Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2024, 09:17   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Maar met je uitspraak "doorn in het oog" lijkt het erop dat je christus hebt egeinternaliseerd. Dat geeft onnodige psychische spanningen. Je voelt je ook verantwoordelijk voor de "toekomst". Alles bij elkaar is het psychisch lijden.
Incorrect. Geen enkel mens heeft de toekomst in handen, die is reeds bepaald en er is maar 1 Redder voor de gehele mensheid.

Als mensen niet inzien dat onze normen en waarden op de Bijbel gestoeld waren en ontkennen dat christelijke landen als eerste kinderarbeid en slavernij afschaften; die zijn historisch en theologisch ongeletterd.
Dat heeft niets met de toekomst, maar het verleden te maken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 09:20   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Traditionele normen en waarden zijn christelijk erfgoed.

Klopt. Maar een deel van die normen en waarden zijn niet zo fraai.

- gelijkheid m/v ... niet zo gegeerd (laatste actualiteit: zelfs geen diaken-opleiding ...)
- echtscheidingen (nog niet zo lang geleden: gescheiden onderwijzeressen werden ontslagen)
- scheiding kerk en staat (laatste actualiteit: de interacties met justitie ivm seksschandalen)
- onmenselijke behandeling van hun personeel: verplicht celibaat (veroorzaakt pedofilie ..)
- toegankelijkheid anti conceptie (nog niet zo lang geleden, wettelijk verboden)
- abortus : niet-katholieken mogen dat ook niet doen. De kaloten menen dat niet god na de dood, maar zijzelf hier en nu de zondaars moeten straffen.
- euthanasie: idem dito. De verheerlijking van het lijden.

En dan hebben we het nog niet over de geschiedenis van iets langer geleden: brandstapels, godsdienstoorlogen ...
Het zou u dienen als je christendom niet enkel spiegelt op katholicisme.
Het zou u sieren als u de barbarij van deze generatie mensen ook onder ogen zou zien.

Vergeet niet dat u uw vrijheden te danken heeft aan die "godsdienstoorlogen" en het naïef gedoe van deze generatie mooie wijken in ghetto's omtoverde. Het is dan beter zulke heksen te verbranden op de brandstapel en uw goede burgers daartegen te beschermen (satire).
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 09:24   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
- de plicht om niet-gelovigen te bekeren (islam en vroeger ook christendom)
- het verbod om met afvalligen om te gaan (Getuigen van Jehovah)
- onverdoofd slachten (islam)
- het verbod om religieuze figuren af te beelden (islam, vroeger ook de christelijke protestanten)
- vrouwen zijn niet gelijkwaardig aan mannen (islam, vroeger ook christendom)
- volgens jou ook: de plicht voor vrouwen om een hoofddoek of brievenbuskleed te dragen (islam)
- homo's moeten van het hoogste gebouw geworpen worden

Etc. etc. etc.
U beseft toch dat een effectieve halal teelt veel maal meer ethischer is dan hoe het westen nu teelt in veel gevallen? Bekijk de kippen, de varkens in fabriekboerderijen edm.
Een verdoofde slacht zegt weinig als daar maanden/jaren mishandeling aan vooraf ging.

Als ik over christelijke normen en waarden spreek, spreek ik niet over die instituten maar wat er in het nieuwe tetament gebundeld staat.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 09:38   #24
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
U beseft toch dat een effectieve halal teelt veel maal meer ethischer is dan hoe het westen nu teelt in veel gevallen? Bekijk de kippen, de varkens in fabriekboerderijen edm.
Een verdoofde slacht zegt weinig als daar maanden/jaren mishandeling aan vooraf ging.

Als ik over christelijke normen en waarden spreek, spreek ik niet over die instituten maar wat er in het nieuwe tetament gebundeld staat.
Je vroeg voorbeelden van schadelijke godsdienstige regels en ik gaf er je een paar.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 09:39   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je vroeg voorbeelden van schadelijke godsdienstige regels en ik gaf er je een paar.
Ik doelde dan wel op christelijke normen en waarden uit het nieuwe testament he
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 17:57   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het zou u dienen als je christendom niet enkel spiegelt op katholicisme.
Het zou u sieren als u de barbarij van deze generatie mensen ook onder ogen zou zien.

