Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij zou je stemmen?
CD&V 54 18,75%
SP.A 12 4,17%
VLD 18 6,25%
Agalev 27 9,38%
Vlaams blok 130 45,14%
N-VA 28 9,72%
Spirit 6 2,08%
andere 7 2,43%
blanco of ongeldig 2 0,69%
PVDA 0 0%
Vivant 4 1,39%
Aantal stemmers: 288. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2002, 22:18   #121
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Geef mij maar Europa, en hoe meer deelnemers daaraan hoe beter en rechtvaardiger

Wel, laat Wallonnië dan opkomen binnen Europa, enlaat Vlaanderen dan opkomen binnen Europa. Das al één deelnemer meer! Als het toch de kwantiteit is die telt...
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 22:22   #122
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Geef mij maar Europa, en hoe meer deelnemers daaraan hoe beter en rechtvaardiger

Wel, laat Wallonnië dan opkomen binnen Europa, enlaat Vlaanderen dan opkomen binnen Europa. Das al één deelnemer meer! Als het toch de kwantiteit is die telt...
Precies. Vandaar dat een Vlaamse Staat (of Waalse of Brusselse) flauwe kul is. Een federaal europa, met één grondwet, éen munt en éen leger en locale beperkte autonomie. Als tweede taal leren we met z'n allen Engels, is die Babelse spraakverwarring gelijk van de baan.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 13:08   #123
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Dan is Vlaanderen voor u compleet verdacht gebied. Want ofwel ben je voor het Vlaams Blok en kom je ervoor uit ofwel ben je tegen het Vlaams Blok en ben je verdacht volgens u?!

Ik zeg niet dat die poll nep is maar de kans zit er dik in. Vlaams Blokkers maken hun keuze nogal graag en veel duidelijk op dit forum. Dit leidt regelmatig tot een vertekend beeld. Maar aangezien wij goed kunnen relativeren schenken we ze nu en dan een kleine poll-overwinning.(Zie: "Anke")
Als ik al voor een Blok moet kiezen, geef mij dan maar het Brabants Blok

Tot aan de Franse revolutie heeft Antwerpen NOOIT bij het Graafschap Vlaanderen behoort maar wel bij het Hertogdom Brabant. Zelfs daar nemen de flaminganten een loopje met de historische werkelijkheid.

Maar om het even duidelijk te stellen: ik ben hooguit een federalist en zeker geen separatist. Ik vind heel dat gedoe over Vlaamse onafhankelijkheid een beetje veel oubollig en weinig realistisch, puur emotionele bullshit dus. Geef mij maar Eiuropa, en hoe meer deelnemers daaraan hoe beter en rechtvaardiger
Dat is wat ik al zo vanaf mijn begin zeg tegen de vlamiganten . De zogezegde vlaamse vlag was eerst het wapenschild van Brabant!!! Later echter nam vlaanderen dit over en nam de rode poten weg, om het teken van de drievlag te blokeren! Maar als u gaat kijken op www.vlaanderen.be, dat ziet u niet de ECHTE vlaamse vlag maar het brabantse wapenschild en volgens mij hoort niet GANS Brabant tot het gewest en gemeenschap Vlaanderen.

Ik wil Europa echter ook 1, laat belgië nu nog 1 blijven en eens dat Europa 1 is, dan eisen we vlaanderen als onafhankelijke staat, dat is veel eenvoudiger als nu te splitsen en als we dan toch splitsen: Au revoir Brussel, men moet offers brengen.

