Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2024, 14:42   #161
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Hilarisch toch dat mensen in de winst van NVA rijmen dat mensen misnoegd waren met de lgbqt standpunten van VB, maar niet in de score van Groen rijmen hoe misnoegd gans Vlaanderen er daadwerkelijk mee is.

Oh Flanders!!!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 17:06   #162
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Sure. En de monsterscore vanhet VB is er niet gekomen door hun anti-LGBQ standpunten van de laatste week
Ik denk dat ook. Het was min of meer aanvaardbaar geworden om voor het VB te stemmen. Dat moet je nu niet meer zeggen in het bijzijn van een pak mensen want dan krijg je de wind van voor. Ze hebben het verlies echt aan zichtzelf te danken. Vrouwen hebben meer empathie (verstand eigenlijk) en zijn niet zo luidruchtig, als je de bullebak wilt uithangen verlies je een groot deel van dat electoraat.

'Petra De Sutter is biologisch een man' las ik. Dat weet ZE zelf ook wel he. En omdat het de waarheid is, moeten we daar dan maar obsessief blijven over doorbomen? Mensen willen gerust gelaten worden met die zever, leven en laten leven, iedereen in zijn waardigheid laten. En dan die uitspraak op VRT 'vrede met Rusland'. De wekker van de bomma. Een antimigratiediscours dat intussen door alle betekenisvolle partijen is overgenomen. pfff ... hoe ver kan je staan van de werkelijkheid?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 17:20   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik denk dat ook. Het was min of meer aanvaardbaar geworden om voor het VB te stemmen. Dat moet je nu niet meer zeggen in het bijzijn van een pak mensen want dan krijg je de wind van voor. Ze hebben het verlies echt aan zichtzelf te danken. Vrouwen hebben meer empathie (verstand eigenlijk) en zijn niet zo luidruchtig, als je de bullebak wilt uithangen verlies je een groot deel van dat electoraat.

'Petra De Sutter is biologisch een man' las ik. Dat weet ZE zelf ook wel he. En omdat het de waarheid is, moeten we daar dan maar obsessief blijven over doorbomen? Mensen willen gerust gelaten worden met die zever, leven en laten leven, iedereen in zijn waardigheid laten. En dan die uitspraak op VRT 'vrede met Rusland'. De wekker van de bomma. Een antimigratiediscours dat intussen door alle betekenisvolle partijen is overgenomen. pfff ... hoe ver kan je staan van de werkelijkheid?
Dat denk ik niet, want dan had men uit sympathie volop het boegbeeld van die thematiek ondersteunt, nl. De Sutter en haar partij. En dat is nu net niet gebeurd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 17:53   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat denk ik niet, want dan had men uit sympathie volop het boegbeeld van die thematiek ondersteunt, nl. De Sutter en haar partij. En dat is nu net niet gebeurd.
En aldus kan dat grootste medische schandaal (genderideologie) ooit uit onze scholen geweerd blijven. Dat Groen zelf haar instituten voor al die minderheden organiseert en ons ermee met rust laat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 18:25   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En aldus kan dat grootste medische schandaal (genderideologie) ooit uit onze scholen geweerd blijven. Dat Groen zelf haar instituten voor al die minderheden organiseert en ons ermee met rust laat.
De N-VA staat onverkort acht al dat regenbooggedoe.

https://www.n-va.be/nieuws/enkel-de-...-identiteit-is
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 18:59   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De N-VA staat onverkort acht al dat regenbooggedoe.

https://www.n-va.be/nieuws/enkel-de-...-identiteit-is
Is dat dan ook niet woke-zijn?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 08:58   #167
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik wantrouw mensen met "waarheden". En al helemaal als die moeten "onderwezen" of wettelijk opgelegd worden.
Dus u ontkent het 'feit' dat er mensen bestaan op andere mensen van hetzelfde geslacht vallen?
Dat er mensen zijn die de uiterlijke kenmerken van beide geslachten hebben?
Dat er mensen zijn die in een vrouwelichaam geboren zijn maar zich meer man dan vrouw voelen?

U mag 'waarheden' zoveel wantrouwen als u wil maar sommige ervan staan gewoonweg vast hoor.
Dat u ze nu gelooft of niet verandert daar niets aan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 09:13   #168
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat denk ik niet, want dan had men uit sympathie volop het boegbeeld van die thematiek ondersteunt, nl. De Sutter en haar partij. En dat is nu net niet gebeurd.
Mijn sympathie voor de persoon Desutter en haar politieke standpunten staan los van elkaar
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 09:25   #169
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is dat dan ook niet woke-zijn?
Ik denk dat de NVA beseft heeft dat het achternalopen van Maga/VB met hun woke/rekigieuze dog whistle onzin is. De seculiere Vlaming lust dat niet.

