Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2014, 22:41   #141
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mijn persoonlijke ervaring is juist het omgekeerde. Het is weliswaar maar een anekdote. Maar toch.

Mijn dochter met haar FRANS diploma (Poitiers), maar ingeschreven in een Vlaamse gemeente, wil zich aan de ULB inschrijven, maar wordt slecht behandeld, bedreigd zelfs. Er worden obstakels opgeworpen rond dat (Europees erkend) diploma. Ze gaat dan maar naar de VUB waar men dat diploma zonder slag of stoot direct aanvaardt.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze geen duidelijke Franstalige, maar wel degelijk een Vlaming was, waarom dat ze zo moeilijk deden. Waarschijnlijk zelfs. Waarom anders zou een Franstalige unief een probleem hebben met een Franstalig middelbaar diploma? Geld moet slechts in 1 richting vloeien. Dat zit er volgens mij DIEP in bij de Belgische Franstaligen. Een Vlaming financieren. Daar moeten obstakels voor opgeworpen worden. Dat is een reflex gewoon.

En niet dat er een wet naar boven gehaald werd, dat het zogezegd niet mocht die inschrijving van een Vlaming in de ULB. Nee, gewoon puur wegpestgedrag.

Waarom is België eigenlijk nog een land, met dat soort van discriminaties? Franstalig België wil alleen het geld van het noorden. Voor de rest is er voornamelijk misprijzen voor dat noorden.
Johan, ge spreekt een beetje naast Eberhard die het niet had over het universitair onderwijs maar over lager en middelbaar onderwijs waar een reeds behaald diploma niet aan de orde is.

Bovendien had hij het over migranten die omarmt worden door het F-onderwijs om de Francité te komen versterken tegen de Nederlandstaligen terwijl die door het voorragnsbeleid geen plaats vinden in het NL-onderwijs.

Afgezien daarvan zou het NL-onderwijs zich niet moeten richten op blanke Franstaligen maar op vreemdelingen als er dan toch een voorrangsbeleid moet gevoerd worden. Zie het tweede deel van zijn post. EN als dusdanig zouden we mutandis mutandis voorbeeld mogen nemen aan dat Franstalig beleid dat ge hier schildert.

Tenslotte ben ik zeer tevreden met die houding van de ULB. In het F-onderwijs zou men konsekwent alle Nederlandstaligen moeten weigeren.
Want wat was (en is immers nog steeds) de grote motor van de verfransingsmachine? Juist, de massale aanwezigheid van het F-onderwijs.

Waarom moest uw dochter trouwens per se ook haar universitaire studies in het Frans doen nadat ze reeds haar middelbaar in het Frans deed. Ze was toch reeds tweetalig. Is dat geen overkill ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 februari 2014 om 22:56.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 00:00   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel ja, de vrijheid van onderwijs zou wel eens gemoderniseerd mogen worden.

.
Onder "moderniseren" begrijpt u ongetwijfeld "afschaffen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 00:17   #143
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Johan, ge spreekt een beetje naast Eberhard die het niet had over het universitair onderwijs maar over lager en middelbaar onderwijs waar een reeds behaald diploma niet aan de orde is.

Bovendien had hij het over migranten die omarmt worden door het F-onderwijs om de Francité te komen versterken tegen de Nederlandstaligen terwijl die door het voorragnsbeleid geen plaats vinden in het NL-onderwijs.

Afgezien daarvan zou het NL-onderwijs zich niet moeten richten op blanke Franstaligen maar op vreemdelingen als er dan toch een voorrangsbeleid moet gevoerd worden. Zie het tweede deel van zijn post. EN als dusdanig zouden we mutandis mutandis voorbeeld mogen nemen aan dat Franstalig beleid dat ge hier schildert.

Tenslotte ben ik zeer tevreden met die houding van de ULB. In het F-onderwijs zou men konsekwent alle Nederlandstaligen moeten weigeren.
Want wat was (en is immers nog steeds) de grote motor van de verfransingsmachine? Juist, de massale aanwezigheid van het F-onderwijs.

Waarom moest uw dochter trouwens per se ook haar universitaire studies in het Frans doen nadat ze reeds haar middelbaar in het Frans deed. Ze was toch reeds tweetalig. Is dat geen overkill ?
Ik vind dat zowel u als Eberhart zinnige argumenten hebben ter zake. Waarom überhaupt iemand weigeren die in het Nederlands wil studeren. Men zou beter eerst afschaffen daar waar Vlaanderen de verfransing financiert.

Het grote verschil mijns inziens waar mijn dochter op afgekest is is het feit dat ze niet in Brussel of de rand woonde, maar ergens tegen de Nederlandse grens. Dat ze geen slachtoffer van verfransing was zoals de Frantaligen dat willen. Nee, men zou eerder een perfect tweetalige Vlaamse Belg geholpen hebben. Dat kon blijkbaar niet. Of heeft u een andere verklaring?

