2014, 05:57   #6
PeterC
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
...
PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...
Karel De Gucht (European Commissioner for Trade) has to answer a lot of hard questions about the trade agreement.

Ik had enkel een klein deeltje gezien op 3sat in het programma Nano. Daar viel me vooral de arrogantie op van deze man. Dit interview is in het Engels en DG geeft alle antwoorden op vragen. Zo hebt u een idee (uiteraard vanuit zijn perspectief) en kan iedereen zelf bepalen of dit goed is of slecht. Ik moet er alvast niks van hebben. Engelstalig.

http://www.youtube.com/watch?v=vnOTyOjV4I4
PeterC is offline  
Oud 28 maart 2014, 15:39   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Verzoen er jullie maar alvast mee dat er met jullie wensen voor geen cent rekening zal worden gehouden door "Europa". Eender op welke partij jullie stemmen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 maart 2014, 15:57   #8
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zoals jullie allemaal weten zijn er ook samenvallende Europese verkiezingen en wat sommigen onder jullie misschien niet weten is dat er momenteel trade onderhandelingen aan de gang zijn met de US.

Na het falen van ACTA is men nu toe aan TTIP/TAFTA en het ziet ernaar uit dat alles wat men de vervloekte passages van ACTA opnieuw zal introduceren via deze nieuwe, geheime onderhandelingen.

Gezien het belang ervan zou ik graag weten wat de standpunten zijn van de Belgische/Vlaamse partijen maar ik vind deze niet direct terug, iemand een idee?

European Commission Admits It Plans To Put 'Corporate Christmas List' Of IP Demands Into TAFTA/TTIP

PS: Karel De Gucht is ermee gemoeid dus Open VLD zal wel voor zijn...
A recurring theme was that the public needs to be re-educated to understand the value of industry monopoly rights.
In other words to re-install the doctrine by brainwashing (and threats or intimidation).
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 28 maart 2014, 15:58   #9
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Verzoen er jullie maar alvast mee dat er met jullie wensen voor geen cent rekening zal worden gehouden door "Europa". Eender op welke partij jullie stemmen.
U bedoelt met "Europa" waarschijnlijk de "EU", niet? Men gebruike beter de echte politieke naam dan deze van het continent.
fcal is offline  
Oud 28 maart 2014, 22:27   #10
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
U bedoelt met "Europa" waarschijnlijk de "EU", niet? Men gebruike beter de echte politieke naam dan deze van het continent.
We zullen het dan ook hebben over het Koninkrijk België en over het Vlaamse Gewest.
Robinus V is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be