De verkiezingen hebben het bewezen.
__________________
Tijdens de zomervakantie van 2018 beslist Jambon om niet 100.000 euro, maar 200.000 euro uit de federale subsidiepot toe te kennen aan de organisatie van El Kaouakibi en Nguyen.

https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 juni 2024 om 09:26.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:23   #170
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA beseft heeft dat het achternalopen van Maga/VB met hun woke/rekigieuze dog whistle onzin is. De seculiere Vlaming lust dat niet.

De verkiezingen hebben het bewezen.
Het VB heeft gewoon zijn hand overspeeld.

Zolang ze wat in't rond lagen te toeteren over LGTB, het liefst met beelden van één of andere parade op de achtergrond zat de gemiddelde toog-vlaam netjes mee te knikken.

Maar eenmaal ze hun ideeën in allerlei discussie op TV eenmaal hard moesten gaan maken werd het voor diezelfde gemiddelde toog-vlaam al snel duidelijk dat ze niet enkel hun pijlen richten op over-the-top-LGTB-ers maar dat ze ook met de gemiddelde homo in hun maag zitten. En die kent tegenwoordig iedereen wel eentje.
Dat werd duidelijk toen Van Grieken geconfronteerd werd met een VB-homo en hij niet wist in welke bochten hij allemaal moest kronkelen.

En dat is typisch aan toog-vlamen. De gekste ideeën vinden bijval, omdat men denkt dat ze enkel invloed hebben op anderen.
Maar zodra die VB-invloeden plots impact hebben op dingen die dichter bij hun eigen leven staan, zien ze plots in dat die ideeën misschien toch niet zo geweldig zijn.

Dat is wat, volgens mij, het VB de das om heeft gedaan.
Ze werden gewoon 'te eerlijk' over hun plannen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 15:25   #171
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA beseft heeft dat het achternalopen van Maga/VB met hun woke/rekigieuze dog whistle onzin is. De seculiere Vlaming lust dat niet.

De verkiezingen hebben het bewezen.
Wat moeten we dan rijmen in de uitslag van Groen!?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 15:41   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar eenmaal ze hun ideeën in allerlei discussie op TV eenmaal hard moesten gaan maken werd het voor diezelfde gemiddelde toog-vlaam al snel duidelijk dat ze niet enkel hun pijlen richten op over-the-top-LGTB-ers maar dat ze ook met de gemiddelde homo in hun maag zitten. En die kent tegenwoordig iedereen wel eentje.
Dat werd duidelijk toen Van Grieken geconfronteerd werd met een VB-homo en hij niet wist in welke bochten hij allemaal moest kronkelen.
Grote onzin, want Tom Van Grieken wordt bij ieder partijbureau "geconfronteerd met een VB-homo", nl. Chris Janssens. Het probleem zit daar alvast niet. Daarnaast is het net onder Janssens dat het Vlaams Belang de grootste partij werd in Limburg.

Citaat:
Vlaams Belang-boegbeeld Chris Janssens: “Ik ben homo”
Zaterdag 18 december 2021 om 02:00

Naar eigen zeggen zijn er in heel Vlaanderen geen vijf mensen die het weten - zelfs zijn eigen ouders niet – maar vandaag komt Vlaams Belang-ondervoorzitter Chris Janssens uit de kast. ”Een hele tijd heb ik mijn geaardheid bewust genegeerd. Er waren wel relaties met mannen, maar altijd in het geheim en dat houdt niemand vol”, zegt de Genkenaar daarover.

(...)

Janssens’ outing is politiek relevant, niet in het minst omdat het Vlaams Belang geregeld als homo-onvriendelijk wordt bestempeld. “Hebben enkelingen in mijn partij in het verleden uitspraken gedaan die als homo-onvriendelijk beschouwd kunnen worden? Misschien wel. Maar zowel mijn partij als ikzelf zijn geëvolueerd. Wat er van zij, mijn partijvoorzitter heb ik op de hoogte gebracht.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211217_97738834
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 15:46   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat is wat, volgens mij, het VB de das om heeft gedaan.
Ze werden gewoon 'te eerlijk' over hun plannen.
Wat zouden die "plannen" volgens u wel zijn? Tom Van Grieken heeft duidelijk onderstreept "homorechten zijn verworven", maar tegelijkertijd onderstreept dat er maar twee geslachten zijn en dat hij niet meegaat in die genderideologie. Voor het overige "vrijheid, blijheid". En dat is iets wat ook gewoon de onderstroom is in Vlaanderen. Ga een volkscafé binnen en u zult het horen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 17:55   #174
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Grote onzin, want Tom Van Grieken wordt bij ieder partijbureau "geconfronteerd met een VB-homo", nl. Chris Janssens.
Ik kan hier moeilijk over doorgaan want ik vind het fragment waar ik het over had niet direct terug tussen de overdaad aan intervieuws van net voor de verkiezingen.

Maar het feit is wel dat, hoewel Janssens zich als homo geuit heeft, hij nooit dezelfde vragen aan Van Grieken gaat stellen als er in dat bewuste interview gesteld werden.

Nu zeggen dat Van Grieken bij ieder partijbureau "geconfronteerd wordt met een VB homo" is dan ook wel heel kort door de bocht.