Waarom dat ze naar de ULB wou? In Vlaanderen kan je geen antropologie studeren vanaf de kandidatuur. Het is een master. En haar Nederlands begint ook nu pas goed op punt te staan. Ze is in het Latijns America opgegroeid. Haar moedertaal is zelfs meer Spaans dan Nederlands. Ze ging naar een Franse internationale school. Het Nederlands heeft zo geen systeem in het buitenland voor middelbaar onderwijs. Third culture kids voelen ze zich. Tot nu toe.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2014 om 00:25.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 00:55   #144
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waarom überhaupt iemand weigeren die in het Nederlands wil studeren.
Dat is de grote vraag ja.

Maar het blijft gebeuren , elke dag weer. En steeds meer, want Brussel gaat door een enorme demografische boom.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Men zou beter eerst afschaffen daar waar Vlaanderen de verfransing financiert.
Om te beginnen de militaire interventies van Belgie in Afrika.
Kost handenvol geld, maakt onschuldige slachtoffers en waarom zijn ze daar uberhaupt?
Om de verfransing te redden uiteraard.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het Nederlands heeft zo geen systeem in het buitenland voor middelbaar onderwijs.
Dat bestaat wel. Maar in veel te weinig buitenlandse steden. En steeds minder, want de Nederlandse overheid is nogal wat subsidies aan het intrekken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:00   #145
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat bestaat wel. Maar in veel te weinig buitenlandse steden. En steeds minder, want de Nederlandse overheid is nogal wat subsidies aan het intrekken.
Verwart u niet met taalonderwijs?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:17   #146
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Verwart u niet met taalonderwijs?
Neen

http://www.stichtingnob.nl/nieuws-en...-gebracht.aspx

Jammer trouwens dat Nederland en Vlaanderen hier niet hand in hand optrekken;

De Nederlandse school in Kinshasha wordt dan weer gerund door Vlaanderen.
http://www.pls-rdc.com/
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:38   #147
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Neen

http://www.stichtingnob.nl/nieuws-en...-gebracht.aspx

Jammer trouwens dat Nederland en Vlaanderen hier niet hand in hand optrekken;

De Nederlandse school in Kinshasha wordt dan weer gerund door Vlaanderen.
http://www.pls-rdc.com/
Ik denk dat je je te veel voorstelt van die rode bolletjes op dat kaartje. Ik ken de NOB en de NTC scholen. Mijn kinderen hebben zo Nederlands geleerd voor een deel. Dat gaat om een 5 tal uren per week of zo. vele van die scholen worden gerund door de ouders. Die al dan niet subsidies krijgen voor een leerkracht. De bedoeling is dikwijls het Nederlandse diplomaten gemakkelijk te maken. Dan kiezen ze dus nogal eens voor 'kwaliteit' en niet voor kwantiteit, wat erop neerkomt dat ouders wiens kinderen niet genoeg Nederlands spreken (het geval bij veel gemengde koppels in het buitenland) wel eens geweerd worden, want ze zouden het niveau van de anderen wel eens kunnen naar beneden halen. Zeer jammer.

Je mag me eens zeggen of er ergens een middelbare school met een volledig leerplan bestaat in het Nederlands buiten Europa en die paar speciale gevallen zoals Suriname of zuid Afrika. Daar had ik het over. Niet over de NOB en haar taalscholen (die trouwens mede gefinancierd worden door Vlaanderen).

Ondertussen kunnen die paar ouders die hun kinderen nog op de Nederlandse school hebben zelf opdraaien voor alle kosten in de twee schooltjes in Bolivia. De Duitsers betalen zelfs meer dan de Nederlanders voor die school in La Paz ondertussen denk ik. Daar krijgen ze een lokaal van.

Zelfs de school in Kinshasha waarnaar je verwijst is enkel lager onderwijs.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2014 om 01:47.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:49   #148
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jammer trouwens dat Nederland en Vlaanderen hier niet hand in hand optrekken
dubbel
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2014 om 02:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 01:49   #149
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jammer trouwens dat Nederland en Vlaanderen hier niet hand in hand optrekken
Vlaanderen financiert mee voor zover ik weet. Nederland organiseert het wel.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 15:35   #150
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard De échte Vlaamnationalisten schijnen momenteel Groen te zijn...!

IK dacht van in mei eens VB te stemmen omdat:

- het VB in tegenstelling tot de NVA Brussel als deel van Vlaanderen beschouwt en Brussel minder lijkt los te laten.
- In het VB programma de Dietse Gedachte beter is terug te vinden, al is het maar een ietsiepietsie.