Vergeet niet dat u uw vrijheden te danken heeft aan die "godsdienstoorlogen" en het naïef gedoe van deze generatie mooie wijken in ghetto's omtoverde. Het is dan beter zulke heksen te verbranden op de brandstapel en uw goede burgers daartegen te beschermen (satire).
Ik heb een aantal zaken opgesomd die ik anno 2024 zo schandalig vind, dat het mijn mening is dat het katholicisme verboden zou moeten worden, als schadelijke sekte.
Zelfs al liet ik die opsomming voorafgaan door het woord "klopt". Want de funderingen van onze beschaving zijn gelegd door die godsdienst.
Alleen, de fijne afbouw is er sedert de Verlichting. Funderingen moeten ondergronds blijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 17:58   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb een aantal zaken opgesomd die ik anno 2024 zo schandalig vind, dat het mijn mening is dat het katholicisme verboden zou moeten worden, als schadelijke sekte.
Zelfs al liet ik die opsomming voorafgaan door het woord "klopt". Want de funderingen van onze beschaving zijn gelegd door die godsdienst.
Alleen, de fijne afbouw is er sedert de Verlichting. Funderingen moeten ondergronds blijven.
Dankzij de katholieken kent dit land nog enige kwalitatieve bejaardenzorg.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 10:03   #28
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.791
Standaard

De gehele erfenis gaat naar Mij.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 10:08   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Bovendien waren katholieke scholen van topniveau tot de staatsbemoeienissen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 15:12   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dankzij de katholieken kent dit land nog enige kwalitatieve bejaardenzorg.
90 procent van die werkt (WERKT) in die sector is even katholiek als de gemiddelde Vlaming. Dat is dus helemaal niet zo katholiek.
Die zijn niet kerks, die trouwen niet meer maar gaan samenleven, die scheiden, die gaan in lat-relaties, die pakken de pil, ondergaan abortus, willen euthanasie als 't zover is, die pissen eens naast de pot,
(en die worden onvoldoende beloond of gewaardeerd voor hun zware werk).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 15:15   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bovendien waren katholieke scholen van topniveau tot de staatsbemoeienissen.
Topscholen zijn topscholen in weerwil van hun onderwijskoepels.

Onlangs zei een hotshot van het kalotenonderwijs: "het is dank zij de onderwijzenden dat er nog goed onderwijs is in onze scholen, en niet dank zij de politiek".
Dat klopt. Maar evenzeer klopt het dat
het is dank zij de onderwijzenden dat er nog goed onderwijs is in onze scholen, en niet dank zij de onderwijskoepels".

Stop dus maar met het verheerlijken van het katholieke karakter van de scholen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 17:41   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Topscholen zijn topscholen in weerwil van hun onderwijskoepels.

Onlangs zei een hotshot van het kalotenonderwijs: "het is dank zij de onderwijzenden dat er nog goed onderwijs is in onze scholen, en niet dank zij de politiek".
Dat klopt. Maar evenzeer klopt het dat
het is dank zij de onderwijzenden dat er nog goed onderwijs is in onze scholen, en niet dank zij de onderwijskoepels".

Stop dus maar met het verheerlijken van het katholieke karakter van de scholen.
Katholiek onderwijs en ziekenzorg is nog steeds beter dan wat de overheid ons aanbiedt. Het ging pas achteruit door de omvolking edm. Mede mogelijk gemaakt door dien NVA.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 17:42   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
90 procent van die werkt (WERKT) in die sector is even katholiek als de gemiddelde Vlaming. Dat is dus helemaal niet zo katholiek.
Die zijn niet kerks, die trouwen niet meer maar gaan samenleven, die scheiden, die gaan in lat-relaties, die pakken de pil, ondergaan abortus, willen euthanasie als 't zover is, die pissen eens naast de pot,
(en die worden onvoldoende beloond of gewaardeerd voor hun zware werk).
So what? Die instituten bieden dus ook werk aan niet katholieken. Maar ze blijven van de katholieken hè.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 17:47   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.020
Standaard

Ik ben geen katholiek; maar ze hebben verdorie ook veel goeds gedaan en dankzij de katholieken moeten bejaarden zich niet blauw betalen voor zorg. De overheid laat ze gewoon stikken ja.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2024, 09:11   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.791
Standaard

De waarde van het christendom is de Liefde, die echter gestorven is aan het kruis om wedergeboren te worden tot de heilige geest van het denken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 april 2024 om 09:11.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 08:34   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.791
Standaard

Christelijk erfgoed: "Heb Uw naaste lief als Uzelve."

Mattheus 22:39
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 20:59   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Katholiek onderwijs en ziekenzorg is nog steeds beter dan wat de overheid ons aanbiedt. Het ging pas achteruit door de omvolking edm. Mede mogelijk gemaakt door dien NVA.
Pastoorspraat.
Pastoors, ge kent die wel hé. Die met kleine jongetjes bezig zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2024, 21:01   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ben geen katholiek; maar ze hebben verdorie ook veel goeds gedaan en dankzij de katholieken moeten bejaarden zich niet blauw betalen voor zorg. De overheid laat ze gewoon stikken ja.
Wat zijt gij dan?
(ik ben atheïst. Vroeger niet zo erg anti-katholiek of anti-elke-religie, tegenwoordig heel erg anti-elke-religie)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2024, 09:24   #39
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.791
Standaard

Christelijk erfgoed.

Heb God lief met heel Uw hart en ziel en verstand.

Mattheus 22:37
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2024, 08:45   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Christelijk erfgoed: "Heb Uw naaste lief als Uzelve."

Mattheus 22:39
Maar wie is die beroemde naaste?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be