Ma soit, ik heb blijkbaar voor mijn beurt gesproken want als ik het bewuste fragment niet terug kan vinden kan ik natuurlijk zeggen wat ik wil...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 18:07   #175
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Laat ons een referendum houden.

Niet met vragen over homorechten maar transrechten en of kinderen puberteitsblokkers zouden mogen krijgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 18:59   #176
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laat ons een referendum houden.

Niet met vragen over homorechten maar transrechten en of kinderen puberteitsblokkers zouden mogen krijgen.
Ja, want wat jan klak denkt over een medisch probleem is belangrijk
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:02   #177
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ja, want wat jan klak denkt over een medisch probleem is belangrijk
"Jan met de klak" -> https://www.youtube.com/watch?v=DSGgR3W_jjg
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:22   #178
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Afhankelijk van de studie zitten we tussen de 2 en de 5% van de trans die spijt hebben van hun transitie. Slechts een fractie gaat daadwerkelijk over tot detransitie.
In een bevraging uit 2015, nog voor de hele antitransgekte echt mainstream is gegaan, geeft slechts 10% aan dat ze detrnasitioneren omdat hun nieuwe gender toch niet de juiste beslissing was
Bijkomend Medisch onderzoek is nodig om dat percentage naar beneden te halen. Net zoals bijkomende studies aangewezen zijn om het transitieproject bij te sturen waar nodig
De constante in heel het voorgaande: medisch onderzoek. Geen politieke bemoeienis, of jan klak die het allemaal beter weet
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 11 juni 2024 om 19:22.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 19:28   #179
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Afhankelijk van de studie zitten we tussen de 2 en de 5% van de trans die spijt hebben van hun transitie. Slechts een fractie gaat daadwerkelijk over tot detransitie.
In een bevraging uit 2015, nog voor de hele antitransgekte echt mainstream is gegaan, geeft slechts 10% aan dat ze detrnasitioneren omdat hun nieuwe gender toch niet de juiste beslissing was
Bijkomend Medisch onderzoek is nodig om dat percentage naar beneden te halen. Net zoals bijkomende studies aangewezen zijn om het transitieproject bij te sturen waar nodig
De constante in heel het voorgaande: medisch onderzoek. Geen politieke bemoeienis, of jan klak die het allemaal beter weet
Heb je wel geluisterd? Het gaat niet enkel over spijt, maar welke fysieke klachten ze nu heeft. Permanent.
En het gaat al lang niet meer over een minderheid. Het is aangetoond (na onafhankelijk onderzoek) dat er een verpletterende meerderheid aan genderdysforie leidt en te vroeg behandeld wordt met dus vaak later spijt.
https://nypost.com/2023/02/22/four-o...-trans-expert/

Als de experten zeggen dat 4 op 5 er uit groeien waar NIET bevestigd wordt, is er aandacht op vestigen (op zulke jonge leeftijden) net het slechtste dat je kunt doen. Het behandelen met effectieve blokkers en hormonen is dan al kindermishandeling te noemen. Een medisch schandaal!

Of zijn die experten en ervaringsdeskundigen "Jan Klak" volgens u? Wat weet gij beter dan hen zonder wat politiek correct is en verouderde data na te blaten?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 juni 2024 om 19:50.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 20:20   #180
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.851
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Heb je wel geluisterd? Het gaat niet enkel over spijt, maar welke fysieke klachten ze nu heeft. Permanent.
En het gaat al lang niet meer over een minderheid. Het is aangetoond (na onafhankelijk onderzoek) dat er een verpletterende meerderheid aan genderdysforie leidt en te vroeg behandeld wordt met dus vaak later spijt.
https://nypost.com/2023/02/22/four-o...-trans-expert/

Als de experten zeggen dat 4 op 5 er uit groeien waar NIET bevestigd wordt, is er aandacht op vestigen (op zulke jonge leeftijden) net het slechtste dat je kunt doen.

Of zijn die experten en ervaringsdeskundigen "Jan Klak" volgens u? Wat weet gij beter dan hen zonder wat politiek correct is en verouderde data na te blaten?
Citaat:
The desistance myth is one of the most persistent falsehoods and has been used against the trans community for decades. It is misleading and inaccurate as it comes from outdated DSM-4 criteria and decades-old data. Newer studies show that 97.5% of transgender youth are persistent in their gender identities
.

Verder deze communicatie van de Europese academie van pediaters:
Citaat:
Recognising the need for far more research into treatments such as pubertal suppression and cross-sex hormones in children and young people, we review the current ethical and legal dilemmas facing children with gender dysphoria, their families and the clinical teams caring for them. We suggest an approach that maintains the child's right to an open future whilst acknowledging that the individual child is the crucial person affected by decisions made and must receive appropriate support in decision-making and care for any associated mental health or psychological issues. Noting that national approaches to this vary and are in flux, the EAP advocates a child-centred individual rights-based analytical approach.
https://www.frontiersin.org/articles...4.1298884/full
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be