Maar hét Leitmotiv dient natuurlijk te zijn waar de bonus voor de Nederlandstaligheid ligt, hetgeen primeert boven alle staatsgrenzentrekkerij.
En kijk wie momenteel de Nederlandstaligheid het best promoot in Brussel, uitgerekend daar waar ze in een strijdplaats en konkurrentiepositie staat met de Francité:

http://www.groen.be/nieuws/capacitei...sels-onderwijs

Voor Groen is er maar één oplossing: er moet massaal geïnvesteerd worden in het Brussels onderwijs zodat iedereen een school vindt naar zijn of haar overtuiging en taal. We vragen dan ook de bouw van 40 extra basisscholen en 15 secundaire scholen zodat elk kind dat hier Nederlandstalig onderwijs wil volgen ook een plaats in een Brusselse Nederlandstalige school vindt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 april 2014 om 15:41.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 16:14   #151
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

/
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 april 2014 om 16:14.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 08:18   #152
mauste
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Berichten: 975
Standaard

Het gekakel van sommigen over N-VB en VB is het zoveelste bewijs dat alle extreem volks- en taalnationalisme vroeg of laat wordt ingehaald door een nog fanatischer nationalisme.
mauste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 16:27   #153
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
IK dacht van in mei eens VB te stemmen omdat:

- het VB in tegenstelling tot de NVA Brussel als deel van Vlaanderen beschouwt en Brussel minder lijkt los te laten.
- In het VB programma de Dietse Gedachte beter is terug te vinden, al is het maar een ietsiepietsie.

Maar hét Leitmotiv dient natuurlijk te zijn waar de bonus voor de Nederlandstaligheid ligt, hetgeen primeert boven alle staatsgrenzentrekkerij.
En kijk wie momenteel de Nederlandstaligheid het best promoot in Brussel, uitgerekend daar waar ze in een strijdplaats en konkurrentiepositie staat met de Francité:

http://www.groen.be/nieuws/capacitei...sels-onderwijs

Voor Groen is er maar één oplossing: er moet massaal geïnvesteerd worden in het Brussels onderwijs zodat iedereen een school vindt naar zijn of haar overtuiging en taal. We vragen dan ook de bouw van 40 extra basisscholen en 15 secundaire scholen zodat elk kind dat hier Nederlandstalig onderwijs wil volgen ook een plaats in een Brusselse Nederlandstalige school vindt.
Als er nu één partij tussenzit die traditioneel het Belgische discours volgt en zich verzet tegen meer onafhankelijkheid dan is het Groen! wel. Wat een weggegooide stem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 17:07   #154
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als er nu één partij tussenzit die traditioneel het Belgische discours volgt en zich verzet tegen meer onafhankelijkheid dan is het Groen! wel.
Aan de andere kant zie je soms juist uit linkse hoek de wens om te zorgen dat er meer NL onderwijs in Brussel komt.

De (''rechtse'') neoliberalen zien het Nederlands dan ook vooral als een overbodige kostenpost.

Niet zo gek dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:51   #155
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als er nu één partij tussenzit die traditioneel het Belgische discours volgt en zich verzet tegen meer onafhankelijkheid dan is het Groen! wel. Wat een weggegooide stem.
Wat mij terughoudend maakt is de Groen Brussel beschouwt als een derde gewest. Maar een nieuwe staatshervorming zal niet aan de orde zijn bij de volgende regering.

Bovendien moet ge de juiste prioriteiten stellen: meer onafhankelijkheid impliceert niet noodzakelijk meer Nederlandstaligheid of terreinwinst van de Nederlandstaligheid tov de Francité.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=169286

Als ze die verkiezingsbelofte nakomen is dat dus zeker geen weggegooide stem. Groen steekt echt wel zijn nek uit met zelfs een in aantallen uitgedrukte resultaatsverbintenis. Niets echter in die zin in het terzake vage programma van andere partijen....
Zelf diende ik bij de lokale NVA-partij een amendement in op de kongresresoluties maar werd weggehoond.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 april 2014 om 23:12.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 22:58   #156
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De (''rechtse'') neoliberalen zien het Nederlands dan ook vooral als een overbodige kostenpost.
Overdrijft ge niet ...?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 23:27   #157
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Overdrijft ge niet ...?
Nee.

Want de NVA is niet alleen neo-liberaal (maar wel vooral).

Elke Vlaamse partij heeft wel een taalnationalistische vleugel. Dat maakt een eenvoudig links/rechts schema ook zo onbruikbaar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 23:57   #158
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Waarom moeten allochtonen toch maar die enge taal van die Racistische noorderlingen opgedrongen krijgen?
Laat ze toch gewoon Frans spreken.
Of beter nog: laat ze gewoon hun eigen Berbers/Arabisch/Turks etc. praten, dat doen ze nog het liefst van al.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:02   #159
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Maar hét Leitmotiv dient natuurlijk te zijn waar de bonus voor de Nederlandstaligheid ligt, hetgeen primeert boven alle staatsgrenzentrekkerij.
En kijk wie momenteel de Nederlandstaligheid het best promoot in Brussel, uitgerekend daar waar ze in een strijdplaats en konkurrentiepositie staat met de Francité:
Ach zeik toch niet.
De Nederlandstaligheid is dood en begraven in Brussel. En niémand mist die Nederlandstaligheid in Brussel hoor.
En da's prima zo.
We laten niks achter.
We steken alles in brand voor we terugtrekken.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 11:07   #160
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Bovendien had hij het over migranten die omarmt worden door het F-onderwijs om de Francité te komen versterken tegen de Nederlandstaligen terwijl die door het voorragnsbeleid geen plaats vinden in het NL-onderwijs.
We zouden misschien cd's van 'Kempi' en 'Hef' kunnen uitdelen op de speelplaatsen van concentratiescholen om de Nederlandstaligheid te redden in Brussel.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be