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 15:16   #124
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Beste Jörgen,

De vld rechts? Misschien hebt u gelijk en is de vld niet meer zo rechts! Maar de n-va blijft voor mij een vlaamse conserfatieve rechtse partij. Of het vlaams blok nu rechts, uiterst-rechts, extreem-rechts is komt voor mij op hetzelfde neer, ik ben rechts maar niet voor het vlaams blok!!! Mijn opmerking hierop is dat voor mij de CD&V ook iets of wat rechts is! Er zijn mensen die mijn mening delen ( tip maak u kandidaat voor het forum: rechts )

Thomas
Thomas,

Nu weet ik welk vlees ik in de kuip heb met jou Er zullen misschien inderdaad enkele mensen met enig rechtsgedachtegoed bij de CD&V en VLD rondlopen, maar het zijn nog steeds de kopstukken die het beleid van de partij uitschrijven. En we gaan elkaar geen Janneke en Mieke noemen, dat is zeker niet rechts! Ik ben al blij dat je jezelf recht noemt, maar wat houdt dat in? Een interessant onderwerp ter discussie misschien?

Dank voor de tip, heb ik dan ook meteen gedaan



Citaat:
45% stemmers op het Vlaams Blok??

Dat zal dan de perfecte weergave zijn van de deelnemers aan dit forum. Dat weet ik dan ook weer
Piano,

Weer typisch iets voor jou uiteraard. Wat kom jij in deze hele discussie nu met die cijfers af. Een poll is nooit een echte weergave, dat zou ook jij nu stilaan al moeten weten hé. Maar dat het Vlaams Blok deze volledig zou bespelen, wil ik zeker aanvechten. Ik denk gewoon dat vele onder ons hier anoniem echt hun gedacht durven zeggen. Kijk naar de verkiezingspolls, het Vlaams Blok haalt altijd meer dan het procent dat hier openlijk voor durft uit te komen. Ik ga niet zeggen dat er niemand meerdere keren stemt, maar dit zowel van linkse hoek als rechtse hoek.

Vraag dat immers maar eens aan G.C., ik zelf ben actief medewerker van een ander forum (wens geen reclame te maken) en plots steeg links enorm, na het kijken van IP-nummers kwamen we tot 326 keer bij de IP van G.C. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?

J.N.
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 17:52   #125
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Citaat:
Beste Jörgen,

De vld rechts? Misschien hebt u gelijk en is de vld niet meer zo rechts! Maar de n-va blijft voor mij een vlaamse conserfatieve rechtse partij. Of het vlaams blok nu rechts, uiterst-rechts, extreem-rechts is komt voor mij op hetzelfde neer, ik ben rechts maar niet voor het vlaams blok!!! Mijn opmerking hierop is dat voor mij de CD&V ook iets of wat rechts is! Er zijn mensen die mijn mening delen ( tip maak u kandidaat voor het forum: rechts )

Thomas
Thomas,

Nu weet ik welk vlees ik in de kuip heb met jou Er zullen misschien inderdaad enkele mensen met enig rechtsgedachtegoed bij de CD&V en VLD rondlopen, maar het zijn nog steeds de kopstukken die het beleid van de partij uitschrijven. En we gaan elkaar geen Janneke en Mieke noemen, dat is zeker niet rechts! Ik ben al blij dat je jezelf recht noemt, maar wat houdt dat in? Een interessant onderwerp ter discussie misschien?

Dank voor de tip, heb ik dan ook meteen gedaan



Citaat:
45% stemmers op het Vlaams Blok??

Dat zal dan de perfecte weergave zijn van de deelnemers aan dit forum. Dat weet ik dan ook weer


J.N.
Heel goed, dan kunnen we onze discussie verder zetten op het forum rechts bij de topic: CD&V, rechts,links, centrum ( maar wat houd dat in ) Ik verwacht u!!!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 14:10   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Mag ik u er allen NOGMAALS op wijzen dat u absoluut geen conclusies moet trekken uit deze polls op dit forum, omdat die gemakkelijk te manipuleren zijn, ik heb het bij wijze van test al meerdere malen zelf gedaan. Een minpunt voor een voor de rest uitstekend internetforum.

Piano, waarop slaat uw slogan van de CIA eigenlijk? Mag ik u er op wijzen dat de overgrote meerderheid van de oorlogen in de wereld net door dat instituut van de Bushesmannen begonnen zijn. Eén enkele kogel zou dus inderdaad heel wat oorlogen kunnen voorkomen...
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be